|
|
Bekijk resultaten poll: Zou het werken? | |||
Ja, ik denk serieus dat dit een oplossing is. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 14.81% |
Nee. |
20 | 74.07% |
Misschien. |
3 | 11.11% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind alleen dat de politie criminelen hoort op te pakken. Is dat zooo raar?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Deze mensen zijn burgers zoals jij en ik, en achter jou laten ze ook niet bewust een agent achter je aan lopen, en waarom bij die mensen dan wel, daarmee geef je toch aan dat ze als criminele individuen gezien worden met een criminele geest, en niet zoals andere burgers ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() maar het is wel heel waarschijnlijk dat ze crimineel zijn of met criminelen in contact staan. Het is geen lastigvallen, het is volgen. Wanneer je niks illegaals doet heb je er geen last van. Overigens ben ik tegen deze aanpak vanwege het bureaucratisch karakter van de politie en niet vanwege de methode. Een oplossing zoals Gatara''s post is naar mijn mening beter.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
dus ik denk dat het wel redelijk is, omdat je gewoon weet dat die mensen vroeg of laat (maar meestal vroeg) de fout ingaan. en een extra nadeel van dakloze is, dat als je ze niet op heterdaad betrapt, je ze nooit meer zult krijgen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder schend het in mijn ogen flink wat artikelen in de grondwet. Verder slaat jij argument nergens op, want een mens heeft rechten. Jij veroordeeld die mensen al voordat er iets gebeurd is, bah ![]() |
![]() |
|
![]() |
Zoals mijn college forumjuristen in opleiding al hebben aangegeven is het achtervolgen van mensen in strijd met bepaalde grondwettelijke waarborgen.
Deze kan de burgemeester van een stad onder beepalde omstandigehden wel overtreden op grond van zijn bevoegdheid in te grijpen om de openbare orde te beschermen (art. 125 Gmw e.v.). Maar een paar dakloze verslaafden zijn gezien de mij bekende jurisprudentie over dit onderwerp nog geen gevaar voor de openbare orde.
|
Blijkbaar hebben wij een fundamenteel meningsverschil. Ik kan me misschien inleven in de genoemde standpunten maar vind het behoorlijk naief om dingen te zeggen zoals: 'die paar dakloze verslaafden' en 'de criminaliteitscijfers liggen wat hoger.'
Ik schijn mensen te veroordelen voordat er iets gebeurd is.. Nogmaals, dakloos en verslaafd, dan is er al wat gebeurd! Ja, ik snap ook wel dat de privacy van die mensen wordt aangetast maar come on, ze leven op straat! Hoeveel privacy heb je dan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
volgens mij help je die lui er niet echt mee, als ze onschuldig zouden zijn... tis nogal genaaid als je overal waar je komt een man met een blauwe pet achter je aan hebt lopen, zeker in dat circuit. natuurlijk is het zo dat de criminaliteit onder deze groep groot is, maar het vergroot hun kansen op rehabilitatie ook niet echt... zodra de criminele lui merken dat één van hen gevolgd wordt, wordt hij gebant. en wat gaat diegene dan doen? jatten om te kunnen leven... sowiezo nogal laf om deze, vrij weerloze groep, te gaan lopen kutten. ga echte boeven vangen ofzo?
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|