Oud 30-11-2003, 16:49
Vlooienband
Vlooienband is offline
Anyone in for some tea?

Well, ik vroeg me af hoe je thee met catmint/alsem minder bitter krijgt. Iemand een puik ideetje?
Oud 30-11-2003, 16:52
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Suiker?
Oud 30-11-2003, 16:52
cha0s
cha0s is offline
gheh... hey, dat was best 'n idee voor gisteren geweest... suiker
Oud 30-11-2003, 16:53
Vlooienband
Vlooienband is offline
ah, juh. Dat we dat gister niet hadden. Zou honing werken? Of er een normaal theezakje bijpleuren, zodat de smaak verminderd wordt? Of haalt dat de werkende effect er misschien uit?
Oud 30-11-2003, 17:08
HiTeK
HiTeK is offline
Lijkt me niet je krijgt toch dezelfde hoeveelheid werkzame stof binnen. Alleen als het een reactie aan gaat, dan kan de werking verminderen of juist sterker worden
Suiker of honing zullen denk ik wel werken.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:10
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Vlooienband schreef op 30-11-2003 @ 17:53:
Dat we dat gister niet hadden.
Er was wel suiker in huis, hoor?

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Oud 30-11-2003, 17:15
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 30-11-2003 @ 18:10:
Er was wel suiker in huis, hoor?
Jawel, maar daar is niet echt aan gedacht op dat bewuste moment, dus.
Oud 30-11-2003, 17:19
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 30-11-2003 @ 18:15:
Jawel, maar daar is niet echt aan gedacht op dat bewuste moment, dus.
Nu ik zo de vorige posts in dit topic eens terug lees, valt het kwartje pas. . *wakker worden, Henk*.
Oud 30-11-2003, 17:29
Verwijderd
Hmm liever met honing dan suiker maar da's mijn mening. Gaat een teringhoeveelheid honing nodig hebben voor je die gore #@)$#$ smaak wegkrijgt blegh wat een goor goedje ik drink nooit meer iets als de halve kamer aan het gniffelen is
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:01
Verwijderd
Stel je niet zo aan Exo, ik heb het ook geproefd EN daarna zelfs nog uit eigen beweging gedronken ook...

Haalt citroen niet vaak een ranzige smaak uit thee weg?

Of gewoon een theezakje met normale smaak erin gooien, iets heel zoets, framboos, aardbei, zo zoet dat je het bittere niet meer proeft .

Ik vond de smaak wel heel apart, precies of je cayennepeper zat te eten ofzo. Waar had je die kruiden gehaald?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:56
Verwijderd
Ik vond het erg jammer dat we later niet opnieuw hebben gedronken, ik had de eerste keer maar 6 slokken ofzo, niet genoeg om iets vaags mee te maken volgens mij, of ik was gewoon zo stoned dat ik het niet doorhad.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:55
Verwijderd
NOu ik vond 't iig 1 van de goorste dingen op aarde
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 30-11-2003 @ 20:55:
ach man, dit was in ieder geval vloeibaar dus het bleef niet zolang hangen als paddo's
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 21:45
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 30-11-2003 @ 20:55:
Nog geen studentendoop ondergaan?

Maar Vlooi, waar heb je die dingen nou gehaald? gewoon in de smartshop?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 30-11-2003 @ 22:45:
Nog geen studentendoop ondergaan?

Maar Vlooi, waar heb je die dingen nou gehaald? gewoon in de smartshop?
ik denk die alruinwortel niet
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 22:22
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 30-11-2003 @ 23:08:
ik denk die alruinwortel niet
Tiens die had ze al bij.
Ik heb het over het kattekruid en de alsem. Waren best grote zakjes, hoeveel kost t hoeveel gebruik je ervan?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 22:52
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
dan was ik ws de enige die er geen slokje van genomen hadden..
maar nu kijk ik sowieso heel erg uit met wat ik drink.
imand had me namelijk een keer een slokje van zn "golden power" gegeven en daarna gezegt dat weer iemand ander erin gepist had.
later zei die van niet, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 23:01
Verwijderd
Ja er zijn zo van die vriendengroepen Als je naar de plee gaat, pissen ze in je bier en dat vinden ze dan ook nog grappig. Gelukkig drink ik geen bier en heb ik zulke vrienden niet.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 23:03
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-12-2003 @ 00:01:
Ja er zijn zo van die vriendengroepen Als je naar de plee gaat, pissen ze in je bier en dat vinden ze dan ook nog grappig. Gelukkig drink ik geen bier en heb ik zulke vrienden niet.
hehe nee, zulke geintje's zijn ook nogal ziekelijk/
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 23:29
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik heb ook niks op, ik eet/drink nooit iets waarvan ik niet weet wat het is en wat het doet. Niet dat ik slechte ervaringen heb met 'vrienden', maar ik ken er wel een paar die het wel zijn overkomen en waarbij het wat minder afliep.

ontopic: een hoop honing zal het wel doen denk ik, en het is dan ook nog gelijk is goed voor een pijnlijke keel
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 23:49
Vlooienband
Vlooienband is offline
Gehaald bij een random smartshop. Deze heette herbal fantasy, is geplant op de wagenstraat 140, Den Haag. Het waren inderdaad wel grote zakjes, handig. Nu heb ik zelf nog wat over, wat ik ga combineren met mijn eigen alsemplant, die "ietsje" sterker is.
Het kostte negen euri per pakje, dus negen voor de alsem, negen voor de catmint.

Best puike mensen, daar.
In de thee zat, om even duidelijk te wezen, alsem en catmint.
Citaat:
Alsem: het effect van Alsem (Artemisia Absinthium) is narcotisch, licht verdovend, en geeft een vreedzaam en geruststellend gevoel.
In combinatie met alcohol of in grote hoeveelheden kunnen ook visuele effecten optreden.

Receptjes: de meest gebruikelijke toedieningsvormen zijn de tinctuur en thee. Het heeft echter een zeer bittere smaak ( ), wat de thee bijna ondrinkbaar maakt.
De psychoactieve stoffen kunnen uit de plant worden grtrokken met behulp van alcohol. Je kunt 25 gram van het kruid een week laten trekken in een halve liter sterke drank. Na het gezeefd te hebben is deze krachtige drank klaar voor het gebruik.

Combinaties: aan de bittere smaak is weinig te doen. Een beetje Pepermuntblad of Anijs in de thee is aan te bevelen. Zoet en bitter gaan niet samen, dus je kunt beter geen suiker toevoegen.
Om een rookmix te maken, kun je Alsem mengen met gelijke delen Wild Lettuce, Passiebloem en een achtste deel Pepermuntblad. Gebruik een sigarettenfilter om te roken, zodat je de bittere smaak niet in je mond en op je lippen proeft.

Bijwerkingen: Alsem is een psychische stimulant, wanneer het in hogeredoseringen wordt gebruikt. Excessief en langdurig gebruik van alsemextracten kan tot afhankelijkheid leiden.
Over catmint:
Citaat:
Catmint is in Nederland beter bekend als Kattekruid. Katten schijnen een voorliefde te hebben voor dit kruid. Ze zullen de plant altijd weer opzoeken en worden er duidelijk ontspannen van.
Catmint (Nepeta cataria) wordt in Azie gebruikt om tijgers en leeuwen in dierentuinen rustig te houden of tot bedaren te brengen.

Ook bij mensen werkt kattekruid ontspannend. Ook wordt het toegepast bij verschillende kwalen, zoals menstruatiepijn, slapeloosheid en verkoudheid.

Catmint is een mild, ontspannend hallucinogeen. Na het roken en/of het drinken van sterke thee geeft het een behagelijke ontspanning, een marihuana-achtige 'high' en een stimulerend effect op je verbeeldingskracht. De smaak is erg lekker. Goed voor een ontspannen avond om bijvoorbeeld rustige muziek bij te luisteren of om beter tot rust te komen na een drukke dag.

Voor thee gebruik je ongeveer 25 gram op een liter water. Even laten koken en 15 minuten laten trekken. Daarna zeven, eventueel honing of suiker toevoegen en het is klaar voor gebruik.
Om het in te nemen, kun je een volle theelepel verpoederd kruid oplossen in een glas water. Catmint is goed te combineren met Galangal, Damiana en Valeriaan.
Zo, folders zijn dus wel mieters.

Citaat:
Ik vond het erg jammer dat we later niet opnieuw hebben gedronken
Ah, ik had in totaal iets van twee volle mokken op. Het was totaal ranzig, maar de rest van de avond/deel van de nacht waren alle lichtjes wel heel mooi rood en had de tv een leuke kleur. En er waren golfjes rook. Best puik, en zeker de moeite waard.
Oud 01-12-2003, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 01-12-2003 @ 00:01:
Hahaha *kuch* ok ik verlies al m'n waardigheid (??) hiermee maar dat is mij dus ook wel es gebeurd

Nou ja ik ben te goedgelovig sue me
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 10:42
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 30-11-2003 @ 17:52:
Suiker?
.....Dude uit de smartshop zegt dat paddo-thee in ieder geval niet minder bitter wordt wanneer je er suiker in gooit...
Een goed alternatief heb ik overigens niet...
Neus dicht, snel achterover gooien en daarna zuurstokken eten oid
Oud 01-12-2003, 10:48
howshesings
howshesings is offline
naw die thee ging wel beyond bitter vond ik
maar toch, weer een ervaring rijker, weet ik wat ik moet vermijden
Oud 01-12-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 01-12-2003 @ 01:39:
Hahaha *kuch* ok ik verlies al m'n waardigheid (??) hiermee maar dat is mij dus ook wel es gebeurd

Heeft nix met goedgelovigheid te maken, je vrienden moeten te vertrouwen zijn Dat zij een zieke geest hebben, kun jij nix aan doen . (Dat wil zeker niet zeggen dat mijn vrienden geen zieke geest hebben, integendeel, maar zoiets is toch ver beneden hun niveau, gelukkig dan maar weer voor mij.)

Howshesings (en eindelijk lees ik je naam goed... ) het was idd beyond bitter. De smaak doet me nog steeds aan iets denken, zoiets als paddo's, met een potje cayennepeper en nootmuskaat erbij... ofzo...

Klote dat de smartshop hier dicht is, anders ging ik inkopen doen .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2003, 12:48
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
eXo schreef op 01-12-2003 @ 01:39:

das niet goed gelovig maar het toonbeeld van domme humor voor simpele zielen die zich willen laten gelden.
nou hoop ik niet dat ik je vrienden beledig
en het is gemeen dat zoiets bij jou geflikt wordt want jij bent juist super aardig altijd.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 14:22
Verwijderd
kvond die tee smaken naar dat spul dat je op je vingers smeert tegen nagelbijten. echt TE vies
kun je er niet gewoon een blokje anijs ingooien?
dat verkopen ze namelijk gewoon bij de ah
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:21
Verwijderd
Rammstein
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
"Beltaine" schreef op 01-12-2003 @ 13:48:
das niet goed gelovig maar het toonbeeld van domme humor voor simpele zielen die zich willen laten gelden.
nou hoop ik niet dat ik je vrienden beledig
en het is gemeen dat zoiets bij jou geflikt wordt want jij bent juist super aardig altijd.
Ah joh.. waarschijnlijk deden ze het juist daarom omdat ik hun nooit in elkaar zou (kunnen?) slaan. Ach ik kan er naderhand wel om lachen geintje moet kunnen, je gaat er niet dood van ofzo.

Wa'k wel jammer vind is dat het door een jongen gedaan is die eigenlijk een hele goeie jongen is maar harstikke onzeker, en door een andere maat vet is opgejut om het te doen (in het glas te zeiken) hij had er ook vet spijt van enzo zei die tegen me en hij was kei bang en bood me zelfs geld aan om het goed te maken?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:50
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
eXo schreef op 01-12-2003 @ 16:25:
Ah joh.. waarschijnlijk deden ze het juist daarom omdat ik hun nooit in elkaar zou (kunnen?) slaan. Ach ik kan er naderhand wel om lachen geintje moet kunnen, je gaat er niet dood van ofzo.

Wa'k wel jammer vind is dat het door een jongen gedaan is die eigenlijk een hele goeie jongen is maar harstikke onzeker, en door een andere maat vet is opgejut om het te doen (in het glas te zeiken) hij had er ook vet spijt van enzo zei die tegen me en hij was kei bang en bood me zelfs geld aan om het goed te maken?
awwwww
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 01-12-2003 @ 15:22:
kvond die tee smaken naar dat spul dat je op je vingers smeert tegen nagelbijten. echt TE vies
kun je er niet gewoon een blokje anijs ingooien?
dat verkopen ze namelijk gewoon bij de ah

Bitex..

En dit heeft me ervan overtuigd dat die thee inderdaad
erg ranzig moet zijn geweest
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten