Citaat:
krullevaar schreef op 26-02-2004 @ 22:28:
en niet erg representatieve steekproef (van 4 mensen) maar is het toeval dat (tot nu toe) alleen meisjes reageren of hebben mannen hier echt geen last van?
|
Hier heb ik ook last van (gehad)
Ik had er vooral last van in het zwembad (was misschien iets TE fanatiek bij de trainingen) en 's nachts in bed.
Nu heb ik er gelukkig minder last van.
Ik denk niet dat het bij mij door een tekort aan magnesium kwam, omdat ik veel groente/aardappelen/volkorenbrood at en er dan nog eens een alles-in-1-vitaminepil achteraan gooide
Citaat:
De beste bron van magnesium is de voeding. Magnesium is een uiterst belangrijk bestanddeel van chlorofyl, het pigment dat planten groen kleurt, en groene groente is dan ook een goede bron van magnesium. Andere bronnen zijn onder meer noten, zaden, peulvruchten (bonen), volkoren producten, zeevis, schaal- en schelpdieren, chocola en cacao. In gebieden waar het leidingwater 'hard' is, komt daarin zowel calcium als magnesium voor. De vezels en fytaten in graanproducten remmen de opname van magnesium uit de voeding, terwijl vitamine D die juist stimuleert. In Nederland mag aan voedingsmiddelen magnesium worden toegevoegd.
|
andere pagina's over magnesium