Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
De omstandigheden zijn er, ik heb ook wel es gehoord (denk op discovery channel) dat mars ooit een dampkring als die van aarde heeft gehad.. Alleen die was niet in evenwicht ofzo dus heeft Mars zich nooit kunnen ontwikkelen zoals de Aarde dat heeft gedaan.. Maar met wat kunstmatige stimulatie is het technisch best mogelijk. Economisch is een ander verhaal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vind het wel een mooi plan om een 'goede' aarde te stichten daar. Kunnen onze kleinkinderen daar lekker gaan wonen en beetje heen en weer vliegen naar aarde om daar spullen te halen uit fabrieken, terwijl hun eigen planeertje lekker schoon blijft.
||
Citaat:
denk je nu werkelijk dat er geen auto's gemaakt worden? we zijn en blijven mensen, als we mars kunnen koloniseren word het alleen maar erger denk ik, dan worden we parasieten die van planeet naar planeet reizen. Zoals je in de scifi films ook altijd ziet, dan gaan ze van planeet naar planeet en verwoesten ze alles ![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar over dat wij parasieten zijn he. Niet alle mensen hier op Aarde willen alles wat ze tegenkomen verbruiken. Als er nou gewoon heel goeie afspraken worden gemaakt, dan zou het moeten lukken om Mars schoon te houden. En om wij mensen in balans te houden met de door ons gemaakte natuur daar. Maar jah ik moet toegeven dat dat heel moeilijk zal zijn voor ons... ![]() |
![]() |
|
voordat we naar mars gaan eerst maar weer naar de maan
echt erg dat bush miljarden in een mars-programma wil steken vind k het niet, is iig beter dan tig miljard aan oorlog in irak
||
Citaat:
Het is wel snel te veranderen alleen dan wel op de negatieve manier. Het is idd makkelijker de aarde te verkl**ten dan het in evenwicht te houden. En om Mars net als de aarde te maken is echt niet makkelijk, zoals hierboven gezegt is de zwaartekracht van Mars te klein om een dampkring vast te houden. Daar moet dus al een oplossing voor worden gevonden, en zelfs als er een oplossing voor is, is het van een dergelijke omvang dat het ook best lang zal duren eer Mars ook maar een beetje op de aarde gaat lijken. Verder is het bekend dat wanneer je een jaar of langer op Mars leeft je niet meer terug kan gaan naar de aarde, je bent dan te veel aangepast.
||
![]() |
Citaat:
Lijkt net hetzelfde als toen ze naar de maan gingen. Buiten de triomf, heeft dat ook niet zo vet veel opgeleverd |
![]() |
||
Citaat:
Als leven op Mars mogelijk is en mensen zouden er uiteindelijk gaan leven, dan denk ik dat Mars binnen no-time zou zijn als de aarde.. Een volgebouwde stinkende stad.. Zo'n "ideale aarde" krijgen we dan toch niet voor elkaar. Mensen willen dingen hebben, zijn materialistisch, zelfs al wonen ze op Mars.. Mensen willen steeds meer hebben..en kijk, nu willen we ook al gaan wonen op Mars, laten we die planeet ook lekker verzieken.. Als de economie maar goed draait hè... (nou ja, ik zeg het hier best wel zwart-wit, maar ik denk niet dat de mens Mars wel 'schoon' zou houden en daar een goed evenwicht zou weten te vinden tussen mens en natuur.. Mensen willen gewoon te veel, alles voor de vooruitgang.. Maar wie bepaalt of het allemaal wel vooruitgang is..?)
Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 14:24. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Lekker de aarde verder blijven vervuilen en intussen middelen verzinnen om het milieu minder te belasten. Denk hierbij aan wind-water-zonne energie, autos op waterstofgas etc. Ik vind dat het ons moet lukken (trouwens ook alleen al willen we deze aarde nog een milleniumpje of wat leefbaar houden)...
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Eindtijd leonkorn | 266 | 01-05-2008 17:54 | |
Eerlijkheid jfcksr | 43 | 05-08-2006 13:28 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal in constructie] Destroyed Earth will survive Snakeboy | 4 | 15-01-2004 16:18 | |
vluchten naar Mars Gatara | 40 | 10-07-2003 20:31 | |
Hoelang heeft de mensheid nog? Severus | 26 | 16-09-2002 02:02 |