Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Alto word alleen nog maar gezien als een kledingstijl,"ik ben lekker anders" houd eigenlijk nix meer in als "ik zie er raar uit"voor de rest hebben ze vaak de even bekrompen ideen en denkwijze als ieder ander mens.
Ik ken maar een paar mensen waarvan ik kan zeggen dat ze alternatief zijn,en dat heeft nix te maken met hoe ze zich kleden maar met de manier waarop hun in het leven staan en tegen aan kijken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Iemand hier had daar pas zo'n mooie zin voor. Ik weet niet meer precies hoe het ging. Iets als: 'eigenlijk zijn we allemaal kuddeschapen maar dan met een andere vacht'. Daar ben ik het echt mee eens. Alto's zijn (als groep) anders? Ik denk het dus niet. (Dit is niet als belediging bedoeld). Ik ben blij dat ik met de 'altovrienden' ![]() Uiteindelijk zijn we toch allemaal hetzelfde, allemaal anders dus.. ![]()
||
Citaat:
maar dan is het geen punk meer... net als alto zijn niet meer alto zijn is als het alleen om de kleertjesdraait... ik weet neit on hoeverre ik een oprechte punk/alto ben boeit me ook niet zo veel eerlijk gezegt maar ik vond dat topic gewoon gaar en kan er de humor niet zo van inzien... maar goed dat ligt natuurlijk geheel aan mij ![]() wat ik persoonlijk niet snap is waarom iedereen per se anders wil zijn... conformisme onder de nonconformen.... tsja...
||
Citaat:
|
hmz eigenlijk moet ik niet een reply zette
maarrem ik doe het toch om maar ff te melden dat die altotopics echt altijd nergens op vind slaan en ze altijd uitlopen op ruzies
|
Verwijderd
|
ik vond het een onzintopic, en lifestyle kan nou geen onzinchatruzie-topics gebruiken.. een paar dingen die eer in staan zijn wel waar, maar nu ist inderdaad zo dat niemand echt meer de iedereen snapt die achter 'alto' zijn staan.. het trieste is dat de meeste mensen zulk soort regels gewoon letterlijk opvatten, waardoor het is gaan krioelen (hoe schrijf je da?) van mensjes die er misschien wel anders bijlopen, maar dat doen uit irritantheid of iets dergelijks.. er is zo'n kind bij ons op school waar ik in de eerste mee omging, dat mijn uiterlijk nu volledig heeft gekopieerd, maar mijn ideeen fout vindt.. elke keer als ik har spreek draait het gesprek weer terug naar dat zij begint te vertellen over wat voor een stomme klas ze heeft, en dat ze minder haar best gaat doen zodat ze bij mij op atheneum komt, en dan 'zijn we lekker allebij raar'. op mijn vraag 'ben ik raar dan?' zegt ze 'ja, jij bent toch alto? en alto's zijn raar, en aangezien ik ook raar ben ben ik ook alto.. gaan we de klas lekker op zn kop zetten.. kom, we gaan bomen knuffelen' (tja.. bomen knuffelen deed ik de eerste schoolweek van dit jaar, en t was bedoeld als hu-mor
![]() ![]() en damn, wat maakt het eigenlijk uit hoe je je kleedt of gedraagt, als je je maar kleedt en gedraagt volgens je eigen regels, en niet volgens de regels die standaard worden voorgeschreven als regels voor de stijl waar je bij wil horen.. wow wat een verhaal ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() *steekt tong uit naar roy* *knuffol* hmz, ik verveel me ![]() |
![]() |
|
Discussie over 'anders' zijn is misschien ook een beetje cliché.
Iedereen is namelijk anders en daar hoef je geen ‘alto’ voor te zijn. Als een ‘alto zijn’ overigens al een hokje is geworden, zijn ze dan nog wel anders? Bij sommige mensen heb ik soms het idee dat ze nogal geforceerd ‘anders’ proberen te zijn. Heeft het nut om een bos wortels aan je fiets met 34 kleuren te hangen? Of is dat gewoon om aan te geven dat je ‘anders’ wilt zijn? Wanneer is iets alternatief? Misschien is Ja Rule ook wel een alternatief voor de zuivere stem van Stef Bos en misschien is Hardcore ook wel een alternatief als je stoere, masochistische uitspraken wilt horen maar je de Amerikaanse straattaal van heel veel stoere rappers niet kunt ontcijferen? Wat wil de term ‘alternatief zijn’ eigenlijk precies zeggen? Dat je kunt kiezen uit twee muziekstromen? De commercie en de alternatieve muziekstroom? Volgens mij zitter er binnen alle muziekstromen commerciële musici en minder commerciële musici. Ik sluit me volkomen bij feline aan.... Iedereen is anders en niet één bepaalde groep. |
![]() |
|
alternatief is tegenwoordig niet meer alternatief
er zijn zo ongelofelijk veel 'altos' die alleen die kleding dragen om bij een groep te horen, maar natuurlijk zeggen ze zelf van niet, dat zou immers niet echt goed overkomen wat me opvalt is dat je bij een groep 'altos' minder snel geaccepteerd wordt als je geen 'alternatieve' kleding draagt dan bij een groep modekutjes (en daar de mannelijke versies van) wanneer je wel alternatieve kleding draagt ik heb geen idee wat dit toevoegt, maar ik wou het alleen ff kwijt
|
Hmmz...hoe vaak moet er nog gezegt worden dat een lifestyle wel iets meer is dan alleen kleding? Kleding is slechts een uiting, niks meer, niks minder.
En, hoevaak moet er nog gezegt worden dat een groep mensen als groepzijnde alternatief kan zijn. Alternatief = niet per definitie individueel.
|
![]() |
Wat een stom geseur over alto's,
Er zijn d'r die gewoon heel erg graag in een groep willen horen en 'apart' willen zijn en dan maar de domste kleren aandoen omdat ze 'alto' zijn. Alto is nog altijd begonnen als scheldwoord voor de mensen die d'r dus 'altrnatief' uitsien. Zelf ben ik volgens anderen ook alto, en het intereseert me echt nix, ik ben gewoon meself: punk,gothic,hippie en dus alto en dat allemaal gemixt en wat krijgen we dan? Juist! Leels ![]()
|
![]() |
er zullen altijd alto's en poseurs blijven, het verschil daartussen zit tussen de oren, de poseurs zijn voor mij niet minder alternatief dan de "die-hard" alto's, voor mij is de echte definitie van alto:
als muziek je lifestyle is, en dat maakt niet uit ofdat het nu limp bizkit en linkin park fan bent, of faith and the muse en paradise lost fan bent, de mensen denk allemaal het zelfde: ik ben alto, ik hou van die muziek en ik kleed me ernaar, dat doe ik zelf ook, ik heb bandshirtjes aan [danwel niet van linkin park en limp ![]() en misshcien wil ik dan wel ergens bij horen, maar daar heb ik geen problemen mee, ik heb problemen als mensen je als 1 groep gaan zien, terwijl iedereen uniek is in het denken en zijn muzieksmaak... greetz Flamez
|
wat ik zow zielug vind dat iemand zig zelf 'alto' gaat noemen.
kwas een x op de camping vroeg zo'n jongen aan mij: (khad wijde broek aan, paars en roze kleren) wat ben jij? Ik: huh? wat bedoel je? hij: jah, ik ben skater, wat ben jij? IK: nix, ik ben eva bah... da vinnik nou eg zielug en volgens mij is iedereen alto. iedereen is anders dan de rest. niemand is het zelfde... tog?
||
Citaat:
mensen zijn 'kuddedieren' wat zo vaak al is gezegd en iedereen wil zo graag anders zijn, dat ze allemaal weer het zelfde worden mensen zijn hokjes mensen, en zullen dat blijven oowk
||
![]() |
Citaat:
![]() d8 het niet greetz Flamez
|
Verwijderd
|
Nouky heeft gelijk..
Je smaak is niet 'uniek'. Iedereen die van zichzelf zegt dat zijn/haar smaak uniek is, moet maar eens goed gaan nadenken waarom ze die smaak uniek vinden. Juist, omdat weinig of geen andere mensen 'm aanhangen. Maar dan ben je heus niet uniek..dan ben je alleen anders dan de rest. Je bent nog steeds een hokjespersoon, alleen iets anders: je weet in ieder geval zelf dat je níet in hokje a, b, c enz. past. Dat is ook een vorm van ordening van de maatschappij en daar gaat het hier om. Ik heb het al zovaak betoogd, maar het valt altijd op dovemansoren (nogal logisch ook, welke 'true' alto van dit forum zal nou van zichzelf zeggen dat-ie een hokjesmens is, kom op hee! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Niemand is origineel; ooit ben jij begonnen met je anders te kleden omdat je iemand hebt zien lopen met zulke kledij, een of andere band hebt gehoord of een trui hebt gezien die onder die en die categorie valt en dat vond je wel zo ontiegelijk leuk dat je je gehele robe hebt aangepast omdat de stijl jou bevalt. Conclusie: iedereen is een aapje (met een eigen smaak)
||
Citaat:
||
Citaat:
Er zijn echt mensen die het geen zak uitmaakt wat ze zijn, hoe ze zijn en hoe mensen over ze denken. Loners noem je die mensen wel ![]() Maar 99,9% wil wel ergens bij horen denk ik.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat: