Oud 21-12-2003, 14:19
A*
A* is offline
Citaat:
Carn schreef op 18-12-2003 @ 14:29:
The Scouring of the Shire zal helaas niet op de EE staan, omdat het simpelweg niet gefilmd is. Wel komt natuurlijk het lot van Saruman aan bod.
Maar dan hadden ze ook Sam gift van Galadriel moeten veranderen, want die is juist dan in the Shire erg belangrijk.
Advertentie
Oud 21-12-2003, 15:11
Hyphen
Hyphen is offline
ik heb de boeken niet gelezen en nu begrijp ik een aantal dingen niet, vooral eigenlijk de essentie van Midden-Aarde:

Spoiler
Oud 21-12-2003, 15:33
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Hyphen schreef op 21-12-2003 @ 16:11:
ik heb de boeken niet gelezen en nu begrijp ik een aantal dingen niet, vooral eigenlijk de essentie van Midden-Aarde:
Lees het boek maar, kan je het zelf ontdekken. Veel leuker dan dat wij alles gaan vertellen en uitleggen.
Oud 21-12-2003, 16:37
red_and_black
red_and_black is offline
wat een freakin briljante film...zo goed
Oud 21-12-2003, 16:40
Dory
Dory is offline
Citaat:
eris schreef op 19-12-2003 @ 22:24:
Ik ga morgen om 18 uur
Ik ben dus geweest. Ik was alleen een beetje ziekjes, dus ik had bij de meeste gevechten zoiets van 'aah laat het over zijn, ik word misselijk', maar wel top: Gollem. Stond niet zo in het boek, maar erg leuk bedacht.
Oud 21-12-2003, 16:52
Kazanka
Kazanka is offline
Vanavond er weer heen
Oud 21-12-2003, 17:32
yliek
yliek is offline
Ik moet me zo beheersen om niet alle spoilers te gaan lezen. Ik ga Woensdag middag naar Foroxity in Sittard

Ik denk dat ik maar het boek ga lezen...het duurt nog zo lang
Oud 21-12-2003, 18:02
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
Ieke schreef op 21-12-2003 @ 16:33:
Lees het boek maar, kan je het zelf ontdekken. Veel leuker dan dat wij alles gaan vertellen en uitleggen.
hmm.. maar ik wil het nu weten!! kom op zeg..
Oud 21-12-2003, 18:37
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
Hyphen schreef op 21-12-2003 @ 16:11:

Spoiler
Spoiler

Verder nog iets?

Als je écht alle dramatiek wil begrijpen, kan ik je toch ten zeerste aanraden de LotR trilogie te lezen, en éigenlijk ook de Silmarillion.

Laatst gewijzigd op 21-12-2003 om 18:41.
Oud 21-12-2003, 18:37
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Hyphen schreef op 21-12-2003 @ 19:02:
hmm.. maar ik wil het nu weten!! kom op zeg..
In deze vakantie kan je het echt wel uit hebben hoor.
Oud 21-12-2003, 19:28
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
QuantumKitten schreef op 21-12-2003 @ 19:37:
Spoiler

Verder nog iets?

Als je écht alle dramatiek wil begrijpen, kan ik je toch ten zeerste aanraden de LotR trilogie te lezen, en éigenlijk ook de Silmarillion.
Spoiler
Oud 21-12-2003, 19:37
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
blackfairy schreef op 21-12-2003 @ 20:28:
Spoiler
Spoiler
Oud 21-12-2003, 19:43
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
QuantumKitten schreef op 21-12-2003 @ 20:37:
Spoiler
idd,

Spoiler
Oud 21-12-2003, 20:06
blackfairy
blackfairy is offline
ja.. nou dat hadden we ook bedacht, maar ikd acht eigenlijk dat er een grotere 'echte' (niet echt het goede woord) rede was ervoor.
Oud 21-12-2003, 22:05
marlies
marlies is offline
Ik heb een dubbel gevoel over deze film.

Ik moet om te beginnen zeggen dat ik het boek niet gelezen heb, dus dat het einde is zoals het is, dat is het verhaal van Tolkien, dus daar kan ik niets aan veranderen.

Maar ik vind dat veel dingen die je na het lot van de ring ziet, ook in de film al wel gezegd werden of die logisch zijn als ze zo aflopen, ik vond het niet nuttig dat dat allemaal nog getoond werd. Interessant, maar het had van mij wel in het EE kunnen zitten.

Ook dat begin met Gollom. Het was nuttig omdat je nu snapte waarom Gollom tegen Smeagel steeds 'murderer' zei, maar Frodo zij al eerder tegen Gollom dat ie vroeger niet veel verschilde van een Hobbit. Dat hadden ze wel in mogen korten.

maar het begin en het einde buiten beschouwing gelaten is het een prachtige film!

Spoiler
Oud 21-12-2003, 22:08
rare kwast
rare kwast is offline
tuurlijk is dat niet mooier, het was nu al een te emotioneel einden volgens veel van die bladen (vond het zelf wel meevallen) en daarnaast dan wordt er helemaal veel afgeweken van het boek
Oud 21-12-2003, 22:59
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
marlies schreef op 21-12-2003 @ 23:05:
Ik heb een dubbel gevoel over deze film.

Ik moet om te beginnen zeggen dat ik het boek niet gelezen heb, dus dat het einde is zoals het is, dat is het verhaal van Tolkien, dus daar kan ik niets aan veranderen.

Maar ik vind dat veel dingen die je na het lot van de ring ziet, ook in de film al wel gezegd werden of die logisch zijn als ze zo aflopen, ik vond het niet nuttig dat dat allemaal nog getoond werd. Interessant, maar het had van mij wel in het EE kunnen zitten.

Ook dat begin met Gollom. Het was nuttig omdat je nu snapte waarom Gollom tegen Smeagel steeds 'murderer' zei, maar Frodo zij al eerder tegen Gollom dat ie vroeger niet veel verschilde van een Hobbit. Dat hadden ze wel in mogen korten.

maar het begin en het einde buiten beschouwing gelaten is het een prachtige film!
Spoiler

Ze hebben al veel weggelaten, dus valt het me nog wel mee.
Verder dat begin, ze moesten ergens beginnen. Ze waren eerst van plan om in Isengard te beginnen, maar door de lengte van de film moest dat sneuvelen. Vind het juist wel mooi dat ze hiermee beginnen, maar het is wel het minst mooie begin van alle 3 de films. 1 met dat hele mooie proloog, 2 met het gevegt van Gandalf en de balrog, daar steekt dit wel erg tegen af.
Ik kijk uit naar de extended, zal lekker lang gaan duren
Oud 21-12-2003, 23:08
A*
A* is offline
Citaat:
QuantumKitten schreef op 21-12-2003 @ 20:37:
Spoiler
Spoiler
Oud 21-12-2003, 23:50
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
A* schreef op 22-12-2003 @ 00:08:
Spoiler
check dan eerst even de originele vraag waar dit een antwoord op was...
Oud 22-12-2003, 00:02
Apomes
Apomes is offline
ik vond dat ze return of the king gesplitst moesten hebben. dan hadden we meer scenes en dan duurde elke deel 2 uur mss meer.
hadden we meer stukjes en minder lang in de bios, alhoewel de tijd wss zal voorbij vliegen.

ik ga morgen
Oud 22-12-2003, 01:28
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Zodra de EE van RotK uit is ga ik een échte marathon organiseren Alle 3 de EE's achter elkaar
Oud 22-12-2003, 01:52
actionhank
actionhank is offline
Hehe, paar dagen voor we naar rotk gingen hadden we een marathon gehouden van de eerste 2 EE's achter elkaar. Nou, daar wordt je al behoorlijk gaar van.. ik had erna bijna geen zin meer om naar rotk te gaan (dat was na een uurtje wel over, maar toch).

(ok, een redelijk ernstige kater speelde ook wel een beetje mee)
Oud 22-12-2003, 03:24
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
actionhank schreef op 22-12-2003 @ 02:52:
Hehe, paar dagen voor we naar rotk gingen hadden we een marathon gehouden van de eerste 2 EE's achter elkaar. Nou, daar wordt je al behoorlijk gaar van.. ik had erna bijna geen zin meer om naar rotk te gaan (dat was na een uurtje wel over, maar toch).

(ok, een redelijk ernstige kater speelde ook wel een beetje mee)
Gemotiveerde mensen, genoeg tijd, en veel pizza's, chips, en cola zijn wel vereisten uiteraard
Ik kijk ook expres de EE's nog niet, en heb deel 1 drie keer gezien (toen hij uitkwam+2x marathon), deel 2 twee keer, en deel 3 één keer, dus ik heb nog wat om naar uit te kijken
Oud 22-12-2003, 09:45
grmbl
grmbl is offline
Ik vond het een geweldige film! Ik heb ook het boek gelezen, maar dat was al tijdje geleden dus had soms ff van, was dat nou ook int boek of niet?
Spoiler
Oud 22-12-2003, 10:02
Nuck
Nuck is offline
Ge-wel-dig

Wat een superfilm
Oud 22-12-2003, 11:17
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
QuantumKitten schreef op 21-12-2003 @ 19:37:
Spoiler

Verder nog iets?

dankjewel!! goed antwoord
en je hebt idd gelijk, je begrijpt alles natuurlijk het allerbeste wanneer je de boeken hebt gelezen. ga ik misschien ook maar es doen.
Oud 22-12-2003, 11:33
Verwijderd
Ik ben gisteravond geweest en vond 'm echt geweldig Ik heb expres het boek niet gelezen, zodat ik het einde nog niet zou weten. Hij was wel heel lang, maar het enige nadeel was dat er de hele tijd mensen naar de wc gingen, zodat ze soms voor je beeld langs liepen Maar de actie, het verhaal en alle emotie: geweldig

Als ie uitkomt op dvd, ga ik zeker de EE halen!
Oud 22-12-2003, 13:05
Daangerous
Daangerous is offline
ik wil idd ook echt de ee van rotk kijken, aangezien je merkte dat er nog zoveel bij kon... Christopher Lee zei ook dat hij in de ee wel terug zou komen, hij was nogal pissig op Jackson, hehe
Oud 22-12-2003, 14:15
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
grmbl schreef op 22-12-2003 @ 10:45:
Ik vond het een geweldige film! Ik heb ook het boek gelezen, maar dat was al tijdje geleden dus had soms ff van, was dat nou ook int boek of niet?
Spoiler
Spoiler
Oud 22-12-2003, 15:12
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 22-12-2003 @ 15:15:
Spoiler
dat is toch geen spoiler meer
maargoed
Spoiler
Oud 22-12-2003, 16:30
actionhank
actionhank is offline
Dat klopt volgens mij wel..

In Midden-aarde is geen hel/hemel gedoe enzo. Vroeger was Valinor/Aman (het land van de Goden) helemaal deel van midden-aarde en kon je erheen zeilen met een bootje (als je stormen en alles kon overleven, het was niet makkelijk). Na de laatste oorlog tegen Morgoth en het verraad van de mensen tegen de goden heeft de maker van alles (Eru) Valinor naar een soort andere dimensie geschopt en de aarde rond gemaakt. Nu kunnen alleen Elven (omdat zij de eerste uitverkoren kinderen van Eru zijn) met een bootje de zee afvaren en op een soort "rechte weg" de wereld verlaten (de lucht invliegen dus) naar het land van de goden. In dat land zijn ook allemaal zalen waar alle gestorven wezens samenkomen om te wachten op het einde van de wereld. Deze zijn wel gescheiden, dus elven zitten niet bij mensen.

Spoiler

Hmm, dit is na 1 keer lezen van de Silmarillion, dus misschien heb ik iets fout.. maar volgens mij zit het wel ongeveer zo.
Oud 22-12-2003, 20:01
Interupter
Interupter is offline
Hey,

echt een waanzinnig goede film, maar hoe heet de stad nou die door Sauron zijn legers wordt aangevallen? (het was iets Latijns)
Oud 22-12-2003, 20:05
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Interupter schreef op 22-12-2003 @ 21:01:
Hey,

echt een waanzinnig goede film, maar hoe heet de stad nou die door Sauron zijn legers wordt aangevallen? (het was iets Latijns)
dat heet volgens mij Mordor
Oud 22-12-2003, 20:15
Apomes
Apomes is offline
woorden voor deze film zijn er niet hij was !!
Thanks for explaining the boat stuff cause I got confused.
Oud 22-12-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Interupter schreef op 22-12-2003 @ 21:01:
Hey,

Minas Tirith, toch?
Oud 22-12-2003, 20:41
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 22-12-2003 @ 21:23:
Minas Tirith, toch?
ow ja ik las verkeerd
Oud 22-12-2003, 20:51
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Spoiler
Oud 22-12-2003, 20:58
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
blaat
Oud 22-12-2003, 21:02
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Toevoeging op mijn eerdere post:

Spoiler

Laatst gewijzigd op 22-12-2003 om 21:04.
Oud 22-12-2003, 21:36
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Gehyped
Oud 22-12-2003, 21:47
morlock
morlock is offline
Citaat:
Isobuster schreef op 22-12-2003 @ 22:36:
Gehyped
En welk een briljant onderbouwde mening!
Hulde!!Hulde!!
Oud 22-12-2003, 22:22
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Is de Special Extended Edition van deel I of II de film zelf + extra materiaal? En is het een must om te hebben in vergelijking met de prijs?
Oud 22-12-2003, 22:46
actionhank
actionhank is offline
Extended editions zijn mijns inziens de echte films. In tegenstelling tot wat zelfs Peter Jackson zegt ook.. die wil natuurlijk geen afbreuk doen aan de bioscoopversies, maar de extended versies zijn echt 100x beter.

Er zit meer ontwikkeling in de karakters; de extended scènes gaan bijna allemaal over de personages of over de gebeurtenissen, extra toelichting enzo.

Een must om te hebben zeker, vind ik.

Spoiler
Oud 22-12-2003, 22:51
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
actionhank schreef op 22-12-2003 @ 23:46:
Spoiler
Spoiler
Oud 22-12-2003, 23:07
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
actionhank schreef op 22-12-2003 @ 23:46:
Extended editions zijn mijns inziens de echte films. In tegenstelling tot wat zelfs Peter Jackson zegt ook.. die wil natuurlijk geen afbreuk doen aan de bioscoopversies, maar de extended versies zijn echt 100x beter.

Er zit meer ontwikkeling in de karakters; de extended scènes gaan bijna allemaal over de personages of over de gebeurtenissen, extra toelichting enzo.

Een must om te hebben zeker, vind ik.

Spoiler
Maar ik heb de normale films al op video en dvd, maar als ik die extended editions koop, heb ik dus eigelijk twee keer deel 1 en 2 + wat extra minuten? Of sla ik de plank mis...?

Spoiler

ps. Waar kan ik goedkoop The Simalirrion [goed gespeld?] kopen?
Oud 22-12-2003, 23:12
A*
A* is offline
Citaat:
QuantumKitten schreef op 22-12-2003 @ 00:50:
check dan eerst even de originele vraag waar dit een antwoord op was...
Pardonnez-moi, ik wou alleen aangeven waarom Frodo en Bilbo dus meemochten.
Oud 22-12-2003, 23:22
actionhank
actionhank is offline
Spoiler

Ennuh ik wil niet overkomen alsof ik reclame maak voor de extended dvd's, maar toch ga ik het doen.

Ik heb zelf ook de normale versies van 1 & 2, maar die raak je echt niet meer aan als je de extendeds hebt. Fellowship heeft een half uur extra film, Two towers heeft 45 minuten extra film. De films geven dus veel meer informatie, er zitten veel meer boekgetrouwe scènes in en serieus, sommige scènes die nieuw zijn vind ik zó stoer:
Spoiler

imho zijn de extended gedeeltes essentieel voor het verhaal. Bioscoopversies zijn leuk, maar als je het complete verhaal wil moet je de extended versies echt halen.

+ bij elke film zitten nog 2 DVD's met uren en uren aan informatie over het tot stand komen van de film, echt HEEL uitgebreid.
Oud 22-12-2003, 23:33
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
En hoeveel heb je voor die DVD betaald?! Ik word echt verslaafd aan de Lord Of The Rings...voor mijn gevoel is dat verhaal echt soms een mooie uitweg uit deze ellendige wereld...*zucht*...helemaal als ik het boek lees + de filmmuziek, .
Oud 22-12-2003, 23:42
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Isobuster schreef op 22-12-2003 @ 22:36:
Gehyped
dus...?
Oud 23-12-2003, 00:27
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
morlock schreef op 22-12-2003 @ 22:47:
En welk een briljant onderbouwde mening!
Hulde!!Hulde!!
je was me voor.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten