Oud 27-12-2003, 16:18
Siena
Siena is offline
Ik vraag me af of jullie ook toneel/drama (dit topic is niet voor mensen die op de theaterschool zitten ;-)) op de middelbare school krijgen?

En wat je dan zoal doet, of je er verplicht aan moet meedoen en 'wie' het geeft (een leraar ckv?)

Groetjes, Siena
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Siena schreef op 27-12-2003 @ 17:18:
Ik vraag me af of jullie ook toneel/drama (dit topic is niet voor mensen die op de theaterschool zitten ;-)) op de middelbare school krijgen?

En wat je dan zoal doet, of je er verplicht aan moet meedoen en 'wie' het geeft (een leraar ckv?)

Groetjes, Siena
in de eerste en tweede krijg je afwisselend 6 weken drama, 6 weken muziek..
Muziek wordt gegeven door een muziekdocent..
Drama wordt gegeven door een dramadocent..
In de derde krijg je het gecombineerde vak : MUDRA waarbij muziek en drama centraal staat.. dus bijvoorbeeld een scene waarbij je met muziek sfeer moet aangeven o.i.d..

Je kan geloof ik sinds dit jaar niet meer als vmbo muziek in je profiel kiezen.. op havo/vwo geloof ik nog wel
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 16:53
Verwijderd
Toen ik in een verververleden op de middelbare school zat, kon je drama wel als buitenschoolse activiteit kiezen op die school...wat ik ook heb gedaan. Het werd gegeven door een leraar Nederlands en nog een andere leraar (die geschiedenis oid gaf).
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 12:28
extinction
extinction is offline
wij hadden helemaal geen toneel. Ook niet als keuzevak.
Wel als buitenschoolse activiteit trouwens
Oud 28-12-2003, 17:04
alpha
alpha is offline
Geen, wel als onderdeel van CKV-lessen overigens maar dat waren 2 maanden ofzo. Ook hebben we het wel als buitenschoolse activiteit, ik wou dat we het wel als CKV-vak hadden...
Oud 31-12-2003, 12:14
Dory
Dory is offline
Wij hebben twee buitenschoolse activiteit-toneelclubs:
Primeur voor de 1e en 2e klas en voor daarboven Menander.
Oud 03-01-2004, 12:25
Balance
Balance is offline
nee, er wordt op onze school geen drama/toneel gegeven.
we hebben wel ooit met een paar mensen een toneelgroepje opgericht, maar echt een succes is het nooit geworden.
Wel, het draait nog steeds, maar nog altijd op precies dezelfde mensen als 3 jaar geleden, dus het zal volgend jaar wel afgelopen zijn.
Oud 03-01-2004, 15:05
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb het niet gehad, maar sinds dit jaar krijgen iidgeval de eerste klassen het en ik geloof de tweede ook.

Het is verplicht,kleine toneelstukjes met klasgenootjes. En er is speciaal een docent voor aangenomen en die geeft dan ook niks anders.
Oud 03-01-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Scootgirl schreef op 03-01-2004 @ 16:05:
Ik heb het niet gehad, maar sinds dit jaar krijgen iidgeval de eerste klassen het en ik geloof de tweede ook.

Het is verplicht,kleine toneelstukjes met klasgenootjes. En er is speciaal een docent voor aangenomen en die geeft dan ook niks anders.
zit er bij jullie op school een rede achter dat het vak gegeven wordt? (omdat het verplicht is)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 22:25
Aristidis
Aristidis is offline
wij hadden bij CKV 1 alleen workshops toneel, dus een hele dag lang acteren.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:16
Briseïs
Briseïs is offline
Wij hebben geen toneel/drama echt als vak, maar we hebben wel een toneelgroep. Iedereen vanaf de derde kan daaraan meedoen (voor de eerste en tweede klas is er een musical), en het wordt geleid door onze regisseur dus iemand die speciaal daarvoor aangenomen is, geen leraar ofzo. We hebben een keer per jaar een toneelstuk, behalve dit jaar, omdat onze regisseuse zwanger is en dus met zwangerschapsverlof gaat, wat heel erg kut is want dit is mn laatste jaar..
We hebben t elke donderdagmiddag van 2 tot 4, omdat er dan alleen studie-uren zijn dus niemand dan gewoon les heeft (af en toe moet je wel pw's inhalen of bijles krijgen ofzo, maar dan mis je maar ff).
Oud 06-01-2004, 15:59
Daangerous
Daangerous is offline
ik heb tot in de derde 6 uur drama in de week gehad, nu 5... balen zeg
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:37
Verwijderd
geen dramalessen. wel op vrijdagmiddag vrijwillig toneel. en ik zeg 1 woord: geweldig. sorry kon het even niet laten. vanaf de derde kan je daaraan meedoen, we hebben een regisseur en oudleerling/mederegisseur uit utrecht en 2 stagiares en het toneelstuk wordt geschreven door de regisseur enzo.
bij CKV doen we wel dingen zoals dan moet je bijv een toneelstukje opvoeren of een gedicht schrijven. maar dat maar erg weinig, voornamelijk videobeelden en muziekfragmenten
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:36
alpha
alpha is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 06-01-2004 @ 16:59:
ik heb tot in de derde 6 uur drama in de week gehad, nu 5... balen zeg
*wil ook* 6/5 uur! das wel heel veel!!
Oud 07-01-2004, 20:21
Daangerous
Daangerous is offline
hehe, tja tis een gave
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 16:11
Dolores
Dolores is offline
Bij mij op school krijg je in de eerste en tweede 1 uur per week drama. In de hogere klassen (gelukkig) niet meer.. Uhm we hebben daar heel veel verschillende dingen gedaan, dat weet ik eigenlijk niet meer zo goed.. ik vond het nooit zo leuk, maar dat komt gewoon doordat ik niet zo van toneel houd. (wel om te zien, maar niet om zelf te doen) Het werd trouwens gegeven door een drama-docent(e).
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 17:50
Dolores
Dolores is offline
Oh ja, vanaf de vierde kan je ook drama dr bij kiezen.. in je vrije ruimte, of als ckv3, als je het juiste profiel doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten