Hier een top 4, ik kan niet kiezen welke de beste is, komt ook omdat ze allemaal eigenlijk in een ander genre zitten. Naja, bij JP en ID4 kan je daar nog over twisten.
The Green Mile
Dit is echt een van de meest briljante films die ik ooit gezien heb, geweldig mooi verfilmd en een geweldig goed verhaal. Ik raakte ook aan het eind van deze film toch wel een beetje ontroerd door wat er allemaal gebeurde, de manier waarop dat in beeld is gezet, gewoon prachtig!!!
The Sixth Sense
Mooie film, beetje een cliche verhaal maar wel heel erg goed in beeld gezet. Ook vind ik dat Haley Joel Osment gewoon een geweldige acteur is. De manier waarop hij zich presenteerd in beeld is "one of a kind". Verder ook algemeen de verfilming, spannend terwijl er niet veel gebeurd.
Independence Day (ID4)
Mooie film met het o zo bekende invasie verhaal. Echter door de manier van het in beeld brengen en de special effects is het toch ook wel heel erg leuk. De schrikeffecten die erin zitten en ook de actie zijn leuk. De enige goeie film die ik heb gezien met Will Smith erin, maar weer geen glansrol voor WS.
Jurassic park
Naja, hier kan ik heel kort over zijn:
- geweldig verhaal
- geweldige verfilming
- geweldige special effects
- super filmmuziek
Al met al zitten hier gewoon zo verschrikkelijk veel dingen in die dit als een top film maken dat hij bijna niet meer kon floppen, en dat is dan ook niet gebeurd. Echter is het met de sequels iets minder goed afgelopen maar dat heeft niet aan de muziek gelegen, want die was geweldig.
Zoals je al ziet, mijn smaak qua films is breed, echter geld hier wel dat ik gelijk een film leuk moet vinden wil het wat worden. Anders zal ik hem nooit zien. Dit geld bijvoorbeeld voor de Lord of the Rings verfilmingen. Die kunnen mij helaas echt niet boeien, geef mij bijvoorbeeld hiervan maar het boek.
René