Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / WK Voetbal 2006
Bekijk resultaten poll: De uitslag?
Winst voor Nederland 71 82.56%
Gelijkspel 12 13.95%
Winst voor Servië & Montenegro 3 3.49%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2006, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 11-06-2006 @ 19:30 :
Die gast op WK'98 dan (wie was het ookalweer?):

DENNIS BERGKAMPP DENNIS BERGKAMMPPPPP AAAAAAAAAAAAH
Jack van Gelder. Heiden je me bent.
Advertentie
Oud 11-06-2006, 19:01
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 11-06-2006 @ 19:16 :
Sneijder speelde een goede 2de helft (...) Mathijsen speelde ook goed
.. ?
Oud 11-06-2006, 19:57
Welgemeend
Welgemeend is offline
Het valt me op dat wanneer je naar de fouten kijkt die Heitinga maakt, ze vrijwel allemaal komen door zijn gebrek aan intelligentie. Te lang wachten bij die vrije trap terwijl dat niet echt nodig was, dekkingsfouten, positie verkeert, etc. Verder doet hij het wel goed op het moment, beter dan Kromkamp.
Oud 11-06-2006, 20:16
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Ja die vrije trap was echt idioot. 2 keer terug lopen na een aanloop, dan vraag je erom.
Oud 11-06-2006, 20:35
Supreme Dutch
Citaat:
Stom Konijn schreef op 11-06-2006 @ 19:16 :
Sneijder speelde een goede 2de helft

en Van Bronckhorst slecht Ik vond wel de beste man aan Nederlandse kant,

Mathijsen speelde ook goed
Misschien werd er hier dan plaatstelijk een andere wedstrijd uitgezonden.. Ik hoop volgende wedstrijd in elk geval Boulahrouz en Van der Vaart te zien.. Ik vond dat Heitinga afentoe wel sterke crosses had, maar er was net iemand die mij vertelde dat V Persie daar erg onder geleden heeft, omdat Heitinga alleen kan crossen en niet rechtuit speelt.. dus dat V Persie daarom veel minder ballen kreeg dan Robben. Had die vent opzich wel een punt..

We hebben alleen qua doelsaldo mogelijkerwijs een probleem, want Ivoorkust verliest ''maar" met 1 doelpunt verschil en wij winnen met 1 doelpunt verschil. Dus als we gelijkspelen tegen Ivoorkust en vervolgens met 1-0 of meer verliezen van Argentinie, en Ivoorkust wint van Servie dan staat Ivoorkust qua doelsaldo beter.. Mjah, dat is als als als als als.. Ik hoop trouwens dat Servie en Ivoorkust gewoon gelijkspelen de laatste wedstrijd
Oud 11-06-2006, 20:39
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ik vind Heitinga meer een passer dan een crosser. Maar dat van Persie niet zoveel ballen kreeg was meer omdat Dragutinovic tegenover hem stond, en omdat Robben zo goed speelde, daardoor gaf iedereen hem de bal.
Oud 11-06-2006, 21:07
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ben volgens mij nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een voetbalwedstrijd. Ik had echt de hele dag het zweet door de naad lopen. De 2e viel jammer genoeg niet, maar wel mooi deze eerste wedstrijd gepakt. Mooi vond ik trouwens dat die kaartenvrager direct werd afgestrafd .
Oud 11-06-2006, 21:23
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Magican schreef op 11-06-2006 @ 19:56 :
Jarenlange opsluiting in een krappe kooi verdien je. Van Nistelrooy was ook om te huilen.

Hij heeft precies ingevuld wat Van Basten van zijn backs verwachte en dat was het beslaan van de hele vleugel. Hij doet dit bij Barcelona ook steeds meer en hoewel ik nooit een heel groot fan van hem was vind ik hem nu echt uitstekend spelen de laatste maanden. Heeft veel diepgang en scoorde gister op de training als linksback de enige 2 goals

Vandaag ging het hem één keer mis maar dat vind ik geen probleem als je dwingend voetbal wil spelen.
Oud 11-06-2006, 21:54
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mooi, 3 puntjes. Het was eigenlijk al een must voor deze wedstrijd, aangezien we in de tweede en derde wedstrijd tegen sterkere teams moeten. Nu hebben we al de eerste stap naar de volgende ronde gezet. Qua spel kon het allemaal wat beter maar we hebben weinig weg gegeven.

MOTM: Robben. Toch vrij onverwacht dat-ie de beste aan Oranje zijde was, want in de voorbereiding ging het niet lekker, in tegenstelling tot Van Persie en Kuyt. Maar hij was heel opvallend aanwezig, in positieve zin.
Oud 11-06-2006, 23:15
Magican
Magican is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 11-06-2006 @ 22:23 :

Hij heeft precies ingevuld wat Van Basten van zijn backs verwachte en dat was het beslaan van de hele vleugel. Hij doet dit bij Barcelona ook steeds meer en hoewel ik nooit een heel groot fan van hem was vind ik hem nu echt uitstekend spelen de laatste maanden. Heeft veel diepgang en scoorde gister op de training als linksback de enige 2 goals

Vandaag ging het hem één keer mis maar dat vind ik geen probleem als je dwingend voetbal wil spelen.
Kom op, hij gaf de bal veel te veel weg, gaf vreemde ballen (door de lucht op van de sar, was bijna een eigendoelpunt) maakte veel vrije trappen voor de tegenstander, verdedigde slecht, dekte niet goed... Ik snapte niet waarom hij niet na een kwartier gewisseld werd. Maar goed, dat snapte ik ook niet bij Van Nistelrooy
Oud 12-06-2006, 07:55
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 11-06-2006 @ 21:35 :
Misschien werd er hier dan plaatstelijk een andere wedstrijd uitgezonden.. Ik hoop volgende wedstrijd in elk geval Boulahrouz en Van der Vaart te zien.. Ik vond dat Heitinga afentoe wel sterke crosses had, maar er was net iemand die mij vertelde dat V Persie daar erg onder geleden heeft, omdat Heitinga alleen kan crossen en niet rechtuit speelt.. dus dat V Persie daarom veel minder ballen kreeg dan Robben. Had die vent opzich wel een punt..

We hebben alleen qua doelsaldo mogelijkerwijs een probleem, want Ivoorkust verliest ''maar" met 1 doelpunt verschil en wij winnen met 1 doelpunt verschil. Dus als we gelijkspelen tegen Ivoorkust en vervolgens met 1-0 of meer verliezen van Argentinie, en Ivoorkust wint van Servie dan staat Ivoorkust qua doelsaldo beter.. Mjah, dat is als als als als als.. Ik hoop trouwens dat Servie en Ivoorkust gewoon gelijkspelen de laatste wedstrijd
In hoe verre kun je Heitinga beschuldigen dat Van Persie de bal niet kreeg? Op de achterste linie zag je Van Bronckhorst vaak naar rechts gebaren terwijl hij de bal naar Ooijer of Mathijsen speelden, die op hun beurt steeds maar gingen over spelen naar elkaar en Heitinga en de bal uiteindelijk toch weer links belandde bij Van Bronckhorst.

Wat Van Bronckhorst had moeten doen was de bal met een crosspass (met zijn linkerpoot) naar rechts moeten spelen. Heitinga stond op rechts en is een rechtspoot en dan is het ook moeilijk om de bal door te spelen naar voren. Maar hij had het wel moeten doen, hij speelde laf. Net zoals Mathijsen.

Dat was toch wel het grote minpunt van Nederland gisteren: de opbouw van achteren uit. Speel niet steeds op Robben (links), maar ook op Van Persie (rechts). En ik had liever een nummer 10 gezien, want Van Nistelrooij kreeg de bal nooit op de goede plek. Hij moest steeds zelf de acties maken...en dat kan hij gewoon niet goed. Als Van der Vaart fit is, zou ik hem in de punt naar voren zetten en Cocu op links en Sneijder op rechts.
Oud 12-06-2006, 09:19
Supreme Dutch
Citaat:
Magican schreef op 12-06-2006 @ 00:15 :
Ik snapte niet waarom hij niet na een kwartier gewisseld werd. Maar goed, dat snapte ik ook niet bij Van Nistelrooy
Mjah.. Van Nistelrooy heeft dan afentoe als hij slecht speelt nog zo'n moment dat hij in de 80e minuut scoort..
Oud 12-06-2006, 09:22
Gimme more beer
De punt naar voren gebruikt van Basten toch niet. Dat zeg ik ook al heel erg lang, met name doordat je twee spelers hebt die goed kunnen terugzakken (van Bommel en Cocu), kun je ook iemand op de Scholes-positie zetten. Van der Vaart bijvoorbeeld.

Dat dat niet gebeurt is jammer, want uiteindelijk mis je zo wel een belangrijke kracht. Maar daarnaast werd er niet goed gelopen bij aanvallende acties en dat is eigenlijk nog veel kwalijker.
Oud 12-06-2006, 09:29
Gimme more beer
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 12-06-2006 @ 10:19 :
Mjah.. Van Nistelrooy heeft dan afentoe als hij slecht speelt nog zo'n moment dat hij in de 80e minuut scoort..
Van Nistelrooij is erg afhankelijk van het spel dat je speelt. Je had gisteren zó veel meer uit de wedstrijd kunnen halen door simpelweg beter te reageren op aanvallende acties van Robben en het middenveld. Als van Persie de tweede paal pakt en Cocu of van Bommel goed aansluit in de tweede lijn, kan van Nistelrooij zijn spitsenwerk doen. Nu zag je vaak dat hij de enige in het strafschopgebied was. Servië kon daar goed op reageren door mensen alvast vooruit te sturen en te proberen een counter op te zetten. Als jij meer dreiging creëert in en om het strafschopgebied, moet je tegenstander ook meer terug lopen en is er meer kans dat je de tweede bal hebt en dus even druk kunt blijven zetten. Dát is dwingend voetbal. Dit was te voorzichtig en te zelfzuchtig.

Nederland wil aanvallen, maar heeft de zaakjes tactisch gezien gewoon niet op orde.
Oud 12-06-2006, 12:45
Mitros
Mitros is offline
Spanning zat er goed in gister, maar hoogstaand was het zeker niet.
Het is te hopen dat de tempratuur in duitsland naar beneden gaat, dat zal het voetbal zeker ten goede komen
Oud 12-06-2006, 13:11
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=jlGB07Bczcc

teh rrrrr
Oud 12-06-2006, 15:22
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Ufke schreef op 11-06-2006 @ 18:09 :
"VMs bästa match. Helt klart. Holländarna domimerade. Men vart har han den mörkhyade med solglasögon tagit vägen?"

Beste wedstrijd van het WK, duidelijk. De Nederlanders domineerden. Maar waar is die donkerhuidige met die zonnebril gebleven?

-

Zweden weten wat omhoog.
Oftewel de vraag: Waar was Edgar Davids
Oud 12-06-2006, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Juda[NL] schreef op 12-06-2006 @ 16:22 :
Oftewel de vraag: Waar was Edgar Davids
No shit, Sherlock.
Oud 12-06-2006, 17:38
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=8flUaGtT9Go

Wat een heerser die commentator.
Oud 12-06-2006, 20:10
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Magican schreef op 12-06-2006 @ 00:15 :
Kom op, hij gaf de bal veel te veel weg, gaf vreemde ballen (door de lucht op van de sar, was bijna een eigendoelpunt) maakte veel vrije trappen voor de tegenstander, verdedigde slecht, dekte niet goed... Ik snapte niet waarom hij niet na een kwartier gewisseld werd. Maar goed, dat snapte ik ook niet bij Van Nistelrooy
Dude, er valt zo niet te discussieren want dit is totale bullshit. Had ook al een zelfde discussie met mijn vader die zei dat ik morgen (vandaag) wel in de kranten zou zien dat Van Bronckhorst geen buitengewone wedstrijd had gespeeld. Waren hij en Robben vandaag de spelers met 5 sterren ^_^

maargoed ieder zijn mening
Oud 12-06-2006, 22:16
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Ufke schreef op 12-06-2006 @ 18:38 :
http://www.youtube.com/watch?v=8flUaGtT9Go

Wat een heerser die commentator.
In zuid-europese en zuid-amerikaanse landen heb je altijd zulke reacties. Zo'n Jack van Gelder schreeuw als bij Bergkamp zou daar niet eens opvallen

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten