![]() |
|
![]() |
Ben jij wel 'ns getild door een winkel? Ik wel. Laat ik hier maar 'ns m'n verhaal posten:
Goed. Ik heb zaterdag een PCMCIA NIC bij de winkel Regenboog gekocht (www.regenboog.net). Het betrof deze dongless kaart welke door Linux gesupport wordt. Het betrof het laatste exemplaar (showmodel). Ik heb deze kaart gekocht voor 59,95 EUR. Naar mijn mening een enigzins dure prijs, maar goed. Deze bleek voor de prijs van 59,95 EUR niet te werken. Kan gebeuren doch het is me al eerder overkomen bij de Regenboog, terwijl ik daar vrijwel nooit iets koop omdat winkels in Duitsland vlak over de grens stukkn goedkoper zijn. Is echter ook een stukje verder reizen. Alles goed en wel. Dus ben ik de dinsdag daarop (vandaag) teruggegaan met mijn PCMICA NIC. Ik loop naar de technical support en moet daar minstens 5 minuten wachten. Achter zijn ze met computers aan het werken. Ik loop een rondje. Kijk eens wat rond. Wordt nog steeds niet geholpen. Uiteindelijk komt er toch een techman. Ik zeg 'm dat mijn PCMCIA NIC niet werkt. Op snauwende toon vraagt hij mij wat er niet werkt. Ik leg hem uit hoe en wat ik heb gedaan. Hij neemt 'm mee en gaat 'm testen. Ondertussen wordt een klant geadviseerd om Windows XP compleet opnieuw te installeren omdat deze hangt na een mup.sys file. De vragen van deze klant o.a. mbt. backups werden naar mijn mening nogal onbelangstellend beantwoord. Aangezien ze dialect praatten wat ik niet super versta, het mijn zaken niet waren en ik me niet zozeer interesseer voor XP en ik geen zin had un ruzie heb ik na enige twijfel besloten me niet in de discussie te werpen. Zo'n 5 a 10 minuten later komt de techman terug en zegt hij dat ik een nieuwe mag uitzoeken. Ik vind het best, zo lang ie maar dongless is en werkt voor Linux. Daar had ik namelijk voor betaald en mijn vorige PCMCIA NIC was de dongle van stuk gegaan. Ik loop naar boven en praat met de verkoper. We lopen naar de kast toe waar de NIC's staan en hij raadt me een sitecom NIC aan. "Die is nog beter ook" maar ook 10 EUR duurder. Jaja, die kennen we. Dus ik vraag wat voor chipset het is. Dat weet hij niet. Hij maakt de doos open en nergens staat er wat voor chipset het is. Nou goed, ik besluit het te proberen mocht het niet werken op Linux breng ik 'm wel terug. Eenmaal bij de kassa aangekomen blijkt dat het serienummer dat op de sticker van hun NIC staat niet overeen komt met hun administratie. Persoonlijk kan mij dat niet interesseren. Dan houden ze die sticker of schrijven ze 't nummer op en fixen ze dat als ik weg ben. Maar nee, ze zijn 5-10 minuten bezig met de fout te repareren en ik kan weer wachten. Ondertussen kijk ik even rond wat ze verder nog verkopen. Ik werd enigzins misselijk van de prijzen. Uiteindelijk hebben ze het gefixed. Juj, ik kan pinnen. Mooi niet want m'n pinpas was geblokkeerd. Enkele momenten daarna zag ik pas dat ze me een PCMCIA NIC wilde aansmeren die wel een dongle had. Ik attendeer ze er op. Goed. Zoeken we een andere uit. Er staat er een dongless PCMCIA NIC voor 40 EUR. Ja, maar die draait niet op Linux was mij de vorige keer verteld. Dat hadden ze zelf verteld toen! De verkoper verteld me dat ze helemaal nergens Linux draaien. Het enige dat ik had gevraagd was de chipset welke ze alweer totaal onbekend was. De andere vragen ie in m'n hoofd dwarrelden en de scheldkannonades hield ik netjes voor me. Hoewel. Ik zeg daarna: jullie kunnen niet leveren wat ik wil behalve een kapot iets. Ik wil m'n geld terug. Zegt de verkoper: dat kan niet dat staat op de bon je krijgt geen geld retour. Gezellige grap is dat. Ik zeg: ja wat moet ik dan? Ja je kunt nog 5 dagen iets anders kopen zegt de verkoper. Joh dat wil ik helemaal niet ik wil dit en niks anders. Echt waar ik dacht dat ik met cabaretiers te maken had. Nou goed dan kon ik een tegoedbon krijgen die een jaar geldig was. Kon ik daar een keer iets van kopen. Ja, wat dan? Een 15 meter UTP kabel voor 20 EUR (note: bij Mediamarkt ooit een 10 meter STP kabel gekocht voor ongeveer 17 dmark) of een 5 ports hub van 65 EUR (note: pas geleden een nieuwe 10/100 8 ports switch geruild voor wat RAM. Waarde van switch: 75 EUR). Geld terug kreeg ik niet. Volgens een vriend van me die rechten studeeert is dat juridisch in strijd met de wet. Ten eerste zijn zij de overeenkomst niet correct aangegaan: ik koop een product en verwacht daar van dat het werkt. Daarvoor betaal ik. Het werkt niet. Dan hoor ik mijn geld terug te krijgen. Daarnaast staat er op hun website of winkel nergens dat je nit je geld terug kunt krijgen. Dat staat op de bon en die krijg je pas nadat de overeenkomst is aangegaan. Uiteindelijk hebben ze mij toch nog geregeld dat ze een nieuwe, exact dezelfde PCMCIA NIC bestellen. Dat duurt -mits op voorraad- minimaal 7 dagen. Ook niet om over naar huis te schrijven. Daarna ben ik naar de nieuwe Mediamarkt in Heerlen gegaan om te informeren oe zij dat doen met hardware die niet blijkt te werken. Dan kun je netjes je geld terug krijgen. Je hebt zelfs een 2 weken lange niet-goed-geld-terug garantie welke vanzelfsprekend ook geld wanneer je niet tevreden bent en het wel werkt. Ik ben toen ook even naar PCMCIA NIC's wezen kijken. Voor exact dezelfde prijs als mijn kapotte aankoop kon ik een dongleless PCMCIA NIC kopen van Dynalink met SPL100CLV chip. Volgens de doos is deze compatible met Linux. Hulde! Ik ga hier overigens werk van maken. Ik ben momenteel de Consumentenbond en Kassa aan het mailen. Als iemand me juridisch wil en kan adviseren: graag! Kortom ik voel me behoorlijk onjuist bejegend. Mocht iemand denken dat hij een slechte kut-service voor z'n vriendin is.. vrees niet; het kan erger! Deze kut-service van de Regenboog slaat werkelijk alles! Het enige dat ik de lezer van dit bericht kan aanraden is: koop hier niet. 1) weinig verstand van zaken/geven incorrecte informatie 2) tamelijk lange wachttijden; ook bij bestelling 3) slechte administratie 4) houden zich niet aan de wet en probeerde me wat aan te smeren. 5) duuuuuuuur Totaal klantonvriendelijk. Bravo!
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben het volledig met dystopia eens. Ik heb ook zeer slechte ervaringen met de Regenboog.
Er is mij ooit een defecte PCMCIA NIC (ja, toevallig) aangesmeerd. Een van het merk Safeway. Enkele vrienden van mij hebben er ook slechte ervaringen mee. Ze hebben een zeer slechte service. Bovendien zijn hun prijzen absurd hoog. Daarom kan ik alleen maar hetzelfde advies geven aan alle anderen; KOOP NIET BIJ DE REGENBOOG |
![]() |
|
Als je een prodct krijgt wat niet deugt z=moeten ze je in eerste instantie een nieuwe geven. Hebben ze die niet dan zijn ze puur verplicht je je geld terug te geven doen ze dit niet effekes de consumentenbond bellen
Moet je eens kijken hoe ze van gedachten verwisselen
|
![]() |
Bij iemand die ik kende was laatst w98 gecrasht, en kon niet mee opstarten, doordat er een foutje in de bootsector stond. Ook w98 opnieuw installeren hielp niet.
Hij is er mee naar de winkel gegaan. Daar zeiden ze dat outlook data NIET te redden was, en dat ze zijn schijf opnieuw gingen formatteren en W98 installeren, voor €105,- ![]() Hoezo hebben mensen in computers winkels geen verstand van computer? Dit was zelfs in een éénmans zaakje, dus waar ze op zich van (goede) service zouden moeten leven.... |
![]() |
|
als ik nou op de hoogte was van de Nederlandse wet op dat vlak kan ik je wel wat helpen, maar ik heb alleen Belgische wetboeken liggen...
laat die vriend van je eens kijken naar de Nederlandse wet van Koophandel (oid) en naar eventuele Europese regelgeving ![]()
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik ben benieuwd naar je andere ervaringen. Ik heb zelf 1x eerder een tegoedbon gekregen vanwege een kapotte NIC. Toen kreeg ik ook m'n geld niet terug. Linux boek van gekocht. Kwam ik een tijdje later terug zeurden ze dat de rest van m'n tegoedbon niet meergeldig was omdat die van 13 maanden geleden was (mierenneuken) terwijl ik eerder bij Regenboog Techniek die bon wilde gebruiken maar dat ging niet omdat het een bon van de computerafdeling was. Als ze me niet leveren wat ik wil en blijven zeuren dmv. het geld niet terug te geven ga ik het juridisch aanvechten. Ik heb mijn verhaal gestuurd naar DWARS van het Limburgs Dagblad. De Consumentenbond zijn wij niet meer lid van dus dan kun je er ook geen beroep meer op doen helaas. Rest mij nog Kassa en zoveel mogelijk op internet mensen op de hoogte stellen van deze mafiapraktijken.
Laatst gewijzigd op 11-12-2002 om 06:55. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hey Dys, kijk voortaan gewoon eerst welke populaire kaarten wel werken met Linux en zorg ervoor dat je die te pakken krijgt. Je kan moeilijk verwachten van een stelletje dozenschuivers dat ze weten wat wel / niet werkt met Linux.
http://pcmcia-cs.sourceforge.net/ftp...O-1.html#ss1.5 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Er staat op de verpakking vaak hoe en wat. 3) Als er geen chipset op staat kan ik weinig. 4) Ik was zaterdag met een vriend die een Nokia Communicator bij zich had ik had zo kunnen telnetten en dan had ik m'n antwoord. 5) Kon die lijst niet vinden op m'n bak ![]() 6) Die Dynalink staat er niet op terwijl die volgens de doos wel gesupport wordt.
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
http://pcmcia-cs.sourceforge.net/ftp/SUPPORTED.CARDS (het kan evt. ook nog dat de chipset compatible is, maar een naamwijziging heeft ondergaan in nieuwe versies van de kaart .. dan staat die er niet bij, terwijl hij wel gewoon met een andere driver werkt) Laatst gewijzigd op 11-12-2002 om 10:16. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
"Last updated: 2002/10/25 07:38:21" Het om een SPL100CLV chipset. Hier staat-ie. Daar staat ook dat-ie gesupport wordt door o.a. Linux.
|
Verwijderd
|
http://pcmcia-cs.sourceforge.net/ftp/README-2.4
pcnet_cs (NE2000 compatible CONFIG_PCMCIA_PCNET) Die moet je hebben dus. |
![]() |
|
![]() |
Mja ik zag het. Vraag me af of 't dan ook echt een NE2000 compatible chipset is. Dat zijn nl. ook niet geweldige kaartjes...
|
hmm, dit topic begint steeds meer -=het grote flame regenboog=- topic te worden
![]() mijn slechte ervaringen zijn voornamenlijk met goris hier in delft.. die mensen ijn altijd chagerijnig altijd weten zij het beter en ga zo maar door. mja, bij veel mensen heeft de zaak wel naams bekendheid als zijnde goede computerzaak. en het volgende gebeurde dus... ![]() ------------------------------thuis------------------------------------- mam: jasper kan ik ook via het netwerk internetten? ik: nee, dan heb je eerst en netwerkkaart nodig. mam: ok. mam: wat is een netwerkkaart... ik: een kaart om mee op net netwerk te kunnen mam: wat voor eentje moet ik hebben dan ga ik er wel eentje kopen als ik in de stad ben. ik: gewoon een simpele 10/100 mbit mam: ok. ------------------------------bij goris ------------------------------- mam: ik wil graag een *kijk op blaadje* 10/100mbit netwerkkaart goris: dat kan goris: dit is een goede kaart, het is een echtè 3com.... mam: wat kost ie? goris: 100 gulden (lang lang geleden ![]() mam: heeft u geen goedkopere? goris: nee mevrouw u wilde toch een goede netwerkkaart... (op boze toon) mam: ok...ok... ik neem 'm ------------------------------weer thuis---------------------------- mam: jasper ik heb een netwerkkaart kan jij'm instaleren voor me japer: ok. jasper: WAT?? waarom heb je een 3com gekocht die zijn hardstike duur... mam: dat zij die man van goris.. jasper: $%^#@!%^#*$&(*@%!*&( -------------------------------bij goris---------------------------------------- jasper: ik kom een netwerkkaart terug brengen, mn moeder heeft perongeluk een 3com ipv een realtec gekocht... dus graag een realtec en mn geld ![]() goris: u denkt toch niet dat wij geld terug geven, dat staat op de bon goris: daarbij wat is er mis met een 3com die zijn hardstike goed. jasper: ze zijn duur en voor mn moeder is een realtec meet dan voldoende... goris: wie denk je dat dat nou beter weet, wij hebben er verstand van... jasper: &^$%@#*^^$&* jasper: boeiend ik wil mn geld en een realtec goris: dat kan niet jasper: wat niet? goris: geld niet jasper: dan wat anders voor mn geld... goris: ik blijf het dom van u vinden jasper: $#%^@*($@%^* geef me die realtec nu maar en doe er maar wat writebles bij en 2 powerkabels.... goris: nouja, wat jij wil (op zo'n toon van jij=n00b) wijze les, laat nooit je moeder iets bij goris kopen (doe dat sowieso niet die mensen zijn niet lief) -de postbode-
|
![]() |
3com IS natuurlijk wel een goeie kaart, een van de betere.. hmm.. maar voor een simpel thuisnetwerkje met weinig throughput.. nogal overkill
![]()
|
![]() |
(upje)
Uiteindelijk leverde ze mij een nieuwe kaart. Duurde 1 maand voor ik 'm zelf had gehaald. Ze zouden me bellen wanneer het er zou zijn. Vrijwel altijd is het nummer bereikbaar dat ik ze heb gegeven. Nogal lauw als je belooft te bellen en je doet het dan niet. Het was, toen ik 'm kwam halen, ongeveer een halve week geleden aangekomen. Deze kaart werkte ook niet in m'n laptop. Ik denk dat het komt door een 16 bit PCMCIA brug. Uiteindelijk heb ik een 3c905b 'cyclone' gekocht voor 69,95 EUR. De PCMCIA NIC ga ik bij de Mediamarkt halen. Duur, maar ja, geld kreeg ik niet terug. Dat klopt niet, zie hieronder: Heb helaas geen scanner; wel webcam. Bron: LD Regio rubriek 'dwarsrecht' pagina 24 dinsdag 28 januari 2003: artikeltje. Laat dat duidelijk zijn voor een ieder die hier iets koopt. Aangezien het niet op hun site staat, sta je volledig in je recht om je geld terug te krijgen!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Opgelicht via Marktplaats; aangifte doen of niet? Jonabona97 | 4 | 23-03-2016 21:52 | |
Werk, Geld & Recht |
Marktplaats oplichtingen. Jack Londen | 8 | 03-03-2013 12:40 | |
Drugs & Alcohol |
opgelicht needlefreak | 81 | 19-11-2003 13:03 | |
De Kantine |
opgelicht? Marjoha | 37 | 11-11-2003 17:09 | |
De Kantine |
Opgelicht! rockyj | 18 | 23-06-2002 17:26 |