Oud 15-11-2003, 16:17
Moehaha
Moehaha is offline
Meisjes denken dat ze dikker zijn dan in de werkelijkheid, althans daar heb ik eens iets over gehoord, kan dit kloppen?
Oud 15-11-2003, 16:42
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
mwah... meisjes zijn gewoon heel critisch over hun eigen figuur... meisjes zeggen gerust tegen een vriendin die 3x zo dik is als zijzelf... ik moet lijnen, jij hebt dat helemaal niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 16:44
Quiana
Quiana is offline
Kan, hoeft niet altijd.
Oud 15-11-2003, 16:46
Angeloes
Angeloes is offline
Ik niet!

Ben zeer happy met me slanke figuurtje

Loes
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 17:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
volgens mij kan ik mijn figuur toch wel aardig objectief bekijken hoor. ik bedoel, ik zie mezelf niet dikker dan iemand anders. ik kan echter wel van mening verschillen of het te dik is of niet.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 17:14
wissie
wissie is offline
Meisjes zien zichzelf niet dikker dan anderen hen zien, ze stellen meer eisen aan zichzelf dan aan anderen. Daarom vinden ze zichzelf snel te dik.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 17:53
Iduna
Iduna is offline
Naar mijn idee hebben er best veel meiden 'last van' ja. Te kritisch over hun eigen uiterlijk (mede door media/omgeving) wanneer dat eigenlijk helemaal niet hoeft. Maar het kan natuurlijk ook een tijdelijk iets zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 17:56
Jules
Jules is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 15-11-2003 @ 18:53:
Maar het kan natuurlijk ook een tijdelijk iets zijn.
Aanstelleritis
Oud 15-11-2003, 18:08
Eurynome
Eurynome is offline
ik denk dat het meer om de druk van de maatschappij gaat. Iedereen wil er zo goed mogelijk uitzien en vooral de angst om uitgelachen te worden (wat natuurlijk compleet onterecht is ), dan zullen ze echt op de details gaan letten en dan vind je altijd wel iéts aan je uiterlijk dat zogezegd niet perfect is, zelfs al ben je een echte schoonheid.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 20:27
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Quiana schreef op 15-11-2003 @ 17:44:
Kan, hoeft niet altijd.
Idd.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 20:28
Pax Eversor
Pax Eversor is offline
Niet alleen meisjes.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 22:01
Gothic
Gothic is offline
Meisjes vinden zich dik als ze niet dun genoeg zijn...

Ik vind mijn buik en benen dik, maar dat is ook maar relatief, volgens de kinder BMI zit ik in het ondergewicht...
Oud 15-11-2003, 22:30
Verwijderd
Je hebt wel gelijk dat de meeste meisjes zeggen dat ze dik zijn. Ik heb dat tenminste nog nooit een jongen horen zeggen. Terwijl dat bijna altijd niet nodig is bij een meisje, omdat ze eerder mager zijn. Ik zeg zelf ook wel eens dat ik te dik ben, maar dat is haast nooit serieus bedoelt. Hoewel er toch echt wel wat af mag
Het valt me trouwens wel op dat de 'echt' dikke meisjes (no offence...) dit eigenlijk nooit zeggen, maar de hele magere sprieten die geen grammetje vet hebben, dit des te vaker doen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 22:44
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Nou, bij mij IS het helaas zo...

En volgens mij denken wel een heleboel meisjes dat ze dikker zijn dan in werkelijkheid het geval is...´Ik ben 60 kilo, maar ik wil 5 kilo afvallen, want ik ben te dik´. Van mij mogen ze best afvallen, zolang ze maar geen ondergewicht krijgen, maar het is mijns inziens niet nodig en dik zijn ze zéker niet.
Oud 16-11-2003, 02:16
Verwijderd
Tja, vrouwen gaan steeds hogere eisen aan zichzelf stellen. Wat wil je ook, als de beroemdste modellen 1.80 meter lang zijn bij een gewicht van rond de 50 kilo.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 12:43
Mara
Mara is offline
Ik heb 'officieel' overgewicht, heb een te hoog bmi. Ik ben ook te dik. Ik voel me echt heel rot als van die dunne sprietjes gaan klagen dat ze te dik zijn. Over 't algemeen willen ze gewoon aandacht, ze willen dat de jongens zeggen "nee, je bent echt niet te dik."
Het kan me niet schelen dat ze om aandacht vragen, maar ik zou 't fijn vinden als ze 't deden zonder mij (en anderen zoals ik) te kwetsen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:48
Grooveline
Grooveline is offline
De meeste zijn ook te dik IMO, maar ik heb ook beste hoge eisen
Oud 16-11-2003, 14:04
Verwijderd
Ik heb wel de indruk dat meisjes veel eerder vinden dat ze dik zijn dan jongens. Meisjes laten hun zelfbeeld vaker afhangen van wat normaal gevonden wordt. Grappig genoeg gebeurt dat ook nog bij meisjes die zichzelf heel erg alto en tegendraads vinden, die dus zogenaamd niets van anderen aantrekken, maar wanneer het om hun lichaam gaat zijn ze ineens wél 'trendgevoelig'.

Anyway, ik denk dat er wel veel meisjes zijn die een té negatief beeld van zichzelf hebben, ja. Ik had vroeger ook een vriendin, die kon je nog geen droog biscuitje aanbieden of ze begon te miemelen 'oh, die mag ik niet hebben hoor, die gaan réchtstreeks naar m'n kont!' terwijl het kind echt slank was. Dat is gewoon klote-ongezellig.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:24
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
maanmeisje17 schreef op 15-11-2003 @ 17:42:
mwah... meisjes zijn gewoon heel critisch over hun eigen figuur... meisjes zeggen gerust tegen een vriendin die 3x zo dik is als zijzelf... ik moet lijnen, jij hebt dat helemaal niet nodig.
idd dat is echt irri als ze dat zeggen terwijl ze dondersgoed weten dat die ander veel dikker is....
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:43
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 16-11-2003 @ 16:24:
idd dat is echt irri als ze dat zeggen terwijl ze dondersgoed weten dat die ander veel dikker is....
Inderdaad! Altijd dat gezeur 'ik ben zo dik' 'ik heb vandaag al 2 boterhammen gegeten!' 'Kijk dan naar haar, zij is wel mooi' (<- en dan kijk je en je ziet of het verschil niet of iemand die ongezond mager is).
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:57
Arashi
Arashi is offline
@MissBi@tch en grl: Ooit gehoord van een vertekend zelfbeeld en/of eetstoornissen?

Mensen met een vertekend zelfbeeld en/of een eetstoornis zién zichzelf ook als dikker dan anderen, (zelfs als die ander 3x zo dik is), en dan kunnen twee boterhammen idd veel zijn. Natuurlijk weet ik wel dat niet iedereen een vertekend zelfbeeld en/of een eetstoornis heeft, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 16:03
Freestyler*
Freestyler* is offline
je kunt het aanstellen vinden
en dat is het ook, objectief gezien

Ik weet ook wel dat ik dun ben
maar ik vind mezelf gewoon niet dun
(ook niet dik hoor)
maar het is niet zo gemakkelijk om objectief te zijn tegenover jezelf..
Oud 16-11-2003, 16:10
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Arashi schreef op 16-11-2003 @ 16:57:
@MissBi@tch en grl: Ooit gehoord van een vertekend zelfbeeld en/of eetstoornissen?

Mensen met een vertekend zelfbeeld en/of een eetstoornis zién zichzelf ook als dikker dan anderen, (zelfs als die ander 3x zo dik is), en dan kunnen twee boterhammen idd veel zijn. Natuurlijk weet ik wel dat niet iedereen een vertekend zelfbeeld en/of een eetstoornis heeft, maar toch.
Ja, bij eetstoornissen is het natuurlijk anders! Mar ik ging er vanuit dat de topicstarter gewoon gezonde meiden bedoelde die niet te dik zijn maar wel van zichzelf vinden dat het zo is. En daar sloeg mijn antwoord dus ook op.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 16:11
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 16-11-2003 @ 17:03:
je kunt het aanstellen vinden
en dat is het ook, objectief gezien

Ik weet ook wel dat ik dun ben
maar ik vind mezelf gewoon niet dun
(ook niet dik hoor)
maar het is niet zo gemakkelijk om objectief te zijn tegenover jezelf..
En dat komt door de modellenwereld, jongens die toch vaker voor dunne meisjes gaan, en snel zeggen dat een meisje te dik is... *als dit al gezegd is sorry..had ff geen zin om alles te lezen..*
Zo krijg je snel t idee dat andere mensen jou (te) dik vinden..daardoor krijg je makkelijk minder zelfvertrouwen in jezelf, en ga je geloven dat je veel te dik bent...

De hele maatschappij is over t algemeen ingericht op dunne mensen..en dan krijg je idd dat veel meisjes zich dik vinden, omdat ze niet zo mooi en dun zijn al die modellen op de catwalk...

Verder vind ik mezelf ook niet dun.. en ik ben ook te zwaar, maa ookal is dat zo kan je nog wel normaal de feiten bekijken.

Het is niet zo dat ieder meisje wat zegt dat ze te dik is, zich aanstelt...

Tis niet helemaal een duidelijk verhaal ..maar daar is t zondag voor
Oud 16-11-2003, 16:15
Roos
Roos is offline
Ze willen vaak gewoon bevestiging, iemand die zegt "nee hoor schat je bent niet dik"
Oud 16-11-2003, 18:45
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-11-2003 @ 15:04:
Anyway, ik denk dat er wel veel meisjes zijn die een té negatief beeld van zichzelf hebben, ja. Ik had vroeger ook een vriendin, die kon je nog geen droog biscuitje aanbieden of ze begon te miemelen 'oh, die mag ik niet hebben hoor, die gaan réchtstreeks naar m'n kont!' terwijl het kind echt slank was. Dat is gewoon klote-ongezellig.
Dus...liever een gezellige dikkerd? mooi
Oud 16-11-2003, 18:54
Verwijderd
Ik ben eerder geneigd om mezelf dunner te zien dan ik in werkelijkheid ben maargoed, dat komt natuurlijk op hetzelfde neer. Het is in elk geval wel zo dat veel pubermeisjes denken dat ze dik zijn of zichzelf dik vinden, terwijl ze dat niet zijn, en dan nemen ze inderdaad vaak als voorbeeld een meisje dat óf broodmager is óf eigenlijk precies hetzelfde figuur heeft als zijzelf. Ik denk dat dit een beetje samenhangt met de onzekerheid die bij de puberteit hoort, ik hoor namelijk zelden een vrouw van bijvoorbeeld 25 ook nog zo praten.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 20:19
tiram
tiram is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-11-2003 @ 13:43:
Ik heb 'officieel' overgewicht, heb een te hoog bmi. Ik ben ook te dik. Ik voel me echt heel rot als van die dunne sprietjes gaan klagen dat ze te dik zijn. Over 't algemeen willen ze gewoon aandacht, ze willen dat de jongens zeggen "nee, je bent echt niet te dik."
Het kan me niet schelen dat ze om aandacht vragen, maar ik zou 't fijn vinden als ze 't deden zonder mij (en anderen zoals ik) te kwetsen.
Euh...ik heb je foto's bekeken maarruh...weet je zeker dat je overgewicht hebt? das namelijk niet te zien...
Oud 17-11-2003, 15:25
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Als je als meisje naakt voor de spiegel gaat staan dan is niet ieder meisje mooi in proportie...zo heb ik zelf magere onderbenen en armen, maar een te dikke buik en zwembandjes.
Als ik dan echter tegen anderen ga verkondigen dat ik mezelf 'te dik' vind, reageren ze met: 'Ach, joh, IK ben pas dik, jij bent hardstikke mager'.
Dit vind ik weleens irritant, ik ben WEL te dik -plaatselijk- (heb oa een taille die in de 'gevarenzone' voor hart en vaatziekten zit)...maar dit zie je echt niet als ik daar sta met een slobbertrui of een jas aan (ik ga geen superstrakke dingen dragen bij die buik van mij)....mensen kijken toch al snel naar je gezicht, polsen en benen om snel te kijken of je dik bent....tja zo gezien ben ik dat niet nee.

Als je echter die meiden die zichzelf te dik vinden naakt zou zijn, (of in lingerie: nog erger hehe met al die snijdende string-bandjes in dat vet zoals bij mij) dan zie je wel dat ze niet in proportie zijn...vooral als ze daarbij dan ook nog eens lekker gaan springen of anderszins hun vet laten drillen. Dan snap je waarom ze zichzelf 'te dik' vinden.

Ze zijn misschien niet ECHT dik in de zin van 'over je hele lichaam te dik zijn' of 'overgewicht', maar gewoon plaatselijk wat dikker dan gewenst of wat slapper dan gewenst, wat ook weer dikmakend lijkt.

De oplossing: meer bewegen zodat je strakker wordt qua spieren. Te slappe spieren is nl een oorzaak van blubber en dril op je lijf (billen, buik, bovenarmen, bovenbenen etc.)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 15:31
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
tiram schreef op 16-11-2003 @ 21:19:
Euh...ik heb je foto's bekeken maarruh...weet je zeker dat je overgewicht hebt? das namelijk niet te zien...
Ik heb ook even naar de foto's gekeken...maar aan de hand van alleen een hoofd kun je niet bepalen of iemand (plaatselijk) te dik is.....te dik zijn wil niet zeggen dat je perse van hoofd tot teen te dik moet zijn, sommige mensen zijn gewoon plaatselijk iets te dik, of uit proportie in vergelijking met de rest van hun lichaam.
Dit probleem heb ik zelf ook: magere onderarmen en benen, geen opvallend dikke kop etc, wel een dikke buik en zwembandjes.

Ik geloof dus best dat tiram zichzelf 'te dik' vind.

Te dik zijn voor een meisje betekent volgens mij: plaatselijk te dik zijn, ontevreden zijn met de omvang van een of meerdere lichaamsdelen...het wil niet automatisch zeggen dat ze hun hele lichaam te dik vinden....ik hoef ook echt niet af te vallen in mn hoofd, onderarmen, onderbenen, borsten etc.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 17:08
LiedekeR
LiedekeR is offline
meestal is het andersom...
Oud 17-11-2003, 21:03
Verwijderd
In mijn geval wel. Tenminste, als ik terugkijk zie ik nu dat ik helemaal niet te dik was.. nou ja, dat wist ik toen ook, maar eigenlijk wilde ik toch graag dunner zijn. Terwijl dat natuurlijk helemaal nergens voor nodig was, ik wás al dun. Wist ik veel, ik kon moeilijk met mijn vriendinnen vergelijken, die waren allemaal mager.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 21:42
miekmuis
miekmuis is offline
Ik denk inderdaad dat veel meiden daar last van hebben. Ik had dat zelf vroeger ook. Vanaf de eerste klas was ik constant aan het "lijnen" waardoor ik uiteindelijk alleen maar veel dikker ben geworden. Inmiddels ben ik vrij objectief over mijn figuur.
Als ik nu terug kijk naar foto's van vroeger snap ik niet meer waar ik me zo druk over maakte. Maarja, da's achteraf
Oud 17-11-2003, 21:51
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morgan schreef op 17-11-2003 @ 21:03:
In mijn geval wel. Tenminste, als ik terugkijk zie ik nu dat ik helemaal niet te dik was.. nou ja, dat wist ik toen ook, maar eigenlijk wilde ik toch graag dunner zijn. Terwijl dat natuurlijk helemaal nergens voor nodig was, ik wás al dun. Wist ik veel, ik kon moeilijk met mijn vriendinnen vergelijken, die waren allemaal mager.
hey en ik dan

maarrum ontopic. Ik ben altijd net wat te zwaar geweest, ik zit nu qua BMI wel goed. Qua figuur vind ik dat er nog wel wat afmag hoor. Maar dan moet ik gaan sporten enzo, en zó boeiend vind ik het nou ook weer niet
Maar goed, ik heb me er nooir druk over gemaakt dat ik wat te dik was, het kon me niet zo veel schelen.
Oud 18-11-2003, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 17-11-2003 @ 16:25:
al die snijdende string-bandjes in dat vet
dan heb je een grotere maat nodig... brr... moet er niet aan denken dat mijn ondergoed me helemaal indrukt...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 12:26
Verwijderd
Het feit dat meisjes (net zo goed jongens trouwens) kritisch over hun figuur zijn is een feit. Echter kan dit hele erg storend worden wanneer een superslank meisje tegen een mollig/dik meisje zegt dat ze wil gaan lijnen.

Dit is me vaak genoeg gebeurd (ik was dan het mollige/dikke meisje), en ik moet zeggen dat ik er niets van begrijp. Waar halen ze de gekkigheid vandaan als ze 1,70 meter lang zijn en slechts +- 50 kilo wegen. Dit slaat tocg nergens op?

Maar goed, jongens doen dit net zo goed
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 14:37
Moehaha
Moehaha is offline
ty allemaal
Oud 18-11-2003, 16:41
Verwijderd
Jongens hebben het trouwens ook wel hoor. In de matrix ben ik net een olifant, maar in de werkelijkheid ben ik vast heel slank.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 16:57
Moehaha
Moehaha is offline
Citaat:
perseus schreef op 18-11-2003 @ 17:41:
Jongens hebben het trouwens ook wel hoor. In de matrix ben ik net een olifant, maar in de werkelijkheid ben ik vast heel slank.

hahhaha, maar natuurlijk
Oud 20-11-2003, 16:58
Moehaha
Moehaha is offline
(matrix bestaat niet het is een film)
Oud 21-11-2003, 15:43
Kimmi3girl
Kimmi3girl is offline
Sommige meiden hebben dat ja..
Ik niet, ik wou juist dat ik wat dikker was...!!!
Oud 21-11-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 17-11-2003 @ 22:51:
hey en ik dan

maarrum ontopic. Ik ben altijd net wat te zwaar geweest, ik zit nu qua BMI wel goed. Qua figuur vind ik dat er nog wel wat afmag hoor. Maar dan moet ik gaan sporten enzo, en zó boeiend vind ik het nou ook weer niet
Maar goed, ik heb me er nooir druk over gemaakt dat ik wat te dik was, het kon me niet zo veel schelen.
Weegt niet op tegen de vier planken op school
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:58
sterre
sterre is offline
mjuh mss wel maar weet je, is ook niet moeilijk. we worden zowaar gedwongen om ernaar te kijken, kijk maar eens naar al de reclame, graatmagere vrouwen in tijdschriften,... je zou voor minder denken dat je dik bent (wat mezelf betreft... ik mocht best wel eens wat dikker worden!)
Oud 21-11-2003, 20:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat dit bij sommige meisjes zo kan zijn maar zeker niet bij alle meisjes hoor. Sommigen hebben gewoon een heel negatief zelfbeeld en vinden alles aan zichzelf lelijk of te dik terwijl er ook meiden zijn die zichzelf wel realistisch kunnen bekijken.
Oud 24-11-2003, 08:33
Optima
Optima is offline
Citaat:
LiedekeR schreef op 17-11-2003 @ 18:08:
meestal is het andersom...
ga jezelf rukken klootzak
Oud 24-11-2003, 15:54
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Grooveline schreef op 16-11-2003 @ 14:48:
De meeste zijn ook te dik IMO, maar ik heb ook beste hoge eisen
ja, en jij bent vast niet de enige jongen die zo kritisch is.
helaas... want dat soort dingen werken ook mee.
Oud 24-11-2003, 16:08
Dree
Dree is offline
Meisjes van jouw leeftijd vaak wel. In mijn omgeving zie ik hier nu een ommekeer in. We verkiezen gezelligheid boven het perfecte figuurtje. Gewoon lekker eten samen, drinken in de kroeg. Gelukkig zijn we vrij sportief dus de kilo's vliegen er niet aan, maar anders zou het ook niet zo'n ramp zijn (hoe mijn vriendje daar over denkt daargelaten).
Oud 24-11-2003, 17:34
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Arashi schreef op 16-11-2003 @ 16:57:

idd zijn uitzonderingen maar die pik je er zelf vaak toch wel snel uit.. kep t over mensen die dondersgoed weten dat ze ene goed figuur hebben of zelfs eerder mager dan dik zijn :@
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:27
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
maanmeisje17 schreef op 15-11-2003 @ 17:42:
dat is gewoon sarcastisch
Oud 26-11-2003, 09:59
huppelmeis
huppelmeis is offline
Ik weet van mezelf dat ik dat ook heb... Maar het is niet zo dat ik echt ga lijnen of wat dan ook... Ik doe er gewoon (nog) niets voor om dunner te worden...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten