Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2002, 16:28
Doc
Doc is offline
drankjewel.nl is een initiatief van Trimbos-instituut, Trimbos is een onafhankelijk landelijk kennisinstituut wat als doel heeft de geestelijke gezondheid van mensen te bevorderen op vele vlakken. Eén daarvan is voorlichting over Drugs en Alcohol, trimbos instituut is dan ook betrokken geweest bij het openen van dit Drugs en Alcohol forum.

Nu zijn ze dus bezig met het ontwikkelen van deze nieuwe site en kunnen wel wat meningen van jongeren gebruiken waar de site toch vooral op gericht is. De site is speciaal voor jongeren die ouders hebben met een drankprobleem.

Daarom aan jullie de vraag of jullie er eens een kijkje zouden willen nemen en jullie meningen willen geven over de volgende dingen:
  • Waar zou je over willen lezen? (Je vader en/of moeder heeft een alcoholprobleem. Maar hoe gaat het met jou? Waar heb jij behoefte aan?)
  • "Zorg goed voor jezelf!" Makkelijk gezegd, minder makkelijk gedaan? Heb je behoefte aan praktische tips?
  • Hoe zou Drankjewel eruit moeten komen te zien?
  • Wat wil je weten van jongeren in dezelfde situtie? (Vind je het prettig om te lezen over ervaringen van je leeftijdgenoten, of juist niet?)

De vraag is dus of jullie er een kijkje zouden willen nemen en Trimbos aan wat feedback zou kunnen helpen door het hier te posten of door ze te mailen op info@drankjewel.nl

Drank jullie wel!

NB: Dit is geen reclame

Laatst gewijzigd op 13-05-2002 om 16:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2002, 17:38
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik vind dit wel reclame

*dwarsligmodus*
Oud 19-05-2002, 10:03
Internationalist
Internationalist is offline
vooraf, dus voor ik de site bekijk:

Een goed initiatief, een site voor de slachtoffers van alcohol gebruik/misbruik. Geweldig en hopelijk wordt er eens echt aandacht gegeven aan één van Nerderlands minst onderkende problemen. Alcoholisme, door menig cynicus volksziekte nummer 1 genoemd, is echt levensgevaarlijk en doet absoluut niet onder voor een drugs/gok verslaving.

Het is in mijn ogen belangrijk om je in de eerste plaats te richten op de naasten van alcohgolisten. Ik vind het nog al onzinnig om van 'ouders' te spreken, aangezien er misschien personen zijn wiens kinderen alcoholist zijn en een kind wiens tante te veel drinkt kan het daar zeer moeilijk mee hebben. Ik denk dus dat je het iets breder moet trekken.....

Het is denk ik handig er een klein forum bij te zetten waar mensen ervaringen uit kunnen wisselen en lotgenoten hulp kunnen vinden. Ook is het prettig te weten dat je niet alleen bent en dat het echt om honderdduizenden mensen gaat.

Het lijkt mij wel handig dat de site lef toont en zich niet te afhankelijk van de overheid op stelt. Ik ben nog niet op de site geweest, wou deze info. eerlijk geven, maar weet practisch zeker dat er links/tel. staan van overheidsinstanties of door de overheis betaalde instanties. Dat is absoluut niet verkeerd maar durf ook andere geluiden te laten horen.

Het is namelijk belangrijk voorlichting te geven. En het is toch absurt dat de meeste mensen drugs als verkeerd zien terwijl alcohol vele malen slechter en gevaarlijker is dan bijvoorbeeld weed en paddo's, ook is het ongezonder dan bijvoorbeeld zuivere heroïne.

Het lijkt me handig om enkele jongeren actief te laten deelnemen aan de site. Het is handig als er ook (regelmatig) iemand kijkt die waarnodig mensen een persoonlijke mail kunnen sturen waarin ze informeren over de AA, maar bij agressie bijvoorbeeld ook over een Blijf van mijn Lijfhuis.

Na de site bekenen te hebben:

Ah, wist niet dat het nog slechts zo'n beginnetje was. Naja, iig staan er wel overheids nummers en links bij . Ook is er een advies forumpje.

Opzich kan ditv wel wat worden, zorg wel dat het anders dan andere wordt, en zorg dat het een keer ECHT EERLIJK is.

Succes
Oud 19-05-2002, 10:03
Internationalist
Internationalist is offline
Mailen jullie het zelf door, ik= lui en heeft net al veel getypt
Oud 20-05-2002, 18:28
Doc
Doc is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Mailen jullie het zelf door, ik= lui en heeft net al veel getypt
Die mensen kijken hier zelfs op 't forum!
Oud 20-05-2002, 20:40
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Doc schreef:
Die mensen kijken hier zelfs op 't forum!
de conjo's

(stt, ik=inter )
Oud 31-05-2002, 19:00
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik vind het een goed initiatief, maar de site moet nog wel veel groeien en bekend worden.

Er is nu alleen nog maar een forum, wat veel moeite is. Als 12 jarige meldt jij je niet zo snel aan, enzo. Daarom zal er een gedeelte moeten komen met algemene info. Die is makkelijk te verkrijgen bij verschillende instanties.
Reageren

Regels voor berichten