Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2004, 10:38
LoveStarLady
LoveStarLady is offline
Als ik een boom zie die het moeilijk heeft, knuffel ik hem.
Ik doe dat vanuit mijn Wicca overtuiging, zijn er meer mensen die dat doen?
Kusje Kimberly
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 10:45
Silver rain
Silver rain is offline
De bomen in m'n tuin die om een hoek staan zodat m'n ouders me niet kunnen zien. Als ik niet weet of iemand me kan zien dan doe ik het niet. Ze vinden me al raar genoeg hier..
Oud 18-01-2004, 12:12
Alexanchez
Alexanchez is offline
Hmm... ik vind het vrij raar.
Maar je moet het maar doen als je wilt. Iedereen heeft zo zijn eigen hobby's.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:03
Verwijderd
Ik geef mijn bonzai boompje die naast mn bed staat elke avond een knuffel en een kusje voordat ik ga slapen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:29
Verwijderd
Het leven is meer dan mijn en haar dagelijkse bezigheden. Ik, en zij met mij, leven los daar van in een hele aparte werld. Ons naam en ervaringen die wij op doen in het rollenspel dat het dagelijks leven heet, heeft daar geen enkele invloed op. Ik ben een romanticus van aard en daar hebben wij elkaar in gevonden. Haar jeugd in korea is niet altijd roze geur en maneschijn geweest. Evenals de mijne. Is het niet prachtig, die harmonie? Ik geloof ook niet in toeval. Toen ik tijdens een van mijn donkere dagen het besluit nam om een bezoek te brengen aan Intratuin heb ik mijn steun en toeverlaat bevonden. Bonni.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 17:44
Verwijderd
Nee ik knuffel nooit met bomen, maarem hoe zie je dat een boom het moeilijk heeft?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 18:44
AlopiA
AlopiA is offline
Mijn god, wat zijn we weer volwassen bezig.
Als zij bomen wil knuffelen, laat haar bomen knuffelen.
Als jullie hobby computeren is begin ik toch ook niet hard te lachen en te gillen mwhahaha, kom je thuis, zie je ineens iemand communiceren via een beeldscherm en een bord met knopjes met een stel vreemdelingen!!

ontopic: ik knuffel geen bomen, maar als jij dat leuk vind moet je dat zeker blijven doen
Oud 18-01-2004, 19:54
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
LoveStarLady schreef op 18-01-2004 @ 11:38:
Als ik een boom zie die het moeilijk heeft, knuffel ik hem.
Ik doe dat vanuit mijn Wicca overtuiging, zijn er meer mensen die dat doen?
Kusje Kimberly
Wicca-wat??

Ik knuffel bomen niet, pas liever boom verzorging toe.
Oud 19-01-2004, 06:46
Silver rain
Silver rain is offline
Ach, ik ben tenminste niet de enige En bomen zijn anders heel wat beter dan mensen
Oud 19-01-2004, 15:02
italiangirl
italiangirl is offline
Ik vind dat heus niet raar is. Ik doe het zelf niet, maar ik snap wel dat je t doet. Een boom is ook een levend wezen, en met positieve energie kan je het helpen. En dan mensen te dom zijn om er iets van te snappen moeten ze zelf weten, maar je hoeft dan niet gelijk zo lullig te doen!

Koesj Kimberley.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:05
murwari
murwari is offline
Normale reactie graag, en anders reageer je gewoon niet. (aantal reacties verwijderd).
Oud 19-01-2004, 15:21
italiangirl
italiangirl is offline
btw wicca-overtuiging is een geloof
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:59
Qimm
Qimm is offline
nee, bomen zijn te hard. Ik knuffel liever een puppy
Oud 19-01-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef op 19-01-2004 @ 16:05:
Normale reactie graag, en anders reageer je gewoon niet. (aantal reacties verwijderd).
Vooruit. (het is wél opvallend overigens dat mensen met een compleet onzin verhaal schijnbaar wél serieus genomen worden)

Ik vind bomenknuffelen ronduit belachelijk. Sorry dat ik schijnbaar zo 'dom' of 'kortzichtig' ben dat ik het allemaal niet serieus neem. (het is zó makkelijk, mensen die niet dezelfde overtuigingen hebben als jij kortzichtig noemen.)
Als je zo'n topic opent op een openbaar forum kun je d'r van uitgaan dat niet iedereen met alle begrip van de wereld reageert en dat je dus ook wel een wat minder positieve reactie kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:18
extinction
extinction is offline
Mijn weggehaalde reactie daarentegen was serieus. Als de TS ervan uitgaat dat bomen zich ervan bewust zijn geknuffeld te worden, vraag ík mij af of ze dat per definitie fijn vinden, of dat wij mensen slechts dénken met onze almachtige liefde de fauna te kunnen helen, terwijl bomen dit ronduit onprettig vinden.
Afijn.
Ja, ik heb weleens bomen omhelsd. Omdat ze lekker ruiken.
Oud 19-01-2004, 19:24
Verwijderd
Ik knuffel liever iets anders
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:28
extinction
extinction is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-01-2004 @ 20:24:
Ik knuffel liever iets anders
Op knuffelen zit geen quotum he?
Oud 19-01-2004, 19:39
Ovidius
Ovidius is offline
Ik omarm mijn metrum met mijn armen en krijg dat door gelezen te worden door de mond van het volk terug.

Maar arbores geven mij weinig terug moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:41
extinction
extinction is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 19-01-2004 @ 20:39:
Ik omarm mijn metrum met mijn armen en krijg dat door gelezen te worden door de mond van het volk terug.

Maar arbores geven mij weinig terug moet ik zeggen.
Appeltjes. Ze geven appeltjes terug.
Oud 19-01-2004, 19:43
Ovidius
Ovidius is offline
Citaat:
extinction schreef op 19-01-2004 @ 20:41:
Appeltjes. Ze geven appeltjes terug.
Eigenlijk heb ik nog nooit iemand geknuffeld. Alleen de hond ofzo. Voelde niet bijzonder goed.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:45
murwari
murwari is offline
Citaat:
Glow schreef op 19-01-2004 @ 19:00:
Vooruit. (het is wél opvallend overigens dat mensen met een compleet onzin verhaal schijnbaar wél serieus genomen worden)

Als je zo'n topic opent op een openbaar forum kun je d'r van uitgaan dat niet iedereen met alle begrip van de wereld reageert en dat je dus ook wel een wat minder positieve reactie kan krijgen.

Citaat:
extinction schreef op 19-01-2004 @ 20:18:
Mijn weggehaalde reactie daarentegen was serieus. .
Je moet het niet begrijpen, je moet het zelf niet doen, je kan jezelf als tegenstander weergeven. Je mag laten blijken dat je het stom vindt en niet begrijpt. MAAR, dit doe je op een rustige manier. Niet door iets in het complete belachelijke te trekken en te overladen met inhoudloze commentaren.

Je reactie daartegen kan misschien wel serieus geweest zijn, maar is ook weggehaald. Het zou anders erg overzichtelijk worden. Het was een reactie op een verwijderde post.
Oud 19-01-2004, 19:47
extinction
extinction is offline
Citaat:
murwari schreef op 19-01-2004 @ 20:45:
Je moet het niet begrijpen, je moet het zelf niet doen, je kan jezelf als tegenstander weergeven. Je mag laten blijken dat je het stom vindt en niet begrijpt. MAAR, dit doe je op een rustige manier. Niet door iets in het complete belachelijke te trekken en te overladen met inhoudloze commentaren.

Je reactie daartegen kan misschien wel serieus geweest zijn, maar is ook weggehaald. Het zou anders erg overzichtelijk worden. Het was een reactie op een verwijderde post.
Offtopic: als dat laatste tegen mij bedoeld was: nee, m'n reactie was direct gericht aan de TS, maar het boeit verder niet hoor
Oud 19-01-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef op 19-01-2004 @ 20:45:

Ok, misschien ging ik daar wel een beetje ver in. Het topic werkte enigzins op m'n lachspieren en dat heeft zo z'n uitwerking ,sorry
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 23:14
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef op 19-01-2004 @ 20:28:
Op knuffelen zit geen quotum he?
Hangt ervan af wat je wilt knuffelen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 11:16
Daevrem
Daevrem is offline
Bomen met klimop knuffelen wel zacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2004, 11:18
extinction
extinction is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 22-01-2004 @ 12:16:
Bomen met klimop knuffelen wel zacht.
In klimop wonen wandelende takken.
Als je een boom met klimop knuffelt moet je oppassen dat er geen takjes over je neus gaan wandelen.
Oud 23-01-2004, 09:42
Verwijderd
Ik knuffel alleen bomen voor de grap, of als ik zin heb in die schors tegen m'n wang, of als ik aan het skeeleren ben want ik kan niet remmen. Maar ik denk niet dat de boom er wat van merkt, zo zonder zenuwstelsel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:43
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Nee.....sorry, maar ik vind het best wel....ehm...raar. Maar zo heeft iedereen iets, dus van mij mogen julli best bomen knuffelen, maar ik zou het nooit doen
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:28
stereophonic
stereophonic is offline
hallow mensjes..

ik ken ook wel mensen die met bomen knuffelen.. gothics ja, zelf doe ik het niet, maar ik heb toch wel iets speciaals met bomen.. ik heb denk ik respect voor ze denk ik..

kusje
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:34
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
italiangirl schreef op 19-01-2004 @ 16:21:
btw wicca-overtuiging is een geloof
En wat doen ze meer, dan alleen bomenknuffelen?
Oud 23-01-2004, 19:36
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
stereophonic schreef op 23-01-2004 @ 17:28:
hallow mensjes..

ik ken ook wel mensen die met bomen knuffelen.. gothics ja, zelf doe ik het niet, maar ik heb toch wel iets speciaals met bomen.. ik heb denk ik respect voor ze denk ik..

kusje
Ja die githic zijn altijd al van die vage figuren geweest.
Oud 23-01-2004, 22:48
TechXP
TechXP is offline
Gothics zijn gewoon mensen met een bepaalde kledingstijl. NIks te maken met bomen knuffelen enzo.

MIsschien dat men wiccans bedoeld, maar volgens mij knuffelen ze ook niet allemaal bomen enzo hoor.

Wicca is een natuurreligie, waar ik me ook wel redelijk mee kan invinden net als andere paganistische stromingen. Ben het niet ofzo.

De bomenknuffelaars vind je misschien meer in de stroming 'druidisme'.
De druiden geloven dat er krachten in de bomen zitten en deze eren ze dan ook e.d.

Na ja met google is iig nog een hoop te vinden.
Oud 23-01-2004, 22:52
Verwijderd
Ik heb het wel een paar keer gedaan, maar ze vonden altijd dat ik stink (ik kan hun gedachten lezen).
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 10:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wiccans zijn al net zo zielloos als de bomen die ze zo gaarne knuffelen. Stelletje sneue figuren. Get a life of ga desnoods filosofie studeren, als je tot zinnige inzichten wilt komen.
Oud 24-01-2004, 14:52
FireCracker
FireCracker is offline
^^ daar ga ik nieteens op in

ik ben wel paganistisch, maar ik hug niet echt bomen ofzo Ik praat er wel tegen enzo, maar dat is meer omdat ik het gezonder vind om tegen een boom te praten dan in jezelf
Ik had vroeger zelfs een boom vriendje nou... ja...
'tis best ontspannend
Ik doe het niet omdat ik dan voel dat een boom het moeilijk heeft ofzo hoe doe je dat precies?
m'n vriendinnen en ik hebben een soort van 'vaste' boom in het bos, waar je dan lekker in kan gaan zitten en tegen aan kan hangen enzo

Treehugger and proud of it

Citaat:
stereophonic schreef op 23-01-2004 @ 17:28:
ik ken ook wel mensen die met bomen knuffelen.. gothics ja,
*snigger*

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 14:56.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:32
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-01-2004 @ 11:58:
Wiccans zijn al net zo zielloos als de bomen die ze zo gaarne knuffelen. Stelletje sneue figuren. Get a life of ga desnoods filosofie studeren, als je tot zinnige inzichten wilt komen.

Je hoeft geen wiccan of gothic te zijn om met bomen te knuffelen. En het gaat hier niet over wiccans of gothics dus ga terug ontopic. En wie geeft jou het recht trouwens om levensstylen af te kraken?
Oud 24-01-2004, 16:48
miro
miro is offline
Nee sorry, ik vind dat echt dom (serieus)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:19
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 24-01-2004 @ 17:32:

Je hoeft geen wiccan of gothic te zijn om met bomen te knuffelen. En het gaat hier niet over wiccans of gothics dus ga terug ontopic. En wie geeft jou het recht trouwens om levensstylen af te kraken?
Dus wij mogen geen gothic afkraken? Als je ziet hoe sommige gothics er bij lopen, en wij moeten er maar tegen aankijken.
Oud 24-01-2004, 17:24
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-01-2004 @ 23:48:

Wicca is een natuurreligie, waar ik me ook wel redelijk mee kan invinden net als andere paganistische stromingen. Ben het niet ofzo.

Maar wat doen deze wiccamensen en wat aanbidden ze?

Citaat:
De bomenknuffelaars vind je misschien meer in de stroming 'druidisme'.
De druiden geloven dat er krachten in de bomen zitten en deze eren ze dan ook e.d.
Die druiden ken ik, van die zonverduistering van een paar jaar geleden.Die gingen doen gek dansen toen de maan voor de zon zat.(of het waren misschien hippies die net iets te veel lsd ophadden )
Oud 24-01-2004, 17:25
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 24-01-2004 @ 18:19:
Dus wij mogen geen gothic afkraken? Als je ziet hoe sommige gothics er bij lopen, en wij moeten er maar tegen aankijken.
Van mij mag je, maar daar gaat dit topic niet over Offtopic praten is niet done
Oud 24-01-2004, 17:54
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 24-01-2004 @ 18:19:
En we moeten ook kijken tegen andere kledingstijlen?

Je mag best je mening geven, daar is niks mis mee.
Oud 24-01-2004, 17:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 24-01-2004 @ 18:24:
Maar wat doen deze wiccamensen en wat aanbidden ze?

Is geloof heel verschillend. De ene aanbid een god en godin en de andere ziet dat als letterlijk een figuur. Andere weer dat de zon en de maan deze god en godin is. En andere meer in het geheel (=> moeder natuur). Etc.
Er is geen 'regel' van dit en dat. Iedereen bepaald zelf dat. Zo heb je ook individuen maar ook groepen.
Zelfs wiccans met christelijke achtergrond.
Naja, meer info op google.nl

Citaat:
Die druiden ken ik, van die zonverduistering van een paar jaar geleden.Die gingen doen gek dansen toen de maan voor de zon zat.(of het waren misschien hippies die net iets te veel lsd ophadden )
Denk beiden!

Ja, dat zijn denk wel druiden. Maar ook daar zullen nog vele stromingen in zijn.
Oud 24-01-2004, 18:10
hi
hi is offline
Ik vraag ma af hoe je ziet dat een boom het moeilijk heeft? Hoe doe je dat met stekelige bomen/struiken/planten geef je die een aai door het bladerendek. Die bomen zullen het gerust ook moeilijk hebben ! Zijn er ook mensen die met planten knuffelen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:15
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 18:54:
En we moeten ook kijken tegen andere kledingstijlen?

Je mag best je mening geven, daar is niks mis mee.
Ben jij ook een gothic?
Oud 24-01-2004, 18:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 24-01-2004 @ 19:15:
Ben jij ook een gothic?
Ik eh nee, tuurlijk niet. Hoewel ik wel donkere kleding draag, maar dat is meer omdat andere kleuren mij niet zo staan

Gothic is gewoon kleding stijl. En niet mijn keuze. Ik doe niet zo mee met hypes, alleen vroeger wel eens een aussie enzo, maar verder geen merk enzo.
Oud 24-01-2004, 18:41
italiangirl
italiangirl is offline
Als reactie op de vraag wat wicca's doen en aanbidden:

Ik weet het niet precies, ben zelf geen wicca, maar wat ik wel weet is dat wicca's de god en de godin aanbidden en ze doen bepaalde rituelen om die te eren. Ze hebben ook andere feestdagen die te maken hebben met de stand van de maan en de seizoenen. Als ik iets fout heb verbeter me maar....
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 19:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
FireCracker schreef op 24-01-2004 @ 15:52:

ik ben wel paganistisch, maar ik hug niet echt bomen ofzo Ik praat er wel tegen enzo , maar dat is meer omdat ik het gezonder vind om tegen een boom te praten dan in jezelf
Ik had vroeger zelfs een boom vriendje nou... ja...
'tis best ontspannend
Ik doe het niet omdat ik dan voel dat een boom het moeilijk heeft ofzo hoe doe je dat precies?
m'n vriendinnen en ik hebben een soort van 'vaste' boom in het bos, waar je dan lekker in kan gaan zitten en tegen aan kan hangen enzo
Natuurlijk....Blijf jezelf dat vooral voorhouden?
Oud 24-01-2004, 19:37
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-01-2004 @ 20:06:
Natuurlijk....Blijf jezelf dat vooral voorhouden?
wat? dat ik ertegen praat? uhm... ja?

hoezo blijf ik dat mezelf voorhouden? wat bedoel je daar mee? dat ik er niet echt tegen praat, maar net doe alsof ofzo? zoals ik al zei: dat doe ik meer omdat het gezonder is tegen een mede-levend wezen te praten dan in jezelf.
maar ja.. je kan niet al te intelligente replies verwachten van een 20-jarige met een dansende panda av
Oud 25-01-2004, 14:09
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 19:40:
Ik eh nee, tuurlijk niet. Hoewel ik wel donkere kleding draag, maar dat is meer omdat andere kleuren mij niet zo staan

Gothic is gewoon kleding stijl. En niet mijn keuze. Ik doe niet zo mee met hypes, alleen vroeger wel eens een aussie enzo, maar verder geen merk enzo.
Met die aussie heb ik gelukkig vroeger niet mee gedaan, vond het ook tering-muziek. Ik ben ook niet z'n trend-loper.
Oud 25-01-2004, 19:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
FireCracker schreef op 24-01-2004 @ 20:37:
wat? dat ik ertegen praat? uhm... ja?

hoezo blijf ik dat mezelf voorhouden? wat bedoel je daar mee? dat ik er niet echt tegen praat, maar net doe alsof ofzo? zoals ik al zei: dat doe ik meer omdat het gezonder is tegen een mede-levend wezen te praten dan in jezelf.
maar ja.. je kan niet al te intelligente replies verwachten van een 20-jarige met een dansende panda av
Ik heb het gedeelte niet goed vet gemaakt, dat snap jij als groot licht toch wel? En iemand die tegen bomen praat, in de waan dat het gezonder is dan tegen jezelf praten, had net zo goed geaborteerd kunnen worden in de embryonale fase.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten