Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2006, 20:48
Alejandro Sosa
Alejandro Sosa is offline
ik heb mijn AMD athlon 64 3000+ nu op 2208 MHz lopen door CPU Multiplier op 9x te zetten, en CPU frequency op 245. en hij blijft bij volle belasting nog op 40 graden maximaal, en gewoon rond de 27/33 graden. ik kan hem nog verhogen denk ik, maar weet niet of dat wel zo verstandig is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2006, 20:51
Jolt
Jolt is offline
3000+ heeft altijd een mp van 9 dus, zolang je geheugen het aankan, kan je eens hoger proberen, anders dividers en anders voltage verhogen.
Oud 24-01-2006, 21:16
Alejandro Sosa
Alejandro Sosa is offline
maar die cpu multiplier stond op Auto geloof ik, en de cpu wilde niet hoger dan 2000 mhz, dus toen heb ik die multiplier veranderd naar 9 ofzo, en daarna ging ie wel hoger
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 15:42
Verwijderd
In hoeverre is het openen van de pipelines schadelijk voor je videokaart? Ik heb namelijk de 6800LE, maar als je alle 8 de pipelines open kan zetten, waarom zou de fabriek dat dan al niet standaard instellen?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 16:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 19-03-2006 @ 16:42 :
In hoeverre is het openen van de pipelines schadelijk voor je videokaart? Ik heb namelijk de 6800LE, maar als je alle 8 de pipelines open kan zetten, waarom zou de fabriek dat dan al niet standaard instellen?
Omdat er bijvoorbeeld meer 6800LE's verkocht worden dan 6800GT's.
Dan worden ook 16/8 ("full open") modellen als 6800LE's verkocht. Terwijl ze feitelijk gelijk zijn aan 6800GT dan, afgezien van het geheugen dan.

Het openen van pipelines is niet schadelijk. Wel kan het voorkomen dat Windows XP niet meer wilt starten; gebruik dus alleen softwarematige unlocks en nooit hardwarematig. Hardwarematig unlocken biedt geen hogere 'slagingskans' dus het is onzin te gebruiken. Gebruik de nieuwste RivaTuner (zie guru3D) en unlock de pipelines (die "masked" zijn). Draai dan zowel 3DMark03 EN 3DMark05. Let goed op artifacts. Vooral tijdens de shader benchmarks. Uiteindelijk de juiste combinatie vinden van welke pipelines 'schoon' zijn.

Zorg er tevens voor dat je echt de meest moderne WHQL drivers hebt van nVidia; oudere drives kunnen artifacts geven terwijl nieuwere dat niet doen. Nog een handige tip: Rivatuner wilt niet overclocken als je pipelines 'problemen' hebben. Dus probeer ook een softwarematige overclock (al is het maar 1MHz) binnen rivatuner en als hij akkoord is, zou dat al een indicatie moeten geven dat je pipelines slagen (maar geen garantie!).
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten