Oud 19-10-2003, 20:04
pietje x
pietje x is offline
ff een verdere discussie die is ontstaat op de dierproeven topic.

ik heb zelf ook huisdieren, samen met heeel veel andere mensen.
Maar is het niet heel zielig voor die beesten en heel egoistisch van ons om een huisdier te houden?

b.v. wij kopen meestal maar 1 dier, die kan niet communiceren met zijn eigen soort en leeft eigenlijk heeel erg eenzaam terwijl hij op aarde is ok zich voor te planten .

Verder hebben de dieren ook heel weinig ruimte, denk aan konijnen in een hok, vissen in een kom. b.v. een hond die moet maar afwachten of hij uitgelaten wordt en kan niet echt rondlopen en een plasje plegen wanneer hij zelf wilt, maar moet dat op gepaste tijden doen.
Verder krijgen die dieren alleen aandacht als wij geintereseerd in ze zijn, Zijn we ze zat dan gooien we ze in een asiel of binden we ze aan een boom.

kan dit eigenlijk nog wel langer?
Oud 19-10-2003, 20:10
MUTS123
MUTS123 is offline
Spreek voor jezelf graag

Huisdieren kunnen heel goed gehouden worden. Mits:
* je je genoeg verdiept hebt in het soort
* je genoeg tijd hebt
* het dier genoeg beweging krijgt
* het dier een sociaal dier is [bijvoorbeeld het konijn, veel mensen houden 1 konijn terwijl deze dieren zich zó eenzaam kunnen voelen zonder soortgenoot en veel gelukkiger zijn mét], een soort genoot krijgt
* het dier genoeg ruimte heeft

En bij mij klopt dit allemaal.
Oud 19-10-2003, 20:50
Verwijderd
Als jij huisdieren zo zielig vindt zorg je dat jouw dieren het wel goed hebben en neemt in het vervolg geen huisdieren meer.

Ik vind mijn kater helemaal niet zielig want
1. Hij rent zich de hele dag rot. = genoeg lichaamsbeweging
2. krijgt altijd 's ochtends en 's avonds eten (kan je van een wilde kat niet zeggen)
3. Kan zijn behoefte doen op een plek die regelmatig verschoont wordt
4. Hij krijgt jaarlijkse inentingen zodat hij niet doodgaat
5. Hij kan 's avonds, als het buiten 5 graden is, lekker in zijn doos bij de kachel gaan liggen snurken.
6. Hij kan altijd een knuffel van me krijgen
7. Katten zijn solitaire dieren

(om maar even een paar zeer relevante argumenten op te noemen )
Oud 20-10-2003, 15:15
pietje x
pietje x is offline
Citaat:
Jadie schreef op 19-10-2003 @ 21:50:
Als jij huisdieren zo zielig vindt zorg je dat jouw dieren het wel goed hebben en neemt in het vervolg geen huisdieren meer.

ik vraag me alleen af of het niet zielig is om huisdieren te hebben , het vinden is weer iets anders .Ik vind het juist heel leuk om huisdieren te hebben.
Oud 21-10-2003, 09:58
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
pietje x schreef op 19-10-2003 @ 21:04:

b.v. wij kopen meestal maar 1 dier, die kan niet communiceren met zijn eigen soort en leeft eigenlijk heeel erg eenzaam terwijl hij op aarde is ok zich voor te planten .
ja met z'n 60en zijn ze erg eenzaam! M'n huisdieren worden heus goed verzorgd hoor
Oud 21-10-2003, 16:56
alwaysgood
alwaysgood is offline
het zal vaak genoeg voorkomen dat huisdieren in (lichte) mate worden verwaardloosd. Maar de meeste mensen verzorgen hun huisdier(en) goed.
Wijzelf hebben thuis een boerderij. De hond loopt bijna de hele dag vrij rond. De kat ook. Verder hebben we herten en kippen, die om de dag te eten krijgen en een grote wei hebben. Ook hebben we eekhoorns, die in een hele grote kooi zitten. (18 m2, en 2,5 meter hoog)
dus bij ons hebben de dieren niks te klagen.
Oud 21-10-2003, 18:51
kees17
kees17 is offline
Citaat:

Jawel, de meeste huisdieren hebben het hier nog beter dan een uitgehongerde afrikaan.(dit geld ook voor vee)
Oud 22-10-2003, 09:44
Verwijderd
Citaat:
pietje x schreef op 20-10-2003 @ 16:15:
ik vraag me alleen af of het niet zielig is om huisdieren te hebben , het vinden is weer iets anders .Ik vind het juist heel leuk om huisdieren te hebben.
Alleen omdat ze 'gevangen' zijn zeker. Ooit van symbiose gehoord?
Citaat:
symbiose het samenleven van verschillende organismen in het planten- of dierenrijk, tot voordeel van elkaar of één der deelgenoten.
Ik kan stellen dat dit in het voordeel van het dier is en van mij. De kat krijgt eten en ik word geknuffeld. Prachtig toch?
Oud 02-11-2003, 19:13
Pekay
Pekay is offline
Nou , mijn hond is alles behalve zielig hoor !!

- Ze krijgt lekker eten (niet alleen blik, maar me ma maakt ook rijst/kip/vis/rosbief voor dr)
- Ze heeft 3 lekker zachte/warme mandjes door heel het hui waar ze in kan gaan liggen
- ze slaapt elke nacht lekker tussen m'n ouders in
- ze wordt elke dag lekker gekamd, wat ze heeeeerlijk vindt
- Ze krijgt genoeg bewegign, we spelen heel vaak met r
- ze ligt na het eten lekker bij me pa op schoot, en dan aait hij haar over dr buik (vind ze heerlijk na het eten)
- we komen vaak speelgoed/lekkers voor dr
Oud 04-11-2003, 16:08
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Jadie schreef op 22-10-2003 @ 10:44:
De kat krijgt eten en ik word geknuffeld. Prachtig toch?

Als je schrijft dat dieren in het huis gehouden ZIELIG zijn, ben ik het er niet mee eens. Zielig is het alleen als het dier bij een baasje zit dat hem niet juist verzorgt, niet genoeg aandacht geeft, kortom, niet zijn behoeften dekt.

Ikzelf heb thuis koppel Zebravinken, 2 koppels Grasparkieten, 1 Agapronis en een Grijze Roodstaart, 1 schildpad. Al mijn dieren die het nodig hebben leven of met andere vogels zodat ze zich kunnen vermaken en de belangrijke sociale contacten onderhouden, of geef ik ze zelf genoeg aandacht (geldt voor het Grijsje, die een echte huisvriend is, en die dan ook echt aandacht krijgt als hij er om vraagt).

Als je je af zou vragen od het houden van HUISdieren JUIST is, dan is het iets heel anders en zou de antwoord ook veel moeilijker gegeven kunnen worden.

Laatst gewijzigd op 04-11-2003 om 16:11.
Oud 05-11-2003, 21:16
gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
nou als je der goed voor zorgt vink ut niet zielig.
mijn opaardjes (jah2 gaan kunne elke dag naar buiten en me konijntjes ook 2 hebbe een hok van 3 bij 2 meter. ook wel goed d8 ik.
Oud 06-11-2003, 16:16
Volkert v.d. G.
Volkert v.d. G. is offline
Jij bent pas zielig.
Oud 08-11-2003, 00:07
XLerator
XLerator is offline
Citaat:
ff een verdere discussie die is ontstaat op de dierproeven topic.

ik heb zelf ook huisdieren, samen met heeel veel andere mensen.
Maar is het niet heel zielig voor die beesten en heel egoistisch van ons om een huisdier te houden?

Verder hebben de dieren ook heel weinig ruimte, denk aan konijnen in een hok, vissen in een kom. b.v. een hond die moet maar afwachten of hij uitgelaten wordt en kan niet echt rondlopen en een plasje plegen wanneer hij zelf wilt, maar moet dat op gepaste tijden doen.
Verder krijgen die dieren alleen aandacht als wij geintereseerd in ze zijn, Zijn we ze zat dan gooien we ze in een asiel of binden we ze aan een boom.

Ik ben het er niet mee eens.
Wij hebben een kat, 1 kat. Katten leven in het wild ook alleen, het zijn echte zelfstandige dieren. Leeuwen zijn de enige katachtigen die samen leven.

Onze kat heeft een heel groot huis en een grote tuin waar hij kan rondlopen.
En hij kan naar alle tuinen van de buren en dat is enorm veel. Tevens krijgt hij gigantisch veel aandacht en is supergezond.
Zo nu en dan komt er een andere kater in de tuin, en die wordt mooi weggejaagd door hem, en de vogels houden `m ook mooi bezig
Nee ik kan niet zeggen dat het niet goed is voor onze kat.
Ik vind het echter wel zeer fout om dieren uit het wild in huis te nemen.
Oud 08-11-2003, 00:08
XLerator
XLerator is offline
Citaat:
Volkert v.d. G. schreef op 06-11-2003 @ 17:16:
Jij bent pas zielig.
Jezus nog aan toe, kan deze mafkees gebanned worden??
Oud 08-11-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
XLerator schreef op 08-11-2003 @ 01:07:
Ik vind het echter wel zeer fout om dieren uit het wild in huis te nemen.
Dat vind ik ook. Laatst was er een vrouw bij Hart van Nederland en ze had een wasbeer als huisdier. Dat dier werd dus door de dierenbescherming o.i.d meegenomen omdat ze het arme dier absoluut niet kon verzorgen.
Oud 27-11-2005, 19:43
pietje x
pietje x is offline
na een paar jaar denken, ben ik eruit.

Het is niet zielig om huisdieren te houden, maar ja dat blijft natuurlijk mijn mening
Oud 27-11-2005, 20:22
wizkid
wizkid is offline
Daarvoor hoef je geen topic uit 2003 te uppen
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten