Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ben ik nou zo vreemd, dat ik niet snap waarom in een relatie sprake moet zijn van jaloezie of waarom sommige mensen hier dat zelfs wensen op te wekken?
Tis toch juist hardstikke goed als er geen sprake is van jaloezie? Tis een negatieve emotie, waarom zou je die willen oproepen...als je bevestigd wilt zien dat iemand om je geeft is dit toch wel de meest belabberde manier als je t mij vraagt... T doet me denken aan een soort test die moet worden afgelegd, zo van als ie niet jaloers wordt houdt ie niet van me, want dan zou die wel jaloers zijn...terwijl je het juist zou moeten waarderen dat er geen jaloezie is, juist tevreden zijn met wat je hebt...anderen hebben die luxe niet. Daar gaat de relatie juist kapot door jaloezie... Waarom kunnen zoveel mensen toch niet gewoon blij zijn met wat ze hebben, ook al ontstaat er gewenning...
Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 15:13. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Yuup, ik ben niet jaloers te krijgen, dus wat dan betreft daagt mn vriend me wel eens uit al shij geintjes maakt over bv een denkbeeldig meisje net zolang tot hij me jaloers krijgt... tis een beetje een spelletje
![]() En ehm... als ik hem vertel over een jongen die mij probeerder t eversieren zegt hij meestal "Mag ik hem slaan' hij meent het niet echt maar hij vind het dus niet fijn als dr teveel met me gesjansd word ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik heb dus zoiets van: als ik mijn partner jaloers zou zien, gewoon een klein beetje 1 keer, dan zou het voor mij een teken zijn dat hij me niet voor lief neemt, maar wel degelijk begrijpt dat hij het niet te bont kan maken omdat het anders snel over is. Nog niet eens zo zeer een teken dat hij gek op me is, maar meer een teken dat hij me niet voor vanzelfsprekend neemt. Ik zou het nooit opwekken, absoluut niet, hou ik niet van, vind ik ook niet eerlijk, maar zou het niet erg vinden als hij het eens een keer zou zijn.
|
Ik herken dit heel sterk. Soms heb ik echt zin om mijn vriend zo jaloers te maken, dat hij het even moeilijk heeft. Meestal ben ik diegene die namelijk jaloers gedrag vertoont. Ik probeer soms met grapjes mijn vriend een beetje jaloers te krijgen, maar soms ook gewoon mijn verhaal te vertellen, over de verschillende jongens. Het doet hem helemaal niets, en dat blijf ik toch jammer vinden..
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik herken het ook wel ja.
Zelf ben ik juist jaloerser geworden (door bepaalde dingen) en daar baal ik zo van. En ik merk nooit aan hem dat hij jaloers is ofzo en dat vind ik af en toe beetje vervelend. Hij zegt juist dat hij het nooit aan mij merkt.. hmm.. beetje aparte situatie? ![]() |
![]() |
|
Mijn vriend en ik zijn beiden eigenlijk totaal niet jaloers aangelegd. Maar door omstandigheden die zich voor hebben gedaan ben ik dus 1 keer jaloers geweest. De mensen die hier regelmatig komen weten waarom. En ik vond het verschrikkelijk. Ik wou niet jaloers zijn, zo was ik niet, zo ben ik nog steeds niet en ik wist me er geen houding aan te geven. Ik merkte erdoor wel dat ik toch kon vernemen aan mezelf dat ik niet meer verwacht had dat onze relatie zomaar gebeurd kon zijn en dus dat ik hem misschien zelfs wel een betje voor lief begon te nemen. Dat vond ik nog wel het ergste. Dat ik dat ooit kon doen.
Maar dat hoofdstuk is voorbij, en het is absoluut niet uit wraak of iets wat erop lijkt, maar een bevestiging dat hij mij niet voor lief neemt wat mij toch zegt: was hij maar eens een keer jaloers.
||
![]() |
Citaat:
Het is niet dat dat betekent dat het je niks doet, het is alleen dat je vertrouwt op de 'goedheid' van je partner dat het niet gebeurt, en wanneer dat wel gebeurt hoeft dat absoluut niet te betekenen dat die persoon er dan minder mee zit, misschien wel juist veel meer omdat ie erop vertrouwde dat het goed zat...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De persoon die vertrouwt wordt, moet gewoon goed met dat vertrouwen omgaan...nu lijkt het net alsof je zegt dat als er geen jaloezie is dat degene die vertrouwd wordt maar met iedereen zal vreemdgaan omdat er toch niks uit lijkt te maken...dan vraag ik me nou af hoeveel hou je van iemand houdt als je vind dat ie jaloezie moet tonen met als reden dat als dat niet gebeurt dat het weleens slecht zou kunnen aflopen omdat er te weinig controle zou zijn... Waarom zou je zo graag jaloezie goed willen praten of in ieder geval in mindere mate gerechtvaardigd vinden als er niets dan negativiteit aankleeft? Want alles wat je wil weten kan je ook gewoon zien aan iemands ogen, ipv te verwachten dat iemand het dmv jaloezie toont en zelfs er lichtelijk door teleurgesteld raken als dat niet zo is...
||
Citaat:
Maar daar ging het in dit topic ook helemaal niet om. Het ging erom of jaloezie voor iemand een teken kon zijn of een bevesitging dat de een de ander niet voor lief neemt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Iemand jaloers maken kan heel erg leuk werken dat ie weer voor je gaat werken. Maar het kan ook de andere kant op gaan dat ie je terug wil pakken en dan kan het echt van kwaad tot erger gaan ! Want al ga jij gek gezegd voor de grap met een ander persoon een beetje zitten flirten kan hij zich zelf genoodzaakt voelen om dit ook te gaan doen.
|
![]() |
||
Citaat:
Is het voor jou herkenbaar dat je soms wel eens zou willen dat je partner een beetje jaloers is omdat het voor jou een teken is dat hij/zij jou niet voor lief neemt?
||
![]() |
Citaat:
Of mogen we die gedachtegang helemaal niet bekritiseren als we het niet herkenbaar vinden?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Europa tegenover de Islam Klager | 58 | 24-02-2002 22:31 |