Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 17:35
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hoi iedereen ik lees net in een topic ergens: is maar goed dat de pil uit het ziekenfonds gaat schrijven ze misschien niet meer massaal microgynon 30 voor.. en laat dat nou net de pil zijn die mijn huisarts mij voortaan voorschrijft omdat de ander te licht is..
mijn vraag: wat is er mis met deze pil????
Oud 21-09-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 21-09-2003 @ 18:35:
mijn vraag: wat is er mis met deze pil????
Op zich, voor zo ver ik weet, niks. Maar mij beviel die (absoluut) niet.
Oud 21-09-2003, 17:47
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
en waarom beviel hij dan niet??? (sorry dat ik het vraag maar als ie niet goed is weet ik dat liever vantevoren)
Oud 21-09-2003, 19:51
Verwijderd
Degene die dat schreef in dat andere topic, is waarschijnlijk gewoon zo iemand die tegen de pil is. Of iemand met een vriendin die nare bijwerkingen had van microgynon 30. Microgynon30 is net zo veilig als andere merken anticonceptiepillen en hij heeft dezelfde bijwerkingen (alleen komen die bij microgynon 30 bij minder mensen voor, vandaar dat het 'massaal' wordt voorgeschreven... maar er zijn alsnog een hoop mensen die er bijwerkingen van hebben)
Oud 21-09-2003, 20:15
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ow ok.. ik dacht dat er misschien mensen massaal zwanger waren geraakt door die pil ofzo zo kwam t ff over dus ik denk ik vraag t maar ff
Oud 22-09-2003, 17:41
Fleur
Fleur is offline
Ok vraagje..

Ik heb een jaar of 2 Diane32 geslikt.
Nu ben ik er al meer dan een half jaar mee gestopt.
Na het stoppen werd ik nog wel een paar keer ongesteld...(1 a 2 keer, misschien 3), maar nu ben ik al een paar maanden (zeker 3 maanden) niet meer ongesteld geweest, geen druppel.
Ik vind dit nogal vreemd..
Zou dit nog te maken kunnen hebben met het stoppen met de pil?

Ik heb geen last van stress, ben neit als een gek gaan sporten, niet ontzettend veel afgevallen, ben absoluut niet zwanger..

Ik snap niet wat de oorzaak kan zijn

(en ja ik ga binnenkort wel even langs de dokter, maar misschien heeft iemand hier er toevallig ervaring mee)
Oud 22-09-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 22-09-2003 @ 18:41:
Zou dit nog te maken kunnen hebben met het stoppen met de pil?
Volgens mij kan dat wel, ja...ff voor de zekerheid langs de dokter kan natuurlijk nooit kwaad...
Oud 22-09-2003, 18:13
floortje1985
floortje1985 is offline
Ok, ik slik al een half jaartje ongeveer, de lovette pil, maar wat schets mijn verbazing! Heb sinds zaterdag die zogenaamde doorbraakbloeding, terwijl ik pas op de helft van mijn strip ben... het lijkt eigenlijk een gewone ongesteldheid, terwijl ik mijn pillen op een regelmatig tijdstip inneem (tussen 8 en 10), moet ik nou naar de huisarts voor een andere pil?
Wel heb ik trouwens iets van 2 strippen gelleden, (dus in de maand juli) even een keer doorgeslikt (maar een week of 2) kan het hiermee te maken hebben?
Of is deze pil te licht? En trouwens, als ik over stap op een andere pil (als dat nodig is) vallen dan de "positieve bijwerkingen"weg>> mijn borsten zijn dus iets van een cup gegroeid!!!

Dankjewel!
Oud 23-09-2003, 10:30
Verwijderd
Ik ben sinds gisteren gestopt met de pil, daarvoor had ik een stopweek. Nu heb ik een beetje last van kramp en misselijkheid, kan het door het stoppen komen?
Oud 25-09-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 23-09-2003 @ 11:30:
Ik ben sinds gisteren gestopt met de pil, daarvoor had ik een stopweek. Nu heb ik een beetje last van kramp en misselijkheid, kan het door het stoppen komen?
...Je voelde je toch ook ziekig, zei je? Daar kan het ook door komen . Maar ik kan me ook voorstellen dat t door de pil komt...

Citaat:
floortje1985 schreef:
Ok, ik slik al een half jaartje ongeveer, de lovette pil, maar wat schets mijn verbazing! Heb sinds zaterdag die zogenaamde doorbraakbloeding, terwijl ik pas op de helft van mijn strip ben... het lijkt eigenlijk een gewone ongesteldheid, terwijl ik mijn pillen op een regelmatig tijdstip inneem (tussen 8 en 10), moet ik nou naar de huisarts voor een andere pil?
Wel heb ik trouwens iets van 2 strippen gelleden, (dus in de maand juli) even een keer doorgeslikt (maar een week of 2) kan het hiermee te maken hebben?
Of is deze pil te licht? En trouwens, als ik over stap op een andere pil (als dat nodig is) vallen dan de "positieve bijwerkingen"weg>> mijn borsten zijn dus iets van een cup gegroeid!!!

Dankjewel!
Ik denk dat-ie dan te licht zou kunnen zijn, of het is gewoon toeval dat dit gebeurt zonder dat het aan de zwaarte van de pil licht. Als het een kleine doorbraakbloeding is (was?), met licht bloedverlies en zonder dat t erg lang duurde, dan lijkt het mij niet zo'n probleem; als het heftiger was kun je er beter even mee naar de huisarts bellen.

Ennem, borsten kunnen niet krimpen voor zo ver ik weet, tenzij je afvalt enzo .
Oud 25-09-2003, 17:09
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 25-09-2003 @ 16:10:
...Je voelde je toch ook ziekig, zei je? Daar kan het ook door komen . Maar ik kan me ook voorstellen dat t door de pil komt...
Mja, 't is nu ook weer over, dus ik denk dat ik gewoon beetje ziekig was, iets verkeerds gegeten ofzo misschien...
Oud 25-09-2003, 20:46
JuLi
JuLi is offline
Ja als je pil te licht is ben je dan ook onveilig?
Oud 25-09-2003, 20:51
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 25-09-2003 @ 21:46:
Ja als je pil te licht is ben je dan ook onveilig?
Volgens mij wel...maar das niet snel het geval, denk ik...moet je ff overleggen met je huisarts, als je daar bang voor bent.
Oud 26-09-2003, 14:51
japannertje
japannertje is offline
Ik heb t hele topic doorgespit om niemand lastig te vallen met al veel te vaak gestelde vragen.. maar weten jullie of het doorslikken van de pil (gewoon zo af en toe) negatieve bijwerkingen heeft? of is daar weinig over bekend?
Oud 26-09-2003, 15:10
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
japannertje schreef op 26-09-2003 @ 22:51:
Ik heb t hele topic doorgespit om niemand lastig te vallen met al veel te vaak gestelde vragen.. maar weten jullie of het doorslikken van de pil (gewoon zo af en toe) negatieve bijwerkingen heeft? of is daar weinig over bekend?
het kan geen kwaad zolang je het inderdaad niet te vaak doet. verder zou ik hem niet 2x (of nog vaker) achter elkaar doorslikken...
Oud 26-09-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
japannertje schreef op 26-09-2003 @ 15:51:
't Kan geen kwaad hoor, maar ik heb dan wel last van wat negatieve bijwerkingen.. Meestal wordt ik dan óf tijdens het doorslikken toch gewoon ongesteld, of daarna in de stopweek héél erg.
Oud 26-09-2003, 15:33
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-09-2003 @ 16:31:
't Kan geen kwaad hoor, maar ik heb dan wel last van wat negatieve bijwerkingen.. Meestal wordt ik dan óf tijdens het doorslikken toch gewoon ongesteld, of daarna in de stopweek héél erg.
ik bedoelde meer dingen op de lange termijn, zoals enge trombose ziektes etc
Oud 26-09-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
japannertje schreef op 26-09-2003 @ 16:33:
ik bedoelde meer dingen op de lange termijn, zoals enge trombose ziektes etc
Ok, lees m'n post dan nog eens, vooral de eerste zin. En niet meteen met je ogen gaan rollen wanneer iets je niet aanstaat.

''t Kan geen kwaad hoor, maar...'
Oud 26-09-2003, 18:21
Balance
Balance is offline
sorry sorry, 't is volgens mij al gevraagd, maar we zitten inmiddels op 5 piltopics en das een beetje veel om door te zoeken...

als je overstapt op een andere pil, moet je die eerste pil dan op de eerste dag van je menstruatie slikken of moet je die slikken op het moment dat je stopweek voorbij is (van de vorige pil dus)?
Oud 26-09-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 26-09-2003 @ 19:21:

als je overstapt op een andere pil, moet je die eerste pil dan op de eerste dag van je menstruatie slikken of moet je die slikken op het moment dat je stopweek voorbij is (van de vorige pil dus)?
Staat ook in je bijsluiter. Als het goed is.
Oud 26-09-2003, 18:33
Balance
Balance is offline
maar ik heb de nieuwe pil nog niet.
ben alleen aan 't kijken wanneer ik dan uiterlijk naar de dokter kan/moet, zeg maar...
of ik die stopweek d'r ook nog bij mag tellen of niet.

maar is 't eigenlijk bij elke pil 't zelfde?
(ik ga van de microgynon30 naar de diane-pil als de dokter meewerkt)
Oud 26-09-2003, 18:36
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 26-09-2003 @ 19:33:
(ik ga van de microgynon30 naar de diane-pil als de dokter meewerkt)
'k zal ff kijken, is dezelfde overstap die ik heb gemaakt.

En 't boekje is *weg*, van de vorige keer dat ik iets op ging zoeken er in...misschien weet iemand anders het.
Oud 26-09-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Kan ik zomaar overstappen op een andere pil?
Wanneer u om wat voor reden dan ook op een ander pilmerk wilt overstappen, kunt u dit het beste met uw huisarts bespreken. Uw apotheker kan u meer vertellen over de voor- en nadelen van de verschillende merken.
Heeft u besloten op welke pil u wilt overstappen, dan moet u de 'oude' strip waar u mee bezig bent eerst helemaal opmaken. Daarna kunt u zonder pauzeweek overstappen op de nieuwe pil. De nieuwe pil is direct veilig. Bestaat de oude pilstrip uit 28 tabletten, gebruik de laatste zes dan niet meer.
Wilt u toch een stopweek inlassen, gebruik dan in de eerste week dat u de nieuwe pil gebruikt ook condooms.
http://www.apotheek.org/informatie_b...97263862882400
Oud 26-09-2003, 18:45
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
mijn dokter zei datik gewoon op de dag na de stopweek gewoon met microgynon30 kon beginnen (had eerst minulet)
Oud 26-09-2003, 19:10
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-09-2003 @ 16:34:
Ok, lees m'n post dan nog eens, vooral de eerste zin. En niet meteen met je ogen gaan rollen wanneer iets je niet aanstaat.

''t Kan geen kwaad hoor, maar...'
zo bedoelde ik het ogenrollen niet
Oud 26-09-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
japannertje schreef op 26-09-2003 @ 20:10:
zo bedoelde ik het ogenrollen niet
Maar dat betekend het wel.
Oud 27-09-2003, 12:58
kittyme
kittyme is offline
Niet lang nadat ik een vriendje kreeg ben ik begonnen met de pil. Ik slik hem nu twee maanden.
Mijn moeder klaagde over het feit dat ik zo chagrijnig ben de laatste tijd, terwijl ik normaal gesproken best vrolijk ben. Kan dit door de pil komen (ik slik Microgynon 30)? Hebben anderen hier ook last van (gehad)? En gaat dit over of kan ik beter overstappen op een andere pil?

Bedankt voor jullie antwoord

Laatst gewijzigd op 27-09-2003 om 13:04.
Oud 27-09-2003, 13:06
Verwijderd
Citaat:
kittyme schreef op 27-09-2003 @ 13:58:
Niet lang nadat ik een vriendje kreeg ben ik begonnen met de pil. Ik slik hem nu twee maanden.
Mijn moeder klaagde over het feit dat ik zo chagrijnig ben de laatste tijd, terwijl ik normaal gesproken best vrolijk ben. Kan dit door de pil komen (ik slik Microgynon 30)? Hebben anderen hier ook last van (gehad)? En gaat dit over of kan ik beter overstappen op een andere pil?

Bedankt voor jullie antwoord
Kan door de pil komen. Ik heb het ook heel erg gehad (ook met Microgynon 30). Ik werd er depressief, chagerijnig enz. van. Toen ik over ben gestapt op Diane 35 had ik nergens meer last van (niet van de pil iig ). In m'n stopweek voel ik me rotter, dan wanneer ik de pil slik.

Maar het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben. Een andere pil proberen kan natuurlijk altijd, als je dat wilt.
Oud 27-09-2003, 16:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-09-2003 @ 19:40:
http://www.apotheek.org/informatie_b...97263862882400
bedankt hé!
Oud 27-09-2003, 17:25
JuLi
JuLi is offline
Ik zit ff ergens mee:

gister werd ik ongesteld, en ik slikte nog niet de pil, maar ben dus gister begonnen. Niet as maandag maar de volgende maandag ga ik op vakantie. Ik heb gelezen dat je soms wel 2 of 3 weken ofzo ongesteld wordt als je begint. Ik wil dus zeker niet dat dat gebeurd, ik voel me nu goed en normaal (zoals voor de pil, maar wel iets donkerder bloed), is dat misschien een aanwijzing dat ik een normale lengte ongesteldheid zal krijgen of maakt dat niet uit?

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, ik wil echt niet ongesteld worden dan (zwemmen en dergelijke). Als in de loop van aanstaande week ik nog steeds ongesteld ben (langer dan normaal dus), bv donderdag, kan ik dan gewoon stoppen met de pil zodat ik nog ff snel vóor de vakantie ongesteld ben?

sorry voor t btje vage verhaal.
Oud 27-09-2003, 17:28
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 27-09-2003 @ 18:25:
Als in de loop van aanstaande week ik nog steeds ongesteld ben (langer dan normaal dus), bv donderdag, kan ik dan gewoon stoppen met de pil zodat ik nog ff snel vóor de vakantie ongesteld ben?
'k denk iig niet dat dat werkt...'k zou gewoon afwachten, je kunt toch van te voren niet zeggen of je wel of niet langer ongesteld zult zijn ed.
Oud 28-09-2003, 10:31
JuLi
JuLi is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-09-2003 @ 18:28:
'k denk iig niet dat dat werkt...'k zou gewoon afwachten, je kunt toch van te voren niet zeggen of je wel of niet langer ongesteld zult zijn ed.
Ja das wel waar, maar t lijkt mij dat je anders ongesteld bent als je het 3 weken bent dan halve week ofzo.
Maar k vind t ook raar, wat er afgestoten moet worden is dr dan toch allang uit?
Oud 28-09-2003, 10:34
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 28-09-2003 @ 11:31:
Ja das wel waar, maar t lijkt mij dat je anders ongesteld bent als je het 3 weken bent dan halve week ofzo.
Maar k vind t ook raar, wat er afgestoten moet worden is dr dan toch allang uit?
Hormonen kunnen rare dingen met je lichaam doen.
Oud 28-09-2003, 10:44
JuLi
JuLi is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-09-2003 @ 11:34:
Hormonen kunnen rare dingen met je lichaam doen.
Ja Nouja, hoop doet leven he
Oud 29-09-2003, 08:32
japannertje
japannertje is offline
hoi,
op zondag is mijn stopweek begonnen en gisteren (weer zondag dus) had ik mn eerste pil (diane 35) weer moeten nemen. ik ben die echter vergeten, maar heb m om 6 uur vanochtend alsnog genomen (binnen 12 uur, meestal neem ik m tussen 7 en 11 's avonds). maakt dit uit qua veiligheid(de pil dus in feite een halve dag later beginnen)? en moet ik nou de rest van de strip ook op deze tijd nemen?
Oud 29-09-2003, 13:49
de goeie fee
de goeie fee is offline
Ik neem normaal gezien elke dag netjes m'n pil in om 12 u 's middags, maar deze zaterdag ben ik ze vergeten; ik zag het zondag pas, en heb onmiddellijk twee pilletjes ingenomen (dat van zaterdag + dat van zondag); woensdag hadden we voor de laatste keer gevreeën. Ik zit in de derde week van m'n strip en neem diane 35.. Helaas ben ik nu op vakantie en heb de bijsluiter niet bij me. Kan iemand me vertellen of ik veilig of onveilig ben, of wat ik moet doen om veilig te zijn of...?
(klein beetje paniek hier zo)
Oud 29-09-2003, 15:20
Verwijderd
Citaat:
de goeie fee schreef op 29-09-2003 @ 14:49:
Ik neem normaal gezien elke dag netjes m'n pil in om 12 u 's middags, maar deze zaterdag ben ik ze vergeten; ik zag het zondag pas, en heb onmiddellijk twee pilletjes ingenomen (dat van zaterdag + dat van zondag); woensdag hadden we voor de laatste keer gevreeën. Ik zit in de derde week van m'n strip en neem diane 35.. Helaas ben ik nu op vakantie en heb de bijsluiter niet bij me. Kan iemand me vertellen of ik veilig of onveilig ben, of wat ik moet doen om veilig te zijn of...?
(klein beetje paniek hier zo)
Zie announcement van L&G, daar staat een link in naar een site helemaal speciaal over de pil.
Oud 29-09-2003, 15:21
Verwijderd
http://www.anticonceptie.nl/consument/

En dan 'de pil', dan 'Pilvergeten' en dan wijst het zich vanzelf.
Oud 29-09-2003, 15:39
de goeie fee
de goeie fee is offline
hmm, de oplossing is blijkbaar twee stripjes na elkaar inslikken...

Ben ik dan gelijk veilig of moet het nog met een condoom totdat ik m'n regels heb gekregen?
Oud 29-09-2003, 17:09
floortje1985
floortje1985 is offline
Hay, ik zit een beetje te twijfelen, ik heb nou geen vriendje, en als ik binnekort een vriendje mocht krijgen, ben ik niet van plan om meteen met hem naar bed te gaan> kortom, ik heb de pil niet echt nodig.
Ook vermoed ik dat deze pil (lovette) te licht voor mij is.
Dus ik wil of, stoppen met de pil, of een andere pil
Kan ik zomaar stoppen met de pil? (ja dus wel aansluitend op de stopweek) en is mijn lichaam dan echt weet ik hoe lang van slag? MOet ik dat overleggen metmijn huisarts, etc.
En wat zouden jullie doen>??

Dank!!
Floor
Oud 29-09-2003, 18:05
Verwijderd
Probleempje; ik ben sinds een week gestopt met de pil, omdat mijn zin-in-seks enorm was afgenomen. Nu merk ik het verschil al, maar niet alleen dat; ik heb ineens veel meer last van acné.... Wat zouden jullie in mijn geval doen? Weer met de pil beginnen of niet?
Oud 29-09-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-09-2003 @ 19:05:
Probleempje; ik ben sinds een week gestopt met de pil, omdat mijn zin-in-seks enorm was afgenomen. Nu merk ik het verschil al, maar niet alleen dat; ik heb ineens veel meer last van acné.... Wat zouden jullie in mijn geval doen? Weer met de pil beginnen of niet?
Als je het storend vindt zou ik weer beginnen, anders niet.

Lag het afnemen van je zin-in-seks echt aan de pil? (Dat hoef je niet te vertellen, bedenk het maar voor jezelf. ) Je zou eventueel ook een andere pil kunnen proberen.
Oud 29-09-2003, 18:36
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Hoe duur is de duurste pil?
En waarvoor kan de pil nog meer dienen behalve als anticonceptiemiddel? (En behalve tegen buikpijn, acne en overbeharing.)

[Ik doe een betoog VOOR de pil in het ziekenfonds te houden.]

En nog iets: Is het nou erg om heel lang door te slikken? Want ik hou me nooit aan de stopweek enzow (heb geen vriend en al helemaal geen seks) en op tv heb ik eens gezien dat doorslikken (ook lang) niet erg was.

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 18:38.
Oud 29-09-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
juliettebinoche schreef op 29-09-2003 @ 19:36:
En waarvoor kan de pil nog meer dienen behalve als anticonceptiemiddel? (En behalve tegen buikpijn, acne en overbeharing.)

En nog iets: Is het nou erg om heel lang door te slikken? Want ik hou me nooit aan de stopweek enzow (heb geen vriend en al helemaal geen seks) en op tv heb ik eens gezien dat doorslikken (ook lang) niet erg was.
'k zou niet weten hoe duur die is.

Minder zware ongesteldheid (dus minder bloedverlies), regelmatige ongesteldgheid. Ik denk dat de hormonen er ook wel voor kunnen zorgen dat je je beter voelt als je de pil slikt (je kunt je er tenslotte ook rotter door voelen).

Doktoren raden soms aan om de pil gewoon drie maanden door te slikken (meestal als mensen doodziek worden van het ongesteld zijn). Of nooit een stopweek schadelijk is zou ik niet weten, zou je na moeten vragen bij je huisarts.
Oud 29-09-2003, 20:23
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
japannertje schreef op 29-09-2003 @ 09:32:
hoi,
op zondag is mijn stopweek begonnen en gisteren (weer zondag dus) had ik mn eerste pil (diane 35) weer moeten nemen. ik ben die echter vergeten, maar heb m om 6 uur vanochtend alsnog genomen (binnen 12 uur, meestal neem ik m tussen 7 en 11 's avonds). maakt dit uit qua veiligheid(de pil dus in feite een halve dag later beginnen)? en moet ik nou de rest van de strip ook op deze tijd nemen?
iemand enig idee?
Oud 30-09-2003, 06:27
Verwijderd
Citaat:
japannertje schreef op 29-09-2003 @ 21:23:
iemand enig idee?
Citaat:
Leonoor schreef op 29-09-2003 @ 16:21:
http://www.anticonceptie.nl/consument/

En dan 'de pil', dan 'Pilvergeten' en dan wijst het zich vanzelf.
Ik heb het vermoeden dat ook jij op die site wel een antwoord zal vinden.
Oud 30-09-2003, 09:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 29-09-2003 @ 19:36:

ik geloof dat ergens op A&N werd gezegd dat de pil rond de 50 euro kost per jaar. Moet je even zoeken naar het topic dat gaat over dat de pil uit het ziekenfonds gaat, daarin werd dat gezegd.

En altijd doorslikken lijkt me niet heel goed. Meestal zeggen doktoren idd (zoals Leonoor al zei) dat je hem wel 3 maanden door mag slikken, maar langer wordt volgens mij slecht voor je. In ieder geval krijg je wel meer kans op tussentijdse bloedingen dacht ik, omdat het toch ergens heen moet.
Maar dat zou ik idd even aan je dokter vragen.
Oud 30-09-2003, 15:55
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
En hoe duur en slecht is de morning after pil? (Slecht, toch?)

En ik heb in die topic op A&N gekeken, maar er wordt geen prijs van de DUURSTE pil genoemd.
Oud 30-09-2003, 15:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 30-09-2003 @ 16:55:
En hoe duur en slecht is de morning after pil? (Slecht, toch?)

En ik heb in die topic op A&N gekeken, maar er wordt geen prijs van de DUURSTE pil genoemd.
oh sorry, je hebt gelijk. ik dacht dat je gewoon vroeg hoeveel de pil kostte, maar niet echt goed gelezen dus..
maar goed, op die vraag weet ik het antwoord ook niet.
Oud 02-10-2003, 16:10
Verwijderd
Er wordt ook steeds gezegd dat de pil 50 tot 70 euro per jaar gaat kosten; de duurste pil zal dus wel 70/3=ruim 23 euro per doosje (met 3 strips) zijn.

De morningafterpil was 40 gulden in een grijs verleden toen ik sexuele voorlichting had in de brugklas; geen idee wat-ie nu kost. Niet weinig waarschijnlijk, ik schat zo'n 25 euro, maar ik weet het niet zeker. Hij is wel slecht voor je lichaam ja, maar gelukkig kan je lichaam overtollige hormonen ook wel afbreken, al duurt dat even. Daardoor is-ie niet vrselijk of iets dergelijks (tenzij je je niet aan de voorschriften houdt, of als je er elke maand een neemt, ofzo)

Laatst gewijzigd op 02-10-2003 om 16:12.
Topic gesloten

Regels voor berichten