Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 16:16
Gatara
Gatara is offline
Hier gaat de discussie verder...
Oud 26-06-2003, 16:47
Isa
Isa is offline
Citaat:
Bil@l schreef:
De Mosliem behoort geen eigen begeerstes te volgen. Het gezonde verstand is het enige wat telt bij het maken van je keuzes. Het Islamitisch oordeel betreffende de Hoofddoek is geen discussiepunt onder de erfgenamen (Islam geleerden) van de profeet vzmh.

Iemand die zegt dat hij Moesliem(a) is omdat zijn/haar ouders het waren heeft de boodschap niet begrepen/bestudeerd. De eerste openbaring die de profeet Moehammed vzmh via de aartsengel Gebriel (Gabriel) kreeg begon niet voor niets met de woorden: Iqra! (Lees), Iqra bismirabbika ladzie galaq (Lees in de naam van jouw Heer die heeft geschapen) ..... etc.

Wat ik bijvoorbeeld pas geleden te horen kreeg deed mij een beetje versteld staan. Hoe kun je nou op je gezonde verstand zonder ook maar ooit de kennis ervan bestudeerd te hebben, door een droom jezelf bekeren tot het Christendom? Wat als diegene de volgende keer Boedha ziet? Of misschien wel Ghandi ofzo, wordt diegene dan Boedhist
Excuse me? Verstand is ongeveer het tegendeel van geloof, je moet op GODS WIL vertrouwen, als goede gelovige voel je het verschil tussen goed en kwaad. wess goed en je hoort zijn stem, wees nog beter en je ziet hem overal.

Ik sta er juist versteld van dat jij wel in een oud boek wenst te geloven, maar niet in dromen. in de bijbel is er al veel sprake van dromen en dromenuitleg. God spreekt via dromen en visioenen!
niet via alleen maar ratio. Juist als je daardoor bekeerd is het werkelijk Geloof.

P.S. Heb je MSN? Wil graag uiwisselen, ben geinterreseerd in Religie in het algemeen, maar het meeste in de Islam.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:37
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 26-06-2003 @ 17:47:
Excuse me? Verstand is ongeveer het tegendeel van geloof, je moet op GODS WIL vertrouwen, als goede gelovige voel je het verschil tussen goed en kwaad. wess goed en je hoort zijn stem, wees nog beter en je ziet hem overal.

Ik sta er juist versteld van dat jij wel in een oud boek wenst te geloven, maar niet in dromen. in de bijbel is er al veel sprake van dromen en dromenuitleg. God spreekt via dromen en visioenen!
niet via alleen maar ratio. Juist als je daardoor bekeerd is het werkelijk Geloof.

P.S. Heb je MSN? Wil graag uiwisselen, ben geinterreseerd in Religie in het algemeen, maar het meeste in de Islam.
Ik denk dat Bilal het anders bedoelde. Ik denk dat hij bedoelde dat je niet zomaar van de een op de andere dag een geloof kan aannemen.. dat je je eerst moet verdiepen alvorens je een moslim, een christen or whatever te noemen.

en Aboe Hoerairah verhaalt dat de Profeet zei:
“Wanneer de Tijd (van de Dag der Opstanding) nadert zal de droom van een gelovige niet vals zijn, en de droom van een gelovige is van de zesenveertig elementen van het Profeetschap.”

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:
“Hij die mij in zijn droom ziet is alsof hij mij ziet als hij wakker is, want Shaitaan (Satan/Duivel) kan mijn gedaante niet aannemen.”

Dromen worden ook zeker erkend hoor in de Islam. Bepaalde dromen hebben overigens ook een betekenis.
En het klopt inderdaad dat die dingen in de Bijbel staan, maar ook in de Koran wordt dit vermeld. Logisch eigelijk, aangezien de Koran min of meer op de Bijbel aansluit.

Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 07:19
Isa
Isa is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 26-06-2003 @ 23:37:
*Ik denk dat Bilal het anders bedoelde. Ik denk dat hij bedoelde dat je niet zomaar van de een op de andere dag een geloof kan aannemen.. dat je je eerst moet verdiepen alvorens je een moslim, een christen or whatever te noemen.

**en Aboe Hoerairah verhaalt dat de Profeet zei:
“Wanneer de Tijd (van de Dag der Opstanding) nadert zal de droom van een gelovige niet vals zijn, en de droom van een gelovige is van de zesenveertig elementen van het Profeetschap.”

***Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:
“Hij die mij in zijn droom ziet is alsof hij mij ziet als hij wakker is, want Shaitaan (Satan/Duivel) kan mijn gedaante niet aannemen.”

****Dromen worden ook zeker erkend hoor in de Islam. Bepaalde dromen hebben overigens ook een betekenis.
En het klopt inderdaad dat die dingen in de Bijbel staan, maar ook in de Koran wordt dit vermeld. Logisch eigelijk, aangezien de Koran min of meer op de Bijbel aansluit.

*Maar als je Gods stem of whatever hoort die zegt 'Je moet moslim/christen/anders worden, dan denk ik dat het feit dat je die stem hoort al veel meer zegt over hoe gelovig je bent dan wanneer je een schriftgeleerde word-dat is voor mij al genoeg kennis, echter ik denk dat iemand die zich bekeerd toch wel direct daarna zich zal gaan interreseren in moslim of christen-literatuur e.d.

**Wat zijn die 46 elementen als ik vragen mag?
***O ik dacht dat hij in de Islam Iblis heette.
Geloof wel dat de profeet de waarheid spreekt, als er iets is wat doods en dus onwakker is moet het wel Iblis zijn.
****inderdaad, behalve dan dat de Bijbel geschreven is door mensen die getuigen van god en Jezus terwijl de Koran, tenminste als je de religie zelf mag geloven, direct van JHWH (klinkt beter dan Allah) afkomstig is.

*****Ik neem aan dat jij ook islamiet bent? If so, zullen we MSN uitwisselen? (Zie mijn signature)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:38
Alto punker
Alto punker is offline
Het zo dat de Nederlanders de Marrokanen discrimineren. Maar waarom kijken we niet naar de kern van dit probleem?

Het probleem is dat sommige Marrokanen zich misdragen. Dit kan komen door een cultuurlverschil.

Je hoort veel vaker over Marrokanen dan over Chinezen of Turken.

Waarom zijn de Marrokanen die niks doen boos op de Nederlanders en niet op de Marrokanen die er voor zorgen dat hun reputatie steeds meer naar beneden daalt?
Oud 01-07-2003, 11:15
Verwijderd
Laten we 't wel even over integratie houden en niet alleen over de Islam.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 21:38
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Alto punker schreef op 30-06-2003 @ 21:38:
Het zo dat de Nederlanders de Marrokanen discrimineren. Maar waarom kijken we niet naar de kern van dit probleem?

Het probleem is dat sommige Marrokanen zich misdragen. Dit kan komen door een cultuurlverschil.

Je hoort veel vaker over Marrokanen dan over Chinezen of Turken.

Waarom zijn de Marrokanen die niks doen boos op de Nederlanders en niet op de Marrokanen die er voor zorgen dat hun reputatie steeds meer naar beneden daalt?
Omdat er ook wel een grotere populatie Marrokanen in Nederland woont.

Omdat de Nederlanders hun over de zelfde kam scheren als de zogenaamde 'criminele' Marrokanen.
En ze zullen er ook wel mee inzitten dat hun landgenoten niet legale dingen uithalen.

Wat is trouwens 'hùn' reputatie?
Oud 04-07-2003, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Lyra schreef op 04-07-2003 @ 22:38:
Omdat er ook wel een grotere populatie Marrokanen in Nederland woont.

Omdat de Nederlanders hun over de zelfde kam scheren als de zogenaamde 'criminele' Marrokanen.
En ze zullen er ook wel mee inzitten dat hun landgenoten niet legale dingen uithalen.

Wat is trouwens 'hùn' reputatie?
er bestaan ook Chinese/Surinaamse/Turkse/Duitse/Molukse/Poolse criminelen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 08:57
Alto punker
Alto punker is offline
Ik wil alleen maar zeggen, dat de meeste mensen slecht denken over Marokkanen. Ze denken hier veel slechter over als chinezen, spanjaarden of weet ik veel die in Nederland hier zijn komen wonen.

Maar je hoort bijna nooit dat de Marokannen die geen crimineel verleden hebben, boos zijn op de Marokkanen met een wel crimineel verleden. Waarom maken ze daar geen liedje van?

Ik ben niet racistisch ik wil alleen zeggen dat dat de oorzaak is en dat van de Nederlanders een gevolg. En het is fout van zowel de Nederlanders als van Marokkanen vind ik.
Oud 05-07-2003, 18:31
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Alto punker schreef op 05-07-2003 @ 09:57:

Ik ben niet racistisch ik wil alleen zeggen dat dat de oorzaak is en dat van de Nederlanders een gevolg. En het is fout van zowel de Nederlanders als van Marokkanen vind ik.
Neej je hoeft ook niet gelijk racistisch te zijn, tuurlijk niet,

en het is ook zeker een fout die van beide kanten komt, dat kan niet anders, en jah, nou is de vraag wat je er aan kunt doen?........
Oud 05-07-2003, 22:40
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 05-07-2003 @ 19:31:

en het is ook zeker een fout die van beide kanten komt, dat kan niet anders, en jah, nou is de vraag wat je er aan kunt doen?........
zorgen voor een betere integratie.. voor programma's voor de beide kanten. Reclame spotje van de overheid.. etc..
je kunt genoeg doen!

het ligt aan de wil om het te doen
Oud 05-07-2003, 22:47
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Lyra schreef op 05-07-2003 @ 23:40:
zorgen voor een betere integratie.. voor programma's voor de beide kanten. Reclame spotje van de overheid.. etc..
je kunt genoeg doen!

zeker ligt het aan de wil om te doen, en dat is dan de kant die van Nederland komt, maar dan moeten de Marokkanen met de wil komen om te integreren
Oud 06-07-2003, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Lyra schreef op 05-07-2003 @ 23:40:
je kunt genoeg doen!

Ja, dan krijg je van die leuke spotjes van Marokkaanse ideale schoonzonen zeker, dat zal helpen. Ik zie meer in een dialoog tussen maatschappelijke organisaties en ik zie een grote rol voor scholen en buurthuizen. Organiseer eens voetbalwedstrijdjes, waarbij de Marokkanen niet bij de Marokkanen zitten, de NL'ers niet bij de NL'ers etc., dat doen ze hier weleens en dat is
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 11:42
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 06-07-2003 @ 11:09:
Ja, dan krijg je van die leuke spotjes van Marokkaanse ideale schoonzonen zeker, dat zal helpen. Ik zie meer in een dialoog tussen maatschappelijke organisaties en ik zie een grote rol voor scholen en buurthuizen. Organiseer eens voetbalwedstrijdjes, waarbij de Marokkanen niet bij de Marokkanen zitten, de NL'ers niet bij de NL'ers etc., dat doen ze hier weleens en dat is
Dat is een goed alternatief, maar het is meestal niet de jeugd die problemen heeft met Marokkanen.
De oudere generaties hebben al een beeld, en om een oude beeld te veranderen, een beeld wat er al zolang in zit, is niet gemakkelijke.

@thugz-angel

De wil om te integreren zal hun als het ware opgelegt worden.
Waar ik nog niet zo'n probleem van maak om dat het tenslotte niet hun land is.
Ik zeg ook niet dat ze al hun normen en waarden overboord moeten gooien. Maar als je in een land wilt leven moet je je naar die 'cultuur' een beetje aanpassen. Als je je niet aanpast komen daar problemen van.
Oud 06-07-2003, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Lyra schreef op 06-07-2003 @ 12:42:
Dat is een goed alternatief, maar het is meestal niet de jeugd die problemen heeft met Marokkanen.
De oudere generaties hebben al een beeld, en om een oude beeld te veranderen, een beeld wat er al zolang in zit, is niet gemakkelijke.
Nou, de jeugd ook hoor. Ik woon in een buurt waar veel white trash te vinden is, en die zijn behoorlijk racistisch.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 11:56
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 06-07-2003 @ 12:45:
Nou, de jeugd ook hoor. Ik woon in een buurt waar veel white trash te vinden is, en die zijn behoorlijk racistisch.
Dat is meestal dan te wijten aan de opvoeding. Dus je moet het ij de basis aanpakken.
Het lijkt me erger dat volwassenen me zouden 'haten' (beetje té hard, wist nu niets anders) dan de jeugd. Die is nog zo onwetend en die veranderen van gedachten na een tijdje.

Maar een goed basisprogramma op school lijkt me wel een goed idee.
Maar als je het echt drastisch wilt aanpakken om je eventjes doorbijten. Je kunt zeer drastisch beginnen door de Nederlanders en Niet-Nederlandsers ( er zullen ook nog wel mensen zijn waar Nederlandsers moeite mee hebben) te dwingen om samen te zijn.
In klassen, in werkgroepen.. etc.. En dat zal nu ook wel zo zijn.
Maar je gaat per 'ras' ( die klinkt nog harder.. maar ik weet weer niets anders) zitten.
Ze dwingen om met elkaar om te gaan. Dat zal veel kritiek teweeg brengen, maar over 10 jaar ben je (hopelijk) wel van het gezeik af.
Oud 06-07-2003, 12:26
Verwijderd
[QUOTE]Lyra schreef op 06-07-2003 @ 12:56:

Dat is meestal dan te wijten aan de opvoeding. Dus je moet het ij de basis aanpakken.
Het lijkt me erger dat volwassenen me zouden 'haten' (beetje té hard, wist nu niets anders) dan de jeugd. Die is nog zo onwetend en die veranderen van gedachten na een tijdje.

Daar ligt dus een rol voor scholen etc.

Maar een goed basisprogramma op school lijkt me wel een goed idee.
Maar als je het echt drastisch wilt aanpakken om je eventjes doorbijten. Je kunt zeer drastisch beginnen door de Nederlanders en Niet-Nederlandsers ( er zullen ook nog wel mensen zijn waar Nederlandsers moeite mee hebben) te dwingen om samen te zijn.
In klassen, in werkgroepen.. etc.. En dat zal nu ook wel zo zijn.
Maar je gaat per 'ras' ( die klinkt nog harder.. maar ik weet weer niets anders) zitten.
Ze dwingen om met elkaar om te gaan. Dat zal veel kritiek teweeg brengen, maar over 10 jaar ben je (hopelijk) wel van het gezeik af.

Dat lijkt me een goed idee, meer aandacht voor elkaar en elkaars leefwijzen etc.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:41
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 06-07-2003 @ 13:26:

Dat lijkt me een goed idee, meer aandacht voor elkaar en elkaars leefwijzen etc.
het moet verder gaan dan aandacht.. het moet in elkaar kunnen overvloeien, dan pas zal het écht werken.
Oud 06-07-2003, 19:38
Verwijderd
er is maar 1 kant die zich moet aanpassen bij een dergelijke problematiek, en dat is de allochtone. een gastheer stelt zich hoffelijk op, maar het is de gast die zich moet aanpassen, zo hoort het!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 19:42
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 06-07-2003 @ 20:38:
er is maar 1 kant die zich moet aanpassen bij een dergelijke problematiek, en dat is de allochtone.
Door zo'n houding schiet het natuurlijk helemaal niet op met de integratie. Wel lopen zeiken dat zij zich moeten aanpassen, maar er zelf geen ruk voor willen doen. Natuurlijk moet integratie van twee kanten komen, anders is het assimilatie, en daar moet je niet naar streven.
Citaat:
een gastheer stelt zich hoffelijk op,
Gebeurde dat maar eens wat vaker...
Citaat:
maar het is de gast die zich moet aanpassen, zo hoort het!
Nog iets: het zijn geen gasten.
Oud 06-07-2003, 20:22
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Lyra schreef op 06-07-2003 @ 12:42:

@thugz-angel

De wil om te integreren zal hun als het ware opgelegt worden.
Waar ik nog niet zo'n probleem van maak om dat het tenslotte niet hun land is.
Ik zeg ook niet dat ze al hun normen en waarden overboord moeten gooien. Maar als je in een land wilt leven moet je je naar die 'cultuur' een beetje aanpassen. Als je je niet aanpast komen daar problemen van.
ja klopt, die wordt hun nu al opgelegd, maar wat zie je? je krijgt alleen maar tegenstanders, het wordt namelijk gezien als een soort van bedreiging.......en dat vind ik ook je moet nooit je eigen normen enwaarden vergeten.
maar ok, ik pas me hier aan, dat hoor ik vaak, en nog heb ik problemen, kijk en ik denk dat ik dan niet de enige ben, die meemaken dat als je je aanpast je ook problemen krijgt........dus vervallen ze weer in de oude situatie...........
Oud 07-07-2003, 06:59
Isa
Isa is offline
Citaat:
er is maar 1 kant die zich moet aanpassen bij een dergelijke problematiek, en dat is de allochtone. een gastheer stelt zich hoffelijk op, maar het is de gast die zich moet aanpassen, zo hoort het!
Goh wat hoffelijk hier, met overal billboards met naaktw wijven erop, rotzooi everywhere, overal hoor je gevloek en alle 10 geboden worden overtreden.
hoffelijk ja.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Nou wat hoffelijk, moslimsvrouwen bespugen en allochtonen uitmaken voor vieze k*nk*er-Marokkaan/k*nk*raap/dief/steuntrekker noem ik geen hoffelijk gedrag. En volgens mij zijn allochtonen die hier geboren zijn geen ''gast''.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 07-07-2003 @ 07:59:
Goh wat hoffelijk hier, met overal billboards met naaktw wijven erop, rotzooi everywhere, overal hoor je gevloek en alle 10 geboden worden overtreden.
hoffelijk ja.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 17:43
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-07-2003 @ 10:41:
Nou wat hoffelijk, moslimsvrouwen bespugen en allochtonen uitmaken voor vieze k*nk*er-Marokkaan/k*nk*raap/dief/steuntrekker noem ik geen hoffelijk gedrag. En volgens mij zijn allochtonen die hier geboren zijn geen ''gast''.

..

Dat uitschelden okeej, maar dat spugen.. ( didn't know that).
Misschien is dat wel een van de redenen waarom het niet vlot.
Grotendeels van Nederland zal het zich wel niet zo bewust zijn dat het zo slecht gaan tussen Nederlanders en Marokkanen.
Het moet meer in het licht gebracht worden. Mensen erop wijzen
dat óók Nederlanders in staat zijn om uitermate rasistisch te reageren. Hoewel ze deze reputatie niet heeft.
Maar ik denk dat in ieder land de omgang tussen allochtoon en autochtoon niet vlot verloopt.
Het moet gewoon beter behandeld worden. Geen vrijwilligerswerk van maken, maar ambtenaars ( van de beide kanten) ervoor aanstellen.
Oud 07-07-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-07-2003 @ 10:41:

zeer incidentele gebeurtenissen, veel minder voorkomend dan het omgekeerd uitschelden van Nederlanders en het verkrachten van Nederlandse vrouwen, het voetballen met kransen en feest vieren op 11 september.

ze hebben schijt aan ons en laten het openlijk merken, en een groot deel van de nederlanders, vooral op dit forum, heeft oogkleppen op
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 06-07-2003 @ 20:42:
Door zo'n houding schiet het natuurlijk helemaal niet op met de integratie. Wel lopen zeiken dat zij zich moeten aanpassen, maar er zelf geen ruk voor willen doen. Natuurlijk moet integratie van twee kanten komen, anders is het assimilatie, en daar moet je niet naar streven.

assimilatie buitenshuis, dat is wat ik verwacht

Gebeurde dat maar eens wat vaker...

hebben ze niet jarenlang bevoorrechte positie gehad, met de overcoulante sociale dienst en het vriendelijke politiebeleid (kopje koffie meneer?)

Nog iets: het zijn geen gasten.
nieuwe huisgenoten dan, de vergelijking is iig te maken
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:38
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 07-07-2003 @ 20:04:
zeer incidentele gebeurtenissen, veel minder voorkomend dan het omgekeerd uitschelden van Nederlanders en het verkrachten van Nederlandse vrouwen, het voetballen met kransen en feest vieren op 11 september.
Ja, vooral flink bagatelliseren.... Dat soort gebeurtenisssen zijn helaas verre van 'incidenteel'. En je wilt Nederlanders onderling ook niet horen over Marokkanen.
Citaat:
hebben ze niet jarenlang bevoorrechte positie gehad, met de overcoulante sociale dienst en het vriendelijke politiebeleid (kopje koffie meneer?)
Nee. Ik weet niet waar die onzin vandaan komt maar dat is pertinente l*lkoek.
Oud 07-07-2003, 20:38
Verwijderd
[QUOTE]FEYENOORDvakX schreef op 07-07-2003 @ 20:04:

Niet gaan ontkennen, ik woon in een buurt met dat soort foute types en je wil niet weten hoe die over allochtonen denken en hoe ze op allochtonen reageren als ze er eentje zien.

ze hebben schijt aan ons en laten het openlijk merken, en een groot deel van de nederlanders, vooral op dit forum, heeft oogkleppen op

Lul niet, ik ben nog maar een keer uitgescholden door een Marokkaan (tamboenjiemek, niet erg vriendelijk, maar ach) en ik kom vaak genoeg in de allochtonenbuurt in mijn woonplaats. Ik heb echt vrijwel nooit problemen met allochtonen, wel met de white trash in m'n buurt. Dat zijn van die kansloze types...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:42
Verwijderd
[QUOTE]Lyra schreef op 07-07-2003 @ 18:43:

..

Dat uitschelden okeej, maar dat spugen.. ( didn't know that).

Vertelde een Turkse vriendin, die vertelt wel meer over dat soort ongein. En ik zie het zelf ook, niet het spugen, wel het schelden.

Misschien is dat wel een van de redenen waarom het niet vlot.
Grotendeels van Nederland zal het zich wel niet zo bewust zijn dat het zo slecht gaan tussen Nederlanders en Marokkanen.
Het moet meer in het licht gebracht worden. Mensen erop wijzen
dat óók Nederlanders in staat zijn om uitermate rasistisch te reageren. Hoewel ze deze reputatie niet heeft.

Nederland tolerant, mooi niet.

Maar ik denk dat in ieder land de omgang tussen allochtoon en autochtoon niet vlot verloopt.
Het moet gewoon beter behandeld worden. Geen vrijwilligerswerk van maken, maar ambtenaars ( van de beide kanten) ervoor aanstellen.

Dat zeker.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:45
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:

oja? ten eerste heb ik geen schijthekel aan Nederlanders, omdat ik niet zoals jij mensen als nederlander zie, maar als een mens, dus wat jij zegt is onzin, en daar komt nog bij, dat ik nog nooit een Nederlander heb uitgescholden zonder reden, ik heb zeg er alleen iets van, als ze racistische opmerkingen maken, en dan ga je me niet vertellen dat ik dan niks mag zeggen.
weet je wie oogkleppen op heeft? JIJ, de enige dat ben jij, jij bent gewoon bang voor wat vreemd is,
en je zegt bij de domste dingen dat wij (allochtonen over t algemeen) een schijthekel aan Nederlanders hebben, als jij je zo opstelt tegenover de allochtonen (Marokkanen) kun je dat soort reacties verwachten, dat ze je gaan uitschelden, ik bedoel hoe zou jij t vinden als je de hele tijd wordt nagekeken, je vaak als minderzijnde wordt behandeld....moet ik nog ff doorgaan?

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 20:47.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 11:49
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-07-2003 @ 21:42:

Nederland tolerant, mooi niet.
Dat is wél haar imago. Ze is voorloper geweest van talloze wetten. Homohuwelijk, Drugwet..
Wat haar in die opzichten wél toleranter maakt dan andere landen.
Oud 08-07-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Bla, bla bla. Kom eens met statistische gegevens dan. Alleen jouw subjectieve perceptie is hier nogal onnuttig, zeker als je jouw politieke ideeën bekijkt. Volgens mij loop jij gebukt en bang over straat en ga je elke keer als je een donkere jongen met een leren jas ziet een flinke straat om. Lekker veel relevantie heeft zo'n bewering als die eerste dan.

Jij bent echt zo'n meester in het in jouw voordeel verdraaien van feiten, wie stond er bij jou voor de klas bij maatschappijleer, de kleinzoon van Goebbels?

Verder zijn de laatste twee gebeurtenissen incidenten. Die waren letterlijk éénmalig. Hoezo ouwe koeien uit de sloot halen, de boel opblazen en van een mug een olifant maken.

Natuurlijk gebeuren er net zoveel strafbare feiten door blanke Nederlanders. Denk aan de vrijstaten die woonwagenparken heten, verkrachting van kleine meisjes (zijn altijd autochtonen) - sterker nog, de meest gruwelijke misdrijven, zoals het mishandelen, doden en in stukken snijden van een klein kind, werden gepleegd door blanke, autochtone Nederlanders (meisje van Nulde en het Marokkaanse meisje wat door haar Nederlandse buurjongens in stukken werd gesneden).

Elke soort pleegt strafbare feiten, dat een verhoudingsgewijs groter percentage van de misdrijven door allochtonen wordt gepleegd is vanuit de sociologie heel goed te verklaren. Maar dat is wetenschap, ik snap best dat je je daar niet mee bezig wilt houden. Het is veel makkelijker om je lekker te verschuilen achter het grote gelijk van de kleine man. De ontevreden kleinburger: jij bent er het perfecte voorbeeld van.

Citaat:
Jij hebt weliswaar geen oogkleppen op, maar bekijkt alles door een zwarte bril. Integratie is een moeizaam proces. Dat heeft zelfs de meest radicale linkse activist al toegeven. Dat het niet goed gelukt is heeft ook iedereen toegegeven. Zo ver waren we al. En ineens komt er een kale dombo met een grote bek die nog even wat meer olie op het vuur gooit. Heerlijk, het kleine beetje wederzijdse toenadering wat er al was helemaal de grond in getrapt.

De meeste Marokkanen hebben vooral schijt aan 'nieuw rechts' wat in principe niet veel meer inhoudt dan een bange schreeuw van een stelletje onwetenschappelijke nono's die bang zijn dat we hier over tien jaar allemaal met burqa's lopen. Als jij constant gestigmatiseerd werd omdat je zwarte krullen en een donkere huid hebt, in een leren jas loopt en een Marokkaanse naam hebt, zou je er dan ook niet strontziek van worden? Helemaal als je leest wat een behoorlijk laag soort 'mens' voor onzin te spuien heeft in het openbaar (dit forum is er een goed voorbeeld van). Dat je altijd aangekeken wordt alsof je altijd iemands tas zult jatten, terwijl je een keurige student bent die bezig is met afstuderen aan de universiteit?

Als er iemand verantwoordelijk is voor het mislukken van de verdere integratie van derde-generatie Marokkanen, dan is het wel wijlen de heer Pim Fortuyn en zijn aanhang van bekrompen, bange, kortzichtige, laaggeschoolde kleinburgertjes. Goed gedaan

Laatst gewijzigd op 08-07-2003 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 13:38
Zaina
Zaina is offline
Geen dank. Voor de rest nergens anders last van?
Oud 08-07-2003, 13:39
Verwijderd
Nee hoor. Ik voel me eigenlijk best goed Gewoon even dagelijkse zeiktirade op Pimtuig, altijd leuk
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 13:54
Zaina
Zaina is offline
Je weet dat ik bij dat 'pimtuig' hoor?

Maar ja ieder zijn eigen mening daar niet van
Oud 08-07-2003, 13:58
Verwijderd
Dat weet ik...ik wist ook wel dat je met een "" zou reageren, so don't be offended

Mijn wrok richt zich vooral tegen FeyenoordvakX en zijn vriendjes.. Ik heb an sich niets tegen Pimstemmers, maar wel wanneer ze aankomen met het soort goedkope retoriek wat Baron c.s. hier altijd tentoon spreiden. Op dezelfde manier heb ik ook een schijthekel aan ultra-linkso's die niet met argumenten komen en alleen maar staan te demonstreren en te roepen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:55
Verwijderd
Go thugz-angel en nare man (sorry, beetje zinloze post...)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 07-07-2003 @ 21:45:
oja? ten eerste heb ik geen schijthekel aan Nederlanders, omdat ik niet zoals jij mensen als nederlander zie, maar als een mens

het gaat hier specifiek over marokkanen, dus dan bedoel ik ook met 'ze' mensen van marokkaanse nationaliteit. (voordat je me voor nazi uit gaat maken alle stof wegnemen)

, dus wat jij zegt is onzin, en daar komt nog bij, dat ik nog nooit een Nederlander heb uitgescholden zonder reden, ik heb zeg er alleen iets van, als ze racistische opmerkingen maken,

een individu als jij vertegenwoordigt natuurlijk niet een hele bevolkingsgroep.

en dan ga je me niet vertellen dat ik dan niks mag zeggen.

waar zeg ik dat

weet je wie oogkleppen op heeft? JIJ, de enige dat ben jij, jij bent gewoon bang voor wat vreemd is,

nee hoor ik hou erg van shoarma, chinees, grieks, italiaans en indisch eten ik heb zelf buitenlands bloed en ik heb buitenlandse vrienden, en ik ben zo nieuwsgierig van aard dat alles wat vreemd is me juist aantrekt.

en je zegt bij de domste dingen dat wij (allochtonen over t algemeen) een schijthekel aan Nederlanders hebben, als jij je zo opstelt tegenover de allochtonen (Marokkanen) kun je dat soort reacties verwachten, dat ze je gaan uitschelden, ik bedoel hoe zou jij t vinden als je de hele tijd wordt nagekeken, je vaak als minderzijnde wordt behandeld....moet ik nog ff doorgaan?
ik heb het hier over marokkanen, niet over allochtonen in het algemeen. maar feit is dat door jarenlang de allochtonen in nederland dood te knuffelen ze een stuk luier en criminelen zijn dan in het nabije buitenland (NRC een week geleden). daar werden ze, in tegenstelling tot hier, minder zacht behandelt en kregen ze minder en lagere uitkeringen. dus ik zie geen reden dat de mensen wiens uitkering wij betalen ons verrot gaan schelden, wat ze dus doen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:17
BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 06-07-2003 @ 11:09:
wordt allang gedaan, maar als men niet wil heeft het weinig zin
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 08-07-2003 @ 20:17:
wordt allang gedaan, maar als men niet wil heeft het weinig zin
Hoe bedoel je? Misschien moeten dergelijke initiatieven dan beter uitgewerkt/uitgevoerd worden?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:30
BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 20:27:
Hoe bedoel je? Misschien moeten dergelijke initiatieven dan beter uitgewerkt/uitgevoerd worden?
nou, je noemde net een voetbalwedstrijd: ik heb pas geleden ergens gelezen dat ze zoiets al georganiseerd hebben. Alleen komt er dan niemand opdagen óf de marokkaantjes, turkjes e.a. gaan allemaal samenklitten in hun eigen etnische groepje.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:33
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 08-07-2003 @ 20:30:
nou, je noemde net een voetbalwedstrijd: ik heb pas geleden ergens gelezen dat ze zoiets al georganiseerd hebben. Alleen komt er dan niemand opdagen óf de marokkaantjes, turkjes e.a. gaan allemaal samenklitten in hun eigen etnische groepje.
Is dat zo? In mijn woonplaats niet, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het hier meer om een straatproject gaat, niet direct om een integratieproject. Maar je ziet wel dat die kinderen met elkaar spelen en niet tegen elkaar. Anyway, dergelijke initiatieven moeten wat mij betreft uitgebreid worden.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:36
naam onbekend
naam onbekend is offline
Hier in Leiden is een dergelijk project al een tijdlang zeer succesvol. De SP-jongeren organiseren met behulp van de plaatselijke middenstand al sinds enkele jaren jaarlijks een straatvoetbaltoernooi voor de jeugd, en daar zie je dat alle etnische groepen uitstekend samen spelen. Ook bij elkaar in de teams.

Maar zoals Che Guevara al zegt, dat is meer een straatproject dan een integratieproject.
Oud 08-07-2003, 19:53
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-07-2003 @ 20:30:
Dan komt dat door gebrek aan intresse.
En meestal is zoiets te wijten aan gebrek aan kennis, kennis over wat/waar/hoe/wie/wanneer etc...
Het zal wél aanslaan als het beter georganiseerd zou zijn.
Oud 08-07-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2003 @ 14:33:
Bla, bla bla. Kom eens met statistische gegevens dan. Alleen jouw subjectieve perceptie is hier nogal onnuttig, zeker als je jouw politieke ideeën bekijkt. Volgens mij loop jij gebukt en bang over straat en ga je elke keer als je een donkere jongen met een leren jas ziet een flinke straat om.

in mijn land is dat wel het laatste dat ik zou doen, eigenlijk wel onverstandig

Lekker veel relevantie heeft zo'n bewering als die eerste dan.

nu de greep van de linkse kerk afneemt op het CBS komen er steds meer statistieken vrij, zoals de straatroven in rotterdam (99% allochtoon weten we nog?) en de werkloosheid in nederland onder allochtonen (20%), mijn mening wordt ondersteund door feiten, soms komen ze alleen later dan mijn mening ( noem me maar visionair)

Jij bent echt zo'n meester in het in jouw voordeel verdraaien van feiten, wie stond er bij jou voor de klas bij maatschappijleer, de kleinzoon van Goebbels?

nee, een aanhanger van de communistische partij dus die zal je vast wel kennen

Verder zijn de laatste twee gebeurtenissen incidenten. Die waren letterlijk éénmalig. Hoezo ouwe koeien uit de sloot halen, de boel opblazen en van een mug een olifant maken.

11 september is idd gelukkig 1 malig, maar voetballen met kransen van vier mei zullen ze volgend jaar wel weer doen

Natuurlijk gebeuren er net zoveel strafbare feiten door blanke Nederlanders. Denk aan de vrijstaten die woonwagenparken heten, verkrachting van kleine meisjes (zijn altijd autochtonen)

Kom eens met statistische gegevens dan.

- sterker nog, de meest gruwelijke misdrijven, zoals het mishandelen, doden en in stukken snijden van een klein kind, werden gepleegd door blanke, autochtone Nederlanders (meisje van Nulde en het Marokkaanse meisje wat door haar Nederlandse buurjongens in stukken werd gesneden).

Elke soort pleegt strafbare feiten, dat een verhoudingsgewijs groter percentage van de misdrijven door allochtonen wordt gepleegd is vanuit de sociologie heel goed te verklaren. Maar dat is wetenschap, ik snap best dat je je daar niet mee bezig wilt houden.

gek dat de sociologie over de grens in Duistland dan een stuk anders in elkaar steekt wat er eerder nodig is is biologische studies, in hoeverre (crimineel) gedrag erfelijk is. hier heeft altijd een taboe op gerust en dat is er nog steeds. tijd om dat te doorbreken, want waarom slaagt de ene bevolkingsgroep erin zich wel aan te passen en de andere niet? daar wil de linkse kerk zich uiteraard niet mee bezig houden

Het is veel makkelijker om je lekker te verschuilen achter het grote gelijk van de kleine man. De ontevreden kleinburger: jij bent er het perfecte voorbeeld van.

zo spreekt de salonsocialist als je een beetje lette op mijn taalgebruik en algemene ontwikkeling had je wel kunnen zien dat ik niet onder die categorie val, maarja, er ontgaan jou wel meer dingen

Jij hebt weliswaar geen oogkleppen op, maar bekijkt alles door een zwarte bril. Integratie is een moeizaam proces. Dat heeft zelfs de meest radicale linkse activist al toegeven. Dat het niet goed gelukt is heeft ook iedereen toegegeven. Zo ver waren we al.

nee, daar was een soort van 'klokkenluider' voor nodig, die vervolgens wordt afgeschoten door 1 of andere kale dombo

En ineens komt er een kale dombo met een grote bek die nog even wat meer olie op het vuur gooit. Heerlijk, het kleine beetje wederzijdse toenadering wat er al was helemaal de grond in getrapt.

desintegratie zal je bedoelen

De meeste Marokkanen hebben vooral schijt aan 'nieuw rechts' wat in principe niet veel meer inhoudt dan een bange schreeuw van een stelletje onwetenschappelijke nono's die bang zijn dat we hier over tien jaar allemaal met burqa's lopen.

marokkanen heben net zoveel schijt aan links, de politie die hun koffie aanbiedt en vraagt of ze een klacht willen indienen tegen de boze winkelier, aan de bange autochtonen op scholen die ze zonder moeite kunnen beroven, aan het metropersoneel wat hen om een kaartje vraagt (als ze lef hebben), aan de badmeesters in zwembaden die hun aanspreken op hun sexuele intimidatie/verkrachtingen, aan de auto eigenaren, aan de juweliers, en ook aan nare man en che guevara.....

Als jij constant gestigmatiseerd werd omdat je zwarte krullen en een donkere huid hebt, in een leren jas loopt en een Marokkaanse naam hebt, zou je er dan ook niet strontziek van worden?

ja want het maakt jatten ook wel een stuk ingewikkelder als er wat meer op je gelet wordt.

Helemaal als je leest wat een behoorlijk laag soort 'mens' voor onzin te spuien heeft in het openbaar (dit forum is er een goed voorbeeld van). Dat je altijd aangekeken wordt alsof je altijd iemands tas zult jatten, terwijl je een keurige student bent die bezig is met afstuderen aan de universiteit?

kom nou niet met de knuffelallochtoon, want daar gaat deze discussie niet over.

Als er iemand verantwoordelijk is voor het mislukken van de verdere integratie van derde-generatie Marokkanen, dan is het wel wijlen de heer Pim Fortuyn en zijn aanhang van bekrompen, bange, kortzichtige, laaggeschoolde kleinburgertjes. Goed gedaan
ja wijlen heer Pim Fortuyn was alleenheerser vanaf 1980 tot 2002

-heb je ooit een boek van hem gelezen?
-kom je wel eens in milieus van buiten jouw zuil, en heb je er wel eens intensief contact mee?

Laatst gewijzigd op 08-07-2003 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 08-07-2003 @ 20:55:
en ook aan che guevara.....
Hoe weet je dat? Ik heb zes jaar lang in de klas gezeten met Marokkanen, werk in een buurt waar veel Marokkanen wonen, woonde eerst bij een paar Marokkanen in de buurt, heb een Marokkaanse vriendin gehad, een paar mede-studenten zijn Marokkaans, maar er zitten er bar weinig tussen waar ik ruzie mee heb gehad.
Ik ben misschien een heel vredelievend persoon, dat kan ook nog.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:14
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 08-07-2003 @ 20:55:
-heb je ooit een boek van Pim gelezen?
Dat heeft iemand die ik ken eens gedaan. Hij moest voor zijn studie 'De puinhopen van 8 jaar Paars' analyseren, en dan vooral hoevaak Pim Fortuyn zichzelf tegensprak. Op pagina 30 is hij ermee gestopt; toen had de heer Fortuyn zichzelf reeds 9 keer tegengesproken.

Het is jammer dat hij de resultaten van die analyse niet bij zich had, anders had ik nog wat voorbeelden kunnen geven.
Oud 08-07-2003, 20:22
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 08-07-2003 @ 21:14:
Dat heeft iemand die ik ken eens gedaan. Hij moest voor zijn studie 'De puinhopen van 8 jaar Paars' analyseren, en dan vooral hoevaak Pim Fortuyn zichzelf tegensprak. Op pagina 30 is hij ermee gestopt; toen had de heer Fortuyn zichzelf reeds 9 keer tegengesproken.

Het is jammer dat hij de resultaten van die analyse niet bij zich had, anders had ik nog wat voorbeelden kunnen geven.
alsof niet iedereen dat doet
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 21:18
dingokoning
dingokoning is offline
met welke allochtoonse bevolkingsgroep ga jij dan om feyenoordvakxx? aangezien ik je opmerkingen zie maken over de marokkaanse bevolkingsgroep die niet echt in hun voordeel is.. en wat voor allochtoons bloed heb je dan>?
Ik merk ook op dat er ook niet over turken word gepraat qua criminaliteit.. hebben de turken dan een beter beeld in de hoofden van de autochtonen ( en ja ik ben zelf Turks )
Reageren

Regels voor berichten