Oud 16-06-2003, 12:46
punkyfun
punkyfun is offline
ik heb hyperventilatie waardoor ik best vaak flauwval....
en bloedarmoede alsk te snel opsta valk ook flauw!
ik ben denk ik al wel 50 x flauwgevallen!!
met hemelvaartsdag had ik ook nogges een zonnesteek op gelopen en daardoor viel ik nog meer flauw...arme ik wat ben ik tog zielig

je leert er wel mee leven hoor!
Oud 16-06-2003, 13:17
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Ohoho, 'wel eens'. Flauwvallen is zo'n beetje mijn oude vertrouwde kennis .

Hoe dat voelt ... na, heel vreemd, dat in ieder geval. Ik heb twee soorten flauwvallen, de ene soort waarbij ik weet dat ik flauw ga vallen, omdat het zwart voor mijn ogen wordt, alle geluiden uit een verte lijken te komen en mijn benen mij niet kunnen dragen. Het andere is erger, omdat het geheel onverwacht komt, dan ... het geluid komt als de eerste terug, je begint te horen, dan neem IK meestal waar dat een of ander lichaamsdeel pijn doen, realiseer ik dat ik niet meer sta en waar ik ben, en kom ik langzaam er achter dat ik flauw ben gevallen.
Oud 16-06-2003, 15:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik niet echt, maar wel twee keer bijna: een keer in het ziekenhuis toen de hechtingen in mn arm eruit mochten, ik vond het helemaal niet erg en ik zag ook geen bloed ofzow, het was heel raar. Ook een keer bijna op school, tijdens een repetitie van ckv. Het gevoel was heel raar: ik werd misselijk, ging heel erg zweten, op mn rug en overal (koud zweet), verder werd ik duizelig en kreeg ik hoofdpijn. Ik ben nog nooit helemaal flauw gevallen dus ik weet niet hoe het afloopt.
Oud 16-06-2003, 16:01
Eva*
Eva* is offline
Ik ben nog nooit flauw gevallen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 16:11
Quiana
Quiana is offline
Vaak, heel vaak.
Door hyperventilatie, te weinig eten, traag hart, en 1x door warmte.

Hangt ervan af waardoor het komt, maar meestal
word ik misselijk, duizelig, ga sneller ademen,
en uiteindelijk draait alles om me heen en wordt het zwart..
Oud 16-06-2003, 16:31
Verwijderd
ja, 4 keer ofzo. ik kreeg dan 'opeens' zwarte vlekken voor m'n ogen, steeds meer, en als het helemaal zwart was viel ik flauw. na een paar seconden werd ik dan weer wakker, maar ik had het gevoel dat ik een half uur had liggen slapen ofzo.
aanvankelijk wist ik niet hoe het kwam (de huisarts wilde pas na 4 keer bloed laten prikken), maar nu weet ik dat het kwam doordat m'n bloedsuiker veel te laag was.

nu voel ik het aankomen als m'n suiker te laag is (en heb ik een dieet+medicijnen om dat te voorkomen) en kan ik op tijd ingrijpen zodat ik niet meer 'opeens' tegen de grond ga....
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 16:48
Mara
Mara is offline
Ja, onder de douche.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 18:05
fiesta
fiesta is offline
oooooh ja ik heb dat spijtig genoeg een paar keren voorgehad en tis VERSCHRIKKELIJK!!! pfff en het gebeurt dus meestal als ik uitga... stel u voor.... het komt eigenlijk door die witte flitsende lichten, kweet ni waarom maar elke keer da ze die gebruiken begin ik te flippen
eerst zie ik niks meer, allé ja het wordt dus zwart voor mijn ogen, dan voel ik mij een ogenblik verloren (da'k zo ni meer weet waar ik ben of wat ik doe) en dan val ik gewoon!! dan moeten ze natuurlijk een ambulance halen pfff en dan word ik in't ziekenhuis wakker: complete verrassing, omdat ik eigenlijk niks besefte!!

m'enfin ja khoop da jullie da nooit meemaken é

veel liefs xxx

p.s. khad wel niks gepakt of gedronken ofzo!
Oud 16-06-2003, 18:55
Mémoire
Mémoire is offline
Ik ben nog nooit flauw gevallen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 19:30
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
in de douche bij m'n vriend ook nog twee keer overgegeven erna

het voelde vies! eerst een extreem raar slap gevoel,dan ineens weet je niets meer,zwart
en dan word je wakker, vaag, je hebt het gevoel dat je net begint te dromen ipv wakker te worden. Ook had ik het gevoel een uur ofzo gedroomd te hebben terwijl ik maar een paar seconden weg was...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 19:45
Verwijderd
is heel raar gevoel.
achteraf wel grappig, alleen opt moment zelf nie zo..

was oververmoeid en dus heel erg ziek dus ging ik flauwvallen heel vaak...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
fiesta schreef op 16-06-2003 @ 19:05:
...het komt eigenlijk door die witte flitsende lichten, kweet ni waarom maar elke keer da ze die gebruiken begin ik te flippen ....

dreen schreef
Dat m'n oren beginnen te piepen, *knip*Heel eng gevoel, omdat ik eerst nog min of meer wel alles zie en dan heel langzaam alles wegvalt en ik altijd heeel erg m'n best ga doen om niet flauw te vallen. Verder begint er veel te tintelen. Niet alles, maar vaak wel m'n vingers en één keer ook m'n armen
Tintelingen en zo in delen van je lichaam kunnen wijzen op een eenvoudig partiële epilepsieaanval. Van zo'n aanval kan het zijn dat je nog bij bewustzijn bent.

Piepende oren (alsook lichtvlekjes zien of nog andere gewaarwordingen) (=aura) kunnen een teken zijn dat er een aanval op komst is...

Witte flitsende lichten zijn een aanleiding tot een aanval.
(dus ja...het KAN zijn dat jullie epilepsie hebben)

door een EEG of CT-scan kunnen ze dat onderzoeken (soort hersenonderzoeken)

Dus ja, jullie moeten je nu geen zorgen maken, ik zeg enkel maar dat het zou kunnen mogelijk zijn dat je misschien wel eens epilepsie zou kunnen hebben....helemaal niet zeker dus (ben dan ook geen dokter of zo é )

Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 17:45
feyegirl
feyegirl is offline
1 keertje ik was op een schoolfeest en had te weinig gegeten en daarna dus alcohol gedronken en dat was dus niet zo goed gegaan, eerst werd het licht in me hoofd en toen zwart voor me ogen en daar lag ik
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 18:01
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
met scouting staan we met de dodeherdenking altijd bij de vlag........ gewoon uit traditsie en weet ik veel wat. Het was die dag egt volop warm en ik had heel de dag in de tuin gezeten bij de verjaardag van mijn nichie. Ik had wel gewoon gegeten maar geen suiker.... Ik sta daar zo een kwartier en begin te draaie enzo. Wou net tegen de gene naast me vertellen zo van het gaat niet goed hoor en toen viel ik... voorover met me hoofd op de stenen. Kwam gelijk mensen van scouting aanrenne. Ik probeerde nog overeind te kome maar lukte niet en toen ging ik weer. Werd weer wakker toen ik opgetild werd maar toen ging ik weer weg (best vreemd 3 keer snel achter elkaar) en toen ik wakker werd lag ik tussen 2 auto's en lag gewoon. Eerst werd ik misselijk en toen draaierig. Ik had niet echt van die zwarte vlekken ofsow
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 19:46
grmbl
grmbl is offline
Dit weekend voor het eerst, had toernooi gehad, veel in de zon bezig geweest, had ook heel erg hoofdpijn, maar heel de avond was er niets aan de hand, was paar keer in slaap gevallen voor de tv en mn ouders wekten me 's achts toen ze thuiskwamen, ik liep naar beneden en weer naar boven, ook nix aan de hand en ik loop de badkamer uit en opeens begin ik te draaien en paar seconden later vind ik mezelf op de grond, werd egt kotsmisselijk, egt een kutgevoel, liever niet meer!
Oud 18-06-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 16-06-2003 @ 14:17:
Ohoho, 'wel eens'. Flauwvallen is zo'n beetje mijn oude vertrouwde kennis .

Hoe dat voelt ... na, heel vreemd, dat in ieder geval. Ik heb twee soorten flauwvallen, de ene soort waarbij ik weet dat ik flauw ga vallen, omdat het zwart voor mijn ogen wordt, alle geluiden uit een verte lijken te komen en mijn benen mij niet kunnen dragen. Het andere is erger, omdat het geheel onverwacht komt, dan ... het geluid komt als de eerste terug, je begint te horen, dan neem IK meestal waar dat een of ander lichaamsdeel pijn doen, realiseer ik dat ik niet meer sta en waar ik ben, en kom ik langzaam er achter dat ik flauw ben gevallen.
woow

dat heb ik eigelijk best wel precies hetzelfde ....
ik val al flauw zolang ik t me kan herinneren en nahjah ben ook heeeel vaak flauwgevallen... om de raarste dingen ook
bijv. een keer toen de kapster mij aant knippen was... *ja echt waar*
of toen ik met kerstmis in de kerk moest spelen (gitaarclubje), toen was de pastoor een preek aant houden en daar ging ik weer...
nahjah ook als ik bijv me arm stootte ofzo... en dan hoefde t niet eens pijn te doen of als t ergens heel benauwd is ofzo...
achjah ben dr aan gwent
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 07:33
Souris
Souris is offline
1x bijna
te warm gedouched
onder de douche werd ik niet lekker,had ook nog niks gegeten.
dus inneens kreeg ik het warm,voelde mij dizelig en dacht: nu gaat het mis,moet zuurstof hebben.
dus ik snel de douche uit,met een handdoek om naar m n kamer,raam open doen en toen ben ik opo de grond gaan zitten totdat het beter ging
Oud 19-06-2003, 11:18
Verwijderd
best wel een paar keer, een keer op 1 dag 10x flauwgevallen. ik had eerst blinde-darmontsteking en daarna nog 2x een abces en bij dat 2de abces had ik steeds het gevoel dat ik naar de plee moest dus dan liep ik naar de plee, kwam ik ervanaf en dan viel ik flauw, na 2x is mijn vader maar steeds om het hoekje blijven staan om me op te vangen en nja, nog een paar keer in het ziekenhuis, vooral als ik me ging douchen dus dan zette ze maar een krukje in de douche en bleven ze erbij staan, ja heel irritant ja. en dan nog een paar keer op school geloof ik.
ik werd steeds zwart voor mijn ogen en dan was ik al te slap om nog te gaan zitten ofzo. en dan een tijdje later kom je bij en lig je op de grond en besef je dat je bent flauwgevallen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 14:44
Verwijderd
Mja, ik hier. was aan het schommelen op onze schommel-in-de-schuur, en toen ging ik te hoog, en roste ik met mn hoofd tegen het dak *de muts* en toen wankelde ik naar mn ouders, en toen kiepte ik om
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 17:31
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 19-06-2003 @ 15:44:
Mja, ik hier. was aan het schommelen op onze schommel-in-de-schuur, en toen ging ik te hoog, en roste ik met mn hoofd tegen het dak *de muts* en toen wankelde ik naar mn ouders, en toen kiepte ik om

*ziet het voor zich* lacht *whahahahaha*
sorry, tis eigenlijk niej grappig... *unoxmuts*
magoew,
ontopic, ik is nog nooit flauwgevallen.. *gelukkig*
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 18:51
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik vroeg me dat vorige week af. was op pinkpop en ik zei zaterdag tegen de jongen waar ik mee was 'goh ik vraag me af hoe dat is om flauw te vallen' en wat gebeurt er zondagochtend...
ik vond het echt doodeng! we stonden in zo'n groot washok te wachten tot we bij de kraan konden en het werd helemaal zwart voor m'n ogen. ik wist niet meer of ik ze open of dicht had. m'n washand en drinkflesje gleden gewoon uit m'n handen en ik greep de eerste de beste die ik voelde (gelukkig was dat ronnie) die me toen naar een deur heeft gesleept en bij een kraan heeft gezet.
nou ja. weet ik ook hoe het is
Oud 19-06-2003, 20:10
soske
soske is offline
Nog nooit, maar wel een keer bijna. Fietste naar huis en het was toen superheet, 34 graden ofzo. De witte strepen op de weg werden heel fel en verder werd alles donkerder en wazig. Ik was gelukkig bijna thuis dus ik ging gauw naar binnen, legde mijn hoofd op de keukentafel. Ik moest zweten, had het overal heet en was gewoon uitgeput en voelde me heel zwak. Gelukkig kwam mijn moeder heel snel thuis, die heeft me op de bank gelegd en een kop soep voor me gemaakt. Toen ging het al snel een stuk beter, maar dat was toch wel even heel vervelend.
Oud 21-06-2003, 14:06
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
ey.....allemaal.....

tja....volgens mij is iedereen wel eens flauwgevalllen....ik ben zelf 4 weken geleden flauwgevallen op de badkamer...mun ouders waren op vakantie en ik en mun broer zouden een bbq houden met onze vrieden.....het was warm de heledag druk gehad duzzz de heledag niet gegeten......al mun vrieden waren er....ik voelde me niej goed en ging effe op bed ligge...toen naar de badkamer om te drinken...en toen viel ik duzz blijkbaar heb geluk gehad dat ik mun hoorft niet had gestoten ofzo...ik hoop dat nooit meer mee te maken egt niet.......

maja.....ben weg oke ......doei....doei
Oud 21-06-2003, 16:01
ssjpan
ssjpan is offline
Nou ik ben nog nooit flauw gevallen, wel een paar keer bijna.
Oud 21-06-2003, 16:49
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
ben maar blij want het is echt niet leuk om mee te maken...maar toch als je het een keer mee hebt gemaakt weet je wel hoe het voelt het is ....doei
Oud 21-06-2003, 16:57
Lilything
Lilything is offline
hmmz
eerste keer is lang geleden
was iets van 10 ofzow
was gevallen met gladheid
werd door mijn vader binnen op de trap gezet,
en sjoeffff gleed zo onderuit van de trap af

ik zag voordat ik flauwviel allemaal cirkels
en die moest ik gaan volgen
toen hoorde ik een hele harde piep
en je moest er wel naar luisteren
en toen was ik weg....

2e keer was afgelopen zomer, had veeeeel te weinig gedronken!
helemaal uitgedroogd ofzo
enne nu hoorde ik vooral de piep
en ik merkte/ herkende dat ik weg zou vallen,
maar toen was het al te laat....
Oud 22-06-2003, 09:51
Chimera
Chimera is offline
Ja, een keer. Ik lag ziek op bed (Pfeiffer), en stond toen om om naar de WC te gaan. Stond op, poof, alles zwart. Geloof niet dat ik lang weg was, maar 't was wel scary.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 12:26
Fleurop
Fleurop is offline
Ik ben 2 keer flauwgevallen.. en 2 keer bijna.
De eerste keer was na een wespensteek in mijn pols. Ik was op vakantie buiten aan het spelen (was 9 ofzo) en ik kon nog gewoon naar ons huisje lopen. Toen ik binnen was had ik opeens de neiging om te gaan zitten, werd klam en beetje misselijk... maar toen was het te laat.... van het flauwvallen zelf merk je niks
De 2e keer was bij een manage, het was er erg druk en warm. Gelukkig kon mijn moeder me nog net opvangen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 13:06
maaike0
maaike0 is offline
Hi!

Ik ben uhhhh een paar keer flauwgevallen en een paar keer bijna!
1xtje toen was ik klein en toen stond ik in de rij om geschminked te worden en toen was er buiten zo'n elektrische maaimachine en waarschijnlijk heb ik me daarop geconcentreerd, in 1 keer lag ik in ieder geval op de grond.
1xtje toen ik me al heel beroerd voelde en ik moest nog vanaf mn werk met de bus naar huis en in de bus staan. Toen ben ik in de bus flauwgevallen. GElukkig was er een jongen die bij mij in de straat woonde, dus toen zijn we samen uit de bus gegaan en heeft hij zn broer opgebeld die ons kwam halen
1xtje op mn werk, was onwijs warm en ja.....(ik werk bij de mc) toen viel ik flauw.
1xtje in het fitnesscentrum...ik wilde gana zitten, amar toen zeiden vriendinnen dat ik beter naar de kleedkamer kon lopen, toen ik daarheen liep moesten ze me heel goedvasthouden, want ik knalde overal tegenaan! was net dronken haha!
en op school een paar keer bijna dat ik maar midden in de gang op de grond ben gaan zitten! voelde me toen ook echt beroerd!

maarjaaaaaaaaa
Oud 22-06-2003, 20:36
~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
ik ben keer flauwgevallen en wil het nie nog een 5e keer meemaken...
eerste keer was toenik aan het snowboarden was (alleen) ik ging heel hard wilde stoppen wat blijkbaar mis ging en het volgende moment zat ik onder de sneeuw en vroeg ik me af waar ik was....ik heb op dat moment dat ik viel m'n pols gebroken waar ik een paar uur later achter kwam...ik weet eigenlijks niets meer van de val das best raar...
de 2e en 3e keer stond ik 's nachts bij de deur van m'n kamer en was heel duizelig, alles draaide (was heel eng) wilde wat gaan drinken deed de deur open en toen viel ik achter over...de 3e keer sliep er een vriendin bij me waar ik op terrecht kwam..
de 4e keer was 3 weken geleden ook met snowboarden er ging wat mis met sliden en ik lande heel hard op m'n kont...toen ik 'probeerde op te staan ging ik weer onderuit...
ik weet eigenlijks van alle keren dat het zwart werd en dat als je wakker bent het heel verwarrend is omdat je je niet echt kunt herinneren wat er is gebeurt
xxx
Oud 22-06-2003, 22:45
ivo86
ivo86 is offline
Citaat:
pepijn 14 schreef op 16-06-2003 @ 13:40:
ik was ongeveer 11 en ik moet bloedprikken en toen was ze klaar met prikken. toen zach ik al die buisjes met bloed staan toen werd ik helemaal misslijk, ik voelde het niet aankomen en ik was snel weer bij, bij mij voelde het alsof ik gewoon wakker werd uit mijn slaap.
zo'n geval had ik ook! men pa ging bloed geven aan bloedbank, ut was vollop warm (28 graden ofzo). OKeej nix aant handje bloed liep de zak in... hm keek ernaar.. ik denk hmm volgende keer ga ik nie meer meej, vinut maar gaar beetje al die bloedzakken hier..

hm tegelijker tijd, voel ik me heel naar, en wil je weglopen om een stoel op te zoeken. Maar toen lach ik al.. naja ut vallen opzich voel je niet.. je weet wel dat je bent flauwgevallen, want je ligt daar op de grond met paar mensen om je heen...

Beetje verbaast en versuft sta je op. en je gaat ff zitten en eet wat... naja met toch nog een beetje vreemd gevoel ga je weer weg..

Verder ook eens gehad in Londen :
was ik ut griezelmuseum "London dungeon" had ut al best warm die dag.. ennuhh naja vollop lange rij ervoor enzo. uiteindelijk binnen, von ut maar een vreemd sfeertje daar, (hehe wat ik normaal leuk griezelig vondt, vondt ik toen maar iets naars hebben)

nouw na een paar griezelafdelingen gezien te hebbe, gingen we met zen allen in een kamer staan(helemaal donker, 20 man).
Er was een verteller, die was dus aan ut woord. En wat er daarna gebeurde.. geen idee.. lach op de grond zo suf als ut maar kan zijn, en werdt omhoog getrokken door men broer...

vervolgens via de nootuitgang ff weggeleid door ut personeel.. haha best vaag, want opzich achteraf had ut volges jezelf nergens voor nodig geweest..

maargoed ach.. heb ut dus wel gehad.. t moment net voor ut flauwvallen is net ofdat je extreem dronken ben, en je dus ook vlekken etc ziet..

Ivo
Oud 23-06-2003, 10:36
mystic-naenia
mystic-naenia is offline
Ja 1 keertje..

omdat ik te weinig had gegeten en gedronken, en het was ook nog super warm

eerst werd het helemaal zwart voor me ogen, toen kon ik niks meer horen, en daarna kon ik niet meer lopen en viel ik neer.
Oud 14-09-2003, 02:01
Lil'Girl
Lil'Girl is offline
Ik was de afwas aan het doen, het water was te warm, de ruimte (keuken) waarin ik was werd ook warm. Ik kreeg het dus benauwd. Voelde me niet lekker, ik zag alles wazig en toen viel ik. Met een klap kwam ik op de grond maar ik voelde niks. Het deed niet eens pijn. Ik merkte zelf wel dat ik viel, in slow motion voor m'n gevoel. Ik lag zo'n 15 seconden op de vloer en stond op.

Ik weet nog een keer dat ik was flauw gevallen bij de kapper. Een vriendin van m'n zus, met wie ik ook weleens om ga, ging naar de kapper en m'n zus en ik mochten dus mee om te kijken en gewoon voor de gezelligheid. Bij de kapper hadden ze geen vrije stoel, dus ik kon nergens zitten. Ik stond dus en daar was het echt benauwd, echt heet. Ik voelde me weer niet lekker, alles werd wazig en ik viel. Ik merkte ook weer dat ik viel, voelde ook niks van de klap. Ik kreeg te horen dat ik met m'n hoofd tegen een kastje was aangevallen, maar ik voelde dus niks! Ook had ik een epileptisch aanval, heb ik gehoord. We belden m'n vader en de kapster dacht dat ik te weinig at ofzo, omdat ik zo dun was. Ik kreeg gelijk een krentenbol in m'n handen gedrukt en moest het liggend op eten! Ik kan niet liggend eten en ik hou niet van krentenbollen. Heb dus bijna geen hap genomen. Ik wou opstaan, maar moest blijven liggen. Tsss
Ze zei dat ze de kinderbescherming zou bellen en ze gaf m'n ouders de schuld van dat ik flauw viel. Volgens haar kregen we niet goed te eten. Dat wijf weet niks van m'n gezinssituatie en gaat gelijk m'n ouders beschuldigen. Echt een rotwijf! Ik weet beter! Reden van flauwvallen was: Hitte!!!

Laatst gewijzigd op 14-09-2003 om 02:06.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 08:45
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Lil'Girl schreef op 14-09-2003 @ 03:01:
*Verhaal*
Waarom up je in godsnaam zo'n oud topic??
Oud 14-09-2003, 09:49
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 14-09-2003 @ 09:45:
Waarom up je in godsnaam zo'n oud topic??
ze zal dr verhaal kwijt willen.
Oud 14-09-2003, 14:04
QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
echt flauwvallen ... ik weet niet of je het zo kunt beschrijven maar ja ... het lijkt erop

Ik had vorig jaar een verstuikte middelvinger (nee niets verkeerds denken, had gewoon een basketbal er onverwachts op gekregen) ... en dus moest ik een tijdje met tape rond mijn vinger rondlopen (zo tape rond de middelste 2 vingers en dan naar je duim toe , je ken dat wel) .... nu had mijn nonkel die dokter is er eerst iets opgespoten en daarna pas ingetaped.
Een paar dagen later moest ik naar het medisch centrum om het eens te laten zien en op voorhand toen ik even moest wachten van op mijn moeder (kort bij school moest ik wachten) dacht ik: ik ga die tape der al maar van af doen ... Maar wat bleek dat zat erg sterk vast ... ik dacht: trek maar in 1 keer en dan zal het wel niet meer zo veel pijn doen... maar toen ik zo hard trok kroop de warmte naar boven en werd ik helemaal misselijk .... helemaal bleek enzo .... ik had het ook wel zwart voor men ogen .... even gaan liggen en het was over .

Wat bleek toen ik in het medisch centrum aankwam: ik mocht NOOIT dat er zelf van aftrekken want dat spul dat onder de tape zat kon enkel verwijderd worden met ether .... indien je dat niet zou doen zit je op je zenuwen en dan wordt dus alles duister voor je ... helemaal niet goed voor je

Maar ja ... kon nu niemand mij dat eerder gezegd hebben? WOWh dat deed pijn hoor !

Dat was ie ... ik zal het nooit vergeten ...

Groetjes en dikke kus
Poloke
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 17:39
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik ben een keer flauwgevallen toen m'n oma was flauwgevallen. Ik zag haar liggen en dacht dat ze dood was
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 17:57
Verwijderd
ik ben geregeld flauwgevallen ja...de laatste tijd gelukkig niet meer

ik weet ook niet meer precies hoe het altijd ging maar 1 keer liep ik de keuken uit en werd het zwart voor mn ogen met sterretjes en ik wilde gauw gaan zitten maar toen lag ik al...

tsja, vaag, nu gaat het gelukkig beter, maar ik moet wel op tijd eten enzo, vooral 's ochtends
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 18:11
wissie
wissie is offline
Ik ben één keer flauwgevallen en nog een keer bijna. Het gebeurde voordat ik doorhad dat er wat aan de hand was. Ik kon niet meer goed lopen en alles werd wazig voor mijn ogen. Ik zag een vriendin voor me staan en ze zei wat maar ik kon het niet horen. Dar duurde hooguit 3 sec. en daarna zag ik niets meer en viel ik dus echt flauw. Toen ik weer 'wakker' werd was ik op een bankje neergezet en voelde ik me erg ziek, maar na een poosje in de frisse lucht te hebben gezeten ging het weer. Een paar uur daarna gebeurde hetzelfde, maar toen viel ik niet flauw maar bleef het bij wankel lopen en wazig zicht.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 19:47
Verwijderd
Nee, nooit gelukkig
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 00:37
Verwijderd
Ik ben nooit écht flauwgevallen, wel een keer op het randje.

Dat kiende ik prachtig uit. Ging naar dodenherdenking in een dorpje en precies tijdens de twee minuten stilte viel ik flauw. Ik kon mn evenwicht gewoon niet meer bewaren en het werd zwart voor mn ogen, ik zakte gewoon in elkaar. Was toen echter meteen weer bij, mn bloedsomloop was niet goed door hoe ik stond ofzo.

Ben daarna nog zo'n uur duizelig en de rest van de dag misselijk geweest.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 13:49
bitchy
bitchy is offline
ja, 1 keer.
was in de bloedbank, had net bloed gegeven, en was al klaar...soepie op enzow.... wilde weggaan, ging in de rij staan voor een nieuwe afspraak en toen....... werd ik wakker, alsof ik geslapen had, had hoofdpijn en ik lag zo raar, zo lig ik nooit te slapen. zat er iemand tegen me hoofd te meppen.... ik denk: ga weg!!!!.
tja, in de bloedbank allemaal zustertjes en doktertjes enzow.
brancard erbij, bitchy weggevoerd.. effe bijkomen en hup op de fiets naar huis

btje vaag gevoel, alsof je geslapen hebt.
Oud 15-09-2003, 15:06
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 22-06-2003 @ 21:51:
Nee, nog nooit.
Oud 15-09-2003, 19:15
Verwijderd
Stuk of 5 keer denk ik..

Een paar keer omdat ik te weinig gedronken had. Ik was nog klein en ik dronk echt belachelijk weinig, ik wist niet dat het zo slecht was. En naja in de zomer gaat dat dan niet zo goed.

Een paar keer omdat ik niet lekker was, misselijk, duizelig, en vaak ga ik dan toch naar school/werken oid, en naja, niet goed dus. Meestal eet ik dan ook bijna niets omdat ik zo misselijk ben, dat is ook niet echt goed natuurlijk. Maarja.

Maar meestal voel ik het wel aankomen. Al het geluid wordt vervaagd, kleuren gaan weg, alles wordt zwart, ik zweet echt ineens heeeel erg veel. Dan ga ik ff zitten, hoofd naar beneden, dan zakt het langzaam weg. Soms denk ik dat het wel weg gaat, en als het dan niet weg gaat, val ik toch flauw

Oh en ik herinner me nu, dat ik ook een keer ben flauwgevallen van bloed. Ik was een appel aan het schillen, sneed in m'n hand, en ineens lag ik op de grond

Laatst gewijzigd op 15-09-2003 om 19:18.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 22:48
Girl87
Girl87 is offline
Ja, 1 keer. Ik was toen ziek, had al 2 dagen niet geslapen of gegeten, en ook al 9x overgegeven. Ik moest toen naar de auto lopen (we waren op vakantie en gingen naar huis) en dat was iets te veel. (ook al hield mijn vader me vast)
Oud 17-09-2003, 16:29
Ramble On
Ramble On is offline
Ja, eerste keer was ongeveer 2 jaar geleden in een hele drukke winkel waar het bloedheet was. Ik stond al een tijdje in de rij voor de kassa met een winterjas aan en sjaal om (het was winter). Op een gegeven moment werd ik heel erg misselijk en begon ik steeds minder te horen (het begon met een piep) ook begon ik steeds minder te zien, het werd eerst zwart/wit en toen steeds zwarter. Het volgende wat ik me herinner is dat ik wakker werd in de arme van de man die achter me stond en me had opgevangen toen ik naar achter was gevallen.
De keren daarna wist ik het net op tijd te stoppen omdat ik toen wist wat ik moest doen als ik flauw dreig te vallen. Het was al zwart voor mn ogen dan en meestal zag ik ook al (bijna) niks meer. Ik ga dan meteen op de grond zitten met mn hoofd tussen mn knieeën. Meestal heb ik wel een flesje water bij me en zeg dan tegen de persoon waarmee ik ben "water" (ik kan mezelf niet verstaan). Meestal wordt dat nare gevoel enzo dan na een minuutje ofzo minder.
Oud 17-09-2003, 16:35
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik toen ik klein was in elk geval wel toen werd alles in eens zwart voor mn ogen toen ik struikelde over de stoeprand ofzo
weet t nie meer precies.. weet alleen dat ik een hele tijd later wakker werd en bij iemand anders achterop de fiets in t fietsstoeltje zat
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:59
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ja, 1 keer, op lowlands2003
ik was onderkoeld geraakt en ik was met een vriend van me aan het rondlopen en echt héél erg aan het klappertanden, zo erg dat het pijn deed. En opeens leunde ik tegen hem aan en zei ik "wow, ik voel me niet zo goed" en toen viel ik op de grond. en toen ik weer bijkwam waren er 4 jongens om me heen die me met z'n allen optilden en me naar de EHBO droegen, waar ik de avond moest blijven slapen
de normale lichaamstemperatuur van iemand is rond de 37 graden, die van mij was 34. als je op de 32 zit kan je doodgaan
dat was best eng ja...

had denk ik ook te maken met het feit dat ik 3 dagen lang niet geslapen had en pheiffer had (nog steeds)

Laatst gewijzigd op 17-09-2003 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
Nee ik ben nog nooit flauw gevallen, wel een keer bijna... In de lift stappen nadat je flinkw at bloed hebt laten aftappen is GEEN aanrader hehe
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:03
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 17-09-2003 @ 17:59:
die van mij was 34. als je op de 32 zit kan je doodgaan
dat was best eng ja...

not even close dus....
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic