Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Daar waar die "rotonde" is, stonden vroeger huizen. Was een klein wijkje. En dan was er nog een soort poort aan de Rapenburgerstraat in de tijd van Wilhelmina. Kijk maar eens in het Amsterdams gemeente-archief op Mr. Visserplein. Verder zijn de straten veel te breed gemaakt. Auto's moeten de stad uit ![]() Weg daarmee. Alleen trams (ambulance enzo kan over de trambaan) en fietspaden ![]() ![]() ![]() En eventueel een smalle weg ![]() ![]() wordt alleen lastig met verhuizingen enzo ![]() Maar ach... nu is die brug achter de synagoge bv. veel te breed gemaakt. Daar waar het auschwitz monument is kon je heel mooi de gracht afkijen. Dat kan nu helemaal niet. Maar dat komt ook deels omdat ze de brug te "gesloten" gebouwd hebbben. Ik vervloek de mensen van de jaren 70 die verantwoordelijk zijn voor de stadsplanning ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Heerlijk, het gerinkel, het lawaai van die trams. ![]() Wat is er nou meer Amsterdams dan die oude geel-zwarte trams? ![]() Ik vind die nieuwe wit-blauwe trams on-Amsterdamse sfeerloze dingen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik niet ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ik had als eerste een topic geopend met de vraag: Waarom heet Rotterdam ook wel Rotjeknor? Telluriet heeft toen deze topic geopend ![]() Ik heb nog steeds geen antwoord op Rotjeknor. Zelfs het artikel van het NRC in dat topic bracht weinig info, imo. is t toeval dat t Amsterdamse topic langer actief blijft? ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|