Oud 13-05-2002, 16:40
Doc
Doc is offline
drankjewel.nl is een initiatief van Trimbos-instituut, Trimbos is een onafhankelijk landelijk kennisinstituut wat als doel heeft de geestelijke gezondheid van mensen te bevorderen op vele vlakken. Eén daarvan is voorlichting over Drugs en Alcohol, trimbos instituut is dan ook betrokken geweest bij het openen van dit Drugs en Alcohol forum.

Nu zijn ze dus bezig met het ontwikkelen van deze nieuwe site en kunnen wel wat meningen van jongeren gebruiken waar de site toch vooral op gericht is. De site is speciaal voor jongeren die ouders hebben met een drankprobleem.

Daarom aan jullie de vraag of jullie er eens een kijkje zouden willen nemen en jullie meningen willen geven over de volgende dingen:
  • Waar zou je over willen lezen? (Je vader en/of moeder heeft een alcoholprobleem. Maar hoe gaat het met jou? Waar heb jij behoefte aan?)
  • "Zorg goed voor jezelf!" Makkelijk gezegd, minder makkelijk gedaan? Heb je behoefte aan praktische tips?
  • Hoe zou Drankjewel eruit moeten komen te zien?
  • Wat wil je weten van jongeren in dezelfde situtie? (Vind je het prettig om te lezen over ervaringen van je leeftijdgenoten, of juist niet?)

De vraag is dus of jullie er een kijkje zouden willen nemen en Trimbos aan wat feedback zou kunnen helpen door het hier te posten of door ze te mailen op info@drankjewel.nl

Drank jullie wel!

NB1: Dit is geen reclame
NB2: Dit is een kopie van het topic op D&A omdat het aardig wat raakvlak heeft met Psychologie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2002, 19:55
klootzak2001
klootzak2001 is offline
1. erg rustig, verder zijn anonieme users toegestaan, iets wat in de toekomst(meer drukte) tot veel meer problemen zal leiden.

2. weinig informatie, op de site is alleen een link mail en forum te zien.

3. simpel, wat een voordeel is, evenals de adressen van hulp diensten aan de rechterkant.

suggesties van mijn kant:

breidt het uit, niet alleen een forum maar ook uitgebreide achtergrond artikelen.
Fora, worden door somige mensen geweert alles daarin plaatsen is dus niet handig, daarbij zal het overzicht naarmate het drukker wordt, verdwijnen.
verder kan iedereen in een forum commentaar posten de waarheid/geloofwaardigheid staat dus niet 100% vast.
tuurlijk heb je hier mods voor maar toch

goed dat is mijn oordeel
Oud 14-05-2002, 20:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
-Ik drink niet.
-M'n hele familie drinkt niet.
-Een paar (aangetrouwde dan) heel soms.

Vrij alcohol-loze familie dus.
Heb dus niet zoveel te zeggen hier...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 13:24
Barbara van Osc
Barbara van Osc is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
1. erg rustig, verder zijn anonieme users toegestaan, iets wat in de toekomst(meer drukte) tot veel meer problemen zal leiden.

2. weinig informatie, op de site is alleen een link mail en forum te zien.

3. simpel, wat een voordeel is, evenals de adressen van hulp diensten aan de rechterkant.

suggesties van mijn kant:

breidt het uit, niet alleen een forum maar ook uitgebreide achtergrond artikelen.
Fora, worden door somige mensen geweert alles daarin plaatsen is dus niet handig, daarbij zal het overzicht naarmate het drukker wordt, verdwijnen.
verder kan iedereen in een forum commentaar posten de waarheid/geloofwaardigheid staat dus niet 100% vast.
tuurlijk heb je hier mods voor maar toch

goed dat is mijn oordeel
Dag klootzak 2001,
Het klopt dat de site nu nog geen informatie bevat. Die wordt nu verzameld. Daarom willen we tips van de toekomstige bezoekers. Kortom: waarover wil jij in de toekomst kunnen lezen op Drankjewel?!
Je overige tips zijn helaas niet van toepassing. Het forum wordt voorlopig namelijk alleen gebruikt om tips te verzamelen.
Oud 15-05-2002, 15:10
dystopia
dystopia is offline
Forum raad ik aan: PHP + MySQL DB backend. Klein beginnen. Geen guest access enablen. Maak ook duidelijke regels. Begin klein, niet teveel fora. Pas je aan aan de wensen van de gebruikers (kun je achterkomen dmv. polls!).

Mogelijk interessante dingen: wat zijn de gevaren van alcohol? Wanneer moet ik stoppen met drinken, bij hoeveel glazen? Uitgaan, hoe bepaal ik mijn grenzen terwijl andere meer drinken? Durf nee te zeggen. Hoeveel alcohol zit waar in? Wanneer mag ik nog rijden/ deelnemen aan het verkeer? Hoe werkt een blaastest? Wanneer is het onverstandig om alcohol te drinken? Ben ik alcoholverslaafd? Wat voor soorten alcohol zijn er en hoeveel % zit waar in? Een database met drankjes, incl. alcohol alcohol-% en omschrijving smaak. Info over alcohol + aantasting hersenen. Alcohol + gevolgen mbt. sex / sexuale gevoelens of sexuele lusten. Wanneer mag je alcohol kopen? Waarom is die grens er? Waar kun je het kopen en waar moet je het niet kopen? Info wat betreft de gevaren van achterlijke dingen als spiritus. IMHO moet je vooral ook info geven over verslaving zodat je dat kunt voorkomen.

(ben zelf overigens met een objectieve site over canabis)
Oud 15-05-2002, 19:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik zou Kenny McCormick nemen als adviseur over drugs... is ook FB op s.be. En heeft heel wat ervaring met drugs.
(Weet niet of het daar ook of zal gaan...)
Dys is er ook mee bezig, zie ik?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 21:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik zou Kenny McCormick nemen als adviseur over drugs...

dank u. maar volgens mij geen deze site toch voornamelijk over alcohol.

is ook FB op s.be. En heeft heel wat ervaring met drugs.

sorry vriend je vergist je. heb eigenlijk alleen ervaring emt softdrugs en paddo's. maar heb er wel veel over gelezen dus wat dat betreft ben ik deskundig.

(Weet niet of het daar ook of zal gaan...)

ben niet van plan van weed af te gaan nee. nu nog niet iig.
maar het CDA heeft 40 zetels en is helaas voor illegalisering van weed.
hebben ze genoeg zetels om weed te verbieden en dom te gaan doen zoals Amerika?

Dys is er ook mee bezig, zie ik?
*wilt URL van dys z'n site weten*
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:26
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ben niet van plan van weed af te gaan nee. nu nog niet iig.
maar het CDA heeft 40 zetels en is helaas voor illegalisering van weed.
hebben ze genoeg zetels om weed te verbieden en dom te gaan doen zoals Amerika?

al moet ik alle CDA stemmers een joint in de mond drukken, mijn shoppies moeten niet weg......

kenny, maak je geen zorgen, ze blijven wel........

Waarschijnlijk smoked half de Kamer toch in t geniep
Oud 16-05-2002, 16:51
Isa
Isa is offline
Citaat:
Internationalist schreef:

al moet ik alle CDA stemmers een joint in de mond drukken,
mijn shoppies moeten niet weg......

helaas zit jij niet in de 2de kamer en zij wel.

kenny, maak je geen zorgen, ze blijven wel........

hoop je.

Waarschijnlijk smoked half de Kamer toch in t geniep
en gebruikt misschien Harddrugs in het geniep. zijn wel meer mensen,politici geweest die zelf gebruiken en tochalles doen om de indruk te geven dat ze drugs keihard bestrijden..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
en gebruikt misschien Harddrugs in het geniep. zijn wel meer mensen,politici geweest die zelf gebruiken en tochalles doen om de indruk te geven dat ze drugs keihard bestrijden..
Idee voor A&N: 'Drugs en alcohol-gebruik onder politici.'
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:55
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Barbara van Osc schreef:

ok,waarover ik zou willen lezen op drankje wel.nl ?

veel soorten zware (schadelijke drank)
de effecten van (vaak) te veel drinken.
misschien wat meer interactieviteit in de vorm van een poll of iets dergelijks.
verder is de vorgeving goed maar vraag ik me af waar een eventuele extra naviagtie blak moet komen (voor als er meer content is)
of wordt er dan een nieuw site ontwerp ontwikkeld ?

verder is de achtergrond, niet duidelijk voor de content van de site (de tekst drankjewel)
maar dat kan natuurlijk al opgemerkt zijn maargoed.

als jullie trouwens hulp nodig hebben ben ik een aantal uur in de week beschikbaar.
Oud 20-05-2002, 13:25
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

ok,waarover ik zou willen lezen op drankje wel.nl ?

veel soorten zware (schadelijke drank)
de effecten van (vaak) te veel drinken.
misschien wat meer interactieviteit in de vorm van een poll of iets dergelijks.
verder is de vorgeving goed maar vraag ik me af waar een eventuele extra naviagtie blak moet komen (voor als er meer content is)
of wordt er dan een nieuw site ontwerp ontwikkeld ?

verder is de achtergrond, niet duidelijk voor de content van de site (de tekst drankjewel)
maar dat kan natuurlijk al opgemerkt zijn maargoed.

Mee eens
Oud 07-06-2002, 21:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik stel voor dit topic weg te halen (of het geen Belangrijk-status te laten houden), want er is al bijna 3 weken niet gereageerd, maar dit topic blijft wél bovenin de lijst staan, wat vrij irritant is.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 23:37
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik stel voor dit topic weg te halen (of het geen Belangrijk-status te laten houden), want er is al bijna 3 weken niet gereageerd, maar dit topic blijft wél bovenin de lijst staan, wat vrij irritant is.
Pleur dr ff een topic over neer op feedback.. niet int topic zelf

Of mail doc ff..
Oud 09-06-2002, 21:39
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
Pleur dr ff een topic over neer op feedback.. niet int topic zelf

Of mail doc ff..
Wat maakt dat nou uit, je gaat toch niet voor zoiets kleins een heel topic op Feedback openen.
Dom ja... ik sprak Doc net nog op MSN...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten