Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2002, 20:52
de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
Citaat:
rosi schreef:
dwj: natuurlijk kan je koffie prima combineren met sXe, dat wilde ik ook niet ontkennen.

Vind het wel grappig dat je nu dat wetenschappelijk onderzoek probeert te weerleggen door te zeggen "ik geloof er niet in".
Er waar mensen die dezelfde test maakten, waarbij hun verteld werden of ze caffeinevrije koffie of normale koffie hadden.

vb: er werd verteld dat je caffeinevrije koffie kreeg, maar het was gewone caffeine. Die mensen maakten de test minder goed dan mensen aan wie werd vertelt dat ze koffie MET caffeine kregen.
Opmerkelijke resultaten, grappig toch gewoon?
Maar dit is gewoon offtopic geblaat, want het laatste wat ik hiermee wil is aantonen dat jij als straight egder geen koffie mag drinken
hmmm tsja nou ja ik weet neit in hoeverre dat effect echt merkbaar is hoor het zal heus wel dan... maar zo kan je waarschijnlijk ook een test maken waaruit blijkt dat als je je haar met aroma sensatie sjampoo wast beter scoort op een test dan als je je haar wast met hemasjampoo.. maar goed dat heeft in mijn ogen dus neits met sXe te maken
Oud 23-04-2002, 20:55
de wijze jodokus
Citaat:
Locke schreef:
Hmz denk eigenlijk niet dat het veel zin heeft om met mij psychonautisch leven style zin heeft om discusie te voeren over drugs tegen een sxe

Maar over sex als je bijvoorbeeld met een goeie vriendin het doet is het dan ook fout ? je houd toch van haar alleen op een andere manier ?
hehee idd...

der is geen regelboekej ofozow.... veel is gewoon aanjezelf om in te schatten en te beoordelen....

ik vind overigens van niet... sex moet gebasseerd zijn op liefde neit op lust ookal is het een goede vriend(in)
Oud 23-04-2002, 20:55
Roos
Roos is offline
Daarbij wil ik nog even kwijt dat ik heel goed snap wat sXe inhoudt. Je hebt een aantal basisprincipes, geen alcohol, geen drugs, no fuck around, en je kan zelf toevoegen wat JIJ belangrijk vindt. Als jij geen vlees wilt eten, kan je dat doen, of geen leer wilt dragen, of geen koffie. Er zijn verder geen regels van "je mag geen koffie" o.i.d. Het is gewoon een bepaalde levenswijze.
Toch?
Oud 23-04-2002, 20:57
de wijze jodokus
Citaat:
rosi schreef:
Daarbij wil ik nog even kwijt dat ik heel goed snap wat sXe inhoudt. Je hebt een aantal basisprincipes, geen alcohol, geen drugs, no fuck around, en je kan zelf toevoegen wat JIJ belangrijk vindt. Als jij geen vlees wilt eten, kan je dat doen, of geen leer wilt dragen, of geen koffie. Er zijn verder geen regels van "je mag geen koffie" o.i.d. Het is gewoon een bepaalde levenswijze.
Toch?
juist *houd van je* *smak*
Oud 23-04-2002, 21:00
Roos
Roos is offline
Citaat:
de wijze jodokus schreef:
juist *houd van je* *smak*
Ghehe, tis altijd zo lachwekkend om te discussieren met iemand die eigenlijk PRECIES hetzelfde standpunt heeft

Ik zei namelijk ook al dat dat hele onderzoek over koffie niets met sXe te maken had, ik wilde gewoon ff zeggen dat het best kon zijn dat koffie geestelijk kon helpen
Oud 23-04-2002, 21:01
Locke
Locke is offline
Ik vind het allemaal maar een vage boel dat sxe maarja iedereen heeft recht op ze eigen levens style de een vind het goed de ander niet ..
Oud 23-04-2002, 22:34
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Ik luisterde al een hele lange tijd naar hardcore en punk en vanzelf dus ook sXe hardcore muziek , ik vond het best interresant maar ik was een grote drinker/blower al 8 jaar.
Maar weed ging de laatste tijd niet meer zo tjill alleen hash vond ik nog lekker. Toen ging ik 3 maanden naar america op vakantie daar omdat het moeilijker te verkrijgen was ben ik maar geheel van de weed afgestapt en drinken is voor mij ook geen behoefte meer aan. Verder hield ik nooit van koffie en het dunt fuck around heb ik mn leven lang al gehad. Vegetarier is mn hele gezin en toen werd mn broertje sXe en zo heb ik hem gevolgd ....het paste allemaal perfect En over mensen die zeggen dat het moeilijk is.......pffft echt niet na 8 jaar blowen redelijk regelmatig en drinken geen probleem.

Verder heb ik wel een hekel aan "preacher" type mensen die hun lifestyle aan anderen opdringen , hou het liever bij een persoonlijke keus of in je scene ( Dit geld trouwens ook voor mn mening over religie)
Oud 24-04-2002, 05:25
de wijze jodokus
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
Verder heb ik wel een hekel aan "preacher" type mensen die hun lifestyle aan anderen opdringen , hou het liever bij een persoonlijke keus of in je scene ( Dit geld trouwens ook voor mn mening over religie)
dat zijn de sXe asssholes
Oud 24-04-2002, 08:40
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

sXe-straightedge.

Tis een lifestyle die gezond is voor je geest en lichaam,geen drugs,geen alcohol and no fucking around.
wat vreselijk naar voor die stakkers *heeft medelijden*
Oud 24-04-2002, 08:41
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:

fenks ennuuh zorg dat je die stroekdukunde martin van je een ebetje vega krijgt
Er rust een Zwaaaaaaare Taak op mijn sXe-schoudertjes.....
Oud 24-04-2002, 09:23
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
AtHell schreef:
Zou niet weten waarom. Je mag je medelijden houden, ik hoef het niet. En met mij waarschijnlijk vele sx-mensen. We kiezen er toch zelf voor. Bovenal voelen wij ons een stuk beter zo. (in lichamelijk opzicht) Net zoals 'je kan geen lol hebben zonder alcohol' en 'het is zo GEZELLIG, een biertje'. BAH! Ik heb net zo veel lol met Ice-tea en 7-up. Meer nog eigenlijk. In elk geval OPRECHT plezier, niet gefaked door met alcohol bedwelmde hersentjes.

Citaat:
^Marije^ schreef:
Er rust een Zwaaaaaaare Taak op mijn sXe-schoudertjes.....
Ieme helpt! *Vindt Martin een vieze carnivoor* (grapje hoor)
Oud 24-04-2002, 09:38
de wijze jodokus
Citaat:
AtHell schreef:

waarom doen mensen er toch zo fokking zielig en meoilijk over.. zijn wij nou neit stoer omdat we neit drinken en blowen grow up iedereen maakt zijn eigen keuzes PRO CHOICE!

ik vin mensen pas echte stakkers als ze drinken uit sociale druk en om hun problemen te vergeten dat zijn pas stakkers...

laat ons zijn en houd je smoel als je er neits zinnigs over te melden hebt
Oud 24-04-2002, 10:44
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:

ik vin mensen pas echte stakkers als ze drinken uit sociale druk en om hun problemen te vergeten dat zijn pas stakkers...
Ben het ontiegelijk met je eens en heb verder weinig toe te voegen.

*plop*
Oud 24-04-2002, 10:46
Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:
Ieme schreef:

Ieme helpt! *Vindt Martin een vieze carnivoor* (grapje hoor)
Oud 24-04-2002, 10:53
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
Thutshui schreef:

Awww, ik vind je nog steeds zweet hoor!! (Maar je mag stiekum best een poging ondernemen om vega te worden als je toevallig die neiging hebt..... )

SMEK!
Oud 24-04-2002, 11:08
Verwijderd
Jeeeej, allemaal sXe mensjes!

*heeft geen verdovende middelen van any kind nodig aangezien hij sinds geboorte aan een natural high zit*
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 11:29
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
het leuke van straightedge zijn is dat iedereen je afzeikt

mensen gaan doen alsof ze je heel goed kennen enzo

"owja zo'n sxe gast die niet drinkt omdat ie het niet durft"
"zie je die gast. haha sxe hahaha. wat een gutless loser"
"wow hoe kan jij lol hebben zonder drank en drugs man"
"je weet niet wat je mist dude, leef nou is een keer"
"heeej biertje? HAHAHAHA"

en dan geef ik ze de vinger (met een xje erop)

(voor wie muziek ook tjekt: handig he die copy paste functie )
Oud 24-04-2002, 13:13
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Little sXe joe

you say "Joe
why ain't you cool?
with those x's
you look like a fool!"

i don't want to be popular
even if i'm a fool
i would rather be an outcast
than some corporate tool.

you never liked me anyway
now you wanna take me in?
you can keep your cigarettes
and your stupid grin.

i don't want to be
part of your society
where drugs are fine
so destroy your mind.
This x reminds you that I'm not your kind.

now i'm done
no more to say
but i'll be the outcast
and stay clean today.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 14:32
drama
drama is offline
Tis algemeen bekend dat cafeine een verslavend middel is, koffie bevat cafeine dus is het verslavend.

Maar geestelijke verslavingen kun je nooit totaal uitbannen. Er zijn zoveel verslavingen...

Practisch iedereen is aan zout verslaafd bijvoorbeeld.
Oud 24-04-2002, 16:44
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
drama schreef:
Tis algemeen bekend dat cafeine een verslavend middel is, koffie bevat cafeine dus is het verslavend.

Maar geestelijke verslavingen kun je nooit totaal uitbannen. Er zijn zoveel verslavingen...

Practisch iedereen is aan zout verslaafd bijvoorbeeld.
tisd naar mijn idee allemaal eerder gewenning dan verslaving.
Oud 24-04-2002, 17:32
Locke
Locke is offline
Citaat:

Oh dank je ! maar ik heb alleen andere dingen gebruik om te vergeten ..
Oud 25-04-2002, 09:48
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
Okee hier komt mijn big-ass definiton van wat straightedge voor MIJ inhoud. ik heb het gecopyed van een mail die ik naar iemand stuurde die vroeg wat sXe was en wat het voor mij was ik heb het ietsjes aangepast (dus de shit van groetjes enzo weggehaald

Straight edge is redelijk flexibel qua hoe je ermee leeft.
Voor mij betekent het misschien wel wat anders dan voor andere sXe-ers. Ik zal uitleggen wat het voor mij is

dit is het in het kort, hoe ik leef.

Ik drink/blow/rook niet, drink geen koffie, en heb een vaste vriendin.
Ik luister naar een aantal straight edge bands. Als ik naar een concert ga zet ik met een zwarte stift een "X" op m'n hand, zodat mensen kunnen zien dat ik drugsvrij ben.

Als dit genoeg is, stop dan hier met lezen
Maar als je m'n principiele gezeik wil weten, mn redenen waarom lees dan door..

Ik heb zoiets van, de natuur heeft je goede hersenen gegeven, dan zou je ze ook niet moeten vertroebelen met drugs. Drugs zijn niet goed voor the mind, ik heb wiet/alcohol eerst uitgeprobeerd om te weten waar ik het over heb. Maar als je voor jezelf denkt met een heldere geest en een gezond lichaam, dat is beter -> mensen zeggen mij dat ik me van dingen onthoud, dat is maar gedeeltelijk waar: Ik heb niet het gevoel dat ik wat mis, waar ik me wel van onthoud is het vergif..

Drugs hebben invloed op je doen en laten. Alcohol en drugs opzich niet heel veel, maar ik ben principieel tegen dingen doen die je niet geheel zelf onder controle hebt. Dus ik blijf liever nuchter zodat ik kan nog steeds normaal kan nadenken over alles

Ik wil niet aan de realiteit ontsnappen door middel van drugs, ik heb een redelijk zwaar leven soms en ik heb gemerkt dat het beter is om dat te accepteren dan om continu in een droomwereldje te leven.

Kben ook tegen groepsdruk: Vrienden van me wilden een keer paddo's eten en vroegen mij kom doe ook mee, ik dacht okee dit word sick!

Over sex zijn bij straightedge heel veel fabeltjes verzonnen door mensen: Je mag volgens hen geen sex hebben voor het huwelijk, of helemaal niet (??) Het gaat bij sXe om het beperken van de gifinname in je lichaam, als je heel playerig iedere week met een ander sex hebt dat gaat tegen het idee in.. maar gewoon met je vaste vriend(in) is niks mis mee.

Anti verslaving ook..

Als je sXe leeft hoef je niet per se vegetarier te zijn, hoewel het wel vaak samen gaat. Ikzelf ben wel vegetarier, ik eet geen vlees meer. Vleesch is murder. Useless murder. Het hoeft niet meer! Die beesten willen mij niet dood hebben dus dan dood ik hen ook niet. Stel een leeuw viel mij aan en ik had een shotgun dan doodde ik hem ja, omdat hij mij wilde doden.

ik vind trouwens de "regel" dat je geen cafeine zou mogen onzin, want dat is helemaal niet zo verslavend, een blikje cola voor de smaak kan geen kwaad
als je je gewoon aan de hoofdpunten houd vind ik dat je best schijt mag hebben aan kleine regeltjes.. ik bedoel ik doe eraan omdat het idee me aanspreekt en omdat geest en lichaam zo puur word gehouden maar niet omdat ik me leven voor me wil laten leven

dat is hoe ik tegenover sXe sta!
Oud 25-04-2002, 09:52
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
Citaat:
Dy|_uCK schreef:

Ikzelf ben wel vegetarier, ik eet geen vlees meer. Vleesch is murder. Useless murder. Het hoeft niet meer!
vroeger moest het WEL! toen kon men vlees nog niet goed vervangen door de gebrekige kennis over voedsel. maar nu

"it's not a matter of survival anymore, that's a fact we can't ignore - go vegetarian"

die line is niet bedoeld om jouw lifestyle te veranderen wat voor lifestyle je ook hebt maar ik vind em gewoon wel mooi.

JA mijn hond geef ik VLEES! maar die is een CARNIVOOR!!!! die heeft geen keuze
Oud 25-04-2002, 17:36
Locke
Locke is offline
Citaat:
Dy|_uCK schreef:

vroeger moest het WEL! toen kon men vlees nog niet goed vervangen door de gebrekige kennis over voedsel. maar nu

"it's not a matter of survival anymore, that's a fact we can't ignore - go vegetarian"

die line is niet bedoeld om jouw lifestyle te veranderen wat voor lifestyle je ook hebt maar ik vind em gewoon wel mooi.

JA mijn hond geef ik VLEES! maar die is een CARNIVOOR!!!! die heeft geen keuze
Waarom zou ik in godsnaam me biefstuk inruilen voor een slablaadje ?
Oud 25-04-2002, 17:44
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Locke schreef:

waarom zou je het niet doen?
Oud 25-04-2002, 18:16
de wijze jodokus
Citaat:
Locke schreef:

een aantal redenen

Oud 25-04-2002, 18:21
independancy wanted
Eet smakelijk jongens
Oud 25-04-2002, 18:21
de
de is offline
#kuch# demagogie #kuch#
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 18:24
de wijze jodokus
Citaat:
de schreef:
#kuch# demagogie #kuch#
dat kun je nou wel leuk kuchen maar als jij meost tellen hoevaak ik heir mijn verhaal over het waarom vegetarisch zijn heb gepost en verdedigd ben je morgen nog bezig....
Oud 25-04-2002, 18:26
independancy wanted
Citaat:

dat kun je nou wel leuk kuchen maar als jij meost tellen hoevaak ik heir mijn verhaal over het waarom vegetarisch zijn heb gepost en verdedigd ben je morgen nog bezig....
Die plaatjes zijn trouwens ook niet bepaald misleidend....
Oud 25-04-2002, 19:15
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Locke schreef:
Als je een beetje slimmer was zou je weten dat je dat echt niet zult doen. Je ruilt nl. vlees in voor VLEESVERVANGERS. Sla is dat absoluut niet. (Troela.)(ook mannen kunnen troela's zijn)
Oud 25-04-2002, 20:39
Locke
Locke is offline
Klinkt mischien hard of dom maar ik maak me echt niet druk om die koeien hoor .. ik lust gewoon geen groente dus das de rede dat ik gewoon geen vegetarier word ..

ok zeik maar op me
Oud 25-04-2002, 20:58
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Locke schreef:
Klinkt mischien hard of dom maar ik maak me echt niet druk om die koeien hoor ..
Het zijn maar levende wezens...why care
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:59
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
Citaat:
Locke schreef:

Citaat:
Dy|_uCK schreef:

...die line is niet bedoeld om jouw lifestyle te veranderen wat voor lifestyle je ook hebt ..
Oud 25-04-2002, 21:13
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Inderdaad, het zijn ook levende wezens. Maar gelukkig voor jou en voor mij is de mens erin geslaagd zich aan de top van de voedselpiramide te stellen en de andere levende wezens te overheersen.

Waarom wél vlees eten?
Ten eerste omdat het gewoon lekker is. Een biefstuk is nog steeds beter dan een krop sla.
Ten tweede heeft de mens ijzer nodig. Nu kun je zeggen dat je groente kan eten ook. Maar als je elke dag je nodige hoeveelheid ijzer uit groente moet halen, zal je behoorlijke flatulentieproblemen krijgen Je kan ook pillen nemen met bijvoorbeeld ijzer, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dat ook niet echt gezond kan zijn. Het is dan ook zo dat de meeste vegetariërs aan bloedarmoede lijden.
Ten derde: voor groente heb je ook dieren nodig: ooit al van bemesting gehoord? die komt van die zogenaamd "mishandelde dieren". Hierop zal zeker en vast het antwoord komen dat dan maar enkel aan biologische landbouw gedaan moet worden. Dat is geen oplossing want daarmee kan je onmogelijk iedereen voeden omdat het rendement veel te klein is.
Ten vierde moet men ook eens aan de economische kant van de zaak denken. Indien je de hele vleesindustrie opheft, wat velen van jullie waarschijnlijk zouden willen, zal dat een enorme werklooshied teweegbrengen; je moet maar even nadenken hoeveel mensen in deze voedselketen tewerkgesteld zijn.

fijoew, wat een verhaal
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 21:16
Locke
Locke is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Mja ik ben gewoon hard in zulk soort dingen
Oud 25-04-2002, 21:18
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:

Inderdaad, het zijn ook levende wezens. Maar gelukkig voor jou en voor mij is de mens erin geslaagd zich aan de top van de voedselpiramide te stellen en de andere levende wezens te overheersen.
*Nee,dat is iets om trots op te zijn?..Ik snap niet wie of wat ons het recht geeft andere levende wezens af te maken om er zelf beter van te worden...ze hebben net zoveel recht om te leven als ons.
Waarom wél vlees eten?
Ten eerste omdat het gewoon lekker is. Een biefstuk is nog steeds beter dan een krop sla.
*Soms als er mensen bij ons blijven eten en ze krijgen een vleesvervangende burger proeven ze het verschil tussen echt en nep niet eens..dus dat is een loos argument.

Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 21:19
Locke
Locke is offline
Oh jah ik ben eigenlijk wel een beetje tegen dat bio industrie al die beesten in zo hokje maarja al dat scharrel vlees enzo is niet te betalen ..
Oud 25-04-2002, 21:19
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:

dat is maar relatief

Citaat:
Pinnemuts schreef:

Indien je de hele vleesindustrie opheft, wat velen van jullie waarschijnlijk zouden willen
generalisatie

Oud 25-04-2002, 21:21
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Pinnemuts schreef:

--------------------------------------------------------------------------------

biefstuk met het idee erbij van bioindustrie slaughter is helemaal niet lekker vind ik

toen ik het idee nog niet wist vond ik biefstuk heerlijk ja
Oud 25-04-2002, 21:22
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Locke schreef:
Oh jah ik ben eigenlijk wel een beetje tegen dat bio industrie al die beesten in zo hokje maarja al dat scharrel vlees enzo is niet te betalen ..
In mijn ogen is er geen verschil tussen dieren eerst martelen en dan afmaken dan dieren eerst vertroetelen en daarna bruut vermoorden..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 21:26
Roos
Roos is offline
Pff, de een eet vlees, de ander niet. Als vleeseters vegetariers accepteren, is het dan ZO moeilijk voor de vegetariers om ook vleeseters te accepteren? Zij kiezen er wel voor vlees te eten, ookal hebben ze daar nog zulke loze argumenten voor. Het is toch iets wat je voor jezelf beslist, om geen vlees meer te eten. Waarom moet je dan zonodig op de hele wereld afgeven en kwaad worden omdat iemand vlees eet?
Oud 25-04-2002, 21:27
Locke
Locke is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

In mijn ogen is er geen verschil tussen dieren eerst martelen en dan afmaken dan dieren eerst vertroetelen en daarna bruut vermoorden..
Och beetje wel toch maarja ik zal altijd vlees blijven eten ik hou er te veel van helaas ..
Oud 25-04-2002, 21:27
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
*Nee,dat is iets om trots op te zijn?..Ik snap niet wie of wat ons het recht geeft andere levende wezens af te maken om er zelf beter van te worden...ze hebben net zoveel recht om te leven als ons.
Is dat dan zo?
De mens krijgt dat recht omdat wij nu eenmaal, gelukkig maar, intelligenter zijn dan andere levende wezens en wij er ons dus kunnen boven stellen.
Dieren gelijk stellen aan de mens is gewoon irreëel. Leef jij soms met een koe in je huis?

Ik veronderstel dat je ook tegen bijvoorbeeld medische experimenten op dieren bent?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 21:29
de wijze jodokus
god wat een ignorance!!!!!!

vlees kan je ook neit vervangen door groente eihoofd@!!! het is iets heel anders... en wacky wake up! groenten heb je nodig dus je argument dat je vlees eet omdat je groente niet lust is zo een beetje het domste dat je kan zeggen...

voor de rest zijn ALLE maar dan ook ALLE stoffen die je uit vlees moet halen vervangbaar... heel makkenlijk.... eet gewoon vleesvervangers... en je hetbt totaal geen problemen...

en met het gezeijk van bovenaan de voedsel keten staan..---> kots.... wat wij doen is neit jagen.. wat wij doen is systematisch uitmoorden...

we hoeven geen vlees te eten.. doe je het wel dan ben je medeplichtig aan moord.. face the fucking facts!
vlees eten is lui zijn onmeedogenloos zijn en barbaars... het is trouwens een fabel dat mensen van nature uit vlees eters zijn... we zijn begonnen als plateneters... en ons darmenstelsel is ook nog steeds eigenlijk alleen geschikt voor plantaardig voedsel... de mens heeft zich al dermate geevolueerd dat je rauw vlees neit eens kan eten....

waarom vlees eten als het neit hoeft waarom kiezen voor moord ?

om dan nog maar neit eens te beginnen over xaken als dat je de wereldhongersnood kon oplossen met de hoeveelheid voedsel die er gebruikt word om dieren vet te mesten etc....
Oud 25-04-2002, 21:33
de wijze jodokus
Citaat:
Pinnemuts schreef:

Is dat dan zo?
De mens krijgt dat recht omdat wij nu eenmaal, gelukkig maar, intelligenter zijn dan andere levende wezens en wij er ons dus kunnen boven stellen.
Dieren gelijk stellen aan de mens is gewoon irreëel. Leef jij soms met een koe in je huis?

Ik veronderstel dat je ook tegen bijvoorbeeld medische experimenten op dieren bent?
dieren hebben emoties... en gedachtes... en wat geeft jou het fokking recht om ze te vermoorden voor jouw miezirige 2 min van lekker eten?

nee ik leef neit met een koe in huis maar wel emt 2 honden.. kan jij mij het verschil tussen een koe en een hond uitleggen? die si er neit.. toch word het onaanvaardbaar geacht honden te slachten... heel simpel omdat we een andere band met die diersoorten hebben... het is verachtenlijk dat jij kiest voor het moorden van beesten terwijl je een keuze hebt dat neit te doen...

ik walg van mensen die zich beter voelen dan dieren alleen omdat ze kunnen praten... dieren hebben pijn dieren hebben gevoelens en dieren hebben emoties... en daarom is het fout ze te consumeren.....

je bent niks beter dan een koe... alleen maar omdat je een mens bent...
Oud 25-04-2002, 21:33
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
god wat een ignorance!!!!!!

vlees kan je ook neit vervangen door groente eihoofd@!!! het is iets heel anders... en wacky wake up! groenten heb je nodig dus je argument dat je vlees eet omdat je groente niet lust is zo een beetje het domste dat je kan zeggen...

voor de rest zijn ALLE maar dan ook ALLE stoffen die je uit vlees moet halen vervangbaar... heel makkenlijk.... eet gewoon vleesvervangers... en je hetbt totaal geen problemen...

en met het gezeijk van bovenaan de voedsel keten staan..---> kots.... wat wij doen is neit jagen.. wat wij doen is systematisch uitmoorden...

we hoeven geen vlees te eten.. doe je het wel dan ben je medeplichtig aan moord.. face the fucking facts!
vlees eten is lui zijn onmeedogenloos zijn en barbaars... het is trouwens een fabel dat mensen van nature uit vlees eters zijn... we zijn begonnen als plateneters... en ons darmenstelsel is ook nog steeds eigenlijk alleen geschikt voor plantaardig voedsel... de mens heeft zich al dermate geevolueerd dat je rauw vlees neit eens kan eten....

waarom vlees eten als het neit hoeft waarom kiezen voor moord ?

om dan nog maar neit eens te beginnen over xaken als dat je de wereldhongersnood kon oplossen met de hoeveelheid voedsel die er gebruikt word om dieren vet te mesten etc....
Dus jij stelt dieren gelijk aan mensen?!

Eigenlijk vind je dus dat dieren en mensen vrij door elkaar moeten leven?!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 21:35
de wijze jodokus
Citaat:
rosi schreef:
Pff, de een eet vlees, de ander niet. Als vleeseters vegetariers accepteren, is het dan ZO moeilijk voor de vegetariers om ook vleeseters te accepteren? Zij kiezen er wel voor vlees te eten, ookal hebben ze daar nog zulke loze argumenten voor. Het is toch iets wat je voor jezelf beslist, om geen vlees meer te eten. Waarom moet je dan zonodig op de hele wereld afgeven en kwaad worden omdat iemand vlees eet?
omdat de vlees industrie facistisch is....

tering... dit is hetzlefde als je zegt ja hoor eens de slavenhandelaars accepteren dat er mensen zijn die er tegen zijn... dus moeten de mensen die er tegen zijn ook maar accepteren dat er slavendrijvers zijn...

vegetariers zijn niet vegetarisch omdat ze neit van vlees houden maar omdat ze voor een betere wereld zonder systematisch moordfabrieken zijn.... het is een princiepe kwestie....
Oud 25-04-2002, 21:37
de wijze jodokus
Citaat:
Pinnemuts schreef:

Dus jij stelt dieren gelijk aan mensen?!

Eigenlijk vind je dus dat dieren en mensen vrij door elkaar moeten leven?!
je rukt alles totaal uit zijn verband... natuurlijk heb je de menselijke maatschappij en de dierenwereld ik zeg neit da die lief naast elkaar in het cafe moeten gaan zitten ik zeg dat je de euze hebt ze neit te doden en dat je dat dan ook neit moet doen.....
Oud 25-04-2002, 21:37
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:

dieren hebben emoties... en gedachtes... en wat geeft jou het fokking recht om ze te vermoorden voor jouw miezirige 2 min van lekker eten?

nee ik leef neit met een koe in huis maar wel emt 2 honden.. kan jij mij het verschil tussen een koe en een hond uitleggen? die si er neit.. toch word het onaanvaardbaar geacht honden te slachten... heel simpel omdat we een andere band met die diersoorten hebben... het is verachtenlijk dat jij kiest voor het moorden van beesten terwijl je een keuze hebt dat neit te doen...

ik walg van mensen die zich beter voelen dan dieren alleen omdat ze kunnen praten... dieren hebben pijn dieren hebben gevoelens en dieren hebben emoties... en daarom is het fout ze te consumeren.....

je bent niks beter dan een koe... alleen maar omdat je een mens bent...
Hond is in China een delicatesse, dus waarom niet? Een koe leent zich trouwens eenmaal beter, bekeken vanuit economisch oogpunt dan...

En de mens is wel beter dan een koe, want indien dat niet zou was zouden wij niet de mogelijkheid hebben om boven de koe te staan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten