Oud 15-08-2003, 11:26
enzof60
enzof60 is offline
Nu de vakantie is afgelopen en het schooljaar weer begint gaan we weer een poging wagen om te stoppen met roken!!!
Meer mensen die een poging gaan wagen ? Of mensen die met succes zijn gestopt en voor mij een tip hebben ??

p.s. mensen die nooit gerookt niet reageren a.u.b. ik weet dat jullie je verstand op een bepaald moment beter gebruikt hebben dan mij !!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 11:36
pyres74
pyres74 is offline
ik was een roker *shame on me*
en op een gegeven moment heeft mijn vriend toen gezegd: nu stoppen...

dus ik stoppen natuurlijk

bleek later als ik dat niet had gedaan, had hij het uitgemaakt

kortom: drastische consequenties
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 11:53
marlies
marlies is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 15-08-2003 @ 12:36:

wel goed van je zeg dat je bent gestopt *HOERA*
Oud 15-08-2003, 21:21
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
enzof60 schreef op 15-08-2003 @ 12:26:
Nu de vakantie is afgelopen en het schooljaar weer begint gaan we weer een poging wagen om te stoppen met roken!!!
Meer mensen die een poging gaan wagen ? Of mensen die met succes zijn gestopt en voor mij een tip hebben ??

p.s. mensen die nooit gerookt niet reageren a.u.b. ik weet dat jullie je verstand op een bepaald moment beter gebruikt hebben dan mij !!
mensen die ook roken vragen niet bij jou in de buurt te roken of gewoon helemaal niet...ennum...2 weken niet uitgaan ofzo of anders naar de film oid...
Oud 18-08-2003, 20:50
Verwijderd
-een andere gezondere verslaving zoeken
-de voordelen van niet roken op een rijtje zetten en als je dan een keertje behoefte hebt om te roken dat je dan op het lijstje kunt kijken en het je er hopelijk van weerhoudt
-mensen in je omgeving vertellen dat je graag wilt stoppen zodat ze je kunnen helpen en er rekening mee kunnen houden
- jezelf belonen als je bijvoorbeeld al een maand niet hebt gerookt

sterkte en heel veel succes (ik heb zelf nog nooit gerookt maar als ik zou moeten stoppen met chocola eten zou ik waarschijnlijk dezelfde moeite hebben )
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 20:58
Verwijderd
Naar de huisarts gaan en de assistente vragen om zo veel mogelijk foldertjes met tips over stoppen met roken
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 21:58
lieve
lieve is offline
Ik was ook een roker, zo rond m'n 15jaar ben ik ermee begonne omdat ze op school steeds vertelden hoe slecht het wel was. En dat je er niet mocht aan beginne, terwijl 2/3de van de leerkrachten zelf rokers waren.
En enkele vrienden van me rookten ook, dus waarom ook eens niet proberen. Vond er eerst niets aan, maar toch ben ik telkens op de uitnodiging op in gegaan. Vraag me niet waarom... wat me wel opviel was dat ik een 'groepsroker' was. Hoewel ik niet steeds meerookte, was het dus niet alsof m'n vrienden me verplichten te roken... het maakte hen niet uit of ik rookte 'ja' of 'neen'.
Dit jaar ben ik op een studiereis geweest, en ik heb daar gerookt dat het niet meer normaal was. Elke dag een volledig pakje, ... tja, je zat daar met een hele groep samen op de kamer. Iedereen rookte dus waarom ook niet telkens eentje mee opsteken.
Terug thuis, heb ik tegen mezelf gezegd 'dit kan niet meer. Je moet ermee stoppen. Het spaart je heel wat geld uit en je doet er jezelf nog een plezier mee.' En ik ben sinds ik van die reis terugkomen ben, zo vrij als een vogel van de sigaretten.
En het is me best wel goed meegevallen, m'n vriendinnen hielpen me! Ze boden me gewoonweg geen sigaretten meer aan, ik ontweek de winkels waar ik m'n sigaretten steeds haalde, ik heb nu nog steeds op m'n kamer dat laatste pakje liggen waar de laatste sigaret inzit. En zolang die erin zit... ben ik goed bezig!
En m'n ouders mogen ook niet weten dat ik gerookt heb, dus dat was nog een goede stimulans... als ik bleef roken, was de kans groot dat het toch nog zou uitkomen. Nu kan enkel nog uitkomen wat al geweest is, en niet wat nu is!

Ik hoop dat je ook van de sigaretten af geraakt, voor de meeste mensen zal het niet zo makkelijk gaan als het voor mij gegaan is. Maar als je het echt wilt, dan doe je het ook hoor!
M'n tante is gestopt bij de zwangerschap van haar eerste kind, dat is inmiddels al 21, bijna 22 jaar geleden.
Dus... waarom zou jij het niet kunnen???

Greets Lieve,xxx
Oud 18-08-2003, 22:12
Harry1984
Harry1984 is offline
Waarom zou je stoppen? Ut is toch lekker?
Oud 18-08-2003, 23:33
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Harry1984 schreef op 18-08-2003 @ 23:12:

Add.: maar sterkte aan hen die voornemens zijn er een punt achter te zetten. Laat je niet deflecteren door vervelende figuren zoals Harry en ik.

Laatst gewijzigd op 18-08-2003 om 23:36.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Harry1984 schreef op 18-08-2003 @ 23:12:
niet alleen voor jezelf, maar misschien ook voor andere mensen. ik heb mijn oom aan longkanker zien sterven terwijl hij niet rookte nou dr zijn plezieriger dingen om te zien !!!! en ik hoef persoonlijk ook eigenlijk nog niet dood!

daarom
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 16:57
Roos
Roos is offline
Nou gewoon stoppen.. ook je aanstekers enzo weggooien.

Ik ben al een week goed op weg, het is zo simpel
Oud 20-08-2003, 22:45
Verwijderd
Mjah, simpel ga ik het niet noemen.

'k Ben ook aan het stoppen...nu ja, ik rook nu 5-10 sigaretten per dag terwijl ik drie weken geleden nog een pakje per dag rookte...dus ja. Ik ben aan het minderen.
't Zal wel makkelijker gaan als ik terug naar school moet, dan heb je zoveel gelegenheid niet.

Suc6 everybody!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 09:54
psychobunny
psychobunny is offline
ik ben al twee weken aan't stoppen,en k ga het niet langer meer volhouwen
Oud 21-08-2003, 11:57
Verwijderd
Het belangrijkste is dat je het zelf wil. Wanneer je dan toch zin hebt om te roken, moet je je bedenken dat je jezelf dan heel erg stom voelt achteraf.

Mijn vader is nu een half jaar gestopt, na héél lang gerookt te hebben en zeker een pakje zware shag per dag. Ineens is hij gestopt, van de een op de andere dag.
Hij heeft wel gewoonte vervangers; hij heeft bijvoorbeeld altijd een doosje met wiebertjes bij zich; zo af en toe pakt hij er dan eentje, in plaats van een cigaret. Sommige mensen gaan ineens heel veel eten; als je niet aan wil komen moet je dat vermijden. Je kan bijvoorbeeld kauwgum gaan kauwen. Telkens wanneer je zin hebt om te roken, pak je een kauwgumpje.
Mijn vader heeft daarnaast geen omgevingen vermeden, hij ging dus gewoon wél naar een café waar zijn vrienden rookten, gewoon om er mee geconfronteerd te worden.
Hij heeft in het begin wel een beetje last gehad van slecht slapen, maar heeft nu zoveel voordeel; veel geld over, hij proeft dingen weer veel beter, 't is beter voor z'n darmen en voor z'n conditie.

Ben ongelofelijk trots op hem, maar hij nog meer op zichzelf

Doe je best!!!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 11:58
Verwijderd
Citaat:
psychobunny schreef op 21-08-2003 @ 10:54:
ik ben al twee weken aan't stoppen,en k ga het niet langer meer volhouwen
Als je niet wil stoppen, is het ook heel moeilijk wél te stoppen.
Wil je wel stoppen?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 13:04
psychobunny
psychobunny is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-08-2003 @ 12:58:
Als je niet wil stoppen, is het ook heel moeilijk wél te stoppen.
Wil je wel stoppen?
neej,ik rookte graag,ik genoot van mn sigaret...maar ben gestopt voor mn vriend...
Oud 21-08-2003, 13:13
leonkorn
leonkorn is offline
Het boek "stoppen met roken" van Alan Car lezen. Als je dit in een ruk doet en lekker een heel pakkie peuken tijdens het lezen oproken : 99 % lukt het dan zonder problemen om te stoppen !! Echt een aanrader !! Succes
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
psychobunny schreef op 21-08-2003 @ 14:04:
neej,ik rookte graag,ik genoot van mn sigaret...maar ben gestopt voor mn vriend...
Maar zelf wil je helemaal niet stoppen?
Dan moet je echt heel erg gemotiveerd zijn het wél te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:14
psychobunny
psychobunny is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-08-2003 @ 15:02:
Maar zelf wil je helemaal niet stoppen?
Dan moet je echt heel erg gemotiveerd zijn het wél te kunnen.
ben ik niet,ik sluit me gewoon op en als ik al buiten ga verwittig ik iedereen dat ze me geen sigaretten mogen geven,hoe erg ik er ook om smeek..
Oud 21-08-2003, 16:47
Somebody Special
Somebody Special is offline
Andijvie heeft gelijk, je kunt pas stoppen met roken als je er zelf 100% achter staat.
Als je het voor iemand anders doet zal het een zwaar gevecht zijn!
Je mag best wat hulp aannemen, dat kun je wel gebruiken.
Laat vrienden weten dat je gestopt bent en gebruik als je het echt moeilijk vind desnoods nicotinepleisters/kauwgom (ik heb geen idee of het helpt maar het is het proberen waard).
Lukt het je niet, heb je nog teveel zin in een sigaret, gewoon weer 1 opsteken, dan ben je er nog niet klaar voor.

Tip: Net als bij lijnen, elke keer als je zin hebt in een sigaret een glas water drinken. Een sigaret na een glas water smaakt niet en buiten dat is het nog goed voor je lichaam ook!

En zeg nou zelf, smaken al die sigaretten even lekker? Nee toch, het is gewoon een stomme gewoonte!
De eerste is lekker (vind ik niet maar een beetje roker wel), na het eten is lekker en onder het genot van vrienden of een drankje, de rest ís niet lekker.

Probeer desnoods eerst te minderen i.p.v. meteen te stoppen, als het minderen eenmaal goed gaat wel doorzetten en stoppen want je zit zo weer op je oude rookpatroon!

Zelf rook ik ook maar niet zoveel dat ik het tijd vind om te stoppen, ik geniet er nog van en kan het ook makkelijk laten.
Oud 21-08-2003, 21:25
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 21-08-2003 @ 14:13:
Het boek "stoppen met roken" van Alan Car lezen. Als je dit in een ruk doet en lekker een heel pakkie peuken tijdens het lezen oproken : 99 % lukt het dan zonder problemen om te stoppen !! Echt een aanrader !! Succes
'k Heb hem gelezen....niet echt zo'n succes.
Het boek hersenspoelt je als het ware wel, maar die hersenspoeling was maar van korte duur bij me.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 10:26
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
phensic schreef op 21-08-2003 @ 22:25:
'k Heb hem gelezen....niet echt zo'n succes.
Het boek hersenspoelt je als het ware wel, maar die hersenspoeling was maar van korte duur bij me.
Klopt, het is ook een combinatie tussen hersenspoeling en zelfdiscipline, heb ik ook een gebrek aan, gewoon blijven proberen.. !!! Troost: als je voor je 30 ste stopt met roken, heb je een nog even hoge levensverwachting als iemand die nooit heeft gerookt. (komt waarschijnlijk omdat de stoppers zowiezo gezonder gaan leven...!?)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 12:51
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 26-08-2003 @ 11:26:
Klopt, het is ook een combinatie tussen hersenspoeling en zelfdiscipline, heb ik ook een gebrek aan, gewoon blijven proberen.. !!! Troost: als je voor je 30 ste stopt met roken, heb je een nog even hoge levensverwachting als iemand die nooit heeft gerookt. (komt waarschijnlijk omdat de stoppers zowiezo gezonder gaan leven...!?)
Oh, why the rush then? K heb nog 12 jaar om te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 14:03
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ga 1 september stoppen, dat heb ik me een half jaar geleden al voorgenomen. Probleem is alleen dat ik nu de laatste dagen juist extra veel aan het roken ben (nu 'kan' het nog) waardoor ik het dadelijk alleen maar moeilijker ga krijgen om te stoppen. Ik heb het wel al 1x eerder geprobeerd en toen kwam ik niet verder dan 9 dagen
Nu gaat het lukken! Tsjakka...
Oud 26-08-2003, 14:26
Gatara
Gatara is offline
Sorry, dat ik toch reageer als nooit-gerookt-te-hebben-persoon,
maar ik dacht dat de volgende links je wel zouden kunnen helpen hierbij. Daar staan namelijk tips bij hoe je zou kunnen stoppen met roken. En op de laatste een forum waarin stoppers en volledig gestopte mensen elkaar steunen.

www.stoppenmetroken.nl
www.ikstop.nl

Suc6!
Oud 26-08-2003, 14:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 20-08-2003 @ 00:30:
Longkanker hoef je niet van rooken/meeroken te krijgen. Het vergroot alleen de kans en zelfs van het meeroken is het niet wetenschappelijk vastgesteld.
In tabaksrook zit anders 50 kankerverwekkende stoffen.
Oud 26-08-2003, 18:27
Verwijderd
de beste tip vind ik dat je er echt zelf achter moet staan. Ik ben zelf gestopt mbv zelfhypnose maar ok als je dat te vaag vindt kan je gewoon steeds tegen jezelf zeggen: roken is slecht, roken is vies, ik stop er mee, ik begin niet meer. Als je daar echt achter staat dan kost het veel minder moeite om echt te stoppen. Bij mij tenminste. Ik ben nu alweer bijna een jaar gestopt en vind het nu zelfs vies als iemand naast me zit te roken, ik ben nu best wel anti-roken...

Ga eens zoeken op Internet wat voor vergif er in sigaretten zitten en wat je allemaal kunt krijgen. Bekijk eens foto's van een normale long en een rokerslong, daar zul je van schrikken....En bedenk ook eens dat je niet alleen jezelf de dood injaagt maar ook mensen in je omgeving...dat wil je toch ook niet?

Veel succes iig
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 18:50
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 15-08-2003 @ 12:36:

ik ben om dezelfde reden gestopt...na 2 jaar roken
Oud 31-08-2003, 17:11
Verwijderd
Owkee.....morgen stop ik.

Ik was reeds aan het minderen, maar de laatste dagen (pukkelpop) heb ik meer dan een pakje per dag gerookt...dus ja, 't zal wel drastisch zijn.

Maar wie niet waagt niet wint, dus we gaan ervoor!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 17:14
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Laat je laseren
Oud 01-09-2003, 17:37
marisjuhh
marisjuhh is offline
Mijn vader gaat nu stoppen met een laserbehandeling.
dan blijkt dat je er geen zin meer in hebt.
misschien een ideetje?
Oud 01-09-2003, 18:45
Verwijderd
......en den mijnen gaat naar den accupuncturist....(gene zever)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 20:23
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
marisjuhh schreef op 01-09-2003 @ 18:37:
Mijn vader gaat nu stoppen met een laserbehandeling.
dan blijkt dat je er geen zin meer in hebt.
misschien een ideetje?
Arme jij, dat heeft mn moeder afgelopen vrijdag gedaan.

Een pokke-humeur zeg ik je!
Oud 02-09-2003, 13:17
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Probeer eerst eens te minderen. Hou het op een sigaretje na het ontbijt, na de lunch, na het avondeten en voordat je gaat slapen. Als je dat even volhoudt, is het na een tijdje veel makkelijker om in één keer te stoppen.

*spreekt uit ervaring*
Oud 02-09-2003, 15:45
lucy48
lucy48 is offline
denk aan deel 2 van mn sign
Oud 02-09-2003, 19:11
Fleur
Fleur is offline
Ik heb al een dag niet gerookt
Ben te ziek om te roken, dus ik grijp gelijk mn kans op voorgoed te stoppen, tot nu toe gaat t prima, zal alleen moeilijker worden als ik weer opgeknapt ben.
Maar het gaat wel lukken denk ik
Oud 03-09-2003, 15:53
Roos
Roos is offline
Citaat:
psychobunny schreef op 21-08-2003 @ 15:14:
ben ik niet,ik sluit me gewoon op en als ik al buiten ga verwittig ik iedereen dat ze me geen sigaretten mogen geven,hoe erg ik er ook om smeek..
Sorry dat vind ik een beetje kansloos.. dat houdt je echt nooit vol.

En ik ben nog steeds gestopt sinds dat eerste bericht
Oud 03-09-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 03-09-2003 @ 16:53:
En ik ben nog steeds gestopt sinds dat eerste bericht
Goedzo

Ik ben al sterk geminderd, nog maar drie sigaretten per dag ofzo. Soms heb ik er ook echt geen zin meer in, dat is goed. Er waren ook wel tijden dat ik er echt wel continu eentje kon opsteken zodra ik buiten was.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 17:30
ikaruz
ikaruz is offline
Nu 2 dagen gestopt en ik voel dat het me dit keer gaat lukken. Ik kan het! Tjakaaaaa!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten