Advertentie | |
|
![]() |
|
Op het VWO moest ik vrij veel doen om te kunnen slagen (ik deed Natuur & Gezondheid, maar was in geen van de exacte vakken echt goed). Ik maakte iedere dag standaard vrij veel huiswerk enzo, en leerde me te pletter voor proefwerken en dergelijke.
Nu, op het WO, doe ik eigenlijk bijna niets, totdat de tentamenweek eraan komt (volgende week weer!), en dan ga ik me helemaal stressig te pletter leren, maar wel maar goed genoeg voor een 6je... want als je een 6 hebt, krijg je je studiepunten, en dan is het dus goed genoeg... Ik ben dus minder streberig geworden, kan ik wel zeggen. |
![]() |
|
op het vwo liet ik alles over me heen komen, ik maakte me niet zo druk.. mss had ik met harder werken hogere cijfers gehaald, maar ben ook nu in 1x geslaagd...
nu op t wo heb ik veel meer last van faalangst, voel ik me veel dommer en heb ik t idee dat ik t niet kan. komt bij dat ik nooit echt heb geleerd om hard te leren, iets goed voor te bereiden, waardoor ik veel meer last van stress heb. voor mijn gevoel is bijna iedereen slimmer dan ik en ben ik hard op weg te mislukken ![]() kortom, een pretje is het niet ![]() ![]() *ik houd hoop ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In elk geval is er nog wel flink wat werk aan de winkel. Ik ga er vanuit dat afstuderen cum laude mogelijk is als je voor alle mastervakken een acht of hoger hebt, en niet dat ook nog eens alle vakken vanaf het eerste jaar meetellen...in dat geval kan het dus niet. Ik denk dat het de mastervakken zijn. Het zijn er vijf in totaal, elk 14 ECTS, ik heb er nu éentje binnen (acht-en-een-half) en morgen de volgende. Het moeilijkste wordt denk ik nog wel een acht halen voor mijn scriptie. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb eerst 3 jaar atheneum gedaan, dat deed ik praktisch met m'n vingers in m'n neus. Toen kreeg ik het slimme (
![]() In 4 en 5 havo werd ik pas echt rebels: ik had het idee dat ik het toch gemakkelijk zou redden (voor vwo hoefde ik ook nooit wat te doen, dus waarom voor de havo wel?), dus deed ik niets. Al snel kwam ik achter het fundamentele verschil tussen havo en vwo: havo is vooral blokken, terwijl het vwo meer logisch nadenken is. Ik besloot er voor te gaan en begon echt te léren voor toetsen (ja dat klinkt raar, maar dat was voor mij echt nieuw). Uiteindelijk heb ik de havo gehaald met best redelijke cijfers (maar het kon beter ![]() Volgend jaar wil ik een universitaire studie gaan doen. Ik hoop dat dat minder praktisch is en dat ik weer iets verder kan komen met logica. Maar ik weet ook dat ik flink zal moeten gaan blokken. Al met al is mn houding tov de havo dus nogal veranderd. Ik was een beetje arrogant, ik dacht dat ik het gemakkelijk kon. Ik ben iets meer voor school gaan doen, maar ik studeer nog lang niet zoveel als m'n vriendinnen die van het mbo komen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Hoe zit het met extra vakken na de middelbare? adelaide | 5 | 21-10-2012 08:54 | |
Algemene schoolzaken |
Na de havo vwo doen Eind-Baas | 10 | 24-04-2011 14:10 | |
Studeren |
Na middelbare school? GSimsek | 3 | 06-12-2010 09:42 | |
Algemene schoolzaken |
Even een vraag voor de scholieren onder ons: D.R | 2 | 30-03-2010 18:40 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Latijn na de middelbare school. LiefsvanHier | 9 | 24-12-2007 21:30 | |
Films, TV & Radio |
[Op TV] Serie - De reünie Lily16 | 21 | 14-06-2005 11:56 |