Advertentie | |
|
![]() |
|
Rode wijn kan alleen van rode druiven zijn: met schil.
Witte wijn kan zowel van rode (zonder schil) als van witte (met of zonder schil) druiven zijn. Zo zat het geloof ik. ![]() En de uitspraak dat rode wijn sowieso vies is (lipglossnblack) vind ik wel heel erg voorbarig. Leg maar eens uit. ![]()
|
witte wijn - blauwe of witte druiven (bij blauwe druiven de schil er uit, bij witte volgens mij ook) die kan je dus veel korter bewaren omdat er minder looizuur/tannine in zit (dat zit dus in de schil)
rose wijnen - blauwe druiven, de schillen 24 tot 36 uur mee laten gisten, en dan er uit halen rode wijnen - blauwe druiven, kan je lang bewaren omdat er veel looizuur/tannine in zit. de bereidinswijze is verder ongeveer het zelfde leuk he?, werkstukjes over wijn maken ![]() |
![]() |
|
Bij rode wijn gisten de vellentjes mee en bij witte wijn niet, witte wijn kan dus ook van rode druiven komen!
Alleen als de wijn van witte druiven is gemaakt gisten de vellentjes vaak wel mee! Van die kleurstoffen lijkt me onzin! ookal is het nog zo goedkoop!
||
Citaat:
ER BESTAAN TOCH GEEN RODE DRUIVEN?! |
![]() |
||
Citaat:
![]() owja de smaak van de wijn heeft te maken met wijnsteenzuur en appelzuur hoemeer tannine hoelanger meer je het in je keel/gehemelte voel enzow en als het enige verschil was de kleurstof was, dan was de smaak hetzelfde want in kleurstof zit geen smaak als je orange kleurstof in melk pleur, je gooi een blindoekje op, en je proef het proeft het hetzelfde als je met je ogen open proef, smaakt het naar sinasappel je proef dus ook met je ogen en je neus Laatst gewijzigd op 08-02-2004 om 21:52. |
![]() |
||
Citaat:
als je een bit schil, komt er allemaal rood prut op je, das dus een soort kleurstof maar volgens mij bedoelde je kleurstof uit een flessie? |
![]() |
||
Citaat:
zo vatte ik het tenminste van die persoon op. |
![]() |
||
Citaat:
ghehe das even wennen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
als je zeg maar uh...appelsoort a heb smaakt die ook anders dan appelsoort b, dusde verschillende soorten druiven maken ook de smaak uit |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Rose zou ik trouwens even niet weten. Het is iig of rood, of wit. Het is dus NIET zo dat deze 2 gemixt worden ![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zal even duidelijkheid scheppen. Rode wijn is gewoon van rode druiven, ook goedkope rode wijn. witte wijn wordt gemaakt van wittedruiven (soms rode druiven) en rosé van rode druiven. En niet zoals sommige mensen beweren dat het van witte en rode druiven wordt gemaakt.
Rode wijn heeft meer tanine (zuurtegraden) (zit in de schil en stokjes van druiven) waardoor veel niet geoefende wijndrinkers rode wijn niet lekker vinden (t zorgt voor een wrang mondgevoel) Dus alstjeblieft laat al de fabeltjes achterwege, want het is niet waar. En mensen drink eerst eens rode wijn of beter gezegd leer het drinken voordat wordt gezegd 'ik vind het vies, ik vind het smerig'. |
![]() |
|
![]() |
als ik goed heb opgelet tijdens de wijnlessen wordt rode wijn van blauwe druiven gemaakt, witte wijn voornamelijk van witte en soms van blauwe druiven en rosé wijn van blauwe druiven waarbij de schil van de druif eerder wordt verwijderd en daardoor een licht rode / rosé kleur afgeeft.
Tanine is een zuurtegraad die veel voorkomt in onrijpe wijnen, door deze een tijd te laten liggen (maanden/jaren) verdwijnt deze grotendeels. Dit wordt erbij toegevoegd om de alcoholgisting te stoppen. Bij wijnen komen zeker geen kleurstoffen, de wijn wordt beoordeeld op kleur (licht of donker), smaak, geur dus de kwaliteit van de druiven hebben hierbij een zeer grote invloed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |