Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ohja, voordat we naar dat ziekenhuis gingen zijn we ook nog naar een soort huisarts geweest, daar hoefden we ook nix te betalen. ![]() En dit is echt waar. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(en je wilt niet dat ze dat over je zeggen)
|
Ja, het is duur, maar niet om geheel onlogische redenen.
1. Veel mensen mogen hun huisarts niet (feit) Dus wacht je tot het weekend is, kun je mooi naar de vervanger 2. Die mensen offeren ook hun weekend op en zijn dag en nacht bereikbaar 3. Het is niet de bedoeling dat mensen bellen omdat ze verkouden zijn, dat kan ook wel wachten tot ná het weekend De drempel moet gewoon wat hoger zijn. De weekend dienst, of huisatrsenpost is er alleen voor die dingen die niet kunnen wachten tot maandag.
||
Citaat:
Maar ik heb zat verhalen gehoort uit landen als oostenrijk: Iemand valt en krijgt hegtingen. Die moet hij er daar gewoon bij een huisarts uit laten halen. Dat doet hij dus en de rekening is €400,- Dat is pas duur. Er zijn zat van dat soort verhalen uit de skigebieden.
||
Citaat:
2. idd, maar dat was in de ouder structuur veel erger. Mijn vader had toen 1 keer per week nachtdienst (van 5 tot 8 en dan ook gewoon werken) en eens in de maan weekenddienst. Dat is van vrijdag 5 tot maandag 8) Nu hoeft hij maar af en toe een dienst te draaien, ik geloof dat hij er max zo'n 30 heeft in het jaar. En die diensten zijn korter. Je hoeft maar een dagdeel te werken. (avonddienst van 5 tot 11 (en het eerste uur krijgt hij niet eens betaalt!) nachtdienst van 11 tot 8 en weekenddienst is van 8 tot 4 (dus dan begint de avonddienst om 4 uur)) Lang leve de huisartsenpost dus. 3. Dat gebeurt dus heeeeeeeeeeel veel. De mensen bellen echt voor de meest onbenullige dingen, niet te geloven. Ik ben het er ook helemaal mee eens dat de huisartsenpost er alleen voor spoetdingen is (die dus niet tot maandag kunnen wachten), maar helaas denken de meeste mensen er niet zo over. En de prijs is over het algemeen geen drempel, het zijn gewoon de kosten die er nodig zijn. Dat is uitgerekent en dan is er een bedrag vastgestelt. Er zitten van allerlij mensen en er is veel apperatuur en dat is allemaal duur. Er wordt eigenlijk geen winst gemaakt.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic #158 darkfairy | 487 | 25-10-2010 21:43 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking ThunderShock | 7 | 12-07-2010 22:56 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #147 Verwijderd | 500 | 07-07-2009 15:45 | |