Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Spoiler
Verder nog iets? ![]() Als je écht alle dramatiek wil begrijpen, kan ik je toch ten zeerste aanraden de LotR trilogie te lezen, en éigenlijk ook de Silmarillion.
Laatst gewijzigd op 21-12-2003 om 18:41. |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
|
Ik heb een dubbel gevoel over deze film.
Ik moet om te beginnen zeggen dat ik het boek niet gelezen heb, dus dat het einde is zoals het is, dat is het verhaal van Tolkien, dus daar kan ik niets aan veranderen. Maar ik vind dat veel dingen die je na het lot van de ring ziet, ook in de film al wel gezegd werden of die logisch zijn als ze zo aflopen, ik vond het niet nuttig dat dat allemaal nog getoond werd. Interessant, maar het had van mij wel in het EE kunnen zitten. Ook dat begin met Gollom. Het was nuttig omdat je nu snapte waarom Gollom tegen Smeagel steeds 'murderer' zei, maar Frodo zij al eerder tegen Gollom dat ie vroeger niet veel verschilde van een Hobbit. Dat hadden ze wel in mogen korten. maar het begin en het einde buiten beschouwing gelaten is het een prachtige film!
Spoiler
|
tuurlijk is dat niet mooier, het was nu al een te emotioneel einden volgens veel van die bladen (vond het zelf wel meevallen) en daarnaast dan wordt er helemaal veel afgeweken van het boek
||
Citaat:
Spoiler
Ze hebben al veel weggelaten, dus valt het me nog wel mee. Verder dat begin, ze moesten ergens beginnen. Ze waren eerst van plan om in Isengard te beginnen, maar door de lengte van de film moest dat sneuvelen. Vind het juist wel mooi dat ze hiermee beginnen, maar het is wel het minst mooie begin van alle 3 de films. 1 met dat hele mooie proloog, 2 met het gevegt van Gandalf en de balrog, daar steekt dit wel erg tegen af. Ik kijk uit naar de extended, zal lekker lang gaan duren ![]()
|
ik vond dat ze return of the king gesplitst moesten hebben. dan hadden we meer scenes en dan duurde elke deel 2 uur mss meer.
hadden we meer stukjes en minder lang in de bios, alhoewel de tijd wss zal voorbij vliegen. ik ga morgen ![]()
|
![]() |
Hehe, paar dagen voor we naar rotk gingen hadden we een marathon gehouden van de eerste 2 EE's achter elkaar. Nou, daar wordt je al behoorlijk gaar van.. ik had erna bijna geen zin meer om naar rotk te gaan (dat was na een uurtje wel over, maar toch).
(ok, een redelijk ernstige kater speelde ook wel een beetje mee) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kijk ook expres de EE's nog niet, en heb deel 1 drie keer gezien (toen hij uitkwam+2x marathon), deel 2 twee keer, en deel 3 één keer, dus ik heb nog wat om naar uit te kijken ![]()
||
Citaat:
![]() en je hebt idd gelijk, je begrijpt alles natuurlijk het allerbeste wanneer je de boeken hebt gelezen. ga ik misschien ook maar es doen.
|
Verwijderd
|
Ik ben gisteravond geweest en vond 'm echt geweldig
![]() ![]() ![]() Als ie uitkomt op dvd, ga ik zeker de EE halen! |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
|
![]() |
Dat klopt volgens mij wel..
In Midden-aarde is geen hel/hemel gedoe enzo. Vroeger was Valinor/Aman (het land van de Goden) helemaal deel van midden-aarde en kon je erheen zeilen met een bootje (als je stormen en alles kon overleven, het was niet makkelijk). Na de laatste oorlog tegen Morgoth en het verraad van de mensen tegen de goden heeft de maker van alles (Eru) Valinor naar een soort andere dimensie geschopt en de aarde rond gemaakt. Nu kunnen alleen Elven (omdat zij de eerste uitverkoren kinderen van Eru zijn) met een bootje de zee afvaren en op een soort "rechte weg" de wereld verlaten (de lucht invliegen dus) naar het land van de goden. In dat land zijn ook allemaal zalen waar alle gestorven wezens samenkomen om te wachten op het einde van de wereld. Deze zijn wel gescheiden, dus elven zitten niet bij mensen.
Spoiler
Hmm, dit is na 1 keer lezen van de Silmarillion, dus misschien heb ik iets fout.. maar volgens mij zit het wel ongeveer zo. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Extended editions zijn mijns inziens de echte films. In tegenstelling tot wat zelfs Peter Jackson zegt ook.. die wil natuurlijk geen afbreuk doen aan de bioscoopversies, maar de extended versies zijn echt 100x beter.
Er zit meer ontwikkeling in de karakters; de extended scènes gaan bijna allemaal over de personages of over de gebeurtenissen, extra toelichting enzo. Een must om te hebben zeker, vind ik.
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
ps. Waar kan ik goedkoop The Simalirrion [goed gespeld?] kopen? |
![]() |
|
![]() |
Spoiler
Ennuh ik wil niet overkomen alsof ik reclame maak voor de extended dvd's, maar toch ga ik het doen. Ik heb zelf ook de normale versies van 1 & 2, maar die raak je echt niet meer aan als je de extendeds hebt. Fellowship heeft een half uur extra film, Two towers heeft 45 minuten extra film. De films geven dus veel meer informatie, er zitten veel meer boekgetrouwe scènes in en serieus, sommige scènes die nieuw zijn vind ik zó stoer:
Spoiler
imho zijn de extended gedeeltes essentieel voor het verhaal. Bioscoopversies zijn leuk, maar als je het complete verhaal wil moet je de extended versies echt halen. + bij elke film zitten nog 2 DVD's met uren en uren aan informatie over het tot stand komen van de film, echt HEEL uitgebreid. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
en wat heb jij vandaag gedaan? innogen | 500 | 01-01-2007 22:03 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan: Back To Basic Dinalfos | 499 | 15-12-2006 12:24 | |
Films, TV & Radio |
IMDB's top 250 King Ralph | 81 | 15-01-2005 19:32 | |
Films, TV & Radio |
Overgewaardeerde films Donny must die | 203 | 11-01-2005 14:34 | |
Films, TV & Radio |
Oscar nominaties purplerose | 175 | 05-03-2004 16:09 | |
Films, TV & Radio |
Golden Globes Daangerous | 2 | 09-01-2004 21:25 |