Oud 02-11-2003, 13:51
Verwijderd
Kent iemand hier deze herkansingsregeling?
Dat je een toets pas mag herkansen wanneer het toetscijfer een 5,4 of lager is en dat wanneer je het herkanst het eerste cijfer dan ook mee moet tellen? Het SE-cijfer wordt dan
(SE-toets + (Herkansing SE-toets x 2))/3

Na keuzewerktijd heeft de directie dít weer bedacht… om de mensen die niks voor de eerste toets doen en pas gaan werken voor de herkansing, aan te pakken. Maar volgens mij (en met mij nog anderen) pak je hiermee ook de leerlingen die hard werken, maar toch een onvoldoende/ 5,5 halen. Mensen die een lotingstudie willen doen (Zoals ik) pak je er ook mee, omdat net dat ene cijfer doorslaggevend kan zijn voor een plek.

En deze regeling is trouwens zomaar ingevoerd, ook al was het PTA voor 2001/2004 al klaar en mocht er niks meer aan gedaan worden. Het is nog niet eens goedgekeurd door de MR, maar geldt al wel… (Eerste SE-week is zonet geweest.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2003, 14:20
Verwijderd
Dat mag de school gewoon doen, dus je kan er niet echt iets tegen doen.

Ik begrijp wel waarom ze het doen, maar idd, voor mensen die per ongeluk een slecht cijfer halen, krijgen hier mogelijk last mee.

Overigens telt de herkansing wel 2/3 mee, dus iig wel zwaarder. Als je dan een 3 haalt en een 7, sta je nog altijd een voldoende. Mja, 't is niet leuk natuurlijk, maar goed, zo bevorderen ze wel dat mensen meteen góed willen leren en niet gaan denken;'Och, dat leren doe ik voor de her wel..'.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 16:30
sexylexy
sexylexy is offline
een school mag veel
bij mij moet je altijd om te herkansen extra werk gaan maken van de proefwerkstof en daar leer je nog wat van ook
Oud 02-11-2003, 21:51
Verwijderd
Wat een rare regeling! Heb ik ook nog nooit van gehoord.
Ik heb dan wel heel erg geluk. Bij ons op school hebben ze ervoor gekozen dat we IEDERE SE-toets één keer mogen herkansen, welk cijfer je ook hebt. Je hoogste cijfer telt dan mee. Heel relaxt
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 21:57
Verwijderd
Bij ons mag je elke periode een PTA-toets (of iig de meesten ervan) herkansen. Dat is voor mij dus ongeveer 1 op 10 toetsen. Niet echt veel dus .

Maar je mag wel elk cijfer herkansen, vorig jaar heb ik mijn 6.4 herkanst
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 22:00
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 02-11-2003 @ 22:51:
Wat een rare regeling! Heb ik ook nog nooit van gehoord.
Ik heb dan wel heel erg geluk. Bij ons op school hebben ze ervoor gekozen dat we IEDERE SE-toets één keer mogen herkansen, welk cijfer je ook hebt. Je hoogste cijfer telt dan mee. Heel relaxt
Jeetje, dat is lekker..

Bij ons op school mag je per jaar drie herkansingen doen (maakt niet uit welk cijfer, ik heb ooit een 8 herkanst.. ), maar hoogstens twee in een tentamenweek. Alleen bleek vorig jaar (toen ik in de vijfde zat) dat je in de vierde alle geschiedenistoetsen over mocht doen zonder dat het je een herkansing kostte. Dat waren ze ons vergeten te vertellen...

Maar eh Kris, wat een belachelijk regeling! Maar hoe zit het met de rest van de regels? Heb je een maximum aantal herkansingen?
Oud 02-11-2003, 22:35
Ieke
Ieke is offline
Overal zijn de regels anders. Dat is ook niet bepaalt eerlijk, maar een school mag dit zelf beslissen.
Als ik jou was zou ik naar de examencommisie gaan en je lotingsprobleem voorleggen. Het zou lullig zijn als je alleen maar mag herkansen met een heel laag cijfer.
Oud 03-11-2003, 20:26
Verwijderd
We zijn nou een brief aan het schrijven

en anderen zijn bezig met een handtekeningenactie...
Maar we hebben keuzewerktijd ook tegengehouden... dusss
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten