Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2004, 16:41
mastaluke
mastaluke is offline
Wanneer zal de eerste man op Mars landen?
En wanneer zullen de eerste inwoners hun huis op Mars plaatsen?
George Bush wil dat in 2010 voor mekaar krijgen..
Als je het mij vraagt gat dat NEVER lukken, misschien over een
eeuw...
Stel DAT het lukt mag Bush van mij wel verbannen worden naar Mars.

Greetz,
Lukas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2004, 11:25
Orion2003
Orion2003 is offline
Ik denk dat wanneer er maar genoeg geld in wordt gepompt, er best wel mensen in 2010 op Mars kunnen rondlopen. Het echt koloniseren zal denk ik echter pas veel later gebeuren. Het is onwijs duur daar een nederzetting te stichten, laat staan te onderhouden, en echt veel heeft Mars ook niet te bieden, niet meer dan de aarde. Ja het zou natuurlijk wel kunnen dat ze over 100 jaar een labratorium op mars neer zetten met wat wetenschappers die Mars dan voor een paar maanden gaan onderzoeken. Ik zie het voorlopig iig niet gebeuren.
Oud 24-01-2004, 17:22
darkstyle
darkstyle is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 24-01-2004 @ 12:25:
Ik denk dat wanneer er maar genoeg geld in wordt gepompt, er best wel mensen in 2010 op Mars kunnen rondlopen. Het echt koloniseren zal denk ik echter pas veel later gebeuren. Het is onwijs duur daar een nederzetting te stichten, laat staan te onderhouden, en echt veel heeft Mars ook niet te bieden, niet meer dan de aarde. Ja het zou natuurlijk wel kunnen dat ze over 100 jaar een labratorium op mars neer zetten met wat wetenschappers die Mars dan voor een paar maanden gaan onderzoeken. Ik zie het voorlopig iig niet gebeuren.
Als ze het klimaat zo kunnen proberen aan te passen net als hier op Aarde. Dan zouden daar een deel mensen een nieuw en GEZOND leven kunnen beginnen. Dus dan bedoel ik ook geen fabrieken of apparaten zoals auto's die de ozonlaag aantasten. Ze zouden daar kunnen proberen een natuur te maken die in evenwicht staat met de mens. Wat heel duidelijk niet het geval is hier op Aarde.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 19:41
Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
darkstyle schreef op 24-01-2004 @ 18:22:
Als ze het klimaat zo kunnen proberen aan te passen net als hier op Aarde. Dan zouden daar een deel mensen een nieuw en GEZOND leven kunnen beginnen. Dus dan bedoel ik ook geen fabrieken of apparaten zoals auto's die de ozonlaag aantasten. Ze zouden daar kunnen proberen een natuur te maken die in evenwicht staat met de mens. Wat heel duidelijk niet het geval is hier op Aarde.
Het klimaat aanpassen is erg lastig, en vooral tijdrovend en duur. Als de mens daarop zou moeten wachten duurt het misschien nog wel 300 jaar of meer. Men kan natuurlijk een koepel bouwen, maar dat is denk ik even lastig en te bepekt.
Oud 24-01-2004, 22:57
VoRaZ
VoRaZ is offline
De omstandigheden zijn er, ik heb ook wel es gehoord (denk op discovery channel) dat mars ooit een dampkring als die van aarde heeft gehad.. Alleen die was niet in evenwicht ofzo dus heeft Mars zich nooit kunnen ontwikkelen zoals de Aarde dat heeft gedaan.. Maar met wat kunstmatige stimulatie is het technisch best mogelijk. Economisch is een ander verhaal.
Oud 25-01-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
VoRaZ schreef op 24-01-2004 @ 23:57:
De omstandigheden zijn er, ik heb ook wel es gehoord (denk op discovery channel) dat mars ooit een dampkring als die van aarde heeft gehad.. Alleen die was niet in evenwicht ofzo dus heeft Mars zich nooit kunnen ontwikkelen zoals de Aarde dat heeft gedaan..
Inderdaad, Mars heeft een te lage zwaartekracht waardoor de meeste vitale gassen de ruimte in gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 11:54
blondilicious
blondilicious is offline
*klapt*

maar leeft Bush over 10jaar nog
Oud 25-01-2004, 16:48
The0
The0 is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 24-01-2004 @ 20:41:
Het klimaat aanpassen is erg lastig, en vooral tijdrovend en duur. Als de mens daarop zou moeten wachten duurt het misschien nog wel 300 jaar of meer. Men kan natuurlijk een koepel bouwen, maar dat is denk ik even lastig en te bepekt.
Meen ooit ergens gelezen te hebben dat met de juiste gassen ed het klimaat best snel te veranderen is (kijk alleen al naar aarde met de CO2 uitstoot, en das nog niet eens zo'n sterk gas).

Vind het wel een mooi plan om een 'goede' aarde te stichten daar. Kunnen onze kleinkinderen daar lekker gaan wonen en beetje heen en weer vliegen naar aarde om daar spullen te halen uit fabrieken, terwijl hun eigen planeertje lekker schoon blijft.
Oud 25-01-2004, 17:34
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
The0 schreef op 25-01-2004 @ 17:48:
Vind het wel een mooi plan om een 'goede' aarde te stichten daar. Kunnen onze kleinkinderen daar lekker gaan wonen en beetje heen en weer vliegen naar aarde om daar spullen te halen uit fabrieken, terwijl hun eigen planeertje lekker schoon blijft.
denk je nu werkelijk dat het op die planeet wel goed gaat?
denk je nu werkelijk dat er geen auto's gemaakt worden?
we zijn en blijven mensen, als we mars kunnen koloniseren word het alleen maar erger denk ik, dan worden we parasieten die van planeet naar planeet reizen. Zoals je in de scifi films ook altijd ziet, dan gaan ze van planeet naar planeet en verwoesten ze alles
Oud 26-01-2004, 10:10
darkstyle
darkstyle is offline
Citaat:
blondilicious schreef op 25-01-2004 @ 12:54:
*klapt*

maar leeft Bush over 10jaar nog
Hahaha dan is hij allang vermoord of afgetreden *klapt ook*

Maar over dat wij parasieten zijn he. Niet alle mensen hier op Aarde willen alles wat ze tegenkomen verbruiken. Als er nou gewoon heel goeie afspraken worden gemaakt, dan zou het moeten lukken om Mars schoon te houden. En om wij mensen in balans te houden met de door ons gemaakte natuur daar. Maar jah ik moet toegeven dat dat heel moeilijk zal zijn voor ons...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 18:06
Stff
Stff is offline
voordat we naar mars gaan eerst maar weer naar de maan

echt erg dat bush miljarden in een mars-programma wil steken vind k het niet, is iig beter dan tig miljard aan oorlog in irak
Oud 26-01-2004, 18:18
Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
The0 schreef op 25-01-2004 @ 17:48:
Meen ooit ergens gelezen te hebben dat met de juiste gassen ed het klimaat best snel te veranderen is (kijk alleen al naar aarde met de CO2 uitstoot, en das nog niet eens zo'n sterk gas).

Het is wel snel te veranderen alleen dan wel op de negatieve manier. Het is idd makkelijker de aarde te verkl**ten dan het in evenwicht te houden. En om Mars net als de aarde te maken is echt niet makkelijk, zoals hierboven gezegt is de zwaartekracht van Mars te klein om een dampkring vast te houden. Daar moet dus al een oplossing voor worden gevonden, en zelfs als er een oplossing voor is, is het van een dergelijke omvang dat het ook best lang zal duren eer Mars ook maar een beetje op de aarde gaat lijken. Verder is het bekend dat wanneer je een jaar of langer op Mars leeft je niet meer terug kan gaan naar de aarde, je bent dan te veel aangepast.
Oud 28-01-2004, 14:22
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
ik vermoed dat men voor astma patienten een resort gaan bouwen op mars. Verwacht jaar: 2021
Oud 29-01-2004, 13:40
Auryon
Auryon is offline
Citaat:
Stff schreef op 26-01-2004 @ 19:06:
voordat we naar mars gaan eerst maar weer naar de maan

echt erg dat bush miljarden in een mars-programma wil steken vind k het niet, is iig beter dan tig miljard aan oorlog in irak
Maar om naar mars te kunnen, geeft hij wel de Hubble telescoop op... Volgens mij heeft die toch meer wetenschappelijke waarde dan een retourtje Mars hoor....
Lijkt net hetzelfde als toen ze naar de maan gingen. Buiten de triomf, heeft dat ook niet zo vet veel opgeleverd
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:19
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
darkstyle schreef op 24-01-2004 @ 18:22:
mensen zijn daar veel te hebzuchtig en te egoistisch voor..
Als leven op Mars mogelijk is en mensen zouden er uiteindelijk gaan leven, dan denk ik dat Mars binnen no-time zou zijn als de aarde.. Een volgebouwde stinkende stad..

Zo'n "ideale aarde" krijgen we dan toch niet voor elkaar.
Mensen willen dingen hebben, zijn materialistisch, zelfs al wonen ze op Mars..
Mensen willen steeds meer hebben..en kijk, nu willen we ook al gaan wonen op Mars, laten we die planeet ook lekker verzieken..

Als de economie maar goed draait hè...

(nou ja, ik zeg het hier best wel zwart-wit, maar ik denk niet dat de mens Mars wel 'schoon' zou houden en daar een goed evenwicht zou weten te vinden tussen mens en natuur.. Mensen willen gewoon te veel, alles voor de vooruitgang.. Maar wie bepaalt of het allemaal wel vooruitgang is..?)

Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 14:24.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:41
The0
The0 is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 29-01-2004 @ 15:19:
...
Daarom moeten we ook nog ff niet gaan.
Lekker de aarde verder blijven vervuilen en intussen middelen verzinnen om het milieu minder te belasten. Denk hierbij aan wind-water-zonne energie, autos op waterstofgas etc.

Ik vind dat het ons moet lukken (trouwens ook alleen al willen we deze aarde nog een milleniumpje of wat leefbaar houden)...
Oud 29-01-2004, 15:50
Frondish
Frondish is offline
Ja, ik geloof dat men met bacteriën een leefbare omgeving daar willen creëren, dat zou minstens 100 jaar duren.
Oud 30-01-2004, 19:00
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
darkstyle schreef op 26-01-2004 @ 11:10:
Hahaha dan is hij allang vermoord of afgetreden *klapt ook*

Maar over dat wij parasieten zijn he. Niet alle mensen hier op Aarde willen alles wat ze tegenkomen verbruiken. Als er nou gewoon heel goeie afspraken worden gemaakt, dan zou het moeten lukken om Mars schoon te houden. En om wij mensen in balans te houden met de door ons gemaakte natuur daar. Maar jah ik moet toegeven dat dat heel moeilijk zal zijn voor ons...
De mens is een parasitaire soort ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten