![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb t hele topic doorgespit om niemand lastig te vallen met al veel te vaak gestelde vragen.. maar weten jullie of het doorslikken van de pil (gewoon zo af en toe) negatieve bijwerkingen heeft? of is daar weinig over bekend?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
''t Kan geen kwaad hoor, maar...' |
![]() |
|
sorry sorry, 't is volgens mij al gevraagd, maar we zitten inmiddels op 5 piltopics en das een beetje veel om door te zoeken...
als je overstapt op een andere pil, moet je die eerste pil dan op de eerste dag van je menstruatie slikken of moet je die slikken op het moment dat je stopweek voorbij is (van de vorige pil dus)?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
maar ik heb de nieuwe pil nog niet.
ben alleen aan 't kijken wanneer ik dan uiterlijk naar de dokter kan/moet, zeg maar... of ik die stopweek d'r ook nog bij mag tellen of niet. maar is 't eigenlijk bij elke pil 't zelfde? (ik ga van de microgynon30 naar de diane-pil als de dokter meewerkt)
||
Verwijderd
|
Citaat:
En 't boekje is *weg*, van de vorige keer dat ik iets op ging zoeken er in...misschien weet iemand anders het. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Niet lang nadat ik een vriendje kreeg ben ik begonnen met de pil. Ik slik hem nu twee maanden.
Mijn moeder klaagde over het feit dat ik zo chagrijnig ben de laatste tijd, terwijl ik normaal gesproken best vrolijk ben. Kan dit door de pil komen (ik slik Microgynon 30)? Hebben anderen hier ook last van (gehad)? En gaat dit over of kan ik beter overstappen op een andere pil? Bedankt voor jullie antwoord ![]()
Laatst gewijzigd op 27-09-2003 om 13:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik zit ff ergens mee:
gister werd ik ongesteld, en ik slikte nog niet de pil, maar ben dus gister begonnen. Niet as maandag maar de volgende maandag ga ik op vakantie. Ik heb gelezen dat je soms wel 2 of 3 weken ofzo ongesteld wordt als je begint. Ik wil dus zeker niet dat dat gebeurd, ik voel me nu goed en normaal (zoals voor de pil, maar wel iets donkerder bloed), is dat misschien een aanwijzing dat ik een normale lengte ongesteldheid zal krijgen of maakt dat niet uit? Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, ik wil echt niet ongesteld worden dan (zwemmen en dergelijke). Als in de loop van aanstaande week ik nog steeds ongesteld ben (langer dan normaal dus), bv donderdag, kan ik dan gewoon stoppen met de pil zodat ik nog ff snel vóor de vakantie ongesteld ben? sorry voor t btje vage verhaal. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar k vind t ook raar, wat er afgestoten moet worden is dr dan toch allang uit? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
hoi,
op zondag is mijn stopweek begonnen en gisteren (weer zondag dus) had ik mn eerste pil (diane 35) weer moeten nemen. ik ben die echter vergeten, maar heb m om 6 uur vanochtend alsnog genomen (binnen 12 uur, meestal neem ik m tussen 7 en 11 's avonds). maakt dit uit qua veiligheid(de pil dus in feite een halve dag later beginnen)? en moet ik nou de rest van de strip ook op deze tijd nemen?
|
![]() |
Ik neem normaal gezien elke dag netjes m'n pil in om 12 u 's middags, maar deze zaterdag ben ik ze vergeten; ik zag het zondag pas, en heb onmiddellijk twee pilletjes ingenomen (dat van zaterdag + dat van zondag); woensdag hadden we voor de laatste keer gevreeën. Ik zit in de derde week van m'n strip en neem diane 35.. Helaas ben ik nu op vakantie en heb de bijsluiter niet bij me. Kan iemand me vertellen of ik veilig of onveilig ben, of wat ik moet doen om veilig te zijn of...?
(klein beetje paniek hier zo)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.anticonceptie.nl/consument/
En dan 'de pil', dan 'Pilvergeten' en dan wijst het zich vanzelf. |
![]() |
|
![]() |
Hay, ik zit een beetje te twijfelen, ik heb nou geen vriendje, en als ik binnekort een vriendje mocht krijgen, ben ik niet van plan om meteen met hem naar bed te gaan> kortom, ik heb de pil niet echt nodig.
Ook vermoed ik dat deze pil (lovette) te licht voor mij is. Dus ik wil of, stoppen met de pil, of een andere pil Kan ik zomaar stoppen met de pil? (ja dus wel aansluitend op de stopweek) en is mijn lichaam dan echt weet ik hoe lang van slag? MOet ik dat overleggen metmijn huisarts, etc. En wat zouden jullie doen>?? Dank!! Floor |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lag het afnemen van je zin-in-seks echt aan de pil? (Dat hoef je niet te vertellen, bedenk het maar voor jezelf. ![]() |
![]() |
|
Hoe duur is de duurste pil?
En waarvoor kan de pil nog meer dienen behalve als anticonceptiemiddel? (En behalve tegen buikpijn, acne en overbeharing.) [Ik doe een betoog VOOR de pil in het ziekenfonds te houden.] En nog iets: Is het nou erg om heel lang door te slikken? Want ik hou me nooit aan de stopweek enzow (heb geen vriend en al helemaal geen seks) en op tv heb ik eens gezien dat doorslikken (ook lang) niet erg was.
Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 18:38. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Minder zware ongesteldheid (dus minder bloedverlies), regelmatige ongesteldgheid. Ik denk dat de hormonen er ook wel voor kunnen zorgen dat je je beter voelt als je de pil slikt (je kunt je er tenslotte ook rotter door voelen). Doktoren raden soms aan om de pil gewoon drie maanden door te slikken (meestal als mensen doodziek worden van het ongesteld zijn). Of nooit een stopweek schadelijk is zou ik niet weten, zou je na moeten vragen bij je huisarts. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En altijd doorslikken lijkt me niet heel goed. Meestal zeggen doktoren idd (zoals Leonoor al zei) dat je hem wel 3 maanden door mag slikken, maar langer wordt volgens mij slecht voor je. In ieder geval krijg je wel meer kans op tussentijdse bloedingen dacht ik, omdat het toch ergens heen moet. Maar dat zou ik idd even aan je dokter vragen.
||
Citaat:
![]() maar goed, op die vraag weet ik het antwoord ook niet.
|
Verwijderd
|
Er wordt ook steeds gezegd dat de pil 50 tot 70 euro per jaar gaat kosten; de duurste pil zal dus wel 70/3=ruim 23 euro per doosje (met 3 strips) zijn.
De morningafterpil was 40 gulden in een grijs verleden toen ik sexuele voorlichting had in de brugklas; geen idee wat-ie nu kost. Niet weinig waarschijnlijk, ik schat zo'n 25 euro, maar ik weet het niet zeker. Hij is wel slecht voor je lichaam ja, maar gelukkig kan je lichaam overtollige hormonen ook wel afbreken, al duurt dat even. Daardoor is-ie niet vrselijk of iets dergelijks (tenzij je je niet aan de voorschriften houdt, of als je er elke maand een neemt, ofzo) Laatst gewijzigd op 02-10-2003 om 16:12. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Piltopic #6 dindjemek | 497 | 22-02-2004 11:45 | |
Lichaam & Gezondheid |