Oud 15-10-2003, 11:41
TIGEK
TIGEK is offline
ik heb een laptop en die doet heel vreemd.
Ik zou het probleem zo goed mogelijk uit te leggen.

Zelf heb 1 netwerkkabel en die werkte niet. Ik probeerde een andere en die deed het wel. Dus ik dacht dat het aan de netwerkkabel lag. ik koop een nieuwe en die deed het ook "niet" en je raad het met de netwerkkabel uit een andere pc werkt hij wel. Dus ik dacht dat hij werktte niet enn ging terug naar de winkel waar hij wel bleek te werken.

Nu heb ik een Xircom PCMICA netwerkkaart en maak ik gebruik van een router. Zowel de router als de netwerk hebben altijd goed ewerkt hoewel mijn laptop geen crosslink kabels niet werkte (Ben er uit gekomen hoe dat is omdat er maar 4 pinnetjes uit steken.)
Ik vind het zeer irritant dat mijn netwerkkabel niet werk en er 1tje van school mee jatten heeft ook geen enkele nut.
Oud 15-10-2003, 12:42
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
TIGEK schreef op 15-10-2003 @ 12:41:
ik heb een laptop en die doet heel vreemd.
Ik zou het probleem zo goed mogelijk uit te leggen.

Zelf heb 1 netwerkkabel en die werkte niet. Ik probeerde een andere en die deed het wel. Dus ik dacht dat het aan de netwerkkabel lag. ik koop een nieuwe en die deed het ook "niet" en je raad het met de netwerkkabel uit een andere pc werkt hij wel. Dus ik dacht dat hij werktte niet enn ging terug naar de winkel waar hij wel bleek te werken.

Nu heb ik een Xircom PCMICA netwerkkaart en maak ik gebruik van een router. Zowel de router als de netwerk hebben altijd goed ewerkt hoewel mijn laptop geen crosslink kabels niet werkte (Ben er uit gekomen hoe dat is omdat er maar 4 pinnetjes uit steken.)
Ik vind het zeer irritant dat mijn netwerkkabel niet werk en er 1tje van school mee jatten heeft ook geen enkele nut.
totale onzin dat ie niet werk "omdat er maar 4 pinnetjes uitsteken".. er is verschil tussen cross-over en straight kabel.. cross-over gebruik je alleen van pc naar pc en een straight kabel gebruik je van router naar pcs en laptop..

ik neem aan dat je zeker weet dat de kabel die niet werkt o pje laptop wel een straight kabel is..

dus ff alles op een rijtje..

je heb een router, pc en laptop
we noeme de kabel van router naar pc A
en van laptop naar router B

kabel A werkt naar behoren, en als je hem tusen laptop en router doet werkt hij ook,
kabel B werkt niet, en als je hem tussen pc en router zet? ook niet?
kijk eens naar de rj-45 connectoren, zitten de kleuren op beide kabels wel precies hetzelfde?
Oud 15-10-2003, 17:43
Orion16
Orion16 is offline
Weggooien die Xircom PCMCIA netwerkkaart troep dat werkt nooit het is normaal dat er 'maar' 4 kabeltjes in die plug zitten dat heb ik dus ook.. Goed spul van 3com werkt altijd, maar het meest ideaal is een laptop met onboard LAN. Ben ik even blij dat iedere moderne laptop tegenwoordig dat heeft want dat gezeul met PCMCIA kaartjes
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 13:11
TIGEK
TIGEK is offline
Inderdaad hij is naar de filisteinen. (Kapot)

Hellaas mag ik hem niet het raam uitgooien want hij is niet van mij maar van het gak. Maar ik ben wel op zoek naar een nieuwe PC-MICIA kaart

Ik heb hem gekregen met een pcmia kart van het gak maar ik neem hem mee naar de winkel. Als de kaart kapot is nieuwe kaart of een de aansluiting kapot is (lijk met sterk) nieuwe laptop.
Maar wie heeft er ervaringen met sitecom
Oud 16-10-2003, 17:49
Orion16
Orion16 is offline
Van een nieuw product mag je verwachten dat het werkt, ik heb persoonlijk geen ervaringen met sitecom wél met 3com. Zeer goed, een van de beste, maar ook duurder.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 20:04
Verwijderd
De alom bekende RTL-zooi heeft me nog nooit in de steek gelaten, en een stuk goedkoper dan 3COM
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 20:11
Verwijderd
Mja, ik heb ook perfect werkende niet-3com PCMCIA NIC voor m'n antieke laptop. Ben hem alleen al weken kwijt, maar echt weg kan hij niet zijn. Als iemand weet waar hij is, gelieve dan contact met mij op te nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 20:20
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-10-2003 @ 21:04:
De alom bekende RTL-zooi heeft me nog nooit in de steek gelaten, en een stuk goedkoper dan 3COM
Realtek is ook ZEEEER goed. Ik heb hier in huis ook alleen maar Realtek omdat 't over het algemeen erg veel gemaakt wordt, geen toeval dat ik NICs heb die van hetzelfde chipset zijn als die van mn NIC onboard op mn moederbord.

Maar zijn dr dan ook PCMCIA gevallen van Realtek of iig met een realtek chip
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 02:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
RTL8139B heeft anders wel een aantal irri bugs, RTL8139C werkt wel goed.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten