Citaat:
Mutant schreef op 25-11-2004 @ 23:11 :
Ik ben een absolute science-fiction fan. Maar dan wel de boekenversies. Frank Herbert, Dan Simmons, Isaac Assimov, Jack Vance, Terry Pratchett, Allen Assimov enz enz... Maar iemand die bij 'wijven' denkt aan handen onder jassen zal daar vast geen boddschap aan hebben.
Ik ben ook gek op sf-b-films, vooral heel vaag. Tv-series en commerciële films ben ik gewoon niet zo weg van omdat ik nu eenmaal amper tv kijk. En wat ik kijk is zeker geen sex and the city. Daarbij ben ik van mening dat een film nooit de sfeer uit het boek kan krijgen. Kijk naar de nieuwe Dune-series, een blonde Paul, komop...
|
die boeken van terry prachett vind ik echt geweldig, heb vroeger superveel van die schijfwereld boeken gelezen alleen laatste tijd niet meer zo omdat ik ze al ken. Ook vind ik de boeken van 'de kronieken van belgarion' en al die andere series die derbij horen echt gaaf. Zijn van david en lee eddings toch?
maar dat is misschien meer fantasy dan science fiction denk ik.
sf op tv kijk ik eigenlijk nooit, star gate vind ik wel ok om te kijken, maar daar houdt het wel bij op.