Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn ervaring is dat er over het algemeen wel mensen zijn die er naar vragen...hoe littekens er ook uitzien, als ze het zien dan.
Misschien kun je overleggen met de docent? Of je niet in een lange broek en een gewoon t-shirt mee mag doen, maar misschien valt dat nog wel meer op dan gewoon mee doen. Mensen gaan je echt niet bestuderen oid, het merendeel zal het waarschijnlijk niet opvallen (ligt er natuurlijk wel aan hoe erg het is ed), denk ik. |
![]() |
|
Verwijderd
|
een meisje uit mijn klas heeft littekens door zelfverwonding (weet niet of t genoemd mag noemen, maarja) en het was me eigenlijk nooit opgevallen totdat we het een keer erover hadden in een andere les.. toen is het me wel een keer opgevallen daarna, maarja.. ik kijk er ook niet naar ofzo...
|
![]() |
|
Ik vind littekens superinteressant omdat er een verhaal achterzit. Ik zal dus hoogstwaarschijnlijk vragen hoe je er aan komt.
Ik heb zelf ook een paar opvallende en minder opvallende littekens en als iemand er naar vraagt dan weet ik van allemaal op te noemen hoe ze daar gekomen zijn. Ik schaam me er helemaal niet voor en heb bijna zoiets dat ik zeg 'wil jij soms mijn litteken zien'. Maar ja zo ben ik dus. Ik weet niet in hoeverre jij moeite met jouw littekens hebt. Leonoor ik weet niet of het nou echt verstandig is om je anders te kleden, dat levert denk ik net zo goed vragen op en lijkt het meer of je je voorjezelf schaamt. Net wat je zelf zegt, misschien zal het niet eens opvallen (ik bedoel de littekens) of als het er heel veel zijn of misschien wat minder mooie dan heb je het nu wat moeilijk maar zijn ze er de volgende keer al aan gewend.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Meestal letten mensen er niet zo op, omdat het ze niet bezighoudt.
Ik bedoel hiermee, dat omdat jij littekens hebt, je geneigd bent ook naar andermans bijv. polsen te kijken. Mensen die geen littekens hebben hebben die behoefte niet zo denk ik. Als ze je littekens zien, zullen er altijd mensen zijn die ernaar vragen.. Maar zoals hierboven al gezegd werd, probeer er eens met je docent over te praten.. of je misschien aangepaste kleding aanmag. Heb ik op school ook gedaan, en er werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Je kunt dat wel uiteraard wat vragen van je docent verwachten, maar het is maar wat je liever hebt, vragen van 10 klasgenoten, of vragen van 1 docent. Daarbij denk ik dat je docent ook meer te vertrouwens is dan die 10 klasgenoten. Liefs, Laura
|
ikke zelf zou er nooit wat van zeggen...ligt natuurlijk ook heel erg hoe ze eruit zien....zelf heb ik ook erg veel littekens....en ik schaam me niet er niet meer voor....soms vergeet ik zelfs dat ze er zitten....wie mijn littekens niet accepteerd...accepteerd mij niet...ze zijn een herinnering aan mu verleden....vertellen wat er met iemand iz gebeurt....en laten zien dat je sterker bent geworden.....je bent er overheen...het is verleden tijd.....
dikke kuz knuffel phoebe PS: heel veel sterkte...de eerste stappen zijn het moeilijkst maar het gaat ju lukken...
|
Geen idee wat ik zou doen. Misschien er later eens op terugkomen bij de desbetreffende persoon. Achter littekens zit een verhaal en meestal kan je ook wel enigszins inschatten hoe die littekens daar komen, maar dat maakt het verhaal misschien wel interessanter, voor mij althans.
||
Citaat:
|
Natuurlijk vraagt of kijkt iemand er wel naar, hoe afgrijselijk je ook bent. Het blijft een (extra-)'afwijking' aan het lichaam.
Misschien kun je ze een beetje camoufleren door lintjes, koortjes, polsbandjes, of weet ik veel wat voor 'vreemde' frutsels( die men overal aan vast weet te binden).
|
Hoe ik reageer op littekens hangt van de persoon, littekens
enz af, daar heb ik geen standaardmanier voor oid. Over het algemeen hou ik m'n mond wel, tenzij het iemand is waar ik om geef... Ik denk ook dat de manier waarop jij ermee omgaat ook belangrijk is. Als jij heel krampachtig probeert dingen te verbergen, denk ik dat het meer opvalt dan wanneer je dat niet doet. Hetzelfde geldt voor het reageren op vragen/reacties van mensen denk ik... Geheimzinnige/beschaamde/enz reacties roepen meer vragen op dan een nuchtere reactie, over het algemeen.
||
Citaat:
||
Citaat:
en zelf heb ik geen gym of iets anders, waardoor ik me moet omkleden ofzo, maar dan probeer ik het altijd zo veel mogelijk te verbergen, ivm zeer nare reacties die ik van vorige klasgenoten gehad heb.
Laatst gewijzigd op 19-11-2003 om 00:25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Mensen hebben er bij mij nog nooit naar gevraagd, maar dat komt ook door de tonnen armbandjes die ik altijd draag
![]() Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
sommige mensen zeggen hier dat achter ieder litteken een verhaal zit. dat klopt...
maar wie ben jij, dat je dat verhaal per se moet weten. zeker niet als het je alleen te doen is omdat je nieuwsgierig bent oid. sorry, heel bot misschien. als je nu boos bent om deze reactie mag je wel pm'en. laten we maar geen ruzie maken op het forum hier.
|
ik zou er niks van zeggen, als ik eerlijk ben zou ik wel denken van hoe je eraan zou komen ofzo, maar ik zou het niet tegen iemand anders zeggen van "pssst kijk hem/haar eens" er kan vanalles meee zijn. je kan er iemand ontzettend veel pijn mee doen en dat wil ik liever niet eigenlijk. maar als ik denk waarvan het komt , dan is het idd niet fijn als mensen erna gaan vragen.
|
ik heb zelf maar een litteken door aytomutilatie, maar het is wel degene die het meest opvalt. de rest heb ik allemaal overgehouden aan gevechten met mijn kat, dus als iemand er naar vraagt, antwoord ik dat ik met de kat geviochten heb. meestal vertel ik er dan in geuren en kleuren bij dat het keipijn deed, en keihard bloedde. dat leidt de aandacht af van dat grote litteken, en niemand kijkt me verder nog raar aan. sowieso kijkt niemand bij mij in de klas althans, raar op van de vele sneetjes die ik heb, omdat ik nogal manisch ben en om mijn hyperactiviteit bekend sta. het ligt dus denk ik ook een beetje aan je houden, wat men er van vindt. als je een grijze muis in een hoekje bent, is dat een eerder verdacht teken op automutilatie, den ik. maar dat kan ik natuurlijk ook helemaal mis hebben
|
Om eerlijk te zijn zou ik bijv. AM littekens niet eens herkennen.
Je kunt mij vanalles wijsmaken, bijvoorbeeld dat je met je kat of hond hebt gevochten. Maar goed het is aan de persoon met de littekens zelf wat hij of zij ermee doet en ze wil tonen of niet.
|
hmmm, ja als ik iemand vertrouw, en hij/zij aan mij vraagt hoe ik aan dat ene AM-litteken kom, schaam ik me niet om te zeggen dat ik het zelf gemaakt heb. maar is het iemand die ik niet vertrouw dan vertel ik dat niet. als iemand littekens heeft, vraag ik er wel naar, maar als iemand zegt dat hij het niet zelf gedaan heeft, vraag ik er verder niet naar. ik ben uberhaupt niet echt nieuwsgierig naar de oorzaken, ik let meer op de vorm en hoe indrukwekkend het is
|
Het zou me wel opvallen, omdat ik het zelf doe en er daarom dus meer op let dan andere mensen. Of ik er wat van zou zeggen, weet ik niet zeker. Dat ligt aan de situatie. Als ik iemand wat beter ken, zou ik er achteraf wel iets over vragen, maar dan wel onder vier ogen. Als ik iemand niet goed genoeg ken, laat ik het zitten. Het is al pijnlijk genoeg.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zou vragen waardoor het komt.
waar komt het door? Die littekens? (hoef je niet te zeggen als je het niet wilt hoor) Ik heb ook een litteken op mijn voorhoofd, is gelukkig al bijna weg 9is van 12 jaar geleden) Ik had er eerst zelfs 2.
Laatst gewijzigd op 20-11-2003 om 14:33. |
![]() |
|
Ik heb er ook ooit mee gezeten.
We gingen op kamp in de 2e ofzo en het was bloedheet dus ja, dan loop je vanzelfsprekend in t'shirts. Mensen vroegen mij hoe ik aan die littekens kwam en ik vertelde met een zeer coole blik dat ik in een actiefilm had gespeeld en door een raam was gesprongen. Je moest ze zien kijken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
oh, ik heb ook een litteken op mijn hoofsd, daT zit er al zolang dat ik het niet eens meer zie. maar ik heb hem van de waterpokken, en hij zit precies op het midden van mijn voorhoofd, dus ik krijg meer grappige reacties dan argwanende reacties. eigenlijk kijkt helemaal niemand me er vreemd op aan
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik zit ook onder de littekens en gym altijd met lange broek en trui aan. niemand die er naar vraagt. vorig jaar deed ik gewoon een t-shirt aan. toen iemand zag dat ik allemaal littekens had heeft die dat tegen mijn zusje gezegt en zij weer tegen mijn moeder. die flipte echt helemaal uit. conclusie: trek een trui en een lange broek aan.
|
![]() |
||
Citaat:
(wat klinkt dat naïef...!) Je kunt ook altijd zeggen dat je daar liever niet over praat... Maar ja, het is natuurlijk ook weer persoonlijk wat je 'fijner' vindt. ![]()
|
![]() |
bedankt voor al jullie reacties
maandag is het de'grote' dag ben nu al ontzettend zenuwachtig ik wilde dat ik lange klere aan kon doen maar aangezien we op elkaar moeten oefenen met wassen (armen en benen) gaat dat niet en zal de persoon die met mij doet het wel opvallen, maar ik denk dat ik dan gewoon smoesjes verzin ![]() |
![]() |
|
ik zou er niet zomaar wat van zeggen tijdens de les, omdat ikzelf er ook een hekel aan heb als mensen dat aan mij gaan vragen. Maar maybe een balletje opgooien na de les, onder vier ogen, dat diegene altijd kan zeggen als ie me nodig heeft
*had ik met een vriendin van me ook laatst nml* |
![]() |
|
Als ik littekens bij iemand zie, vraag ik niet hoe die daar komen. Das niet leuk voor die persoon. K zou t wel vragen als die persoon een vriend van me is.
In ieder geval 'succes' maandag met smoesje verzinnen! Hopelijk heb je een leuke praktijkles anyway.
|
nee, waarom zou je daar opmerkingen over maken. Wat maakt het uit als iemand littekens heeft. Alleen als het van die littekens op de polsen zijn die lijken aangebracht te zijn dan zou ik er misschien achteraf even naar vragen. Maar zeker niet tijdens de les
Laatst gewijzigd op 23-11-2003 om 09:51. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Heb jij littekens? Cherry Springs | 162 | 22-05-2012 18:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Littekens Teardrop | 8 | 25-07-2010 18:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
littekens verwijderen Little miss NAUGHTY | 3 | 14-05-2003 12:06 | |
Psychologie |
kunnen littekens door automutilatie verwijderd worden. Little miss NAUGHTY | 10 | 13-05-2003 21:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
littekens + lente/zomer framboosje | 53 | 13-03-2003 08:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zalf tegen littekens kleinedraak | 8 | 10-12-2002 12:34 |