Oud 29-04-2002, 22:45
sgoku01
sgoku01 is offline
Hoe vaak loopt jouw computer gemiddeld per week vast.
Mijne iets van 23 keer per week.
Vertel er ook ff bij welk besturingssysteem je er op hebt staan als je geen Windows draait.

Sjoerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2002, 23:09
DEChengst
DEChengst is offline
werkstation: Windows 98 SE loopt regelmatig vast.

firewall: OpenBSD loopt nooit vast

-Desecrator
Oud 29-04-2002, 23:54
Koen
Koen is offline
Windows XP: Praktisch nooit. Misschien wel eens een programma in WinXP, maar WinXP bijna niet.
Debian: Pas 1 keer echt gecrasht, in de 2 jaar tijd dat ik 't gebruik.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 00:45
ick
ick is offline
NEVER

Win XP 2000 av/serv
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 04:28
dystopia
dystopia is offline
OpenBSD current: regelmatig crashed m'n kernel om iets dat brak is in TCP/IP. Ik zou niet weten waarom. Boeien, binnenkort naar 3.1 upgraden. Max uptime: 1 week. Heb nogal getweaked met de kernel en heb 'm nog niet zo lang.
Debian GNU/Linux: NVidia drivers van X zijn brak icm. met m'n kernel als ik vanaf X naar console ga dan is m'n screen fucked up. Komt wsch. door framebuffer support. Keertje fixen. Max uptime: iets van 40 dagen daarna ging 't onweren en had ik m'n stroomvoorziening nog niet in orde.
Windows XP: eens in de 6 uur als ik RTCW speel. Verder nooooit. Max uptime: 35 dagen oid. daarna moest ik upgraden voor security patches.
Windows 98: pas 1x gecrashed ik gebruik 'm ook echt uitgekleed en zonder bullshit geinstalleerd. Gebruik 'm zelf vrijwel nooit ik krijg ontzettende koppijn van dat schermpje, wordt heet van dat hete ding, vind 't lastig typen en vind dat wannabe muis geval ook irri..
Oud 30-04-2002, 04:30
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Koen schreef:
Debian: Pas 1 keer echt gecrasht, in de 2 jaar tijd dat ik 't gebruik.
gebruik jeal 2 jaar Debian
Oud 30-04-2002, 04:55
MaakUt
MaakUt is offline
hehe..bestaat debian nog geen 2 jaar dan? .. ik heb geen idee. .mijn Windows XP crashed nooit... alleen soms als ik uit wolfenstein terug ga na windows... dat is ongeveer 1 keer in de 15 dagen ... record uptime is ik d8 iets van 14 dagen en nogwat.. vandaar
Oud 30-04-2002, 09:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
hehe..bestaat debian nog geen 2 jaar dan?
Uhm.. nou, ik dacht dus dat #informatica Koen pas ongeveer een half jaar geleden aan de Debian geholpen had. Ik draai het zelf ruim een jaar, daarvoor andere Linux distributies. 2 jaar geleden was er nog Slink/Deb 2.1.. zwaar out of date crap, geen KDE.. brrr..
Oud 30-04-2002, 09:15
Marcade
Marcade is offline
1 keer in de paar maanden. W2K. Maar altijd door toedoen van een ander programma.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 09:30
Koen
Koen is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Uhm.. nou, ik dacht dus dat #informatica Koen pas ongeveer een half jaar geleden aan de Debian geholpen had.
2 jaar zal 't idd niet geweest zijn, ik denk nu zo'n jaar ongeveer. Dat jij mij aan Debian hielp was ongeveer in die tijd, maar als je 't per se weten wil kan ik natuurlijk de logs op gaan zoeken..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 09:48
Verwijderd
Win 2k pro. 10x per week, maar met ctrl+ alt+ del, kom je er altijd weer uit.
Win98, 5x per maand
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 09:55
cltcl
cltcl is offline
ik heb windows XP en hij loopt nooit vast.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 10:57
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
mandrake, loopt nooit vast
Oud 30-04-2002, 10:57
MC
MC is offline
Citaat:
Koen schreef:
Windows XP: Praktisch nooit. Misschien wel eens een programma in WinXP, maar WinXP bijna niet.
same here
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 11:41
Verwijderd
Citaat:
MC schreef:

same here
Me 2
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 12:47
MadEgg
MadEgg is offline
Vaak loopt Windows XP hier niet vast, maar toch nog te vaak imho.
Maximum uptime 1 week. Zou soms misschien wel langer geweest kunnen zijn, maar dan was een reboot nodig om de security patch te installeren.
Moet toch eens kunnen zonder een reboot...
Oud 30-04-2002, 13:29
]{ing
]{ing is offline
alle pc's hier in huis draaien onder win2k sp2, en zijn allemaal stabiel.. crashes zijn zeldzaam
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 15:01
Six4Eight
Six4Eight is offline
Win2K hier, crashed eigenlijk nooit

*klopt af*
Oud 30-04-2002, 16:07
Unexplained
Unexplained is offline
Win2k op m'n werkstation...is in de 2,5 jaar dat ik het gebruik drie keer vastgelopen. Waarvan één keer door een kapotte koeler op m'n videokaart.
Oud 30-04-2002, 19:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
MadEgg schreef:

Moet toch eens kunnen zonder een reboot...
Agree.
Oud 30-04-2002, 20:14
Verwijderd
Windows XP

Heb ik hier nog nooit écht zien crashen. Wel applicaties die naar de tering lopen, maar XP zélf nog nooit.

Windows 9x/ME

Nieuw OS; nieuwe drivers toentertijd, dus in den beginne is 'ie wel eens gecrashed. Later altijd stabiel gebleven.

Windows 2000

Zie Windows XP

Uptime vind ik belachelijk. Uptime is niet representatief voor 'stabiliteit', i.m.o. Evengoed is mijn hoogste uptime niet hoger dan een week, gedaan met Windows 2000. Ik heb namelijk niet zo'n behoefte aan een zoemende PC wanneer ik op bed lig.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 21:28
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Uptime vind ik belachelijk. Uptime is niet representatief voor 'stabiliteit', i.m.o. Evengoed is mijn hoogste uptime niet hoger dan een week, gedaan met Windows 2000. Ik heb namelijk niet zo'n behoefte aan een zoemende PC wanneer ik op bed lig.
Met mijn prive PC doe ik dat ook niet. Maar de andere moet de internetverbinding voor alle computers in huis beschikbaar maken, en aangezien mijn huisgenoten op de raarste tijden willen internetten staat die dus altijd te zoemen, alleen in een kamertje.
Oud 01-05-2002, 03:07
ick
ick is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Windows XP

Heb ik hier nog nooit écht zien crashen. Wel applicaties die naar de tering lopen, maar XP zélf nog nooit.

Windows 9x/ME

Nieuw OS; nieuwe drivers toentertijd, dus in den beginne is 'ie wel eens gecrashed. Later altijd stabiel gebleven.

Windows 2000

Zie Windows XP

hoezo plaats jij win XP en 9* BOVEN 2000?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 04:33
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:

hoezo plaats jij win XP en 9* BOVEN 2000?
Je zult ongetwijfeld suggereren dat ik XP en 9x daarmee beter vind dan 2K?

Eigenlijk is dat al belachelijk, maar stellen dat '2K per definitie beter is dan 9x' is nóg belachelijker, broer.

P.S.

Ik ben inderdaad meer gecharmeerd van XP dan 2K. Sue me.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 09:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ik ben inderdaad meer gecharmeerd van XP dan 2K. Sue me.
Geweldig! Ik weet nog dat dat heeeel anders was
Oud 01-05-2002, 10:13
Orion
Orion is offline
XP crasht op mijn workstation bijna nooit... tijdje geleden wat problemen gehad met de drivers van m'n 3com NIC, maar das nu over

Beneden in de meterkast staat een routertje met XP (P1 166 MHz, 128 MB RAM ) en die is nog nooit gecrasht.... alleen valt de stroom af en toe uit
Oud 01-05-2002, 10:41
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
XP crasht zelf idd bijna nooit, in tegenstelling tot 9x waarbij het hele systeem meteen vastloopt als 1 programma crasht...
Oud 01-05-2002, 13:07
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Sue me.
Oeh !

Waar mag ik de dagvaarding naar toe sturen

-Desecrator
Oud 01-05-2002, 13:18
LB06
LB06 is offline
Windows 98SE: Programma's crashen regelmatig (3 à 6x per week oid) en Windows zelf crasht zelden. En als ie crasht ligt het meestal aan mezelf.

Windows 2000 prof: Zelfde als 98SE

Mandrake 8.2 + kde3: Kernel crasht nooit, maar soms wel een OpenGL accelerated spelletje.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 13:37
]{ing
]{ing is offline
ik word nog steeds gek van mijn pc als ie 's nachts aanstaat ondanks de stille voeding / passieve koeling op cpu.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:35
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
]{ing schreef:
ik word nog steeds gek van mijn pc als ie 's nachts aanstaat ondanks de stille voeding / passieve koeling op cpu.
Daar raak je aan gewend!
Oud 01-05-2002, 19:34
Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
MadEgg schreef:

Daar raak je aan gewend!
Idd. Dat kreng van mij produceerd 65dB ofzo en ik slaap er probleemloos doorheen
Oud 01-05-2002, 19:41
Octopus
Octopus is offline
Crasht nooit hier (Win2000 Prof.)
Oud 01-05-2002, 19:42
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
De computer of het OS crashed zowat nooit, misschien 1x in de 2 maanden ofzo...

Programma's die geven nog wel eens ooit vage foutmeldingen...
Oud 01-05-2002, 20:29
MadEgg
MadEgg is offline
BTW, moet dit niet naar S&M?
Oud 01-05-2002, 21:50
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:

Geweldig! Ik weet nog dat dat heeeel anders was
Euh, ik ben nooit anti-XP geweest hoor.

Ben so wie no niet erg anti'erig aangelegd. Met uitzondering van een paar NSBM-klunzen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 21:54
Paperz
Paperz is offline
XP is nog nooit vast gelopen... heel soms doet explorer een beetje moeilijk maar die kan je altijd opnieuw opstarten...
Oud 01-05-2002, 22:46
Hielko
Hielko is offline
Hiero crasht ie bijna nooit, tenzij ik risico progs ga draaien (die niet helemaal lekker werken op m'n systeem).
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:54
Orion84
Orion84 is offline
win 98 se tamelijk stabiel, maar laatste tijd loopt ie vaak vast bij opstarten, desktop verschijnt en muiscursor, heel even zo'n mooi zandlopertje en dan alleen nog maar een lege desktop (geen icons of startbalk) en een muiscursor, en dan reageert ie nie meer

alleen resetten help dan nog
Oud 03-05-2002, 20:56
Verwijderd
Ongeveer 1 keer per week...

Oh ja, ik draai Windows ME op een Pentium IV

Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 21:09.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 20:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Euh, ik ben nooit anti-XP geweest hoor.
Toen het net uit was prees je samen met Chimera en nog enkele andere 2000 de lucht in en XP naar beneden
Oud 03-05-2002, 21:21
The Iceman
The Iceman is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
[B]Windows XP

same here, win xp is gewoon goed
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 23:19
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
The Iceman schreef:

same here, win xp is gewoon goed
Zeker een verbetering, maar ook XP crashed hier nog wel us. Niet vaak, maar toch wel af en toe...
Oud 04-05-2002, 00:53
PV
PV is offline
Win98: 1 keer per weekend ongeveer
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 22:46
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Windows XP vast: 7x per uur- record snelheid foutmeldingen per minuut 78 per miniuut

Windows 98 vast 20x per dag (als pc er 12u aanstaat) -record snelheid foutmeldingen per minuut 43 per minuut
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 22:48
Koen
Koen is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef:
Windows XP vast: 7x per uur- record snelheid foutmeldingen per minuut 78 per miniuut

Windows 98 vast 20x per dag (als pc er 12u aanstaat) -record snelheid foutmeldingen per minuut 43 per minuut
Voor het geval het je nog niet opgevallen was; het gaat over een normaal systeem die je niet expres vast laat lopen, want dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Als dat niet is waar je op doelde maar je Pc echt zo vaak crasht, zou ik maar eens iemand erbij halen die er wél verstand van heeft, want dan doe je iets heel erg fout.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 22:49
Johnnie-mannuh
by the way

bij de xbox had ik 2 minuten en 11 seconden nodig om hem te laten crashen met DOA3

de gamecube kosten met het slecht 1 minuut en 52 seconden met Luigi's Mansion

de PS2 had ik met zo'n racespel maar 19 seconden nodig

bij de PSOne had ik met Tekken2 8 seconde nodig

ben ik goed of ben ik goed
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 22:52
Johnnie-mannuh
Citaat:
Koen schreef:

Voor het geval het je nog niet opgevallen was; het gaat over een normaal systeem die je niet expres vast laat lopen, want dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Als dat niet is waar je op doelde maar je Pc echt zo vaak crasht, zou ik maar eens iemand erbij halen die er wél verstand van heeft, want dan doe je iets heel erg fout.

nee XP wasfoutmeldingen met 3d kaart modem muis keyboard geluidskaart printer scanner en webcam kun je nagaan

windows 98 alleen als ik een hoop tegelijk opstart en dat wil nog wel eens gebeuren

by the way met consoles heb ik 't wel expres gedaan maar hier op me pc niet
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 23:10
durex
durex is offline
win2k bak nooit
linux bak haalt 15 dagen en crasht dan
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 10:46
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Ongeveer 1 keer per maand, Windows ME.

Maar bij mij ligt het dan meer aan het soort programma dat ik gebruik en de hoeveelheid geheugen die er in mijn pc zit (moet namelijk binnenkort wat bij in). Ik ben voor school regelmatig bezig met grafische tekenpaketten en dat gebruikt nogal wat.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten