Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Afgezien van Star Trek muziek, heeft Goldsmith ook muziek voor o.a. Planets of the Apes (originele versie) en The Sum of all Fears gedaan (en nog veel meer: Goldsmith wordt beschouwd als een van de pioniers van soundtracks), en ik kan maar 1 ding concluderen: Goldsmith maakt hele mooie muziek. John Williams (Star Wars, Indiana Jones) levert ook mooi werk af. James Horner (Star Trek The Wrath of Khan en The Search for Spock, en Braveheart) maakt ook goede soundtracks - vooral bij Braveheart heeft hij heel mooi werk afgeleverd. Redelijk onbekend is John Powell, die in ieder geval de muziek voor de film Evolution heeft gemaakt. Hier springen voornamelijk tussen uit de tracks 'The Mall Chase' en 'The Fire Truck', dat deuntje is echt geweldig. Trevor Rabin heeft de soundtrack van Armageddon gemaakt (ook hele mooie muziek, en dat vooral met het nummer van Aerosmith erbij...) maar als het op Bruckheimer films aankomt dan kan je toch beter Hans Zimmer als composer hebben: de soudtrack bij The Rock is gewoon echt geweldig gemaakt. Maar goed, ik ben persoonlijk sowieso meer aanhanger van soundtracks dan van gewone muziek ![]()
|
![]() |
|
magnolia - aimee mann (save me, wise up)
fight club - pixies (where is my mind) op het einde.. echt een beter passend nummer is er niet volgens mij american beauty - mja alles eigenlijk wel 28 days later - blue states (season song) en the wax conspiracy (in a heartbeat) the mothman prophecies - tomandandy (half light) etc etc |
![]() |
|
die van GOOOOOOOOODMORNING Vietnam!
Maar dat komt omdat ik gewoon een rock 'n roll junkie ben ![]() Oh, en Underworld een nummer voor Trainspotting laten doen is ook redelijk geniaal... ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Hier nog eentje! Laatst gewijzigd op 06-03-2004 om 00:00. |
![]() |
|
De soundtrack van Lady sings the Blues, mijn eerste kennismaking met Billie Holiday hoewel hier allemaal uitgevoerd door Diana Ross.
En de soundtrack van Grease (je kan zo leuk meebrullen) verder blijft het me allemaal niet zo bij.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ik denk overigens niet dat er ook maar iemand hier rond dwaalt waar ik het nu over ga hebben, maar het nummer 'Look No Strings' van Chumbawamba in de film (o.a. in de endcredits) Dead by Monday vind ik ook wel iets hebben. Om de één of andere reden past het echt heel goed bij de sfeer van de film. Een andere geniale endcredit om naar te luisteren (sowieso de muziek door de hele film heen) is die van Airplane!: de muziek is zo cliche als het maar kan - en dan bij voorkeur nog net iets verder dan dat - en het meeste is regelrecht afkomstig uit andere films (o.a. Jaws).
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Maar hij is beide keren toepasselijk ![]() |
![]() |
|
Mja, mijn favoriete films hebben vaak ook prachtige muziek eronder.
Amelie 25th hour requiem for a dream(alhoewel dat niet meer een van mijn favoriete films is) road to perdition true romance american beauty om er even een paar te noemen ![]() In de trailer van lotr2 zat trouwens hetzelfde deuntje als uit requiem for a dream.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben erg benieuwd naar die van Cold Mountain en Pirates of the Caribbean trouwens. Die van Love Actually is ook wel leuk. Niet bijzonder, maar wel leukig ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Enkele van mijn favorieten: - Candyman - Lord of the rings trilogie - Forest gump - The lion King - Against all odds - The Third man
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Bullet in a bible me... just me | 175 | 22-12-2005 17:18 | |
Muziek |
Je beste soundtracks ? knights | 64 | 13-05-2004 21:49 | |
Muziek |
Beste soundtrack Verwijderd | 5 | 10-05-2004 00:47 | |