Oud 23-12-2003, 07:06
DrDap
DrDap is offline
Ik heb um al gezien en is erg spannend helemaal nie eens langdradig ik heb um vorige week donderdag gezien toen die hier in de bios verscheen.
vet cool en dus echt wl de moeite waard ...
tis een AANRADER!!!
Oud 23-12-2003, 07:58
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 23-12-2003 @ 00:33:
En hoeveel heb je voor die DVD betaald?! Ik word echt verslaafd aan de Lord Of The Rings...voor mijn gevoel is dat verhaal echt soms een mooie uitweg uit deze ellendige wereld...*zucht*...helemaal als ik het boek lees + de filmmuziek, .
Wisselt, van de extended zijn ook 2 versie's (films zijn wel hetzelfde) De giftbox en alleen de DVD's.
Bij de giftboxen zitten beeltje's (bij deel 1 de Argonath (hoop dat ik het goed schrijf, zijn die beelden aan de rivier en bij deel 2 zit gollem, maar daar zit ook nog een 5e dvd bij) Ik heb van de TTT de giftbox gehaald vanwege die 5e DVD.
Kosten gewone extended: tussen de €30 en €40
Kosten giftboxen: €60 en €75
Ga iig prijzen in verschillende winkels bekijken. Ik heb 1 in de FRS gehaald met zo'n 10% kortingskaart, deel 2 bij de mediamarkt.

Iig zijn die extended versie's echt geweldig en dan nog 8 uur bonus op 2 extra DVD's (zelfs af en toe beelden van 3 te zien!)
Oud 23-12-2003, 10:37
Chimera
Chimera is offline
Gisteren gezien, echt super. En nu ga ik alle spoilers in dit topic lezen
Oud 23-12-2003, 10:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
morlock schreef op 17-12-2003 @ 11:05:
Oh ... en Sauron is wel het meest loserige oogje dat ik ooit heb gezien... alhoewel hij wel goed fungeert als nachtlampje
Beter nog; als vuurtoren
Oud 23-12-2003, 10:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
marlies schreef op 21-12-2003 @ 23:05:
Spoiler
Spoiler
Oud 23-12-2003, 10:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Interupter schreef op 22-12-2003 @ 21:01:
Hey,

echt een waanzinnig goede film, maar hoe heet de stad nou die door Sauron zijn legers wordt aangevallen? (het was iets Latijns)
Minas Tirith, en nee dat is geen Latijn
Oud 23-12-2003, 10:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 22-12-2003 @ 21:51:
Spoiler
Spoiler
Oud 23-12-2003, 11:12
Daangerous
Daangerous is offline
ITO lees dan eerst ff alles voor je gaat posten, alles wat je zegt is al gezegd, in minder posts dan jij dat doet
Oud 23-12-2003, 14:17
Xabzof
Xabzof is offline
Prachtige film!!!!!
Oud 23-12-2003, 14:53
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Chimera:

Die laatste zin is niet lang, maar verduidelijkt wel een hoop! Thx!
Oud 23-12-2003, 19:13
Joostje
Joostje is offline
Spoiler
Oud 23-12-2003, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 23-12-2003 @ 11:55:
Spoiler
Spoiler
Oud 23-12-2003, 21:46
Martian
Martian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-12-2003 @ 20:13:
Spoiler
Spoiler
Oud 23-12-2003, 22:07
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik heb de film vandaag gezien....
Vet Gaaf!!!!

Alleen, waarom zie ik er uit als een zoeklicht???
Oud 23-12-2003, 22:39
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 23-12-2003 @ 23:07:
Vet Gaaf!!!!

ik vond je wel origineel .
Oud 24-12-2003, 00:53
Darko
Darko is offline
Hij was meer dan briljant.. Vind et wel jammer dat je niet meer kan zeggen, zo, gaan we volgend jaar naar et volgende deel... Et is gewoon afgelopen...
Oud 24-12-2003, 02:38
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
Vet Gaaf!!!!

omdat er anders vrachtschepen tegen de kust rammen
Oud 24-12-2003, 16:35
Sithan
Sithan is offline
Spoiler
Oud 24-12-2003, 16:49
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
Sithan schreef op 24-12-2003 @ 17:35:
Spoiler
Nee liever niet, ik zou janken in de bios
Oud 24-12-2003, 19:41
niña
niña is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 24-12-2003 @ 17:49:
Nee liever niet, ik zou janken in de bios
heb ik toch wel gedaan.. maar de 2e keer wel minder dan de 1e...
Oud 24-12-2003, 19:54
fractuur
fractuur is offline
tot 31 december in Utrecht vol
Oud 24-12-2003, 19:54
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
Nina schreef op 24-12-2003 @ 20:41:
heb ik toch wel gedaan.. maar de 2e keer wel minder dan de 1e...
Ik dacht dat ik bij alle films jankte
Oud 24-12-2003, 20:01
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Omdat je slechts een ex onderkruipertje van Morgoth bent
Oud 24-12-2003, 20:03
yliek
yliek is offline
SUPER film
Ik moest alleen op het laatste heel erg naar de wc en toen duurde het eind me iets te lang.
Oud 24-12-2003, 22:08
]{ing
]{ing is offline
ik ga em nu opzetten
geen zin om te wachten tot volgende week want dan zie ik em pas in de bios
Oud 25-12-2003, 01:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
fractuur schreef op 24-12-2003 @ 20:54:
tot 31 december in Utrecht vol
*grin* De 23e gezien, in Rembrandt
Oud 25-12-2003, 12:22
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Chimera schreef op 25-12-2003 @ 02:04:
*grin* De 23e gezien, in Rembrandt
geluksvogel.
Oud 25-12-2003, 12:50
Martijn
Martijn is offline
Even een recensie, ik heb jullie goedkeuring nodig

Intro
Na The Two Towers, een jaar lang wachten, is er nu eindelijk het einde van The Lord of the Rings-trilogie. In bijna 3,5 uur zouden we heel wat te zien krijgen: de gigantische spin Shelob, The Path of Death, de keuze van Aragorn, Frodo in Mount Doom, en natuurlijk Gollum, die een belangrijke rol heeft in dit deel.
Het lot van de tovenaar Saruman heeft regisseur Peter Jackson weg moeten knippen, omdat 3,5 uur toch wat kort bleek te zijn voor zoveel gebeurtenissen. Erg jammer, niet Christopher Lee (de acteur die Saruman speelt) was er kwaad om en kwam uit protest ook niet naar de première, ook deden fans er alles aan om hem toch in de film te krijgen. Niet gelukt, jammer genoeg.

Het verhaal (bevat spoilers voor The Fellowship of the Ring en The Two Towers!)
De hobbit Frodo heeft een gevaarlijke ring in handen gekregen die vernietigd moet worden in Mount Doom, om Midden-Aarde te redden. Hij reist naar Rivendell, waar een reisgenootschap gevormd wordt.
Ze gaan op weg om de ring te vernietigen, maar (aan het eind van The Fellowship of the Ring) het reisgenootschap valt uit elkaar: Frodo en Sam gaan op weg naar Mordor, waar Mount Doom is, Merry en Pippin komen bij levende bomen, Ents, terecht, en Aragorn, Legolas en Gimli komen in het land Rohan. De tovenaar Gandalf is na een gevecht met een Balrog in een afgrond gevallen.
Rohan wordt aangevallen door duizenden Orks en Uruk-Hai die maar één doel hebben: het ras van de mensen uitroeien. De rol van Gandalf is nog niet vervuld en dus komt hij terug om de drie te helpen. In een grote veldslag zie je dat voornamelijk dankzij Aragorn en Gandalf de mensheid gered wordt.
Merry en Pippin vallen met behulp van de Ents Isengard aan, waar de slechte tovenaar Saruman woont.
Ondertussen gaan Frodo en Sam naar Mordor, waar ze het schepsel Gollum tegenkomen. Hij wijst hun de weg naar Mount Doom, maar Frodo heeft niet door dat Gollum de Ring voor zichzelf wilt.
Dit gebeurde in het eerste en tweede deel. In The Return of the King komen Gandalf, Aragorn, Gimli, Legolas, Merry en Pippin weer samen. Pippin vindt een galzen bol van Saruman (Palantir) en kijkt erin. Sauron ziet hem via de bol en denkt dat Pippin de Ring heeft. Gandalf brengt hem naar de stad Minas Tirith om hem min of meer veilig te stellen. We weten al dat Minas Tirith ook aangevallen zal worden, dus Aragorn, Gimli en Legolas nemen het Pad der Doden om hulp te vragen.
Frodo en Sam zijn nog steeds op weg naar Mordor, maar dat gaat ook niet altijd even goed…

Conclusie
Er gebeurt zoveel in deze film dat het moeilijk is om dat allemaal in een recensie te zetten. Peter Jackson zei al dat het derde deel het doel was om de trilogie te verfilmen, en dat hij nog beter zou zijn dan deel 1 en 2 samen!
Dat laatste is hem niet gelukt vind ik, maar ik denk wel dat dit het beste deel van de trilogie is te noemen, hoewel The Fellowship of the Ring ook super was.
In tegenstelling tot de andere delen laten acteurs ook hun zangkunsten horen. In de Extended Edition van The Fellowship of the Ring zat één scène van Merry en Pippin in de Shire waar ze vrolijk aan het zingen waren, maar dat was ook wel het enige. In The Return of the King zie je ze samen ook weer vrolijk zingen, maar je hoort ook Pippin alléén zingen, en Aragorn ook. Het klinkt best goed.
De film is op prachtige locaties op een prachtige manier gefilmd. Vooral de (eerste) scènes in Minas Tirith zijn heel erg mooi. De film is spectaculair, emotioneel, spannend, schitterende muziek (die is gekozen tot beste filmmuziek ooit), er wordt geweldig geacteerd (vooral door mijn favoriet, Sean Astin, die Sam speelt), hij heeft werkelijk alles, op een paar minpunten na: sommige van die Amerikaanse oneliners irriteren me echt, zoals Éowyn die zegt: ‘I am no man’, vind ik heel slecht klinken, ook al heeft Tolkien het zo geschreven. Met de trucjes van Legolas, die je veel te veel zag in The Two Towers, viel het gelukkig mee en Gimli werd ook niet meer zo belachelijk gemaakt. Wel hadden ze een wat grotere rol mogen hebben.
In de film is heel wat weggeknipt en dat is heel erg jammer, maar gelukkig gaan er al geruchten dat de Extended DVD vijf uur zal duren!
Wat wel weer jammer was: als bijvoorbeeld Gandalf iets bijzonders ziet tijdens een gevecht of een veldslag kan hij zomaar stil blijven staan, dat zag je ook al bij Aragorn in The Two Towers. Dat is erg jammer, en ook niet erg realistisch (ja ik weet het, de hele film is onrealistisch!). De reddingen op het laatste moment elke keer worden ook wel erg afgezaagd!
Dat zijn natuurlijk maar kleine dingetjes, voor de rest is dit een meesterwerk, en die drieëneenhalf uur zijn (jammer genoeg) zo voorbij!

Laatst gewijzigd op 25-12-2003 om 13:07.
Oud 25-12-2003, 13:33
Ieke
Ieke is offline
In de extended van TTT wordt ook gezongen, eowyn die op de begrafenis van Theodred zingt.
Oud 25-12-2003, 13:44
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik vind geen moer aan LOTR ben ik soms de enige?
Heb 1 en 2 ook niet gezien en ben ook niet van plan dus 3 te kijken, ik hou niet van zulke films en het duurt me te lang.
Oud 25-12-2003, 14:22
actionhank
actionhank is offline
Dat kan natuurlijk niet he, een mening hebben over iets als je het niet kent. Nou ja, blijkbaar kan het wel, alleen het slaat nergens op.

En: Dat Christopher Lee boos was en uit protest niet naar de premiére ging is een fabeltje. Hij mag sowieso blij zijn met zijn rol tot nu toe, want de rol van Saruman in het boek is veel kleiner. (De stukken waar hij daadwerkelijk in voorkomt).
Oud 25-12-2003, 14:44
Martian
Martian is offline
En alle stukken waar hij in het boek wel voorkomt hebben ze eruit gehaald (confrontatie met Gandalf in Isengard, en bij de Scouring of the Shire). Zo blij hoeft hij dus niet te zijn....
Oud 25-12-2003, 14:49
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 25-12-2003 @ 14:44:
Ik vind geen moer aan LOTR ben ik soms de enige?
Heb 1 en 2 ook niet gezien en ben ook niet van plan dus 3 te kijken, ik hou niet van zulke films en het duurt me te lang.
je bent wel ongelooflijk dom als je er niks aan meent te vinden als je de films niet eens gezien hebt, jezus zeg dit slaat echt alles
Oud 25-12-2003, 15:20
yliek
yliek is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 22-12-2003 @ 21:51:
Spoiler
Spoiler
Oud 25-12-2003, 15:23
yliek
yliek is offline
Ik weet dat het al eens gevraagd is maar toch: weet iemand waar je het script van ROTK kan vinden? Ik vond verschillende uitspraken heel mooi maar ik kan niet alles onthouden in een keer.
Spoiler
Oud 25-12-2003, 15:23
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Martian schreef op 25-12-2003 @ 15:44:
En alle stukken waar hij in het boek wel voorkomt hebben ze eruit gehaald (confrontatie met Gandalf in Isengard, en bij de Scouring of the Shire). Zo blij hoeft hij dus niet te zijn....
Maybe in the Extened version? .

Ik vind persoonlijk dat ze de VOLLEDIGE film moesten tonen in de bioscoop ipv stukjes uit de Extended version. Dan moesten ze maar 4 delen of 5 delen hebben gemaakt ipv 3. Alhoewel de fun van de namen zoals de fellowship of the ring enzo er dan wel van af was. Moesten we wel niet een speciale duurdere DVD kopen .
Oud 25-12-2003, 15:33
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Apomes schreef op 25-12-2003 @ 16:23:
Maybe in the Extened version? .

Ik vind persoonlijk dat ze de VOLLEDIGE film moesten tonen in de bioscoop ipv stukjes uit de Extended version. Dan moesten ze maar 4 delen of 5 delen hebben gemaakt ipv 3. Alhoewel de fun van de namen zoals de fellowship of the ring enzo er dan wel van af was. Moesten we wel niet een speciale duurdere DVD kopen .
Ten eerste gaan mensen echt niet naar films die 4 uur of langer duren. Dan zou je meerdere delem kunnen doen, maar dan duur het de mensen ook weer te lang. (je hebt dan geen einde iedere keer en voordat je dan de mensen overtuigt hebt dat ze al naar het eerste deel moeten) Daarbij is dat ook veeeels te duur. Nu was new line al bijna falliet, dus meer geld was er gewoon ook niet. Ook was het eerst de bedoeling om er 2 films van te maken, maar dat zijn er uiteindelijk toch 3 geworden.
Dit is beter, die extended kan je op deze manier thuis in onderdelen kijken, dan hebben de meeste mensen er nog zin in. In de bios heb je alleen de pauze van de bios, vast en niet meer.
Oud 25-12-2003, 16:56
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 25-12-2003 @ 15:49:
je bent wel ongelooflijk dom als je er niks aan meent te vinden als je de films niet eens gezien hebt, jezus zeg dit slaat echt alles
hehe idd, beetje jammer
Oud 25-12-2003, 18:44
Martijn
Martijn is offline
Nog even snel een vraagje:
Spoiler
Oud 25-12-2003, 19:18
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Spoiler

sprak voor zich, leek me.
Oud 25-12-2003, 19:25
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Martijn schreef op 25-12-2003 @ 19:44:
Nog even snel een vraagje:
Spoiler
Spoiler
Oud 25-12-2003, 19:27
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Chimera schreef op 23-12-2003 @ 11:51:
Spoiler
Spoiler
Oud 25-12-2003, 20:18
Arwyn
Arwyn is offline
Spoiler
Oud 25-12-2003, 21:03
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Arwyn schreef op 25-12-2003 @ 21:18:
Spoiler
lijpe opmerking: misschien is het einde van het boek dan ook wel lauw
Oud 26-12-2003, 06:44
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Arwyn schreef op 25-12-2003 @ 21:18:
Spoiler
Orks enzo konden toch niks tegen hen doen, ze zouden gewoon door hun slaan. Alleen het zwaard van de koning kon de zwaardn van het ghost army tegenhouden. dus ik kan me inbeeelden dat het wel snel ging.

was een coole scene .
Oud 26-12-2003, 11:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 25-12-2003 @ 20:27:
Spoiler
*kuch* sarcasme *kuch*
Oud 26-12-2003, 16:34
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Apomes schreef op 26-12-2003 @ 07:44:
Orks enzo konden toch niks tegen hen doen, ze zouden gewoon door hun slaan. Alleen het zwaard van de koning kon de zwaardn van het ghost army tegenhouden. dus ik kan me inbeeelden dat het wel snel ging.

was een coole scene .
ik vond het filmisch gezien te makkelijk om een stelletje dooien dan maar even het verschil te laten maken... een van de weinige minpuntjes van de film eerlijk gezegd
Oud 26-12-2003, 18:40
Hyphen
Hyphen is offline
hee, hoe heette die vriend van Sméagol ook alweer?? iets van Déagol ofzo??
Sméagol en Déagol zitten in een bootje..
Oud 26-12-2003, 19:22
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Hyphen schreef op 26-12-2003 @ 19:40:
hee, hoe heette die vriend van Sméagol ook alweer?? iets van Déagol ofzo??
Sméagol en Déagol zitten in een bootje..
Idd Déagol .

Vraagje: is het de moeite omde Gift box te kopen of gewoon de Extened Version?

is dat gollum beeltje van plastiek? en de DVD die je van Gollum erbij krijgt is die de moeite?

Thanks
Oud 26-12-2003, 19:23
Verwijderd
Spoiler

Hele goede film trouwens!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten