Oud 15-11-2003, 13:23
stier
stier is offline
Beste allemaal,

Ik heb jullie raad nodig bij het volgende. Ik ben 20, studeer aan de universiteit en doe twee studies en ben derdejaars. Ik heb nog nooit een relatie gehad. Echter, de laatste tijd doet een meisje (een mede-student) wel erg vreemd naar me. Een paar voorbeelden:

-Afgelopen dinsdag zat ik in de collegezaal te wachten tot het college begon. Zij komt binnen en gaat naast me zitten (op zich niet bijzonder). Ze heeft de Spits! Bij zich en begint de horoscopen voor te lezen. Ze vraagt wat mijn sterrenbeeld is en begint voor te lezen dat het deze week goed zou gaan met mijn partner (ik vind die horoscopen trouwens allemaal onzin en zij ook). Ik zei haar dus dat die horoscoop niet op mij van toepassing is, omdat ik geen partner heb. Even later zei ze dat ze erg van stieren (mijn sterrenbeeld dus) hield. Hierbij kreeg ik dus een beetje een dubbel gevoel.

-Afgelopen hadden we voor een bepaald vak een tentamentraining op een kantoor in Amsterdam. Ik was met de auto en zij reed mee met iemand anders die ze kent, ik ken har trouwens pas een week of twee, drie. We zitten dus bij die tentamentraining weer bij elkaar (op een hoek van een tafel) en als ik ook maat even vanuit mijn ooghoeken naar haar kijk, zit ze naar me te lachen. Ik lach natuurlijk vriendelijk terug. Dit laatste gebeurt dus de laatste weken steeds (dat ze naar me zit te lachen).

-Gisteren zaten we weer bij een college. Ze kwam weer naast me zitten en zit weer steeds te lachen naar me als ik haar aankijk. Een tijdje lang zaten we zelfs met onze knieën tegen elkaar. We voelden het allebei duidelijk, maar we trokken geen van beiden onze benen terug.

-Ook gisteren, bij een ander college, kwam ze weer naast me zitten. Ze had een broodje gekocht en vroeg of ik ook een hapje wilde. Ik heb natuurlijk geweigerd, samen van één broodje eten vind ik toch echt wat te ver gaan (als je geen relatie hebt). Daarnaast snoept ze wel eens (dropjes enzo) en altijd vraagt ze dan of ik ook iets wil, maar dit sla ik meestal af omdat ik daar te dik van word. Dat zei ik haar dus ook een keer, zegt ze tegen mij: `Nou, dat hoor je mij niet zeggen hoor!´. En weer die glimlach erbij.

-Ook moeten we nog naar een andere tentamentraining in Rotterdam op een plek die bijna niet met het openbaar vervoer te bereiken is. Ze vroeg of ik met de auto ging en vroeg of ze dan misschien mee mocht rijden. Ik heb natuurlijk ja gezegd.

Overwegende dat deze gedragingen naar mijn mening niet normaal zijn tussen studenten, zou ik voorzichtig concluderen dat ze mij wel leuk vindt. (ik vind haar trouwens ook wel leuk). Maar: nu komt het: ze is dus 28. Ik ben 20 en acht jaar verschil vind ik wel erg groot. Op grond hiervan zou ik zeggen: ze doet gewoon aardig en meer niet. Ik zie er weliswaar ouder uit en voel me geestelijk ook ouder.

Vraag is dus: zien jullie deze gedragingen als een teken van gewone vriendschap of potentiële verleigdheid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2003, 13:34
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
stier schreef op 15-11-2003 @ 14:23:
Beste allemaal,

Ik heb jullie raad nodig bij het volgende. Ik ben 20, studeer aan de universiteit en doe twee studies en ben derdejaars. Ik heb nog nooit een relatie gehad. Echter, de laatste tijd doet een meisje (een mede-student) wel erg vreemd naar me. Een paar voorbeelden:

-Afgelopen dinsdag zat ik in de collegezaal te wachten tot het college begon. Zij komt binnen en gaat naast me zitten (op zich niet bijzonder). Ze heeft de Spits! Bij zich en begint de horoscopen voor te lezen. Ze vraagt wat mijn sterrenbeeld is en begint voor te lezen dat het deze week goed zou gaan met mijn partner (ik vind die horoscopen trouwens allemaal onzin en zij ook). Ik zei haar dus dat die horoscoop niet op mij van toepassing is, omdat ik geen partner heb. Even later zei ze dat ze erg van stieren (mijn sterrenbeeld dus) hield. Hierbij kreeg ik dus een beetje een dubbel gevoel.
dat is erg onwaarscheinlijk toevallig, dus daar zal wel een bedoeling achter zitten
Citaat:

-Afgelopen hadden we voor een bepaald vak een tentamentraining op een kantoor in Amsterdam. Ik was met de auto en zij reed mee met iemand anders die ze kent, ik ken har trouwens pas een week of twee, drie. We zitten dus bij die tentamentraining weer bij elkaar (op een hoek van een tafel) en als ik ook maat even vanuit mijn ooghoeken naar haar kijk, zit ze naar me te lachen. Ik lach natuurlijk vriendelijk terug. Dit laatste gebeurt dus de laatste weken steeds (dat ze naar me zit te lachen).
Lachen, hmz... als het vaak voorkomt, zit er wel iets achter
Citaat:

-Gisteren zaten we weer bij een college. Ze kwam weer naast me zitten en zit weer steeds te lachen naar me als ik haar aankijk. Een tijdje lang zaten we zelfs met onze knieën tegen elkaar. We voelden het allebei duidelijk, maar we trokken geen van beiden onze benen terug.
Ja dat heb ik ook wel eens, als zij dat doet, zit er iets achter...

Citaat:
-Ook gisteren, bij een ander college, kwam ze weer naast me zitten. Ze had een broodje gekocht en vroeg of ik ook een hapje wilde. Ik heb natuurlijk geweigerd, samen van één broodje eten vind ik toch echt wat te ver gaan (als je geen relatie hebt). Daarnaast snoept ze wel eens (dropjes enzo) en altijd vraagt ze dan of ik ook iets wil, maar dit sla ik meestal af omdat ik daar te dik van word. Dat zei ik haar dus ook een keer, zegt ze tegen mij: `Nou, dat hoor je mij niet zeggen hoor!´. En weer die glimlach erbij.
Dubbelzinnig (krijg ik zo vaak te horen dat ik er geen reet meer van snap )
Citaat:
-Ook moeten we nog naar een andere tentamentraining in Rotterdam op een plek die bijna niet met het openbaar vervoer te bereiken is. Ze vroeg of ik met de auto ging en vroeg of ze dan misschien mee mocht rijden. Ik heb natuurlijk ja gezegd.
Goeie mogelijkheid om dr eens onopvallend uit te horen

Citaat:
Overwegende dat deze gedragingen naar mijn mening niet normaal zijn tussen studenten, zou ik voorzichtig concluderen dat ze mij wel leuk vindt. (ik vind haar trouwens ook wel leuk). Maar: nu komt het: ze is dus 28. Ik ben 20 en acht jaar verschil vind ik wel erg groot. Op grond hiervan zou ik zeggen: ze doet gewoon aardig en meer niet. Ik zie er weliswaar ouder uit en voel me geestelijk ook ouder.
[QUOTE] Als je zo'n beetje op hetzelfde " niveau" zit maakt die leeftijd niet zoveel uit, iig minder dan een 18 jarige jongen en een 12 jarig meisje... (sick, loopt dus bij ons op school zon stelletje rond... De een is nauwelijks aan het puberen en de ander is al volwassen)
Citaat:
Vraag is dus: zien jullie deze gedragingen als een teken van gewone vriendschap of potentiële verleigdheid?
Het is geen gewone, maar een goede vriendschap, ze mag je wel graag, geeft je complimentjes etc.

ik zou maar eens met dr gaan praten... (ikzelf zou denken dat dat wel goed zou zitten)
Oud 15-11-2003, 13:39
DEChengst
DEChengst is offline
Ze wil je !
Oud 15-11-2003, 14:21
Fleur
Fleur is offline
Klinkt goed

Ik zou het er op wagen. Zoek zelf ook wat toenadering, zodat zij ook merkt dat het niet alleen van haar kant komt. Ga allebei steeds een stapje verder en voor je t weet ben je met haar aan het zoenen

Dat leeftijdsverschil maakt geen zak uit joh.

Als je het stapje voor stapje doet, merk je ook hoe zij er op reageert en of je haar signaleren goed hebt begrepen en hoef je minder bang te zijn om afgewezen te worden.

Klinkt als een ideale situatie, dus succes er mee!
Oud 15-11-2003, 15:54
Verwijderd
Vraag haar een keer mee uit. Zal vast leuk worden. Leeftijdsverschil? Je geeft het zelf al aan dat jezelf ouder voelt. Hup! Go!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 15:57
Verwijderd
ja ik ben dan geen 20 of 28 maar mijn vriendin is 15 en heeft verkering met een gast van 25 dusse, 8 jaar bout echt niet meer als je elkaar leuk vind
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 16:12
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
so_fietjuh schreef op 15-11-2003 @ 16:57:
ja ik ben dan geen 20 of 28 maar mijn vriendin is 15 en heeft verkering met een gast van 25 dusse, 8 jaar bout echt niet meer als je elkaar leuk vind
15 en 25 vind ik een groter verschil dan 20 en 28... En dan doel ik niet op die 2 jaar....

Go for it!
Oud 15-11-2003, 16:23
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Nou ik vind dat het toch wel duidelijke aanwezingen zijn dat ze je meer dan alleen aardig vind. Het leeftijdsverschil zou ik op jullie leeftijd ook niet echt boeiend vinden. Ik zou er dus gewoon voor gaan. Waag een gokje en vraag haar mee uit. Ik denk dat je grote kans hebt dat ze je wel ziet zitten
Succes
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 16:29
Verwijderd
Ik zie niets waaruit je kan concluderen dat ze je leuk vind...
Want ik lach ook naar collega's en ze maken bv eten voor me klaar. Maar ik hoef echt niet te denken dat ze me leuk vinden ofzo...

maar misschien isd het hierbij anders...

succes iig
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 17:51
Fujitsu
Fujitsu is offline
Tering man en je hebt nu nog niet door dat ze je leuk vind?
Oud 15-11-2003, 18:51
Verwijderd
kdenk wel dat ze je wil.

Offtopic: voor zo'n lang verhaal was het best makkelijk te lezen/volgen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 18:58
Optima
Optima is offline
nee ze vind je niet leuk
gee fhet op
move on

liefde is nooit bedoeld gecompliceerd te zijn

...
Oud 15-11-2003, 19:03
saartjeh
saartjeh is offline
ze is met je aant flirten dat iig
of ze nou wat wil das nie helemaal voor 100% ckr
iig wil ze minstens vriendschap, dus kzou zeggen, relax en heb gwoon lol doe gwoon nice enzow

offtopic: sry, kan nie egt volledige zinnen maken hiero
Oud 15-11-2003, 20:42
Escapism
Escapism is offline
ik vind jou echt een scheetje
Oud 16-11-2003, 11:44
stier
stier is offline
Citaat:
Fujitsu schreef op 15-11-2003 @ 18:51:
Tering man en je hebt nu nog niet door dat ze je leuk vind?
Ja, dat heb ik dus wel door, maar mijn vraag was meer of je zoiets van een meisje (of beter: vrouw) van 28 jaar als iets serieus kan beschouwen aangezien ik maar 20 ben, het leeftijdsverschil is natuurlijk erg groot (alhoewel ik daar geen bezwaar tegen heb).
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 11:47
stier
stier is offline
Citaat:
Multilot schreef op 15-11-2003 @ 17:12:
15 en 25 vind ik een groter verschil dan 20 en 28... En dan doel ik niet op die 2 jaar....

Go for it!
Ja, maar ik ben wel de jongen die 20 is en zij is het meisje van 28. Zo´n situatie is toch hoogst ongebruikelijk (dat het meisje 8 jaar ouder is dan de jongen). Niettemin vind ik haar heel erg leuk en begin haar steeds leuker te vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 11:48
stier
stier is offline
Citaat:
Escapism schreef op 15-11-2003 @ 21:42:
ik vind jou echt een scheetje

Slaat dit op mij en zo ja, wat is hier de strekking van?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:25
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
stier schreef op 16-11-2003 @ 12:47:
Ja, maar ik ben wel de jongen die 20 is en zij is het meisje van 28. Zo´n situatie is toch hoogst ongebruikelijk (dat het meisje 8 jaar ouder is dan de jongen). Niettemin vind ik haar heel erg leuk en begin haar steeds leuker te vinden.
wat houd je dan tegen?
jullie voelen je tot elkaar aangetrokken, zitten op het zelfde "niveau" (noemik het altijd maar ) dan maakt 8 jaar nix uit!

ik zou zeggen; ik wens je veel sucses en geluk !!!
Oud 16-11-2003, 18:48
freakieflower
freakieflower is offline
is this for real???

Sorry...maar volgens mij is jou soort uitgestorven.....

Enne....op een oude fiets moet je het leren toch
??
Oud 16-11-2003, 19:42
Faery
Faery is offline
Ze zit in geldnood.
Oud 17-11-2003, 16:50
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Het kan beide kanten op... ik vind niet dat het overdreven duidelijk is dat ze jou meer dan gewoon leuk vindt. Tuurlijk doet ze aardig, maar dat doe je toch altijd tegen vrienden of tegen mensen met wie je bevriend zou willen zijn?
Ik denk dat je gewoon vaker met haar om moet gaan, als ze met je meerijdt in de auto leer je haar beter kennen. Je kan toch eerst hopen op vriendschap (en dat kan het zeker worden aan haar manier van doen/lachen te zien) en dan gewoon af wachten wat er nog meer komt?
Oud 17-11-2003, 16:59
Scatterheart
Scatterheart is offline
Zit wel goed, nu nog een beetje initatief voor ze je weer vergeten is.
Oud 17-11-2003, 17:37
juno
juno is offline
Jaaaa zeg, wat moet zo'n ouwe tang met een jonge jongen als jij? Wat denkt ze wel! Zo'n lelijke uitgezakte rimpelzak! Ze moet maar een kerel van haar eigen leeftijd nemen, geen onschuldige knaap van 20. Gewoon, iemand van 35 of 36 ofzo, dat pas beter bij een vrouw van 28. Huh? Ja, dat is ook 8 jaar verschil, maar ja, dan is de man ouder he, dat hoort zo.

U begrijpt mij zo wel hopelijk?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 10:18
stier
stier is offline
Ik begin haar steeds leuker te vinden . Morgen zie ik haar weer. Ik verheug me er zo op. Kijk, het is voor mij best duidelijk dat ze me leuk vindt, maar ik dank dus: ze is acht jaar ouder, bedoelt ze dit dan serieus? Ze weet overigens niet dat ik pas 20 ben en zoals gezegd schatten de meeste mensen me op 27/28 en soms zelfs hoger.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 10:23
Big Boi
Big Boi is offline
Go for it
Oud 18-11-2003, 16:58
stier
stier is offline
Nog een feitje:

Laatst vroeg ze of ze wat aantekeningen van me mocht kopiëren. Dat liet ik natuurlijk toe. Komt ze later terug, zegt ze:´je hebt echt een mooi handschrift van een advocaat´. Dat vleide me wel heel erg
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:07
Omen
Omen is offline
Knijp eens in haar kont, merkt je het vanzelf wel.
Oud 18-11-2003, 20:14
lovely girl
lovely girl is offline
Citaat:
Omen schreef op 18-11-2003 @ 21:07:
Knijp eens in haar kont, merkt je het vanzelf wel.
Ik weet niet of ze hier echt behoefte aan heeft, ik verwacht van niet, maar ik zou als ik jou was wat meer toenadering zoeken...
Ik weet niet of er meer mensen meerijden naar Rotterdam, maar zoniet, dan is het een perfecte kans om eens wat persoonlijker met haar te praten toch. Misschien heeft ze nog wel zin om ergens wat te gaan drinken dan? Naja, misschien is dat ook wel té meteen... iig ik zou erop af stappen!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 08:18
stier
stier is offline
Er rijdt verder niemand mee, dus ik ben helemaal blij. Als anderen nog vragen of ze mee willen rijden, dan wimpel ik dat af. Ik wil haar lekker voor mezelf hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 12:45
stier
stier is offline
Ik heb haar zojuist gezien. Ik stond te wachten op college en stond even te praten met een vriend. Komt ze voorbij gelopen, zegt me gedag met die betoverende glimlach van haar en loopt naar binnen. Ik ga vervolgens naar binnen en naast haar zitten. Ze rook buitengewoon lekker en ze had zich heel mooi aangekleed (strak topje, rokje en laarzen, haar los, terwijl ze anders altijd een staartje heeft of opgestoken). Ik heb ook nu haar volledige adres en haar telefoonnummers . Ik ben van plan om als we samen naar Rotterdam gaan het met haar voorzichtig te hebben over ´de ideale partner´. Als we dan allebei onze kenmerken hebben opgenoemd, dan ben ik van plan om te zeggen: eigenlijk zoals jij bent. Lijkt dit jullie een goed idee? Ik ben namelijk niet zo iemand die meteen direct zegt: Ik vind je leuk.

Misschien komt dit alles onzeker over, maar dat ben ik ook best wel. Ik ben wel eens eerder verliefd geweest op een meisje, maar dat is nooit wat geworden, omdat het of niet wederzijds was, of dat we erg van elkaar verschilden. Maar deze keer is het anders. We hebben veel overeenkomsten en passen volgens mij enorm goed bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 12:48
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
wie niet waagt wie niet wint

wie niet neukt krijgt geen kind
Oud 19-11-2003, 16:54
stier
stier is offline
Citaat:
lovely girl schreef op 18-11-2003 @ 21:14:
Ik weet niet of ze hier echt behoefte aan heeft, ik verwacht van niet, maar ik zou als ik jou was wat meer toenadering zoeken...
Ik weet niet of er meer mensen meerijden naar Rotterdam, maar zoniet, dan is het een perfecte kans om eens wat persoonlijker met haar te praten toch. Misschien heeft ze nog wel zin om ergens wat te gaan drinken dan? Naja, misschien is dat ook wel té meteen... iig ik zou erop af stappen!

Aansluitend is er een borrel op het betreffende advocatenkantoor. Helaas moet ik om 19.45 uur weer in Utrecht zijn, deze afspraak staat er al een paar maanden. Bovendien komt er binnenkort een hele drukke tijd voor ons beiden aan (tentamens).
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 08:09
stier
stier is offline
Ik begin behoorlijk verliefd op haar te worden, zo verliefd ben ik nog nooit geweest in ieder geval. Ik heb nauwelijks nog honger en kan niet meer goed slapen. Ook ben ik van plan om de afspraak die ik heb na de tentamentraining af te zeggen en daarna met haar uit eten te gaan. Lijkt dit jullie een goed idee of loop ik te hard van stapel?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 12:43
wiebenik
wiebenik is offline
Zucht, bij de meeste jongens moet je het gewoon keihard midden in hun gezicht zeggen willen ze het eindelijk doorhebben.

Bij mijn vriend bijvoorbeeld...die heeft ook niet door dat er iemand gigantisch achter hem aanzit. Ik wel, helaas.
Oud 21-11-2003, 17:32
stier
stier is offline
Als we na de tentamentraining terugrijden ben ik van plan om haar te vragen of ze nog iets te doen heeft die avond en zo niet om haar dan mee uit eten te vragen. Lijkt dit jullie een goed idee? Iets gaan drinken is geen oplossing, we krijgen al een borrel op het kantoor en zijn pas rond 19.00 uur weer terug.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 00:48
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
stier schreef op 16-11-2003 @ 12:48:
Slaat dit op mij en zo ja, wat is hier de strekking van?
wat ik zeg: ik vind jou een scheetje
Oud 22-11-2003, 11:25
Omen
Omen is offline
nee, helaas.
Oud 22-11-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
stier schreef op 21-11-2003 @ 18:32:
Als we na de tentamentraining terugrijden ben ik van plan om haar te vragen of ze nog iets te doen heeft die avond en zo niet om haar dan mee uit eten te vragen. Lijkt dit jullie een goed idee? Iets gaan drinken is geen oplossing, we krijgen al een borrel op het kantoor en zijn pas rond 19.00 uur weer terug.
Wat een geplan

Heb je ook al een plan B voor als ze wel iets te doen heeft?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 06:27
Verwijderd
Citaat:
stier schreef op 19-11-2003 @ 09:18:
Als anderen nog vragen of ze mee willen rijden, dan wimpel ik dat af. Ik wil haar lekker voor mezelf hebben.
dat klinkt goed
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:01
Verwijderd
ik vind het schattig ik word hier weer helemaal vrolijk van

enne stier, veel succes en hou ons op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:18
Zazoo
Zazoo is offline
man, doe niet zo ongelooflijk moeilijk. ze vindt je duidelijk superleuk en jij haar dus dat komt heus wel goed hoor. je hoeft echt niet van te voren te gaan bedenken wat je precies gaat doen en hoe. wees gewoon jezelf, dan komt t vast wel goed.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:23
stier
stier is offline
Ik vind het ook niet leuk dat ik alles zo wil regelen, maar dat ligt nou eenmaal in mijn aard: ik wil alles tot in de puntjes verzorgd hebben
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:27
Verwijderd
ach, het heeft ook voordelen toch?

soms wou ik dat mijn vriend wat meer regelde
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 15:42
Verwijderd
niet zo huilen en vragen of ze n keer wat met je gaat dirnken
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 15:48
GRRR
GRRR is offline
haha toy. kijk hoe oud het topic is

die gast denkt gewoon neit met zijn pik als wij.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 15:49
Verwijderd
oh skeit, hij verwees hiernaar in zn andere topic......gehe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten