Oud 28-07-2005, 14:25
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-07-2005 @ 15:20 :
Hey, Rick&Mujahideen, een gerichte vraag: waarom stellen de moslims die ik persoonlijk ken zich af waarom zoveel mede-moslims zich zo aanstellen? Dat je moet werken voor erkenning (zoals iedereen) en dat het gezeur beter achterwege gelaten moet worden?

Hebben ze twee gezichten/maskers? Zijn ze geen vroom moslim? Zijn ze teveel verwesterd? What?
Sorry, maar ik kan me niet herrineren dat ik me aanstelde of de jodenrol op me nam. Ik oordeel niet over mensen die ik ken laat staan onbekenden voor mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2005, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-07-2005 @ 15:18 :
Je bent opgepakt wegens zaaien van haat of iets dergelijks en toen vertelde de politie dat ze dat eigenlijk alleen bij moslims deden?
nee, hoe ik wordt aangekeken bijv.

En ik was een keer door de politie staande gehouden wegens mogelijke diefstal van mijn eigen fiets!!!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:27
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 28-07-2005 @ 15:25 :
Sorry, maar ik kan me niet herrineren dat ik me aanstelde of de jodenrol op me nam. Ik oordeel niet over mensen die ik ken laat staan onbekenden voor mij.
Ik vraag me af wat een jodenrol is.

En ik benadruk dat dit dus niet gemeengoed is, maar waarom zouden deze moslims dit zeggen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:27
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:26 :

En ik was een keer door de politie staande gehouden wegens mogelijke diefstal van mijn eigen fiets!!!
omg

ik hoop dat je ze daar ter plekke aan het uitlachen was?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-07-2005 @ 15:20 :
Hey, Rick&Mujahideen, een gerichte vraag: waarom stellen de moslims die ik persoonlijk ken zich af waarom zoveel mede-moslims zich zo aanstellen? Dat je moet werken voor erkenning (zoals iedereen) en dat het gezeur beter achterwege gelaten moet worden?

Hebben ze twee gezichten/maskers? Zijn ze geen vroom moslim? Zijn ze teveel verwesterd? What?
Ik stel me niet aan. Ok...soms mischien. maar in het algemeen niet. Ik ben juist heel kritisch naar mezelf en naar andere moslims toe. Ik kan voor de rest niet oordelen over anderen en dat wil ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-07-2005 @ 15:27 :
omg

ik hoop dat je ze daar ter plekke aan het uitlachen was?
Ik bleef er koel onder. En wat zei die agent? ;"Je zag er nogal verdacht uit"
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:30
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-07-2005 @ 15:27 :
Ik vraag me af wat een jodenrol is.

En ik benadruk dat dit dus niet gemeengoed is, maar waarom zouden deze moslims dit zeggen?
Op basis waarvan stellen moslims zich aan volgens hen? Ik zie ook wel dat je het niet als gemeengoed bestempeld. Maar dat je de moslims probeert in kampen probeert op te delen van aanstellers en niet-aanstellers.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:33
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:26 :

Ik dacht dat je zei dat moslims om het minste of geringste wat ze zeggen de cel ingaan.

En probeerde je niet het slot van je fiets te slopen?
Oud 28-07-2005, 14:33
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 13:58 :
Celstraf voor verheerlijken terreur
DEN HAAG Minister Donner (Justitie) wil dat er op het verheerlijken, goedpraten, bagatelliseren of ontkennen van terreur gevangenisstraf komt te staan. Hij stelt een maximumstraf van één jaar voor.

Dus als een imam de aanslagen in Irak of in Israel relativeert met de moordpartijen die Amerikanen en Israël uitvoeren, dan is die man strafbaar? Rare wereld leven we nu in.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-07-2005 @ 15:33 :
Het criminele circuit heeft niet stil gestaan. Vooruit kijken is immers regeren. Zij hebben vindingrijke uitvindingen gedaan op het gebied van diefstal. Het resultaat: een universele sleutel die op alle sloten past.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:39
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 28-07-2005 @ 15:36 :
Het criminele circuit heeft niet stil gestaan. Vooruit kijken is immers regeren. Zij hebben vindingrijke uitvindingen gedaan op het gebied van diefstal. Het resultaat: een universele sleutel die op alle sloten past.
dat is ook niet nodig,
vorig jaar had ik een lonsdaler in de klas die gewoon oude mannetjes van hun fiets schopte
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-07-2005 @ 15:33 :
Ik dacht dat je zei dat moslims om het minste of geringste wat ze zeggen de cel ingaan.

volgens die nieuwe wet.

het slot was idd kapot en ik had de sleutels in mijn handen. Dat kon een kippige nog zien.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 28-07-2005 @ 15:33 :
Dus als een imam de aanslagen in Irak of in Israel relativeert met de moordpartijen die Amerikanen en Israël uitvoeren, dan is die man strafbaar? Rare wereld leven we nu in.
Het einde is nabij.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:43
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:39 :
volgens die nieuwe wet.
Nee, dat maak jij ervan.

Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:39 :
het slot was idd kapot en ik had de sleutels in mijn handen. Dat kon een kippige nog zien.
Tja, als je aan een fiets staat te morrelen waar agenten bij zijn dan heb je kans dat ze vragen gaan stellen. Er wordt zo vaak geklaagd dat de politie niets aan fietsdiefstal doet, ze doen het ook nooit goed.
Oud 28-07-2005, 14:44
Nolos
Nolos is offline
Ik meen me te herinneren dat het nieuwe strafartikel zou slaan op het "verheerlijken" van ernstige misdrijven, niet perse terrorisme.

Persoonlijk vind ik wanneer iemand het voorstellen van deze wet "wel kan voorstellen" door deze wet zelf strafbaar is.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-07-2005 @ 15:43 :
Nee, dat maak jij ervan.

Tja, als je aan een fiets staat te morrelen waar agenten bij zijn dan heb je kans dat ze vragen gaan stellen. Er wordt zo vaak geklaagd dat de politie niets aan fietsdiefstal doet, ze doen het ook nooit goed.
Nee, ik kreeg het slot niet open dus sjauwde ik die fiets mee naar huis met nog express de sleuteltjes in mijn handen. Toen reed er een politie busje voorbij. verderop keerde hij en toen stopte hij voor mij en hield mij staande.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:46 :
Nee, ik kreeg het slot niet open dus sjauwde ik die fiets mee naar huis met nog express de sleuteltjes in mijn handen. Toen reed er een politie busje voorbij. verderop keerde hij en toen stopte hij voor mij en hield mij staande. Op klaarlichte dag. Ik kwam net van de supermarkt met een zak boodschappen aan het stuur
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:50
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Haha
Dan is het helemaal niet raar dat men je even staande houdt.
Oud 28-07-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-07-2005 @ 15:50 :
Haha
Dan is het helemaal niet raar dat men je even staande houdt.
Ik durf te wedden dat tegen een blanke man niets gezegd zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:53
Levitating Nun
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:52 :
Ik ben ook weleens staande gehouden, rickjelief.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-07-2005 @ 15:53 :
Ik ben ook weleens staande gehouden, rickjelief.
waarvoor dan wel? openbare dronkenschap?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:56
Levitating Nun
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:54 :
waarvoor dan wel? openbare dronkenschap?
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 14:07 :
Zie mijn reactie in het Tiswah topic. Trouwens Rick Steiner, hou nou eens op met dat panische 'ohohhh help ik word gestraft omdat ik mijn mening geef!!!!1' gezeur. Je wordt niet gestraft omdat je je mening geeft, je wordt gestraft omdat die mening inhoudt dat je terrorisme verheerlijkt. Fundamenteel verschil.
Met citaat reageren
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:52 :
Ik denk dat je gewoon een beetje paranoïde en bevooroordeeld bent.
Oud 28-07-2005, 14:57
Verwijderd
wat de topic-titel betreft: mischien is het een beetje overdreven, maar die kant kan het wel opgaan met die wet.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-07-2005 @ 15:56 :
omgekeerd is toch net zo het geval. Over het algemeen sprekend dan.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:58
Levitating Nun
Ik wil graag een motie indienen om de titel te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-07-2005 @ 15:58 :
Ik wil graag een motie indienen om de titel te veranderen.
Goed idee.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:59
Verwijderd
In wat?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:00
Levitating Nun
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 15:59 :
In wat?
Donner: wet tegen bewierroken geweld/extremisme/strafbare feiten*

*pick one.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:01
Verwijderd
Ik zie ook niet in waarom men niet van mening mag zijn dat de terreur goed is, zolang je het zelf maar niet doet. Het slaat gewoon nergens op en is een beperking van de vrije meningsuiting in mijn ogen. Shit man, we leven in nederland en niet in noord korea of nazi duitsland.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:01
one.
one. is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 28-07-2005 @ 15:33 :
Dus als een imam de aanslagen in Irak of in Israel relativeert met de moordpartijen die Amerikanen en Israël uitvoeren, dan is die man strafbaar?
Nee, wanneer hij mensen aanzet tot het vergelden van de moordpartijen van de Amerikanen en Israeliers, is hij strafbaar. Dan zet hij namelijk aan tot geweld.
Oud 28-07-2005, 15:02
Nolos
Nolos is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-07-2005 @ 15:56 :
Ik denk dat ja naief bent, iedereen weet hoop ik drommel goed dat je in de grote steden een aanzienlijke grotere kans hebt om aangehouden te worden wanneer je er niet Oerhollands uit ziet.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:03
Verwijderd
In de grote steden heb je als braaf blank studentje ook een vergrote kans om in elkaar geslagen te worden door mediterrane figuren, dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen
Met citaat reageren
Nolos
Nolos is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 28-07-2005 @ 16:01 :
Nee, wanneer hij mensen aanzet tot het vergelden van de moordpartijen van de Amerikanen en Israeliers, is hij strafbaar. Dan zet hij namelijk aan tot geweld.
En dat regelen andere wetten al, deze wet is duidelijk bedoelt om het goedpraten/verheerlijken van ernstige misdrijven strafbaar te maken.
Met citaat reageren
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 28-07-2005 @ 16:01 :
Dat is niet wat Donner zegt:

Minister Donner (Justitie) wil dat er op het verheerlijken, goedpraten, bagatelliseren of ontkennen van terreur gevangenisstraf komt te staan. Hij stelt een maximumstraf van één jaar voor
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:05
Nolos
Nolos is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 16:03 :
In de grote steden heb je als braaf blank studentje ook een vergrote kans om in elkaar geslagen te worden door mediterrane figuren, dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen
Dat is een andere discussie en doet niets af van mijn opmerking.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:05
Verwijderd
Dalijk moet je nog de cel in als je de appels van Albert Heijn viezer vindt dan die van de Edah
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:07
Verwijderd
Deze wet is trouwens weer een bewijs dat dit kabinet alleen maar bezig is met repressie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:07
one.
one. is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 28-07-2005 @ 16:03 :
Minister Donner (Justitie) wil dat er op het verheerlijken, goedpraten, bagatelliseren of ontkennen van terreur gevangenisstraf komt te staan. Hij stelt een maximumstraf van één jaar voor.
Als hij dat letterlijk zo heeft gezegd kan die wet wel wegblijven wat mij betreft. Dat er op het verheerlijken van terreur een straf staat kan ik begrijpen. Die andere drie kan ik niet begrijpen.
Oud 28-07-2005, 15:08
Verwijderd
9/11 stelde niets voor vergeleken met de iran/irak oorlog

oh nee straks moet ik nog de bak in omdat ik dat gezegt heb.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:08
one.
one. is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 16:05 :
Dalijk moet je nog de cel in als je de appels van Albert Heijn viezer vindt dan die van de Edah
Dat heeft niks te maken met terreur.
Oud 28-07-2005, 15:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Even het persbericht van justitie.nl:

Verheerlijking van zeer ernstige misdrijven strafbaar

28 juli 2005
Minister Donner van Justitie wil dat het mogelijk wordt personen te vervolgen die oorlogsmisdrijven, genocide of terroristische aanslagen verheerlijken, vergoelijken, bagatelliseren of ontkennen. Degene die zich daaraan schuldig maakt, kan gestraft worden met een gevangenisstraf van ten hoogste een jaar. Ook kan iemand daarvoor -als bijkomende straf- uit zijn ambt worden gezet. Dit blijkt uit een wetsvoorstel van de bewindsman dat voor advies naar verschillende instanties is gestuurd.
De eerder dit jaar aangekondigde maatregel moet de samenleving beter beschermen tegen uitlatingen die de grenzen van het toelaatbare ver overschrijden. Er is grote zorg over de wijze waarop het publieke debat in Nederland wordt gevoerd, aldus de minister in de toelichting op het wetsvoorstel. Grievende uitlatingen kunnen de verhouding tussen bevolkingsgroepen op scherp zetten en radicalisering bevorderen. De schok van een zeer ernstig misdrijf is zo groot dat verheerlijking, vergoelijking, bagatellisering of ontkenning daarvan burgers diep kan kwetsen en tot grote onrust in de samenleving kan leiden. Daarom zijn dergelijke uitlatingen afkeurenswaardig en strafwaardig als ze de openbare orde ernstig verstoren of kunnen verstoren.

De minister vindt dat het publieke debat in Nederland en het op peil houden ervan een zaak is van ons allen. Het is van groot belang dat iedereen op waardige wijze aan het debat deelneemt. Daarbij staat de vrijheid van meningsuiting en van godsdienst voorop. Ook de overheid heeft een taak om het publieke debat binnen aanvaardbare grenzen te houden. Strafwetgeving is nodig als laatste schakel in de aanpak van mensen die misbruik maken van hun grondwettelijke vrijheden ten koste van anderen. Die wetgeving moet bij de tijd blijven. De voorgestelde maatregel is een aanvulling op misdrijven als opruiing, discriminatie en het aanzetten tot haat of geweld.

Verder worden de mogelijkheden uitgebreid om als bijkomende straf personen uit hun ambt te zetten als zij daarvan misbruik maken door op te ruien of haat te zaaien. Deze straf kan voortaan ook van toepassing zijn bij rekrutering ten behoeve van de Jihad en bij de verheerlijking, bagatellisering, vergoelijking of ontkenning van zeer ernstige misdrijven.

Daarnaast is ontzetting uit het beroep niet langer beperkt tot gevallen van recidive. Ook zogeheten first offenders kunnen daarvoor in aanmerking komen.
Oud 28-07-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 28-07-2005 @ 16:07 :
Als hij dat letterlijk zo heeft gezegd kan die wet wel wegblijven wat mij betreft. Dat er op het verheerlijken van terreur een straf staat kan ik begrijpen. Die andere drie kan ik niet begrijpen.
In dat geval kan Half Nederland de cel in wegens het verheerlijken van de VS, staatsterrorist nr.1
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:11
Nolos
Nolos is offline
"Daarbij staat de vrijheid van meningsuiting en van godsdienst voorop. " Dit komt niet van Donner.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:13
Verwijderd
roflma0mfgz0rs @ donner
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:13
one.
one. is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 16:10 :
In dat geval kan Half Nederland de cel in wegens het verheerlijken van de VS, staatsterrorist nr.1
Hihihihi....

Oud 28-07-2005, 15:16
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 16:10 :
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:16
Nolos
Nolos is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 16:13 :
roflma0mfgz0rs @ donner
Jan Piet Hein Donner is inderdaad één van de kleurrijkste figuren dat ons kabinet kent. Niet dat we dat nodig hebben, maar dat terzijde.
""Het is een foute veronderstelling dat een ambtenaar ook minister kan zijn. Beleid maken en beleid verkopen, dat zijn verschillende zaken"" Donner, waarin hij aangegaf het ministerschap niet te ambiëren.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 15:17
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Nolos schreef op 28-07-2005 @ 16:02 :
Ik denk dat ja naief bent, iedereen weet hoop ik drommel goed dat je in de grote steden een aanzienlijke grotere kans hebt om aangehouden te worden wanneer je er niet Oerhollands uit ziet.
Net zo goed heb je een grotere kans in elkaar gemept te worden door allochtoonse jongeren. Maar dat betekent niet dat als de politie iemand met een allochtoons uiterlijk staande houdt ze dat automatisch uit discriminerende motieven doen of dat je bij allochtoonse jongeren meteen voor je gezondheid moet vrezen.

Bovendien geldt die wet waar deze thread over gaat net zo goed voor moslims als niet-moslims, dat was het punt.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten