Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en Aboe Hoerairah verhaalt dat de Profeet zei: “Wanneer de Tijd (van de Dag der Opstanding) nadert zal de droom van een gelovige niet vals zijn, en de droom van een gelovige is van de zesenveertig elementen van het Profeetschap.” Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: “Hij die mij in zijn droom ziet is alsof hij mij ziet als hij wakker is, want Shaitaan (Satan/Duivel) kan mijn gedaante niet aannemen.” Dromen worden ook zeker erkend hoor in de Islam. Bepaalde dromen hebben overigens ook een betekenis. En het klopt inderdaad dat die dingen in de Bijbel staan, maar ook in de Koran wordt dit vermeld. Logisch eigelijk, aangezien de Koran min of meer op de Bijbel aansluit. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() **Wat zijn die 46 elementen als ik vragen mag? ***O ik dacht dat hij in de Islam Iblis heette. Geloof wel dat de profeet de waarheid spreekt, als er iets is wat doods en dus onwakker is moet het wel Iblis zijn. ****inderdaad, behalve dan dat de Bijbel geschreven is door mensen die getuigen van god en Jezus terwijl de Koran, tenminste als je de religie zelf mag geloven, direct van JHWH (klinkt beter dan Allah) afkomstig is. *****Ik neem aan dat jij ook islamiet bent? If so, zullen we MSN uitwisselen? (Zie mijn signature) |
![]() |
|
![]() |
Het zo dat de Nederlanders de Marrokanen discrimineren. Maar waarom kijken we niet naar de kern van dit probleem?
Het probleem is dat sommige Marrokanen zich misdragen. Dit kan komen door een cultuurlverschil. Je hoort veel vaker over Marrokanen dan over Chinezen of Turken. Waarom zijn de Marrokanen die niks doen boos op de Nederlanders en niet op de Marrokanen die er voor zorgen dat hun reputatie steeds meer naar beneden daalt?
||
Citaat:
Omdat de Nederlanders hun over de zelfde kam scheren als de zogenaamde 'criminele' Marrokanen. En ze zullen er ook wel mee inzitten dat hun landgenoten niet legale dingen uithalen. Wat is trouwens 'hùn' reputatie?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik wil alleen maar zeggen, dat de meeste mensen slecht denken over Marokkanen. Ze denken hier veel slechter over als chinezen, spanjaarden of weet ik veel die in Nederland hier zijn komen wonen.
Maar je hoort bijna nooit dat de Marokannen die geen crimineel verleden hebben, boos zijn op de Marokkanen met een wel crimineel verleden. Waarom maken ze daar geen liedje van? Ik ben niet racistisch ik wil alleen zeggen dat dat de oorzaak is en dat van de Nederlanders een gevolg. En het is fout van zowel de Nederlanders als van Marokkanen vind ik.
||
Citaat:
en het is ook zeker een fout die van beide kanten komt, dat kan niet anders, en jah, nou is de vraag wat je er aan kunt doen?........
||
Citaat:
je kunt genoeg doen! het ligt aan de wil om het te doen
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De oudere generaties hebben al een beeld, en om een oude beeld te veranderen, een beeld wat er al zolang in zit, is niet gemakkelijke. @thugz-angel De wil om te integreren zal hun als het ware opgelegt worden. Waar ik nog niet zo'n probleem van maak om dat het tenslotte niet hun land is. Ik zeg ook niet dat ze al hun normen en waarden overboord moeten gooien. Maar als je in een land wilt leven moet je je naar die 'cultuur' een beetje aanpassen. Als je je niet aanpast komen daar problemen van.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het lijkt me erger dat volwassenen me zouden 'haten' (beetje té hard, wist nu niets anders) dan de jeugd. Die is nog zo onwetend en die veranderen van gedachten na een tijdje. Maar een goed basisprogramma op school lijkt me wel een goed idee. Maar als je het echt drastisch wilt aanpakken om je eventjes doorbijten. Je kunt zeer drastisch beginnen door de Nederlanders en Niet-Nederlandsers ( er zullen ook nog wel mensen zijn waar Nederlandsers moeite mee hebben) te dwingen om samen te zijn. In klassen, in werkgroepen.. etc.. En dat zal nu ook wel zo zijn. Maar je gaat per 'ras' ( die klinkt nog harder.. ![]() Ze dwingen om met elkaar om te gaan. Dat zal veel kritiek teweeg brengen, maar over 10 jaar ben je (hopelijk) wel van het gezeik af.
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Lyra schreef op 06-07-2003 @ 12:56:
Dat is meestal dan te wijten aan de opvoeding. Dus je moet het ij de basis aanpakken. Het lijkt me erger dat volwassenen me zouden 'haten' (beetje té hard, wist nu niets anders) dan de jeugd. Die is nog zo onwetend en die veranderen van gedachten na een tijdje. Daar ligt dus een rol voor scholen etc. Maar een goed basisprogramma op school lijkt me wel een goed idee. Maar als je het echt drastisch wilt aanpakken om je eventjes doorbijten. Je kunt zeer drastisch beginnen door de Nederlanders en Niet-Nederlandsers ( er zullen ook nog wel mensen zijn waar Nederlandsers moeite mee hebben) te dwingen om samen te zijn. In klassen, in werkgroepen.. etc.. En dat zal nu ook wel zo zijn. Maar je gaat per 'ras' ( die klinkt nog harder.. ![]() Ze dwingen om met elkaar om te gaan. Dat zal veel kritiek teweeg brengen, maar over 10 jaar ben je (hopelijk) wel van het gezeik af. Dat lijkt me een goed idee, meer aandacht voor elkaar en elkaars leefwijzen etc. |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
maar ok, ik pas me hier aan, dat hoor ik vaak, en nog heb ik problemen, kijk en ik denk dat ik dan niet de enige ben, die meemaken dat als je je aanpast je ook problemen krijgt........dus vervallen ze weer in de oude situatie...........
||
Citaat:
hoffelijk ja. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Dat uitschelden okeej, maar dat spugen.. ( didn't know that). Misschien is dat wel een van de redenen waarom het niet vlot. Grotendeels van Nederland zal het zich wel niet zo bewust zijn dat het zo slecht gaan tussen Nederlanders en Marokkanen. Het moet meer in het licht gebracht worden. Mensen erop wijzen dat óók Nederlanders in staat zijn om uitermate rasistisch te reageren. Hoewel ze deze reputatie niet heeft. Maar ik denk dat in ieder land de omgang tussen allochtoon en autochtoon niet vlot verloopt. Het moet gewoon beter behandeld worden. Geen vrijwilligerswerk van maken, maar ambtenaars ( van de beide kanten) ervoor aanstellen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
zeer incidentele gebeurtenissen, veel minder voorkomend dan het omgekeerd uitschelden van Nederlanders en het verkrachten van Nederlandse vrouwen, het voetballen met kransen en feest vieren op 11 september. ze hebben schijt aan ons en laten het openlijk merken, en een groot deel van de nederlanders, vooral op dit forum, heeft oogkleppen op ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
Verwijderd
|
[QUOTE]FEYENOORDvakX schreef op 07-07-2003 @ 20:04:
zeer incidentele gebeurtenissen, veel minder voorkomend dan het omgekeerd uitschelden van Nederlanders en het verkrachten van Nederlandse vrouwen, het voetballen met kransen en feest vieren op 11 september. Niet gaan ontkennen, ik woon in een buurt met dat soort foute types en je wil niet weten hoe die over allochtonen denken en hoe ze op allochtonen reageren als ze er eentje zien. ze hebben schijt aan ons en laten het openlijk merken, en een groot deel van de nederlanders, vooral op dit forum, heeft oogkleppen op ![]() ![]() Lul niet, ik ben nog maar een keer uitgescholden door een Marokkaan (tamboenjiemek, niet erg vriendelijk, maar ach) en ik kom vaak genoeg in de allochtonenbuurt in mijn woonplaats. Ik heb echt vrijwel nooit problemen met allochtonen, wel met de white trash in m'n buurt. Dat zijn van die kansloze types... |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Lyra schreef op 07-07-2003 @ 18:43:
![]() ![]() Dat uitschelden okeej, maar dat spugen.. ( didn't know that). Vertelde een Turkse vriendin, die vertelt wel meer over dat soort ongein. En ik zie het zelf ook, niet het spugen, wel het schelden. Misschien is dat wel een van de redenen waarom het niet vlot. Grotendeels van Nederland zal het zich wel niet zo bewust zijn dat het zo slecht gaan tussen Nederlanders en Marokkanen. Het moet meer in het licht gebracht worden. Mensen erop wijzen dat óók Nederlanders in staat zijn om uitermate rasistisch te reageren. Hoewel ze deze reputatie niet heeft. Nederland tolerant, mooi niet. Maar ik denk dat in ieder land de omgang tussen allochtoon en autochtoon niet vlot verloopt. Het moet gewoon beter behandeld worden. Geen vrijwilligerswerk van maken, maar ambtenaars ( van de beide kanten) ervoor aanstellen. Dat zeker. |
![]() |
||
Citaat:
weet je wie oogkleppen op heeft? JIJ, de enige dat ben jij, jij bent gewoon bang voor wat vreemd is, en je zegt bij de domste dingen dat wij (allochtonen over t algemeen) een schijthekel aan Nederlanders hebben, als jij je zo opstelt tegenover de allochtonen (Marokkanen) kun je dat soort reacties verwachten, dat ze je gaan uitschelden, ik bedoel hoe zou jij t vinden als je de hele tijd wordt nagekeken, je vaak als minderzijnde wordt behandeld....moet ik nog ff doorgaan?
Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 20:47. |
![]() |
||
Citaat:
Wat haar in die opzichten wél toleranter maakt dan andere landen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Jij bent echt zo'n meester in het in jouw voordeel verdraaien van feiten, wie stond er bij jou voor de klas bij maatschappijleer, de kleinzoon van Goebbels? ![]() Verder zijn de laatste twee gebeurtenissen incidenten. Die waren letterlijk éénmalig. Hoezo ouwe koeien uit de sloot halen, de boel opblazen en van een mug een olifant maken. Natuurlijk gebeuren er net zoveel strafbare feiten door blanke Nederlanders. Denk aan de vrijstaten die woonwagenparken heten, verkrachting van kleine meisjes (zijn altijd autochtonen) - sterker nog, de meest gruwelijke misdrijven, zoals het mishandelen, doden en in stukken snijden van een klein kind, werden gepleegd door blanke, autochtone Nederlanders (meisje van Nulde en het Marokkaanse meisje wat door haar Nederlandse buurjongens in stukken werd gesneden). Elke soort pleegt strafbare feiten, dat een verhoudingsgewijs groter percentage van de misdrijven door allochtonen wordt gepleegd is vanuit de sociologie heel goed te verklaren. Maar dat is wetenschap, ik snap best dat je je daar niet mee bezig wilt houden. Het is veel makkelijker om je lekker te verschuilen achter het grote gelijk van de kleine man. De ontevreden kleinburger: jij bent er het perfecte voorbeeld van. Citaat:
De meeste Marokkanen hebben vooral schijt aan 'nieuw rechts' wat in principe niet veel meer inhoudt dan een bange schreeuw van een stelletje onwetenschappelijke nono's die bang zijn dat we hier over tien jaar allemaal met burqa's lopen. Als jij constant gestigmatiseerd werd omdat je zwarte krullen en een donkere huid hebt, in een leren jas loopt en een Marokkaanse naam hebt, zou je er dan ook niet strontziek van worden? Helemaal als je leest wat een behoorlijk laag soort 'mens' voor onzin te spuien heeft in het openbaar (dit forum is er een goed voorbeeld van). Dat je altijd aangekeken wordt alsof je altijd iemands tas zult jatten, terwijl je een keurige student bent die bezig is met afstuderen aan de universiteit? Als er iemand verantwoordelijk is voor het mislukken van de verdere integratie van derde-generatie Marokkanen, dan is het wel wijlen de heer Pim Fortuyn en zijn aanhang van bekrompen, bange, kortzichtige, laaggeschoolde kleinburgertjes. Goed gedaan ![]() Laatst gewijzigd op 08-07-2003 om 13:37. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat weet ik...ik wist ook wel dat je met een "
![]() ![]() Mijn wrok richt zich vooral tegen FeyenoordvakX en zijn vriendjes.. Ik heb an sich niets tegen Pimstemmers, maar wel wanneer ze aankomen met het soort goedkope retoriek wat Baron c.s. hier altijd tentoon spreiden. Op dezelfde manier heb ik ook een schijthekel aan ultra-linkso's die niet met argumenten komen en alleen maar staan te demonstreren en te roepen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hier in Leiden is een dergelijk project al een tijdlang zeer succesvol. De SP-jongeren organiseren met behulp van de plaatselijke middenstand al sinds enkele jaren jaarlijks een straatvoetbaltoernooi voor de jeugd, en daar zie je dat alle etnische groepen uitstekend samen spelen. Ook bij elkaar in de teams.
Maar zoals Che Guevara al zegt, dat is meer een straatproject dan een integratieproject.
||
Citaat:
En meestal is zoiets te wijten aan gebrek aan kennis, kennis over wat/waar/hoe/wie/wanneer etc... Het zal wél aanslaan als het beter georganiseerd zou zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() -heb je ooit een boek van hem gelezen? -kom je wel eens in milieus van buiten jouw zuil, en heb je er wel eens intensief contact mee? Laatst gewijzigd op 08-07-2003 om 19:57. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben misschien een heel vredelievend persoon, dat kan ook nog. |
![]() |
||
Citaat:
Het is jammer dat hij de resultaten van die analyse niet bij zich had, anders had ik nog wat voorbeelden kunnen geven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
met welke allochtoonse bevolkingsgroep ga jij dan om feyenoordvakxx? aangezien ik je opmerkingen zie maken over de marokkaanse bevolkingsgroep die niet echt in hun voordeel is.. en wat voor allochtoons bloed heb je dan>?
Ik merk ook op dat er ook niet over turken word gepraat qua criminaliteit.. hebben de turken dan een beter beeld in de hoofden van de autochtonen ( en ja ik ben zelf Turks ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kansarme (allochtone) jeugd en fundamentalistische moslims DG | 28 | 02-07-2005 10:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Marokkanen moeten integreren? Hou op! Vervreemd | 500 | 26-06-2003 16:15 |