Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2002, 12:48
NN
NN is offline
Hallo,

Op onze school is voor de laatste periode voor het eindexamen de herkansingsregeling aangepast. Ik (lid v.d. L.R.) ben het hier niet mee eens omdat veel mensen zo in de problemen kunnen komen met hun laatste SE-toetsen.
Volgens onze schoolleiding hebben wij ten opzichte van ander scholen een uiterst vriendelijke herkansingsregeling en zal deze aanpassing niet ongedaan worden gemaakt.

Daarom wil ik graag nu van iedereen weten die in de Tweede Fase zit hoe jullie herkansingsregeling werkt en of er ook afwijkende regels zijn voor het eindexamenjaar.

Alvast bedankt voor je medewerking.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Advertentie
Oud 03-02-2002, 12:50
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
4 topics lager:
http://forum.scholieren.com/Forum37/HTML/003190.html

Oud 03-02-2002, 12:59
NN
NN is offline
Citaat:
Martin1985 schreef:
4 topics lager:


Dat is niet helemaal wat ik zoek. Ik ben alleen geïntereseerd in gegevens van TF-scholieren en wil graag ook weten of er verschillen zijn tussen de normale jaren en het eindexamenjaar.

Dus s.v.p. graag wel reageren, via mail is ook prima.



[Dit bericht is aangepast door NN (03-02-2002).]
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 03-02-2002, 13:30
PV
PV is offline
hm ik wil je de hoop niet ontnemen, maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen. op elke school zijn de regels anders, wat nergens op slaat. de een mag zoveel dingen herkansen, de ander niks, de ander alles.
wij mochten van de proefwerken in 4 havo er 3 herkansen in het begin van de 5e. in 5 havo mochten we er weer 3 herkansen, steeds aan het eind van de maand dat je het proefwerk terug kreeg.
Oud 03-02-2002, 16:36
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Wij mogen per jaar 2 Se's in halen

Eerst was het maar 1 per jaar, maar nu is het 'versoepeld' naar 2 per jaar..

Ik vind het ronduit belachelijk. Veel te weinig!

De schoolleiding geeft als reden hiervoor dat, als er meer herkansingsmogelijkheden zouden zijn, de mensen niet meer zo goed zouden leren, want ja ach we kunnen het toch nog herkansen zouden we dan denken.
Zo slecht wordt er over ons leerlingen op onze school gedacht.

ik zit trouwens nu in 6 VWO



[Dit bericht is aangepast door marlies (03-02-2002).]
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Oud 03-02-2002, 16:46
*JOHANNA*
*JOHANNA* is offline
Hallo...,
Bij mij op school is het als volgt geregeld:

- over het gehele jaar maar 3 herkansingen.
- geen vak dubbel herkansen
- alleen lager dan een 6 mag herkanst worden

Bij mij op school zeggen ze ook dat dit een soepele regeling is, wat dus echt niet zo is!!

Ik ken scholen waar je per periode 2 herkansingn mag maken, dus 4x2=8 herkansingen!

Dit is toch niet realistisch meer en vooral niet EERLIJK!!!

zij hebben dus 5 x meer de kans om hun cijfer op te halen!!

Kijk... ik ben er niet op tegen dat er zoveel of zo weinig herkansingen zijn, maar geld het voor de ene school dan moet het natuurlijk ook voor de andere school zo gelden!! Ik vind dat Adelmunt hier maar goed en dan ook goed over NA moet DENKEN!!

DE EENS RECHT IS IEDERS RECHT!!!!

Die jaarcoördinator bij mij op school vindt dit een uiters perfecte regeling, de 4 vwo bij ons heeft maar 2 herkansingen, echt niet normaal. (btw ik doe 5 vwo)
Wij hebben 4 toetsweken, en in elk toetsweek ongeveer 8 toetsen... dit is toch niet rëel meer?

Die Adelmunt moet een landelijk aantal herkansingen vaststellen... Dan kunnen die ambtenaren ook zien of de tweede fase eigenlijk wel werkt.
Een school met 8 of 10 herkansingen moet natuurlijk wel een hoger gemiddelde hebben dan een school met weinig herkansingen.



Oud 03-02-2002, 20:26
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Bij ons is het zo:

Herkansing toegestaan als:
* de leerling heeft deelgenomen aan de eerste zitting
* de leerlingen tenminste een 3 heeft gescoord voor het in de 1e zitting gemaakte werk (hier kan gewoon vanaf worden geweken)

Maar aantal herkansingen per jaar:
Mavo 3. Vwo 4: Maximaal 3 gedurende het hele jaar.. (Ik zat vorig jaar in VWO 4 en had er 5, maar ik had voor ieder vak se's en dat is nu alleen nog maar voor de afsluitende vakken ofzoiets...
havo 4 en VWO 5: maximaal 4 (vind ik persoonlijk erg lullig; wij hebben netzoveel toetsen als VWO 5 vorig jaar en die hadden er 6;
eindaxamenklassen: 5

En dan hebben we 5 toetsweken...
Oud 04-02-2002, 08:54
Verwijderd
heej,

ik doe havo en bij ons is het zo geregeld:
wij mogen 1 vak elke periode herkansen, welk vak dat is mogen wij zelf bepalen!
En we krijgen dit jaar 1 keer een bonus herkansing.
Dus we krijgen in totaal 6 herkansingen, in 5 periodes!

gr.wm
Oud 04-02-2002, 12:01
Yolcu
Yolcu is offline
Heb je het nu over de SE-herkansingen of over de gewone herkansingen?

Ik doe 5havo, en gewone toetsen mogen wij zoveel herkansen als we willen.. Naja voor elke toets mag je een herkansing maken. Dus voor elk vak.

Van Schoolexamens mag je van elk vak 1 herkansing per schooljaar maken. Dus als ik bv voor AK aan het einde van het jaar 3 onvoldoendes sta, mag ik er 1tje van herkansen. En zo geldt dat voor alle vakken.

Ik vind trouwens niet dat een school in het midden van het schooljaar (onaangekondigd???) de normeringen en regelingen kan gaan veranderen. Zeker niet als het om zulke belangrijke dingen gaat..
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Oud 04-02-2002, 13:03
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik zit op het VWO en wij mogen 6 herkansingen verspreiden over 3 jaar...lager dan een 5.5 mag herkansd worden en het hoogste telt. Ennuh..dat was het wel geloof ik.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 05-02-2002, 15:55
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
NN schreef:
Dat is niet helemaal wat ik zoek. Ik ben alleen geïntereseerd in gegevens van TF-scholieren en wil graag ook weten of er verschillen zijn tussen de normale jaren en het eindexamenjaar.

Dus s.v.p. graag wel reageren, via mail is ook prima.
Dit zijn ook bijna allemaal 2e fase scholieren, en wat je nog meer van ze wilt weten kun je ook in die andere topic vragen.

Het wordt namelijk nogal onoverzichtelijk als je voor elk onderwerp wat een heel klein beetje afwijkt een nieuwe topic maakt.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Herkansingsregeling
Verwijderd
7 03-11-2003 20:26
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie herkansingsregeling
NN
1 03-02-2002 19:00
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie herkansingsregeling
NN
1 03-02-2002 19:00
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen herkansingsregeling
NN
3 03-02-2002 18:59
Algemene schoolzaken herkansingsregeling
NN
4 03-02-2002 15:09
Huiswerkvragen: Exacte vakken herkansingsregeling
NN
1 03-02-2002 13:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.