Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Over Freud laat ik me niet uit, ik kende deze 'theorie' van hem nog niet maar aangezien ik geen enkele onderbouwing zie voor zijn 'theorie', ga ik er niet op in ![]() Laatst gewijzigd op 15-07-2003 om 21:35. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk trouwens dat Tjaslon gewoon jouw mening over het onderwerp wil weten...wat je nu tegen hem zegt had hij vast ook al begrepen : |
Laatst gewijzigd op 15-07-2003 om 22:29. |
![]() |
|
![]() |
Dat is vragen naar nog meer geblaat, Kaz.
![]() Hoe dan ook, het onderwerp wekt bij mij geen scherpe gevoelens op zodat er nooit een prikkel tot overpeinzing terzake is kunnen ontstaan. Om aan Tjaslons verzoek te voldoen zou ik nu, althans in korte tijd, mijn gedachten moeten bepalen omtrent een onderwerp ten aanzien waarvan de hoedanigheid van de gevoelens en opvattingen van anderen mij niet inzonderheid moveert of regardeert. Bovendien zou ik mij moeten inspannen ten minste iets ter tafel te brengen wat anderen niet reeds genoemd of aangestipt hebben. Geen lichte opgaaf. Nu, als ik dan mag afzien van een wijdlopig betoog, hopende dat Tjaslon niet meer vroeg dan een ononderbouwde opvatting van iemand die hij zeer bewondert en bemint ( ![]() Hoe hoog scoort dit op de blaatmeter? ![]() |
![]() |
|
Zo, ik ben niet zo filosofisch ingesteld als het merendeel hier, maar ik wilde graag reageren!
Het hele incest gebeuren, het wordt ons toch grotendeels aangeleerd, want: `het is toch vies om met je familie dat zulk dingen te doen?!` Natuurlijk is het voor de 0,01% van de 100% instinctief niet te doen. Maar als jouw keer op keer vertelt werd dat vrijen met je broer of zus gezond was, had half nederland al met zijn/haar broer/zus het bed gedeeld. En ik vind dat je hier niet om heen kunt! De hele taboe hier omheen maakt het zo dat wij er (in de meeste gevallen) van walgen om met broers/zussen te vrijen... Je hebt denk ik toch wel gelijk als je zegt dat het christelijke geloof het mede mogelijk heeft gemaakt, dat men tegenwoordig er zo over denkt...
|
![]() |
Zoals Kazanka al begreep, was ik inderdaad geintreseert naar een bijdrage van onze eigen taalkunstenaar. Ik wou zoals, Mickey V terecht melde, een onderbouwde opvatting van iemand die ik zeer bewonder: helaas kwam Mickey V, wiens naam me toch erg doet denken aan een beruchte crimineel, niet met de citaten van één van de weinige personen die die admiratie verdienen, maar enkel, zoals gevraagd, maar toch tegen alle hoop in, met zijn eigen mening (
![]() ![]() Helaas kon drinks@myplace het, zoals vele voor hem, aan te komen met waarschijnlijkheids-pietpraat*. de gedacht "dat is vies" is overgens een gevolg, eentje waaruit je niet de oorzaak kan opmaken. Voordat ik op de rest op de reactie in gaat, lees rustig alles nog eens door. Het is al besproken en tegen-argumenten zijn allang gemaakt. * (0,01%? Van wat? Hoe ben je tot die conclussie gekomen? Voor de toekomst, drinks, is het handig om in gedachte te houden dat het erg onzinnig is om een precieze kans toe te kennen aan iets wat je gewoon gokt. Vervang percentages dan met "veel", "weinig" of "onbeduidend". Zoals erg veel mensen doen, misbruik ook jij wiskunde om jouw bijdrage een wetenschappelijke tint te geven. Zonde) Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 13:17. |
![]() |
||
Citaat:
![]() mag ik uw handtekening...die word later goud waard ![]()
|
![]() |
Maar hij rookt...( om maar even een andere campagne te parafraseren)
Ontopic: ik heb geen broers, dus ik kan het me niet eens voorstellen. Neven, och, dat is toegestaan, al levert het opgetrokken wenkbrauwen op in nederland. Maar hoe kun je nou verliefd worden op iemand die je als broer ziet? Het taboe is zo groot, dat het zelfs stief of pleegbroers in de no go list opneemt.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
En bij dieren... er lopen hier in de buurt toch best wat beesten rond die hun familie proberen te bespringen. Maar dat zouden natuurlijk uitzonderingen kunnen zijn. Bij hen zal dat instinct nog wel aanwezig zijn denk ik. Maar bij de mens dus voornamelijk een aangeleerd iets..
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ieder heeft zn eigen geur, lokmiddel etc, zo ook bij feromonen, feromoon is een lokmiddel, en als iedereen hetzelfde lokmiddel zou hebben zou het moelijk worden te kiezen. Iedereen heeft een net iets andere (niet bewust te ruiken) geur. Zo liggen (geloof ik) die van je zussen en broers dichtbij die van je eigen geur. De meeste mensen zijn niet op zoek naar zichzelf maar juist naar een 'nieuwe' levenspartner o.i.d. Volgens mij moet je aan feromonen je familie kunnen herkennen. btw: over feromonen Het woord “feromoon” stamt uit het Grieks en betekent “drager van opwinding”. Feromonen zijn hoog werkzame natuurlijke chemische bestanddelen die zowel door dieren als mensen worden afgescheiden om soortgenoten van de andere sekse aan te trekken. De natuurlijke functie van feromonen is dus om zowel bij dieren als mensen de sexuele aantrekkingskracht te bevorderen. Ze werken specifiek in op het sexueel onderbewustzijn van de mens, en werken sexueel aantrekkend en stimulerend. Zie meer => http://www.feromonen.nl/nl/pg_9.html
|
Een gevoel iets van je instinct, maar als we jouw stelling zouden volgen zouden er ook geen homo's zijn, want die zorgen immers ook niet voor een voortplanting.
Nee, je gevoel komt niet van je instinct, daarvoor klopt er niet genoeg meer van wat er nu allemaal gaande is. Snap je??
||
Citaat:
Moet ik iemand er nog aan herinneren dat homoseksualiteit eigenlijk een onnatuurlijke afwijking is? Net zoals geboren worden zonder benen? Het klinkt misschien erg hard, en zo bedoel ik het niet, maar je kunt niet aan de hand van uitzonderingen afleiden hoe de mens in elkaar zit. Ik ben er van overtuigd dat alles, maar dan ook echt ALLES te maken heeft met primitieve instincten. (Zie voor meer uitleg mijn reactie op het forum: Is de mens van nature goed of kwaad?) Wat ik persoonlijk interessanter vind: Als je een broer of zus door omstandigheden nooit hebt gekend, maar op één of andere manier kom je ermee in aanraking, niet wetende dat het familie is, krijg je dan ook een afstotende reactie? |
![]() |
||
![]() |
McCaine, ik doelde met mijn vraag "zoals" te vragen tot welke conclussie je was gekomen door het ontbreken aan een schijnbaar ontbreken van een overeenkomst.
®ee, maar herken je famillie, of herken je je naasten (met wie je bent opgegroeit?? Citaat:
|
![]() |
|
Ik kan je niet precies uitleggen hoe het zit omdat ik in mijn leven veel hoor, zie en lees.
Kijk sommige wetenschappers zeggen dat het beter is om je neus te snuiten dan op te halen, anderen beweren het omgekeerde. Deze stelling kan niet al zodanig worden bewezen. Maar er zijn wetenschappers die dit beweren bewezen te hebben.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Je schijnt het nogal belangrijk te vinden wat mijn bron is en ik denk dat het heel normaal is om dat te vergeten. Of ik het nou een keer gelezen heb of gezien op Discovery, wat maakt het uit. En nee, de naam van de onderzoeker weet ik ook niet meer.
waarom citeer je niet het tweede stukje, daar wordt je toch wijzer uit.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik was ook niet van plan om mijn reactie te laten gelden als definitieve beslissing van de vraag.
Je hebt gelijk, een discussie behoort ondersteund te worden met argumenten. Maar ik wist de argumenten niet meer, daar ik ook niet zo veel met dit onderwerp van doen heb. Misschien had jij je minder druk gemaakt als ik er "ik vind dat.." had voor gezet, bij deze dan. Ik zeg ook, het omgekeerde is ook bewezen, maar ik herinner mij dat ik de argumenten van de stellingverdedigers (die ik dus niet goed meer weet) gegronder vond. dank u.
Laatst gewijzigd op 22-08-2003 om 11:51. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wie is nog meer enigst kind? Verwijderd | 19 | 14-02-2012 17:19 | |
Psychologie |
te lieve broer, verlatingsangst vleesstreepje40 | 6 | 12-10-2011 20:53 | |
Liefde & Relatie |
Wil mijn ex terug... (twijfels en libidoprobleem) clef | 11 | 18-03-2010 00:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Broer en zus willen legale seksrelatie Love & Peace | 130 | 08-03-2007 11:16 | |
Liefde & Relatie |
Broer en zus marina DA ville | 143 | 19-03-2005 15:03 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 |