Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mwah, ik vond er weinig aan... Tips: Arnon Grunberg - De heilige Antonio Joost Zwagerman - Gimmick! *kijkt in kast..* Kees de jongen is een bijzonder boek, niet bijzonder interessant, maar het is weer eens wat anders..
|
Gimmick vond ik dus echt een verschrikking (nou ja, goed, misschien wat overdreven) maar ik weet niet eens meer zeker of ik het boek wel uitgelezen heb....
Chaos en Rumoer van Zwagerman was ook niet veel soeps trouwens, terwijl bijvoorbeeld zes sterren en vals licht weer geweldig waren... maar ja, wie ben ik?
|
De kleur paars van Alice Walker. Ik geef toe, je moet ervan houden, en het kan soms een beetje verwarrend zijn, maar ik vond m heel goed
Phileine zegt sorry - Ronald Giphart De tweeling - Tessa de Loo Jane Eyre - Charlotte Brönte Phileine is gewoon grappig om te lezen, wel grof, maar het is op een hele leuke manier geschreven vind ik De tweeling is heel zielig, film ook trouwens, maar is zeker goed te doen. Die wordt vrijwel zeker toegelaten op je literatuurlijst voor Nederlands ![]() En Jane Eyre is heeeeel erg romantisch. Hier moet je ook zeker van houden, maarja, ik ben nu eenmaal een romantische ziel ![]() Je kan dr altijd in beginnen, als je het niks vindt, leg je het gewoon weg!
|
Ik heb altijd gelijk moet ik inderaad ook nog eens lezen
en de titel anders dan jij spreekt mij ook erg aan (waar gaat dat boek over precies) ik ga er wel eens naar op zoek! Over mulisch gesproken, kennen jullie de Elementen? Geweldig boekje, vooral als je er over na gaat denken en een beetje tussen de regels door kunt lezen. Anders is het gewoon een heel simpel boekje....
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en dostojevski moet ik ook nog steeds lezen ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dokter Zhivago heb ik wel staan, maar nog niet gelezen. Ik heb delen van de film gezien en volgens mij was dat inderdaad de rode revolutie waar het om ging. Ik weet niet of je veel daarvan in Dostojevksi tegen zal komen.
Wie weet heb je dan meer aan 'Vaders en zonen' van Toergenjev (ook wel gespeld als 'Turgenjev'). Dat gaat meer over het oude Rusland met de leenheren en de landadel tegenover het 'nieuwe' Rusland met de liberale intellectuelen. Er zit een hele toffe nihilist in dat boek. ![]() LUH-3417 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De stelling van de papegaai van Denis Guedj is verder wel een aanrader. Leuke roman over de geschiedenis van de wiskunde.. Zeker lezen als je wiskunde hebt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh ja, nog een tip: Honderd jaar eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind geen enkel boek het beste van de hele wereld noch het beste dat ik ooit gelezen heb. |
![]() |
||
Citaat:
Maar, voor alles Mulisch 'haters' kan ik toch echt zeggen dat ze maar eens Siegfried moeten gaan lezen, dat is echt een geweldig boek! Zelfs iemand die een hekel aan die man heeft kan niet ontkennen dat hij daar een knap staalte werk afleverd. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tja, je moet gewoon een beetje door die feitjesdrang van Mulisch heen kijken, dan is het gewoon een goede schrijver die erg veel weet en dat nog steeds leesbaar kan verwerken in een verhaal.
Ik verdenk ook een hoop Mulisch-haters ervan gewoon zelf weinig feitenkennis te hebben waardoor ze gewoon gefrustreerd zijn dat ze Mulisch niet begrijpen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb alleen de laatste twee (nog) niet gelezen. Per Nilsson --> De geur van Melisse ook erg mooi. ![]() |
![]() |
|
Dracula van Bram Stoker, Phantom of the Opera van Gaston Leroux, The Strange case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde, The Picture of Dorian Gray.
Wat zal ik zeggen. ik houd van Horror ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Toevallig ben ik bezig met een pws over Nietszche, maar dat was nadat ik Siegfried had gelezen. Toch snapte ik Siegfried. Hier geld weer, dat je met enige algemene kennis het best kan volgen.
Je hoeft je niet helemaal ingelezen te hebben in Nietszche, maar als je de namen een beetje kan plaatsen ben je al een heel eind. <edit> ik zie dat je bedoelt dat Mulisch te veel uitlegt over hem. Maar dat is juist nodig zodat ook mensen die niets van Nietszche weten hem kunnen begrijpen. Laatst gewijzigd op 06-03-2004 om 18:34. |
![]() |
||
Citaat:
@MetalliCat, ik ben wel benieuwd naar je pws, eigenlijk. ik heb mijn pws namelijk op siegfried gebaseerd ![]() |
![]() |
|
Brieven van een scepticus
Is een briefwisseling tussen een zoon (Dr. Gregoty A. Boyd) die met zijn ongelovige vader schrijft (Edward K. Boyd) Alle kritieken op het Christelijke geloof worden door die vader naar voren gebracht en zn zoon probeert er steeds op in te gaan. Na drie jaar komt de vader tot geloof Echt super! Voor iedereen aan te raden! Voor als je wat meer van het Christelijk geloof wil weten, of al gelovig bent of gewoon voor iedereen die niet gelooft dat heel dit leven zinloos is. |
![]() |
|
Graag wil ik even mededelen dat publieke werken van Thomas Roosenboom een absolute aanrader is om te lezen. Dit boek beschrijft het leven in een veengebied eind 19e eeuw. De alledaagse strubbelingen, de problemen van de bewoners etc. Vooral aan te raden als je zelf afkomstig bent uit veengebied.
|
![]() |
||
Citaat:
Op dit moment heb ik zelf eigenlijk geen aanraders.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek lees jij nu? DEEL XXVI Elin3 | 64 | 28-07-2017 07:44 | |
De Kantine |
Turk Saaibruary vindt maar twee bands goed #1851 Verwijderd | 500 | 12-07-2013 23:57 | |
Beleidszaken |
Mystiek stopt miv 6 maart! x-spekkie-x | 82 | 18-04-2006 07:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
het meest aannemelijke Bloedpropje | 12 | 09-08-2004 12:33 |