Advertentie | |
|
![]() |
|
Of het in XP setup zelf kan weet ik niet, maar dan installeer je dus XP overnieuw. Als je dat wilt, kun je beter schoon installeren denk ik, tenzij je niet kunt backuppen.
En je zou naast je NTFS partitie ook een Ext2 partitie kunnen hebben waarop je Linux draait, dan heb je geen write access naar je NTFS partitie. Maar dat wist je vast al wel. ![]() Maargoed dat is niet het geval schreef je.
||
Citaat:
![]()
|
[pats-mode]
ikkuh een van 720GB ![]() Opsplitsen van partities krijgt je alleen maar meer slack mee. Je moet gewoon ordenen met directories, en één grote partitie gebruiken. Natuurlijk gebruik je geen FAT16 of FAT32, dat is gruwelijk voor je clustergrootte. NTFS, UFS(2), Ext2.
||
Citaat:
Of gewoon totaal aantal schijven. Ik heb overigens je advies overgenomen en mn fileserver is nu bezig om parity data te schrijven voor een RAID5 array met OpenBSD RAIDframe ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar daar zit ook al 10% in die gereserveerd is voor de root user, iets wat ik er graag uit sloop. ![]() Ik wil echter over op 2 fileservers met beide RAID0, omdat ik de write performance van RAID5 onvoldoende vind. Met RAID0 haal ik 70MB/s over Samba! ![]()
Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 02:41. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ga eens kijken hoe snel RAID5 eruit komt, als dat niks word laat ik alles los van elkaar. RAID0 kan ook maar het voordeel van 1 disk weegt bij mij dan niet op tegen het risico. |
![]() |
||
Citaat:
PM heeft trouwens inderdaad zo z'n bugs, een keer bij het herpartitioneren een HELEBOEL data kwijtgeraakt, inclusief een hoop e-mailtjes. Al m'n e-mail van voor '99 kwijt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voordeel is dat je één volume hebt en dus alles netjes kunt groeperen. Wat ik ga doen is een fileserver met RAID0 maken en een backup fileserver (ik denk ook RAID0, not sure) die elke nacht synchroniseerd met de master fileserver. Zo heb je effectief een mirror, maar kun je ook data recoveren als je perongeluk iets hebt verwijderd oid. En als de master fileserver uitvalt, kan ik direkt verder op de backup fileserver. ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Win XP] Problemen met installaties Brain-Damage | 18 | 14-10-2004 23:32 | |
Software & Hardware |
[NTFS] HD van NTFS---> FAT Verwijderd | 10 | 02-08-2003 14:59 | |