Oud 26-01-2004, 19:42
coopergirl
coopergirl is offline
Zijn er menschen die na een nacht mateloos veel alcohol te hebben geconsumeerd zich vervolgens op de outox storten? Und, komt het de beloftes na? (Katerloos ontwaken e.d.)
..Of is dit eigenlijk total craP en zonde van je geld?

*just wondering*
Oud 26-01-2004, 19:44
Footprint
Footprint is offline
nog nooit van gehoord, maar het lijkt me niet te werken
Oud 26-01-2004, 19:45
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Footprint schreef op 26-01-2004 @ 20:44:
nog nooit van gehoord, maar het lijkt me niet te werken
Het schijnt de alcohol sneller af te breken oid...
Oud 26-01-2004, 19:46
Footprint
Footprint is offline
hehe misschien weten andere forummers er iets van
Oud 26-01-2004, 19:58
C r Y p S
C r Y p S is offline
Mmmz, dacht dat een kater toch voor driekwart te maken had met vochttekort. Lijkt me dan dat de enige remedie OP TIJD vocht aanvullen is. Leuk dat de alcohol sneller afgebroken wordt, maar dat lijkt me eigenlijk verder niet zo functioneel (maar misschien heb ik het mis).
Oud 26-01-2004, 20:02
Starry
Starry is offline
Vitamine C schijnt er ook iets mee te maken te hebben..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:42
coopergirl
coopergirl is offline

Citaat:
Outox zorgt ervoor dat de alcohol versneld wordt afgebroken. Gevolg: je wordt snel weer nuchter en je hebt de volgende dag geen kater! Te mooi om waar te zijn? Nee hoor, lees snel verder en maak kans op een mountainbike of vele andere prijzen.

In de jaren zeventig werden in talloze laboratoria in Amerika en Duitsland uitgebreide studies gedaan naar de afbraak van alcohol in het menselijk lichaam. Een kwart eeuw later gebruikt de Belgische voedingsdeskundige Marc Smaele die studies als basis voor de ontwikkeling van een volstrekt revolutionair product: Outox, een zoete, licht koolzuurhoudende frisdrank met twee spraakmakende eigenschappen. Het puur natuurlijke drankje heeft een sterk alcoholreducerende werking en is bovendien katervoorkomend. Terwijl de eerste paar duizend flesjes net gebotteld zijn, stromen de bestellingen nu reeds uit de hele wereld binnen.

Wanneer je een avond stevig ingenomen hebt en je besluit met één of twee flesjes Outox, word je de volgende ochtend kiplekker en zonder ook maar één spoor van een kater wakker. Outox is echter geen vrijbrief voor ongebreideld alcoholgebruik. De drankcategorie waarin Outox valt is soberade: drankjes waarvan je nuchter wordt.

Stel, je hebt enkele biertjes teveel op, neem een Outox en een half uur later, voor vrouwen tien minuten tot een kwartiertje langer, is de alcohol in je lichaam tot een acceptabel niveau gereduceerd. Voorlopig is Outox alleen in horecagelegenheden te verkrijgen.

Het honderd procent natuurlijke drankje heeft fructose, vitamine C en appel-en citroenzuren als belangrijkste ingrediënten. De kleurstof die verantwoordelijk is voor de oranje tint is het zogeheten malisch zuur, de stof die al jaren lang de kleurstelling van Campari bepaalt.

Wetenschappelijk onderzoek Outox is het resultaat van gedegen wetenschappelijk onderzoek. Simpel gezegd komt het er op neer dat er, wanneer je alcohol tot je neemt, een prikkel naar de hersenen gaat die een signaal afgeeft dat er plotseling een toxine, een giftige stof, in het bloed is beland. Hierop gaat de lever enzymen aanmaken om die stof af te breken. Outox doet niets meer of minder dan de lever opdracht geven méér van die enzymen te produceren.'

Ademanalyse Om te onderzoeken of Outox inderdaad die beoogde werking heeft, doen Geert Ossewaarde, productmanager Outox voor de Nederlandse markt, en Arthur van der Linden, hoofdredacteur van Proost!, met medewerking van het Verkeershandhavingsteam van de politie Gelderland-Midden een test. Ossewaarde drinkt, voordat hij op het politiebureau aan het ademanalyseapparaat gaat, binnen een tijdsbestek van anderhalf uur zes glazen bier. Van der Linden tekent voor het zwaardere traject en neemt in diezelfde tijd twaalf glazen wodka en vijf biertjes tot zich.

Ossewaarde komt een half uur na zijn laatste biertje tot een promillage van 0,7 dat tot een rijverbod leidt, terwijl Van der Linden 2,14 op de teller weet te blazen. Beide heren drinken vervolgens één flesje Outox. Een half uur na de Outox, komt Ossewaarde uit op 0,24. Ook bij Van der Linden is sprake van een aanmerkelijke afname, maar met een score van 1,71 zit hij uiteraard nog steeds ruim boven het acceptabele niveau.

Laat er overigens geen misverstand over bestaan; Outox is niet zo maar een middeltje om blaasapparatuur te beďnvloeden. Het breekt de alcohol in je lichaam versneld af waardoor je dus daadwerkelijk nuchter wordt.'
Lang leve Google... Er zijn klaarblijkelijk niet veel forummers die ervaring met outox hebben... (klinkt btw wel een beetje 'botox'-achtig )
Oud 26-01-2004, 20:48
C r Y p S
C r Y p S is offline
Mmmmm, ik zal maar niet de belerende opmerking maken dat het me niet echt gezond lijkt voor je lever om hem nog eens extra te stimuleren als hij het toch al zo druk heeft...

BTW ontnuchteren moet je dan wel op tijd doen, wil je een kater voorkomen... en laten we eerlijk zijn... je drinkt toch niet om daarna weer zo snel mogelijk nuchter te worden.

Het lijkt me tenminste niet zo dat als je met een kater wakker wordt en dan dat spulletje inneemt, die kater ineens snel verdwijnd ofzo.
Oud 26-01-2004, 21:31
Verwijderd
Ik geloof er geen fuck van. Ik kan me niet iets voorstellen wat alcohol sneller afbreekt. Behalve dat hormoon (dacht ik) wat mannen hebben, dat breekt alcohol sneller af.
En idd lijkt het me slecht voor je lever.
Ik had trouwens ook gelezen dat een heleboel deskundige zeiden dat het middeltje niet werkt.
En @ cryps, tuurlijk neem je het dat niet tijdens het uitgaan, maar voor het slapen gaan, zodat je 'fris' wakker wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 21:35
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-01-2004 @ 21:42:
[afbeelding]

Lang leve Google... Er zijn klaarblijkelijk niet veel forummers die ervaring met outox hebben... (klinkt btw wel een beetje 'botox'-achtig )
hehe dat was eigenlijk t eerste woord wat in me opkwam toen ik t zag staan ..

maarre volgens mij heb ik een keer wat op tv erover gezien, dat ze t getest hadden, en dat t eigenlijk helemaal niet werkte en dat je beter terug kon gaan naar de oude methodes..

kheb alleen geen idee of t nou over te zelfde ging of iets soortgelijks
Oud 26-01-2004, 22:25
coopergirl
coopergirl is offline
^hom, okie.. In m'n stamkroeg wordt er ontzettend veel reclame voor outox gemaakt.. Begon nieuwschierig te raken
Oud 26-01-2004, 22:30
Günther
Günther is offline
http://kg2.ontheweb.nl/

schijnt echt zéér effectief te zijn... (als ik t nodig heb weet ik wel dat ik ze haal )
Oud 27-01-2004, 09:44
Verwijderd
omdat het extreem ranzig is en tegelijkertijd vrij lekker waag ik me er op donderdag nog wel eens aan. Het werkt best lekker.
Op zaterdag zijn we meestal nuchter tegen de tijd dat we naar bed gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 09:57
coopergirl
coopergirl is offline
Klinkt ietwat dubbelzinnig?
Oud 01-02-2004, 15:19
Edoes
Edoes is offline
Is dat de zelfde onzin als die KGB pil?
Oud 02-02-2004, 12:04
Allure
Citaat:
Edoes schreef op 01-02-2004 @ 16:19:
Het is idd onzin, het heeft gewoon te meken met het aanvullen van vocht: Zo'n pil moet je na elke 2 tot 3 glazen alcohol innemen met.... water.
Dat drankje zou wel kunnen werken, omdat bijvoorbeeld vitamine B alcohol sneller afbreekt. Maar als dat inderdaad (een van de) de werkzame stof(fen) blijkt te zijn, is dat wel heel duur betaald.

Ik ga gewoon voor de vitamine B+C en een halve liter water voordat ik naar bed ga, en ik heb de volgende dag nergens last van...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 12:49
Verwijderd
ik heb het ooit in een belgische krant gelezen en het werkt gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 13:45
Verwijderd
het werkt bij jou niet EZBlade, dat betekend uiteraard niet dat er ook nog een placebo effect kan zijn.
Maar de werkzame stoffen vormen samen met alcohol een onschuldig stofje, ergens opgevangen. Als ik wat meer tijd heb, zal ik eens door mijn bookmarkjes heenbladeren
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 19:09
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Edoes schreef op 01-02-2004 @ 16:19:
Was dat die pil wat alcohol aanmaalte icm water?
Die wil ik namelijk wel eens proberen.

Dit outox zal best werken maar ik giet al genoeg troep in mn lichaam dus dit laat ik maar --> veel water, geen kater.
Oud 03-02-2004, 09:07
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 02-02-2004 @ 20:09:

Dit outox zal best werken maar ik giet al genoeg troep in mn lichaam dus dit laat ik maar --> veel water, veel pissen.
, mjuh nee veel water voorkomt de hoofdpijn, maar niet de buikpijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten