Oud 09-06-2001, 22:26
*** is offline
Moet samen met een klasgenoot volgend jaar een profielwerkstuk maken over wiskunde B1, maar nu al een ondw + onderzoeksvraag enz bedenken... Aangezien er minsten 80 uur in moet gaan zitten, ben ik nu hard op zoek naar iets interessants, wie helpt me op weg?! Vast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2001, 20:14
-
- is offline
Suggesties van mijn school:

speltheorie: analyseer een aantal eenvoudige spellen en bedenk een winnende theorie

wiskundige hulpmiddelen: paralellenliniaal, ellipsograaf, parabooltrekker enz. Ook theoretisch bewijs geven dat ze doen wat ze moeten doen

Chaostheorie: fractals enz.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2001, 20:41
Meggie
Meggie is offline
Kweet niet precies wat een po inhoudt (oude stijl he...) maarjah, t heeft iets met werkstukken te maken (geloof ik)
dus wat ken je allemaal doen.....

De gulden snede is een leuk onderwerp, maar wel beknopt...... je ken dr wel weer toepassingen van opschrijven enzo, daar vul je best wel wat mee, al misschien niet genoeg....

Magische vierkanten zijn ook fun, daar ken je ook goed over uitweiden, hmmmm of toch niet? kweet t niet eigenlijk.......

s kijken.... ik ben zelf bezig met een werkstuk over wiskunde in gebouwen, bijvoorbeeld de kubuswoningen in rotterdam, het bachminster fuller (zo schrijf je t geloof ik niet........) uhh dat is een soort bolvormig gebouw... t heeft met wiskunde te maken iig
Dat is een leuk onderwerp (iig, ik vin t fun om te doen), maar misschien dan wel weer te breed of toch te weinig wiskundig....

Goh wat is er nog meer?
wiskunde is zo intressant, maar als t dr op aankomt...

Iets met wiskundige kunstwerken is ook interessant (neem Roskam bv. die heeft een schilderij gemaakt gebaseerd op binaire getallen, best wel fun), maar then again, t zal dan wel weer te weinig met wiskunde te maken hebben....

Hmmm t is lastig........

Veel succes iig
Met citaat reageren
Oud 11-06-2001, 23:14
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
bachminster fuller
Das toch ook een molecuul?

Tja... Die architectuur kun je bedst wiskundig houden hoor. Heeft je docent niet van die zebrablokboekjes? Daar staan af en toe ook wel leuke ideeën in.
Oud 13-06-2001, 17:41
*** is offline
Hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Inmiddels hebben we overlegd met onze leraar en 't kwam erop neer dat hij graag wilde dat we een onderwerp kozen wat we nog helemaal niet behandeld hebben (of gaan behandelen) en dan 't liefst over complexe getallen. Dat zag m'n partner echter niet zitten. Uiteindelijk zijn de volgende onderwerpen eruitgerold die ons beide enigzins aanspraken...

- differentiaalvergelijkingen
- determinanten, eigenwaarden en eigenvectoren
- functies met 2 variabelen

miss gaan we een poging wagen om van 1 van deze een hoofdstuk te maken voor een wiskundeboek en eventueel daarvan nog weer een webside te maken...

maar we hebben nog ff de tijd en/of voor anderen kan het van pas komen, dus schroom je niet, suggesties mogen binnen blijven stromen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2001, 21:26
Joanne
Joanne is offline
Citaat:
Meggie schreef:
De gulden snede is een leuk onderwerp, maar wel beknopt...... je ken dr wel weer toepassingen van opschrijven enzo, daar vul je best wel wat mee, al misschien niet genoeg....
Inderdaad, met van alles over Fibonacci enzo. Daar kun je wel veel over vinden en schrijven hoor.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten