Advertentie | |
|
![]() |
|
“Vandaag wil ik graag m’n spreekbeurt houden over neppe rappers”, trapt Extince af in zijn distrack ‘Doorgaan’ van het onlangs verschenen album 2e Jeugd. “Gasten met rijms die net zo belangrijk zijn voor mij als die reclamefolders in mijn brievenbus.” De Bredase rapper heeft zijn pijlen gericht op Brainpower ‘en zijn muffe mafkezen’. In de funky springerige track van Extince verwijt hij dat Brainpower voor de commercie gaat: “Die praatjes verkoop je maar aan het blije festivalpubliek.” Daarnaast schildert hij de gesticulerende Brainpower af als een zwerver die ergens zomaar het verkeer regelt. De titel ‘Doorgaan’ is een verwijzing naar de gevleugelde uitspraak van Soundmix-jurylid Barry Stevens, die de kandidaten doorgaans voorzag van het advies ‘vooral doorgaan’.
In de download ‘Ghostbusters’, die Brainpower dit weekeinde op zijn eigen site plaatste, dient hij Peter Kops, zoals Extince in het dagelijkse leven heet, van repliek. In de zwaar orkestrale track, die ruim acht minuten duurt, verwijt hij dat Extince niet durft op te treden, dat hij naast zijn schoenen loopt en spoken ziet. Brainpower gaat ook de verdediging in. Dat hij inmiddels een groot publiek bereikt komt door het vele spelen en niet omdat hij te pop is. Ook Extince gaat in zijn eigen dis in de verdediging. Het verwijt dat hij ooit vanwege de populariteit switchte van Engelstalige naar Nederlandstalige hiphop doet Kops of met “Ik ben tweetalig, jij bent éénmalig.” Het is niet de eerste keer dat Nederlandse rappers elkaar in de haren vliegen. Ook toen was Extince in de woordenstrijd verwikkeld. Enkele jaren geleden verscheen de track ‘Braakwater’ van de Osdorp Posse als antwoord op de hit ‘Spraakwater’. Maar Def P heeft ‘Ghostbusters’ nog niet gehoord. “Het boeit mij niet. Ik heb dit circus al een keer meegemaakt. Toen dacht ik over Extince ‘fok die gozer’. Onder rappers is het wel heel normaal om elkaar te battle-en. Je kunt een dubbel-cd maken met ruzies die Eminem op de plaat uitvecht. Je pakt iemand even aan en dan is het weer over.” De Amsterdamse rapper denkt vooral dat deze vorm van dissen goed is voor de cd-verkoop. “Kijk, Brainpower verkoopt veel. Extince wil dat natuurlijk ook. Toen ‘Braakwater’ uitkwam zal dat ook heel gunstig voor hem geweest zijn.” Maar Def P wil buiten deze nieuwe vete blijven. “Ik kijk de kat wel uit de boom. Brainpower vroeg mij om een track met hem op te nemen, maar ik heb helemaal niks met die gasten. Maar als één van die twee zo dom is om mij erin te betrekken, kunnen ze een hele bak stront over zich heen verwachten.” Luisternaar de track 'Ghostbusters' van Brainpower. 'Doorgaan' van Extince is nu nog te beluisteren in de Luisterpaal Extince en Brainpower waren niet bereikbaar voor commentaar. www.vpro.nl/2voor12
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Pik wat wil je zeggen?
||
Citaat:
![]() je weet toch, extince blijft mn favorite maar goed het hiphop wereldje in nederland is toch al te klein dus hoop dat carn zn AK retour naar de russen stuurt ![]() als ik het niet gedacht had... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
er zijn zoooooveel hele goede mc's, beatboxers, dj's in nederland
![]() lekker als je alleen de bekende aan spitt mee gaat laten doen, krijgen de onbekenden ook nooit een kans. en spitt is echt niet alles, er zijn iedere week door heel nederland wel battles en open mics. kijk eens verder ofzo.
|
Verwijderd
|
1-0 voor brainpower.
Ik vind X een eikel. xtince heeft problemen gehad met def p (van osdorp posse), def p had een plaat gemaakt en het komt er op neer dat hij die plaat af heeft gejat en hem zelf heeft uitgebracht en geld mee verdiend. spraakwater. def p is daar later op terug gekomen met het nummer braakwater. songtekst braakwater Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 06:55. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar gelukkig zijn er ook jury's ![]()
|
Raymtzer en klopdokter dan vorig jaar klopdokter was lang niet zo bekend als Raymtzer toen.
Klopdokter liet van raymtzer niks heel. nl heeft gewoon niet veel goede battle mc's. De battle die je zag op MTV waren gewoon verschrikkelijk erg met Tim. Tim[30 jarige] die tegen een 17 jarige ventje in de finale battelt.
|
![]() |
Ik vind de diss van brainpower ook errug chill
![]() Maar de diss van brainpower is nix vergeleken bij de diss van Osdorp posse naar extince die is namelijk egt nog 10 keer beter Kheb zosnel geen link maar hij staat op kazaa=> osdorp posse - braakwater
||
Citaat:
Bedoel je de finale van spitt? Dat is wel een goed voorbeeld, tim was beter, maar het publiek had liever gezien dat een amsterdammer won, die had meer fans. Het was oneerlijk geweest om Baas b die battle te laten winnen toch?
||
Citaat:
Legendarisch inderdaad, raymzter die zijn best doet en klopdokter die er alsnog kortemetten mee maakt. Geweldig ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |