Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben het met je eens dat je vriendin het beste een psycholoog kan raadplegen. Vertel haar maar dat ze niet gek is en dat psychologen niemand als gek beschouwen, maar louter als hulpbehoevend. Vertel haar ook maar dat haar probleem serieus genoeg is om voor professionele behandeling in aanmerking te komen.
Mochten jij of je vriendin er met mij over willen praten, dan kunnen jullie me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
||
![]() |
Citaat:
maar uh, je beschrijving is t zelfde als mijn gedachte, maar ik moest het gewoon ff snel en kort uitleggen. |
![]() |
|
![]() |
Je moet idd proberen ervoor te zorgen dat ze toch een keer naar een psycholoog gaat, maar als ze dat echt niet wil moet je er zelf wel voor haar zijn. Ookal wil ze er niet veel over loslaten, ik denk dat ze zich wel beter voelt als ze weet dat er iemand voor haar is.
Misschien als ze merkt dat zij echt veel voor je betekent en dat jij haar echt niet gek vind, dat ze dan wel naar een psycholoog wil. ik weet het verder ook niet, sorry |
![]() |
|
![]() |
thanks to ya all, jullie helpen me echt verder. ik heb nu een paar keer aangedrongen dat ze t toch moet doen, naar de psycholoog gaan, en ze wordt in ieder geval niet meer zo boos als ik erover begin, maar ze klapt nog wel dicht.
en ze liegt nogsteeds over hoe het gaat, ze kan gewoon niet tegen me zeggen dat ze zich niet goed voelt, ik moet het lezen. ze heeft me wel een snee in haar arm laten zien en daar heb ik voor haar ogen ontzettend hard om gehuild. ik kon me echt niet inhouden ik schrok zo. en zij schrok weer van dat ik huilde. das aan de ene kant wel goed denk ik want zo heeft ze door dat ik egt om haar geef en dat t me ook wat doet, maar aan de andere kant ben ik bang dat ze nu dingen niet meer durft te vertellen omdat ik dan misschien weer zo reageer. ze heeft me belooft dat ze zich niet maar zou snijden en zodra ze de nijging heeft zal ze me bellen. zegt ze. maar ze kan zo veel zeggen...en niet doen. het is allemaal zo ingewikkeld en ik denk aan niks anders meer. ik wil er echt voor haar zijn maar soms vind ik het echt moeilijk om haar te begrijpen. ze wil dat ik het niemand anders vertel. ze schaamt zich ervoor. ik ben ontzettend blij dat ik hier anoniem mn verhaal kwijt kan anders zou ik t gewoon niet meer weten. thanks again!!!!!!!!!!!!!!! |
![]() |
|
Hmz, wat een moeilijke situatie. *knuvvol geeft* Je moet nu niet gaan denken dat als ze gesneden heeft, het jou schuld is omdat je niet genoeg hebt opgelet o.i.d.
Naar wat ik heb gelezen van wat je schreef, laat je haar wel goed merken dat je om haar geeft en haar wilt steunen. Erg goed van je. Misschien kun je een keer een nummer op haar kamer achterlaten met een nummer van een psych erop. Dan kan ze zelf zien of ze hem/haar belt. En vertel haar gewoon dat ze zich niet hoeft te schamen om daar heen te gaan, en dat je het niet verder zal vertellen. Of je spreekt af om samen in een schriftje te schrijven, dan weet jij hoe zij zich voelt, en kun jij erin schrijven hoe je er tegenaan kijkt en andere gevoelens/dingen. Ik denk niet dat ik je nu veel verder heb geholpen, maar veel sterkte verder, en ben gewoon een goede vriendin voor haar! *knuvvol*
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
nergens meer zin in, depressief Anoniiem | 3 | 03-01-2012 12:34 | |
Liefde & Relatie |
depressief zonder vriendin pietje11 | 3 | 09-11-2010 17:24 | |
Liefde & Relatie |
Depressieve vriendin Blikkenrover | 33 | 17-03-2006 10:43 | |
Psychologie |
hoe kan ik het beste met haar omgaan --> depressieve vriendin marrel | 13 | 02-07-2004 16:48 | |
Psychologie |
problemen met de vriendin van mn vader Daantje_0705 | 17 | 03-07-2003 10:49 | |
Psychologie |
Dood willen = depressief zijn? MazeMouse | 31 | 01-04-2003 17:40 |