Advertentie | |
|
![]() |
|
Dikke '9800-achtige' 3D-kaart zonder koeler; en dan ga je er natuurlijk ook nog op gamen zeker. Dat wordt nog wat...
Dat soort dingen komen alleen maar in sprookjesboeken voor. Of je moet er zelf aan gaan knutselen. Zoals hierboven al werd vermeld zou je 'em kunnen waterkoolen. Maar als je dat wat te omslachtig is, kun je de koeler er natuurlijk ook afschroeven om er een stillere op te zetten. Want ik neem aan dat het geluid het gene is wat je irriteert ofzo? In ieder geval gaat performance nou eenmaal direct gepaard met enige mate van koeling. Of dan maar geen performance; en ook geen koeler (maar dat zal je wel niet willen als ik je 9800-verwijzing zie).
Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 15:45. |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, de 9800 Pro maakt in mijn ervaring helemaal geen geluid! Dus wat is het probleem eigenlijk?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar dan zachter ![]()
|
http://www.tweakers.net/nieuws/27895
http://www.tweakers.net/nieuws/29474 ![]() helaas duur & nog niet in nederland.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
9800 pro kan niet zonder ventilator
Kijk hier maar eens : Voor de mensen die al een 9700 of 9800 hebben zouden een zalman cooler er op kunnen zetten. linkje maar SAPPHIRE heeft de RADEON™ 9800 XT ULTIMATE die STANDAARD passief gecooled is!. linkje veel plezier Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 16:09. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Opzich is die kaart niet gebrekkig. Maar als je een stevige gamer bent is het sterk aan te bevelen een systeem te hebben met 'n goede luchtstroom erdoorheen.
Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 16:23. |
![]() |
|
![]() |
nee tuurlijk moet je een goede airflow hebben maar als je die ook niet hebt zou je moederbord chip set ook naar de gort gaan.
Vaak zijn die ook passief gekoeld. Ik heb dus zelf ook de zalman maar als je dan je CPU cooler over die cooler laat blazen dan heb je ook meteen die airflow binnen. cooling moet je gewoon veel tijd aan besteden, soms zijn de vreemdste oplossingen het beste. bijv. 12cm fan aan de zijkant van je kast monteren met een heatpipe naar je cpucooler blok ipv een 8cm fan , combineer die 12cm fan ook met zo'n zalman (of sapphire). voeg als laatste nog een 12cm fan in je voeding toe beide op 7volt en je hebt een stil systeem( al zou een cooler voor je hdd's vaak ook niet verkeerd zijn al is daarvoor een coolermaster 3 ook erg leuk) |
![]() |
||
Klopt unpopular. Maar de intenties van de topicstarter zijn waarschijnlijk om het geheel stiller te krijgen. Hij kan zich dan wel die passief gekoelde Sapphire gaan halen die geen kik geeft, maar als hij veel gamed (wat de 9800-doelgroep graag doet) moet 'ie vervolgens....
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 17:56. |
![]() |
|
![]() |
dmv van dit soort oplossingen kun je je pc idd stiller krijgen.
Maar je moet niet alleen 1 ventilator aanpakken maar allemaal en als het kan ventilatoren combineren. Maar als je een nieuwe cooler er opzet kun je toch beter je CPU en VGA cooler combineren dan heb je slechts 1 cooler. en een 12cm fan op 7 volt geeft meer CFM dan een 8cm op 12volt. (12cm heeft 2x zoveel opervlakte dan een 8cm laat een 8cmfan op 14volt lopen en je hebt een gelijke van een 12cm fan , ja dit is een ideale berekening kan dus afijken van de daadwerkelijke performance) Hoe krijg jij je pc dan stiller? Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 18:29. |
![]() |
|
Ik ben er over het algemeen wel tevreden over, maar als je echt een oase van rust wilt creëren zou je bijv. bij de Gamma ofzo voor 6euro schuimrubberen matten kunnen halen; die je met dubbelzijdige tape aan de wanden vastzet in je behuizing. Het geluid (in het bijzonder de hoge tonen) worden zo goed gedempt.
![]() Lage tonen hebben de neiging om door alles wat enigszins mee kan trillen heen te gaan resoneren; maar ook dat kun je tegengaan door je HD's in een Zallman anti-vibe rekje te plaatsen. ![]() Je kunt eventueel nog loodbitumen stukjes op je Cd-drives plakken om ook daar het resoneren door de kast tegen te gaan. ![]()
Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 19:16. |
![]() |
|
![]() |
maar in dat geval hoor je de coolers nog en je harddisk kan zijn warmte maar gedeeltelijk kwijt (zeker als je hdd voor 10uur staat te draaien op volle toeren)
Maar bij jou systeem zul je nog steeds de voeding cooler en de cpu cooler horen. ------------------------------------------ Je bent dus ook Jvs En als je dat bent zie ik aan je systeem configuraie ook dat je wel degelijk met stille coolers werk papst 19db 80mm is toch een aardig zachte cooler een duren maar een stillen. Ook is het zo als je een slechte cooler op je voeding hebt je nog veel geluid. Overigens het ziet er goed uit overigens Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 19:20. |
![]() |
|
Neej hoor, ik heb laatst op allerlei sites ervaringen proberen te vinden over personen die hun PC extreem gesilenced hebben.
![]() Maar zo als het hierboven beschreven staat wil ik dus ook beginnen. Wil namelijk een andere PC het zwijgen opleggen d.m.v. een projectje. ![]()
Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 19:32. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik adviseer het heatpipe systeem van Zalmann voor de 9800 pro overigens |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
en dat Zalman "anti-vibe rekje" filterd de geluiden weg via de gummi schroeven dus niet vanwege die heatpipers er boven op. Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 10:48. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vervangen dat kreng.
||
Zalman maakt van die koelblokjes met zo'n heatpipe die aan allebei de kanten van je grafische kaart komt. Je kan nu niet het bovenste PCI slot gebruiken, maar als je je computer goed in wil delen had je die toch niet gebruikt.
Op die koelblokjes kan je aan de zijkant een grote fan hangen, of je zou eventueel zonder kunnen mits je in je kast genoeg airflow hebt. Maar zo'n grote fan maakt meestal een stuk minder herrie dan zo'n klein kutfannetje. Citaat:
||
Citaat:
Maar wel even het probleem uitsluiten; welke fan maakt precies lawaai.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|