Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
der is geen regelboekej ofozow.... veel is gewoon aanjezelf om in te schatten en te beoordelen.... ik vind overigens van niet... sex moet gebasseerd zijn op liefde neit op lust ookal is het een goede vriend(in)
|
Daarbij wil ik nog even kwijt dat ik heel goed snap wat sXe inhoudt. Je hebt een aantal basisprincipes, geen alcohol, geen drugs, no fuck around, en je kan zelf toevoegen wat JIJ belangrijk vindt. Als jij geen vlees wilt eten, kan je dat doen, of geen leer wilt dragen, of geen koffie. Er zijn verder geen regels van "je mag geen koffie" o.i.d. Het is gewoon een bepaalde levenswijze.
Toch? ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik zei namelijk ook al dat dat hele onderzoek over koffie niets met sXe te maken had, ik wilde gewoon ff zeggen dat het best kon zijn dat koffie geestelijk kon helpen ![]()
|
Ik luisterde al een hele lange tijd naar hardcore en punk en vanzelf dus ook sXe hardcore muziek , ik vond het best interresant maar ik was een grote drinker/blower al 8 jaar.
Maar weed ging de laatste tijd niet meer zo tjill alleen hash vond ik nog lekker. Toen ging ik 3 maanden naar america op vakantie daar omdat het moeilijker te verkrijgen was ben ik maar geheel van de weed afgestapt en drinken is voor mij ook geen behoefte meer aan. Verder hield ik nooit van koffie en het dunt fuck around heb ik mn leven lang al gehad. Vegetarier is mn hele gezin en toen werd mn broertje sXe en zo heb ik hem gevolgd ....het paste allemaal perfect ![]() Verder heb ik wel een hekel aan "preacher" type mensen die hun lifestyle aan anderen opdringen , hou het liever bij een persoonlijke keus of in je scene ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ik vin mensen pas echte stakkers als ze drinken uit sociale druk en om hun problemen te vergeten dat zijn pas stakkers... laat ons zijn en houd je smoel als je er neits zinnigs over te melden hebt
||
![]() |
Citaat:
*plop*
||
![]() |
Citaat:
![]() SMEK!
|
het leuke van straightedge zijn is dat iedereen je afzeikt
mensen gaan doen alsof ze je heel goed kennen enzo "owja zo'n sxe gast die niet drinkt omdat ie het niet durft" "zie je die gast. haha sxe hahaha. wat een gutless loser" "wow hoe kan jij lol hebben zonder drank en drugs man" "je weet niet wat je mist dude, leef nou is een keer" "heeej biertje? HAHAHAHA" en dan geef ik ze de vinger (met een xje erop) (voor wie muziek ook tjekt: handig he die copy paste functie ![]()
|
![]() |
Little sXe joe
you say "Joe why ain't you cool? with those x's you look like a fool!" i don't want to be popular even if i'm a fool i would rather be an outcast than some corporate tool. you never liked me anyway now you wanna take me in? you can keep your cigarettes and your stupid grin. i don't want to be part of your society where drugs are fine so destroy your mind. This x reminds you that I'm not your kind. now i'm done no more to say but i'll be the outcast and stay clean today. |
![]() |
|
Tis algemeen bekend dat cafeine een verslavend middel is, koffie bevat cafeine dus is het verslavend.
Maar geestelijke verslavingen kun je nooit totaal uitbannen. Er zijn zoveel verslavingen... Practisch iedereen is aan zout verslaafd bijvoorbeeld.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Okee hier komt mijn big-ass definiton van wat straightedge voor MIJ inhoud. ik heb het gecopyed van een mail die ik naar iemand stuurde die vroeg wat sXe was en wat het voor mij was ik heb het ietsjes aangepast (dus de shit van groetjes enzo weggehaald
![]() Straight edge is redelijk flexibel qua hoe je ermee leeft. Voor mij betekent het misschien wel wat anders dan voor andere sXe-ers. Ik zal uitleggen wat het voor mij is ******** dit is het in het kort, hoe ik leef. Ik drink/blow/rook niet, drink geen koffie, en heb een vaste vriendin. Ik luister naar een aantal straight edge bands. Als ik naar een concert ga zet ik met een zwarte stift een "X" op m'n hand, zodat mensen kunnen zien dat ik drugsvrij ben. Als dit genoeg is, stop dan hier met lezen ![]() Maar als je m'n principiele gezeik wil weten, mn redenen waarom lees dan door.. ******* Ik heb zoiets van, de natuur heeft je goede hersenen gegeven, dan zou je ze ook niet moeten vertroebelen met drugs. Drugs zijn niet goed voor the mind, ik heb wiet/alcohol eerst uitgeprobeerd om te weten waar ik het over heb. Maar als je voor jezelf denkt met een heldere geest en een gezond lichaam, dat is beter -> mensen zeggen mij dat ik me van dingen onthoud, dat is maar gedeeltelijk waar: Ik heb niet het gevoel dat ik wat mis, waar ik me wel van onthoud is het vergif.. Drugs hebben invloed op je doen en laten. Alcohol en drugs opzich niet heel veel, maar ik ben principieel tegen dingen doen die je niet geheel zelf onder controle hebt. Dus ik blijf liever nuchter zodat ik kan nog steeds normaal kan nadenken over alles ![]() Ik wil niet aan de realiteit ontsnappen door middel van drugs, ik heb een redelijk zwaar leven soms en ik heb gemerkt dat het beter is om dat te accepteren dan om continu in een droomwereldje te leven. Kben ook tegen groepsdruk: Vrienden van me wilden een keer paddo's eten en vroegen mij kom doe ook mee, ik dacht okee dit word sick! Over sex zijn bij straightedge heel veel fabeltjes verzonnen door mensen: Je mag volgens hen geen sex hebben voor het huwelijk, of helemaal niet (??) Het gaat bij sXe om het beperken van de gifinname in je lichaam, als je heel playerig iedere week met een ander sex hebt dat gaat tegen het idee in.. maar gewoon met je vaste vriend(in) is niks mis mee. Anti verslaving ook.. Als je sXe leeft hoef je niet per se vegetarier te zijn, hoewel het wel vaak samen gaat. Ikzelf ben wel vegetarier, ik eet geen vlees meer. Vleesch is murder. Useless murder. Het hoeft niet meer! Die beesten willen mij niet dood hebben dus dan dood ik hen ook niet. Stel een leeuw viel mij aan en ik had een shotgun dan doodde ik hem ja, omdat hij mij wilde doden. ik vind trouwens de "regel" dat je geen cafeine zou mogen onzin, want dat is helemaal niet zo verslavend, een blikje cola voor de smaak kan geen kwaad als je je gewoon aan de hoofdpunten houd vind ik dat je best schijt mag hebben aan kleine regeltjes.. ik bedoel ik doe eraan omdat het idee me aanspreekt en omdat geest en lichaam zo puur word gehouden maar niet omdat ik me leven voor me wil laten leven dat is hoe ik tegenover sXe sta!
||
Citaat:
"it's not a matter of survival anymore, that's a fact we can't ignore - go vegetarian" die line is niet bedoeld om jouw lifestyle te veranderen wat voor lifestyle je ook hebt maar ik vind em gewoon wel mooi. JA mijn hond geef ik VLEES! maar die is een CARNIVOOR!!!! die heeft geen keuze
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Waarom wél vlees eten? Ten eerste omdat het gewoon lekker is. Een biefstuk is nog steeds beter dan een krop sla. Ten tweede heeft de mens ijzer nodig. Nu kun je zeggen dat je groente kan eten ook. Maar als je elke dag je nodige hoeveelheid ijzer uit groente moet halen, zal je behoorlijke flatulentieproblemen krijgen ![]() Ten derde: voor groente heb je ook dieren nodig: ooit al van bemesting gehoord? die komt van die zogenaamd "mishandelde dieren". Hierop zal zeker en vast het antwoord komen dat dan maar enkel aan biologische landbouw gedaan moet worden. Dat is geen oplossing want daarmee kan je onmogelijk iedereen voeden omdat het rendement veel te klein is. Ten vierde moet men ook eens aan de economische kant van de zaak denken. Indien je de hele vleesindustrie opheft, wat velen van jullie waarschijnlijk zouden willen, zal dat een enorme werklooshied teweegbrengen; je moet maar even nadenken hoeveel mensen in deze voedselketen tewerkgesteld zijn. fijoew, wat een verhaal ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- Pinnemuts schreef: Ten eerste omdat het gewoon lekker is. Een biefstuk is nog steeds beter dan een krop sla. -------------------------------------------------------------------------------- biefstuk met het idee erbij van bioindustrie slaughter is helemaal niet lekker vind ik toen ik het idee nog niet wist vond ik biefstuk heerlijk ja ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Pff, de een eet vlees, de ander niet. Als vleeseters vegetariers accepteren, is het dan ZO moeilijk voor de vegetariers om ook vleeseters te accepteren? Zij kiezen er wel voor vlees te eten, ookal hebben ze daar nog zulke loze argumenten voor. Het is toch iets wat je voor jezelf beslist, om geen vlees meer te eten. Waarom moet je dan zonodig op de hele wereld afgeven en kwaad worden omdat iemand vlees eet?
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De mens krijgt dat recht omdat wij nu eenmaal, gelukkig maar, intelligenter zijn dan andere levende wezens en wij er ons dus kunnen boven stellen. Dieren gelijk stellen aan de mens is gewoon irreëel. Leef jij soms met een koe in je huis? Ik veronderstel dat je ook tegen bijvoorbeeld medische experimenten op dieren bent? |
![]() |
|
god wat een ignorance!!!!!!
vlees kan je ook neit vervangen door groente eihoofd@!!! het is iets heel anders... en wacky wake up! groenten heb je nodig dus je argument dat je vlees eet omdat je groente niet lust is zo een beetje het domste dat je kan zeggen... voor de rest zijn ALLE maar dan ook ALLE stoffen die je uit vlees moet halen vervangbaar... heel makkenlijk.... eet gewoon vleesvervangers... en je hetbt totaal geen problemen... en met het gezeijk van bovenaan de voedsel keten staan..---> kots.... wat wij doen is neit jagen.. wat wij doen is systematisch uitmoorden... we hoeven geen vlees te eten.. doe je het wel dan ben je medeplichtig aan moord.. face the fucking facts! vlees eten is lui zijn onmeedogenloos zijn en barbaars... het is trouwens een fabel dat mensen van nature uit vlees eters zijn... we zijn begonnen als plateneters... en ons darmenstelsel is ook nog steeds eigenlijk alleen geschikt voor plantaardig voedsel... de mens heeft zich al dermate geevolueerd dat je rauw vlees neit eens kan eten.... waarom vlees eten als het neit hoeft waarom kiezen voor moord ? om dan nog maar neit eens te beginnen over xaken als dat je de wereldhongersnood kon oplossen met de hoeveelheid voedsel die er gebruikt word om dieren vet te mesten etc....
||
Citaat:
nee ik leef neit met een koe in huis maar wel emt 2 honden.. kan jij mij het verschil tussen een koe en een hond uitleggen? die si er neit.. toch word het onaanvaardbaar geacht honden te slachten... heel simpel omdat we een andere band met die diersoorten hebben... het is verachtenlijk dat jij kiest voor het moorden van beesten terwijl je een keuze hebt dat neit te doen... ik walg van mensen die zich beter voelen dan dieren alleen omdat ze kunnen praten... dieren hebben pijn dieren hebben gevoelens en dieren hebben emoties... en daarom is het fout ze te consumeren..... je bent niks beter dan een koe... alleen maar omdat je een mens bent...
||
![]() |
Citaat:
Eigenlijk vind je dus dat dieren en mensen vrij door elkaar moeten leven?! |
![]() |
||
Citaat:
tering... dit is hetzlefde als je zegt ja hoor eens de slavenhandelaars accepteren dat er mensen zijn die er tegen zijn... dus moeten de mensen die er tegen zijn ook maar accepteren dat er slavendrijvers zijn... vegetariers zijn niet vegetarisch omdat ze neit van vlees houden maar omdat ze voor een betere wereld zonder systematisch moordfabrieken zijn.... het is een princiepe kwestie....
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En de mens is wel beter dan een koe, want indien dat niet zou was zouden wij niet de mogelijkheid hebben om boven de koe te staan... |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Comeback kid clip. Verwijderd | 252 | 07-03-2004 22:54 | |
Lifestyle |