![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
-een andere gezondere verslaving zoeken
-de voordelen van niet roken op een rijtje zetten en als je dan een keertje behoefte hebt om te roken dat je dan op het lijstje kunt kijken en het je er hopelijk van weerhoudt -mensen in je omgeving vertellen dat je graag wilt stoppen zodat ze je kunnen helpen en er rekening mee kunnen houden - jezelf belonen als je bijvoorbeeld al een maand niet hebt gerookt sterkte en heel veel succes (ik heb zelf nog nooit gerookt maar als ik zou moeten stoppen met chocola eten zou ik waarschijnlijk dezelfde moeite hebben ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik was ook een roker, zo rond m'n 15jaar ben ik ermee begonne omdat ze op school steeds vertelden hoe slecht het wel was. En dat je er niet mocht aan beginne, terwijl 2/3de van de leerkrachten zelf rokers waren.
En enkele vrienden van me rookten ook, dus waarom ook eens niet proberen. Vond er eerst niets aan, maar toch ben ik telkens op de uitnodiging op in gegaan. Vraag me niet waarom... wat me wel opviel was dat ik een 'groepsroker' was. Hoewel ik niet steeds meerookte, was het dus niet alsof m'n vrienden me verplichten te roken... het maakte hen niet uit of ik rookte 'ja' of 'neen'. Dit jaar ben ik op een studiereis geweest, en ik heb daar gerookt dat het niet meer normaal was. Elke dag een volledig pakje, ... tja, je zat daar met een hele groep samen op de kamer. Iedereen rookte dus waarom ook niet telkens eentje mee opsteken. Terug thuis, heb ik tegen mezelf gezegd 'dit kan niet meer. Je moet ermee stoppen. Het spaart je heel wat geld uit en je doet er jezelf nog een plezier mee.' En ik ben sinds ik van die reis terugkomen ben, zo vrij als een vogel van de sigaretten. En het is me best wel goed meegevallen, m'n vriendinnen hielpen me! Ze boden me gewoonweg geen sigaretten meer aan, ik ontweek de winkels waar ik m'n sigaretten steeds haalde, ik heb nu nog steeds op m'n kamer dat laatste pakje liggen waar de laatste sigaret inzit. En zolang die erin zit... ben ik goed bezig! ![]() En m'n ouders mogen ook niet weten dat ik gerookt heb, dus dat was nog een goede stimulans... als ik bleef roken, was de kans groot dat het toch nog zou uitkomen. Nu kan enkel nog uitkomen wat al geweest is, en niet wat nu is! Ik hoop dat je ook van de sigaretten af geraakt, voor de meeste mensen zal het niet zo makkelijk gaan als het voor mij gegaan is. Maar als je het echt wilt, dan doe je het ook hoor! M'n tante is gestopt bij de zwangerschap van haar eerste kind, dat is inmiddels al 21, bijna 22 jaar geleden. Dus... waarom zou jij het niet kunnen??? Greets Lieve,xxx
||
![]() |
Citaat:
![]() Add.: maar sterkte aan hen die voornemens zijn er een punt achter te zetten. Laat je niet deflecteren door vervelende figuren zoals Harry en ik. ![]()
Laatst gewijzigd op 18-08-2003 om 23:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
daarom |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mjah, simpel ga ik het niet noemen.
'k Ben ook aan het stoppen...nu ja, ik rook nu 5-10 sigaretten per dag terwijl ik drie weken geleden nog een pakje per dag rookte...dus ja. Ik ben aan het minderen. 't Zal wel makkelijker gaan als ik terug naar school moet, dan heb je zoveel gelegenheid niet. Suc6 ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het belangrijkste is dat je het zelf wil. Wanneer je dan toch zin hebt om te roken, moet je je bedenken dat je jezelf dan heel erg stom voelt achteraf.
Mijn vader is nu een half jaar gestopt, na héél lang gerookt te hebben en zeker een pakje zware shag per dag. Ineens is hij gestopt, van de een op de andere dag. Hij heeft wel gewoonte vervangers; hij heeft bijvoorbeeld altijd een doosje met wiebertjes bij zich; zo af en toe pakt hij er dan eentje, in plaats van een cigaret. Sommige mensen gaan ineens heel veel eten; als je niet aan wil komen moet je dat vermijden. Je kan bijvoorbeeld kauwgum gaan kauwen. Telkens wanneer je zin hebt om te roken, pak je een kauwgumpje. Mijn vader heeft daarnaast geen omgevingen vermeden, hij ging dus gewoon wél naar een café waar zijn vrienden rookten, gewoon om er mee geconfronteerd te worden. Hij heeft in het begin wel een beetje last gehad van slecht slapen, maar heeft nu zoveel voordeel; veel geld over, hij proeft dingen weer veel beter, 't is beter voor z'n darmen en voor z'n conditie. Ben ongelofelijk trots op hem, maar hij nog meer op zichzelf ![]() Doe je best!!! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Andijvie heeft gelijk, je kunt pas stoppen met roken als je er zelf 100% achter staat.
Als je het voor iemand anders doet zal het een zwaar gevecht zijn! Je mag best wat hulp aannemen, dat kun je wel gebruiken. Laat vrienden weten dat je gestopt bent en gebruik als je het echt moeilijk vind desnoods nicotinepleisters/kauwgom (ik heb geen idee of het helpt maar het is het proberen waard). Lukt het je niet, heb je nog teveel zin in een sigaret, gewoon weer 1 opsteken, dan ben je er nog niet klaar voor. Tip: Net als bij lijnen, elke keer als je zin hebt in een sigaret een glas water drinken. Een sigaret na een glas water smaakt niet en buiten dat is het nog goed voor je lichaam ook! En zeg nou zelf, smaken al die sigaretten even lekker? Nee toch, het is gewoon een stomme gewoonte! De eerste is lekker (vind ik niet maar een beetje roker wel), na het eten is lekker en onder het genot van vrienden of een drankje, de rest ís niet lekker. Probeer desnoods eerst te minderen i.p.v. meteen te stoppen, als het minderen eenmaal goed gaat wel doorzetten en stoppen want je zit zo weer op je oude rookpatroon! Zelf rook ik ook maar niet zoveel dat ik het tijd vind om te stoppen, ik geniet er nog van en kan het ook makkelijk laten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het boek hersenspoelt je als het ware wel, maar die hersenspoeling was maar van korte duur bij me. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ga 1 september stoppen, dat heb ik me een half jaar geleden al voorgenomen. Probleem is alleen dat ik nu de laatste dagen juist extra veel aan het roken ben (nu 'kan' het nog) waardoor ik het dadelijk alleen maar moeilijker ga krijgen om te stoppen. Ik heb het wel al 1x eerder geprobeerd en toen kwam ik niet verder dan 9 dagen
![]() Nu gaat het lukken! Tsjakka... ![]()
|
Sorry, dat ik toch reageer als nooit-gerookt-te-hebben-persoon,
maar ik dacht dat de volgende links je wel zouden kunnen helpen hierbij. Daar staan namelijk tips bij hoe je zou kunnen stoppen met roken. En op de laatste een forum waarin stoppers en volledig gestopte mensen elkaar steunen. www.stoppenmetroken.nl www.ikstop.nl Suc6!
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
de beste tip vind ik dat je er echt zelf achter moet staan. Ik ben zelf gestopt mbv zelfhypnose maar ok als je dat te vaag vindt kan je gewoon steeds tegen jezelf zeggen: roken is slecht, roken is vies, ik stop er mee, ik begin niet meer. Als je daar echt achter staat dan kost het veel minder moeite om echt te stoppen. Bij mij tenminste. Ik ben nu alweer bijna een jaar gestopt en vind het nu zelfs vies als iemand naast me zit te roken, ik ben nu best wel anti-roken...
Ga eens zoeken op Internet wat voor vergif er in sigaretten zitten en wat je allemaal kunt krijgen. Bekijk eens foto's van een normale long en een rokerslong, daar zul je van schrikken....En bedenk ook eens dat je niet alleen jezelf de dood injaagt maar ook mensen in je omgeving...dat wil je toch ook niet? Veel succes iig ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Probeer eerst eens te minderen. Hou het op een sigaretje na het ontbijt, na de lunch, na het avondeten en voordat je gaat slapen. Als je dat even volhoudt, is het na een tijdje veel makkelijker om in één keer te stoppen.
*spreekt uit ervaring*
||
Citaat:
En ik ben nog steeds gestopt sinds dat eerste bericht ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben al sterk geminderd, nog maar drie sigaretten per dag ofzo. Soms heb ik er ook echt geen zin meer in, dat is goed. Er waren ook wel tijden dat ik er echt wel continu eentje kon opsteken zodra ik buiten was. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
stoppen met roken something.. | 23 | 24-02-2011 10:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
gestopt met roken- steun topic Verwijderd | 22 | 06-12-2005 17:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
Stoppen met roken Nona | 28 | 07-02-2005 18:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europeanen: liever geen seks dan stoppen met roken Gatara | 14 | 11-12-2002 11:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
** Het Grote Stoppen-Met-Roken Topic ** Lindatje | 17 | 04-11-2002 18:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Stoppen met roken...kijk ff... stefanietje | 13 | 21-12-2001 23:08 |