Oud 15-10-2003, 13:30
ED!!! ^^(CB!)
ED!!! ^^(CB!) is offline
Naja de vraag zegt t eigenlijk al....dusse tja..begin maar

greeettttzzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2003, 13:33
Nona
Nona is offline
Ja, ik vind van wel. Seks kan natuurlijk gedaan worden zonder liefde, maar daar doe ik niet aan mee. Om zo intiem met iemand te zijn moet je hem kennen, vertrouwen en van hem houden. Je moet ook zeker zijn dat die liefde en dat vertrouwen van beide kanten komt.
Je kunt wel intiem zijn met iemand die je (nog) niet op alle gebieden zo goed kent, maar ik doe niet aan seks als ik iemand nog niet volledig ken en vertrouw.
Oud 15-10-2003, 13:36
Verwijderd
Nee, ik vind van niet. Seks met iemand waar je gek op bent is natuurlijk leuker dan met zomaar iemand, omdat er dan behalve de lichamelijke lusten ook nog geestelijke bevrediging bij komt kijken en liefde. Dat is een mooi gevoel.

Maar dat neemt niet weg dat de puur lichamelijke handelingen op zich ook lekker zijn. Aftrekken of vingeren bij jezelf gebeurt lijkt mij ook zonder liefde. Toch is dat ook lekker, gewoon in de puur vleselijke zin.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:36
Verwijderd
het komt eigenlijk hier op neer
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:55
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2003 @ 14:36:
Aftrekken of vingeren bij jezelf gebeurt lijkt mij ook zonder liefde.
Je houdt niet van jezelf?

Overigens ben ik het met de rest van je post eens (verrassing..).
Oud 15-10-2003, 14:00
gek koekje
gek koekje is offline
voor mij persoonlijk in zekere zin wel.
niet in de zin dat ik stapelverliefd moet zijn, met hem de rest van m'n leven wil delen. iemand graag zien als vriend is voor mij ook goed, maar dan zijn er natuurlijk wel andere voorwaarden aan verbonden: hij moet seksueel ongelooflijk aantrekkelijk zijn voor mij...
Oud 15-10-2003, 14:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 15-10-2003 @ 14:55:
Overigens ben ik het met de rest van je post eens (verrassing..).
Juh, da's irritant, probeer Wouter ook altijd voor te zijn
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:35
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ja.... ik vind dat er wedezeidse gevoels moeten zijn om sex te hebben....
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:36
Verwijderd
Citaat:
lotjesnotje schreef op 15-10-2003 @ 15:35:
ja.... ik vind dat er wedezeidse gevoels moeten zijn om sex te hebben....
Dat vindt jij. Maar hoe zit het?

Om even heel simpel antwoord te geven:

nee, het hoeft niet.

zo.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 15-10-2003 @ 15:36:
Dat vindt jij. Maar hoe zit het?

Om even heel simpel antwoord te geven:

nee, het hoeft niet.

zo.
Ja, maar das wel erg simpel he.. zo hoef je de vraag al niet eens meer te stellen.. dan is het "ja, het is technisch gezien mogelijk zonder liefde".

Maargoed, van mij hoeft er over het algemeen geen liefde bij te zijn, daarmee bedoel ik: iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet, mensen die sex uit lust hebben en totaal geen liefde voor de ander voelen veroordeel ik niet.

Mensen die het niet uit liefde doen, maar weten (of echt wel kunnen vermoeden) dat de ander het wel uit liefde doet veroordeel ik wel. Dat vind ik echt niet kunnen.

En over mezelf: ik zou het alleen uit liefde willen doen. En ik wil dan ook dat dat wederzijds is.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 15:22
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
voor mij wel, heb een keer met mn zatte kop een one night stand gehad met n gast waar ik wel kriebels van had maar die er na de daad ineens toch minder aantrekkelijk uitzag (ik had dus spijt) en zou t nooit meer doen!!!!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 15:48
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik vind dat liefde idd een voorwaarde is voor sex.. want anders kan ik gewoon niet mezelf volledig geven en er optimaal van genieten..

same by my boyfriend..
Oud 15-10-2003, 16:04
Verwijderd
ligt eraan wat je precies bedoelt... echt neuken zou ik niet kunnen met iemand voor wie ik niet zulke gevoelens voel zoals liefde..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 20:52
suikerprinses
suikerprinses is offline
Ik vind dat liefde en sex bij elkaar houden...

Helaas zijn niet alle mensen het daarover eens
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 21:26
lieve
lieve is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 15-10-2003 @ 14:33:
Ja, ik vind van wel. Seks kan natuurlijk gedaan worden zonder liefde, maar daar doe ik niet aan mee.
Akkoord, je moet idd een vertrouwensrelatie hebben en elkaar graag zien en stuff... maar of je daarom elkaar dan ook door en door moet kennen dat betwijfel ik.
Oud 16-10-2003, 02:06
Burningcross
Burningcross is offline
ik vindt als je een compleet schema maakt dat je elke zaterdag en dinsdag en donderdag (bv) sex wilt met je partner dat het niet echt meer uit liefde gaat en dat het meer om de sex gaat

ik ga ook wel mee met het verhaal van Kruimel
Oud 16-10-2003, 07:48
Sade
Sade is offline
Bij je eerste keer in ieder geval wel. Daarna kan de zaak veranderen.
Oud 16-10-2003, 09:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
Technisch gezien is liefde geen voorwaarde voor seks. De enige voorwaarde die er is, is dat er 2 mensen beschikbaar zijn die allebei in staat zijn om seks te hebben...
Maar goed, voor veel mensen is seks onlosmakelijk verbonden met liefde. Zo ook voor mij.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 09:20
Marcade
Marcade is offline
Liefde en seks gaan hand in hand met elkaar, imho.; maar kunnen ook los van elkaar gedaan worden. Voor mij is het zeker belangrijk dat ik beide mijn liefde en mijn lust kwijt kan in een relatie met een vriendin. Maar voor pure seks heb ik geen liefde nodig en zou ik het ook zonder relatie doen, mits ik diegene vertrouw en naar diegene lust. Ik vind wel dat als ik seks heb met iemand op wie ik verliefd ben, dat het iets extra's geef.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 09:39
Verwijderd
Nee
maar eigenlijk zou dat wel zo moeten zijn
in mijn ogen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 10:53
Verwijderd
Het menselijk gevoelsleven zit nu eenmaal zo in elkaar dat je soms zeer diepe, pure liefde kunt voelen voor iemand zonder dat daar lichamelijke lust bij komt kijken, maar ook dat je soms zin hebt om iemand helemaal op te vreten en er alles mee te doen, terwijl je die persoon niet of nauwelijks kent, laat staan er gevoelens voor hebt.

Liefde en lust gaan soms hand in hand, maar dat hoeft niet. Het is nogal cliché om te zeggen dat het één een voorwaarde is voor het ander. In ieder geval ontzeg je jezelf dan een hoop plezier.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:40
)Vampje(
)Vampje( is offline
Nee, voor mij niet.
Een bepaalde band vind ik wel een vrij belangrijke voorwaarde; ik wil me toch bij hem op mijn gemak voelen. Maar goed, als het gewoon een vreselijk geile kerel is laat ik die gedachte wel varen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 21:16
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Algemeen bekeken denk ik van niet: lust en liefde zijn twee andere dingen en ik denk zeker dat je je tot iemand aangetrokken kan voelen zonder dat je er een relatie mee zou willen.

Maar als ik naar mezelf kijk, zou ik zeggen ja. Voor mij is seks iets wat je doet als je verliefd bent op iemand.
Oud 16-10-2003, 21:17
de abt van sion
de abt van sion is offline
Nee, want liefde en sex zijn twee totaal verschillende grootheden die niets met elkaar te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 13:17
Bravo
Bravo is offline
Voor mij wel, voor veel anderen niet.
Oud 17-10-2003, 13:49
Verwijderd
In het algemeen niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit sex zou hebben met iemand zonder dat ik verliefd 'm ben en/of van 'm hou. Met wie zou dat dan moeten zijn? Als ik iemand niet ken wil ik niet, als ik iemand een beetje ken en aardig vind dan durf ik wss niet, als ik iemand een beetje ken en niet aardig vind dan wil ik niet, als ik bevriend ben met iemand zou het de vriendschap waarschijnlijk bemoeilijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten