Oud 01-02-2004, 10:14
noukiester
noukiester is offline
Ik heb een maand geleden schoenen gekocht bij shoeline in Breda. Het zijn van die rijglaarsjes met kunststof en leer.
Nu is afgelopen week dat kunststof gescheurd.
Natuurlijk ben ik met mijn schoenen teruggegaan want ik vind het niet kunnen dat schoenen binnen een maand al kapot gaan.
Ik vroeg het aan zo´n meisje die daar werkte en ze zei gelijk: zoek maar iets anders uit. Ik moest zelf vragen of ze niet nog eenzelfde paar had staan in mijn maat. Dit was niet het geval.
Ook laten maken kon niet omdat dat niet mooi zou worden.
Ik heb daar in die winkel rondgekeken en ze hebben gewoon geen leuke schoenen. Nu zit ik dus opgescheept met een tegoedbon van een winkel waar ik normaal gezien nooit zou komen maar waar ze net één leuk paar schoenen hadden (die dus nu kapot zijn gegaan)

Het enige wat ze nu nog gaat proberen is om dezelfde schoenen als ik had in mijn maat te bestellen.

Maar ik vind dat ze gewoon mijn geld terug moeten geven. Want ik vind het niet echt klantvriendelijk op deze manier. Ik heb dat natuurlijk ook gezegd, maar: ja dat zijn de regels van het hoofdkantoor....

Ik heb ook wel eens schoenen gekocht bij Van Dalen in Breda, Laarsjes met een ritsje erin. Na drie maanden gingen die kapot dus toen ging ik er ook mee terug. Toen kreeg ik gewoon een heel nieuw paar, na drie maanden!!
En nu schepen ze me af met een tegoedbon.

Sorry voor het lange verhaal, maar hoe krijg ik het nu voor elkaar om mijn geld terug te krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2004, 10:32
Miracle
Miracle is offline
Je moet sowieso wachten totdat ze echt precies dezelfde schoenen niet meer kunnen leveren. Want de winkel mag de tijd nemen om toch een goed product nog te leveren.

En wat daarna weet ik niet zeker.... Maar als ze die regel hebben, zullen ze wel in het recht staan als ze alleen een tegoedbon uitgeven.

Misschien dat iemand anders het iets specifieker weet....?
Oud 01-02-2004, 10:33
noukiester
noukiester is offline
Ja ik heb ook liever datzelfde paar schoenen (alleen dan niet kapot ) dan mijn geld terug... Dus als ze dat kunnen regelen ben ik al zeer blij
Maar als dat niet lukt wil ik gewoon mijn geld terug
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 10:37
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 01-02-2004 @ 11:32:
En wat daarna weet ik niet zeker.... Maar als ze die regel hebben, zullen ze wel in het recht staan als ze alleen een tegoedbon uitgeven.
'k denk het ook wel...d'r zijn zat winkels die geen geld terug geven, maar alleen tegoedbonnen...meestal staat dat ook wel ergens aangegeven.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 10:41
Verwijderd
Veel winkels geven inderdaad geen geld terug maar een tegoedbon. Dat zijn hun algemene voorwaarden. Je kunt daar verder niets aan doen. Je stapt niet naar de rechtbank voor een paar schoenen van hooguit 150 euro. Het enige dat erop zit is gewoon lang blijven zeuren bij die winkel, eventueel een keer samen met vriendinnen terugkomen, want je hebt geen 'echte' manieren om je geld terug te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 10:56
noukiester
noukiester is offline
Ik was ook niet echt van plan om naar de rechtbank te gaan.
Maar ik ga inderdaad gewoon lang doorzeuren.
En er staat wel dat als je je schoenen terug wilt brengen dat je dan een tegoedbon krijgt, en dat lijkt me ook wel logisch. Maar er staat nergens iets over kapotte schoenen...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 11:25
Verwijderd
Nee, inderdaad. Ik zou het redelijk vinden als je in het geval van kapotte schoenen wel je geld zou terugkrijgen als zij geen gelijk(waardig)e schoenen kunnen leveren. Als je zelf later je bedenkt en wilt ruilen, dan is het terecht dat je een tegoedbon krijgt en geen geld. Maar in dit geval zou ik het geld teruggeven. Maar goed, als het een beetje pinnige lui zijn daar heb je aan redelijkheid helaas vrij weinig.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:00
Hagel
Hagel is offline
Ga bij die winkel staan, wacht tot iemand wat wil kopen en verkoop die tegoedbon aan diegene..?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 08:34
noukiester
noukiester is offline
Citaat:
Narod schreef op 01-02-2004 @ 22:00:
Ga bij die winkel staan, wacht tot iemand wat wil kopen en verkoop die tegoedbon aan diegene..?
Das nog niet eens een slecht idee! Maar ik heb over het algemeen geen 65 euro in mijn portemonnee zitten... De meeste mensen willen toch pinnen, dus dan kunnen ze me niet terugbetalen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 13:55
Verwijderd
Ja, ik had ook een toegoedbon van 50 euro bij een winkel waar ik zelf nooit iets zou kopen, dat was echt een ramp, uiteindelijk heb ik iets wat het minst verschikkelijkst was meegenomen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 14:03
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Ik werk zelf ook in een winkel en moet me ook aan die regels houden. Af en toe vind ik dat supervervelend want je wilt de mensen toch helpen. Wat ik dan meestal doe is het nummer of adres van het hoofdkantoor geven zodat zij contact kunnen zoeken met het hoofdkantoor. Omdat dit niet vaak voorkomt is het vaak het geval dat het hoofdkantoor geld terug geeft. En als er iets met onze kleding is moeten wij zelfs een klachtenbon schrijven en die naar het hoofdkantoor sturen. Dan beslissen ze daar of het vergoed word. Maar ik weet natuurlijk niet of dat bij de shoeline ook zo is...

SUCCES!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 15:10
noukiester
noukiester is offline
Citaat:
AnNie! 16 schreef op 02-02-2004 @ 15:03:
Ik werk zelf ook in een winkel en moet me ook aan die regels houden. Af en toe vind ik dat supervervelend want je wilt de mensen toch helpen. Wat ik dan meestal doe is het nummer of adres van het hoofdkantoor geven zodat zij contact kunnen zoeken met het hoofdkantoor. Omdat dit niet vaak voorkomt is het vaak het geval dat het hoofdkantoor geld terug geeft. En als er iets met onze kleding is moeten wij zelfs een klachtenbon schrijven en die naar het hoofdkantoor sturen. Dan beslissen ze daar of het vergoed word. Maar ik weet natuurlijk niet of dat bij de shoeline ook zo is...

SUCCES!
Bedankt! Ik had ook wel zo´n idee ja, dat als je contact opneemt met het hoofdkantoor ze je bijna altijd je zin geven.
Maar... Ik kreeg net een telefoontje en ze hadden die schoenen nog in mijn maat in een ander filiaal! Dus uiteindelijk komt het toch nog goed
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 23:20
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Aan de juristen: Als je op grond van tekortkoming de koopovereenkomst geheel ontbindt, ben je dan nog gebonden aan de algemene voorwaarden (zou me verbazen). Zo niet dan heb je toch gewoon recht op teruggave van de koopsom?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten